XXL Nutrition

Belangrijk Nieuws Sterkste man van Merchtem

Bezoekers in dit topic

vaak lichtste

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
3 aug 2006
Berichten
188
Waardering
7
Zondag 23 augustus gaat de wedstrijd "sterkste man van Merchtem" terug door.
Dit jaar hebben wij een nieuwe locatie: Café Den Bizon, stationstraat 96 te Merchtem. (openbare weg)

De wedstrijd begint om 14 uur. Parkeergelegenheid is er op de parking van de ORGA, 50 meter verder. Alsook aan het station van Merchtem, 100 meter verder dan het wedstrijdterrein.

Onderdelen:
1. traktorduwen, 4 ton, 20meter
2. boomstamtillen 85 kg, herhalingen 1,5min, 1v1, volledige beweging
3. Conans Wheel 315 kg
4. Ijzeren bollen laden van 100kg tot en met 150kg
5. Autobuswielwandelen 120kg 1v1, vertrek op verhoog.
6. Hooggooien +- 8kg
reserve-onderdeel: hand over hand sledetrekken. 1v1

Dit jaar geen 2 dagen maar slechts 1 dag.
Naargelang het aantal deelnemers en het gemiddelde niveau zal de wedstrijd aangepast worden en zal er een aparte rangschikking gehouden worden voor -90kg lichaamsgewicht en +90kg. Er word geen rekening meer gehouden met de leeftijd. Voor de -90 geld dan dat sommige onderdelen lichter worden maar wel dezelfde blijven: boomstam 70kg, conans wheel 235kg, autobuswiel 90kg.

inschrijvingen: joeri.polfliet@telenet.be

http://sterksteman.blogspot.com/
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, ik heb misschien wel interesse, ik zou dan wel natuurlijk eerst nog eens de onderdelen willen trainen, want ik heb daar geen ervaring mee :o
 
ik vind het beter om onderscheid te maken tussen leeftijd als tussen gewicht... maar dat kan aan mij liggen... iedereen die mee doet succes !
 
Had graag willen komen

Zondag 24 augustus gaat de wedstrijd "sterkste man van Merchtem" terug door.
Dit jaar hebben wij een nieuwe locatie: Café Den Bizon, stationstraat 96 te Merchtem. (openbare weg)

De wedstrijd begint om 14 uur. Parkeergelegenheid is er op de parking van de ORGA, 50 meter verder. Alsook aan het station van Merchtem, 100 meter verder dan het wedstrijdterrein.

Onderdelen:
1. traktorduwen, 4 ton, 20meter
2. boomstamtillen 85 kg, herhalingen 1,5min, 1v1, volledige beweging
3. Conans Wheel 315 kg
4. Ijzeren bollen laden van 100kg tot en met 150kg
5. Autobuswielwandelen 120kg 1v1, vertrek op verhoog.
6. Hooggooien +- 8kg
reserve-onderdeel: hand over hand sledetrekken. 1v1

Dit jaar geen 2 dagen maar slechts 1 dag.
Naargelang het aantal deelnemers en het gemiddelde niveau zal de wedstrijd aangepast worden en zal er een aparte rangschikking gehouden worden voor -90kg lichaamsgewicht en +90kg. Er word geen rekening meer gehouden met de leeftijd. Voor de -90 geld dan dat sommige onderdelen lichter worden maar wel dezelfde blijven: boomstam 70kg, conans wheel 235kg, autobuswiel 90kg.

inschrijvingen: joeri.polfliet@telenet.be

http://sterksteman.blogspot.com/

Ik had graag willen komen maar 3 uur en 15 minuten op de heenreis kan nog om om 14:00 aanwezig te zijn maar de terugweg............? Zal niet lukken; jammer.
 
Was vorig jaar een toffe wedstrijd!
Ziet er dit jaar wederom een goei wedstrijd uit.
 
Was vorig jaar een toffe wedstrijd!
Ziet er dit jaar wederom een goei wedstrijd uit.

Vorig was idd een leuke wedstrijd (mijn eerste trouwens) maar dit jaar vind ik de onderdelen een beetje tegenvallen, denk dat ik een jaartje ga overslaan


Edit: is dit in samenwerking met NSMB?
 
Ik vind de meeste onderdelen ook wel erg apart inderdaad ;) Maar voor beginners misschien een leuke kans om kennis te maken met de sport.
 
Vorig was idd een leuke wedstrijd (mijn eerste trouwens) maar dit jaar vind ik de onderdelen een beetje tegenvallen, denk dat ik een jaartje ga overslaan


Edit: is dit in samenwerking met NSMB?

Gewoon meedoen man :) Er zijn al zo weinig actieve Belgische strongman, het is niet de bedoeling dat er meer Nederlanders dan Belgen meedoen he :p
 
Gewoon meedoen man :) Er zijn al zo weinig actieve Belgische strongman, het is niet de bedoeling dat er meer Nederlanders dan Belgen meedoen he :p

Sad but true, maar als de wedstrijd in België niet onder NSMB valt mogen we nog niet eens meedoen dacht ik...
 
Sad but true, maar als de wedstrijd in België niet onder NSMB valt mogen we nog niet eens meedoen dacht ik...

In Merchtem mag iedereen meedoen. Je hoeft geen lid te zijn, van om het even welke organisatie, om te kunnen meedoen. Wat betreft de NSMB, Merchtem valt daar niet onder. Merchtem is zoals Sint Job.
 
Laatst bewerkt:
De NSMB zegt dat in het jaar 2009, iedreen die lid is nog vrij kampen mag doen in België.

Volgend jaar gaat die regel maar pas van start. ( om wille van de verzekering en andere redenen )

Dit is trouwens al meedere malen besproken op forums, prive chats, trainings kampen en zelfs telefoon ( maar da hebben ze nog ni in Limburg zeker, he Sanca ;) )

Leuke onderdelen ( weer eens iets anders )
Maar tractor duwen ? Ben benieuwt hoe dat in zijn werking zal gaan :)

En 8kg weight for height is echt licht man ;)
Hebben jullie daar een constructie voor gemaakt ? En hoe gaat het in zijn werking bij opstellen en verhogen ( Wij zijn wel benieuwt want wij willen dat ook doen in 2010, maar weten niet goed hoe we het moet aanpakken met constructie en veiligheid rondom ) FOTO :)

Veel geluk aan jullie en de atleten. ;)
 
Back
Naar boven