MuscleMeat

Nederlands Powerliften

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
Dries en Ik hebben een Mail gekregen van Wim Elyn, Ondervoorzitter van GPC België.

hij heeft ons weten te zeggen dat de 2de meeste links op de site van de GPC uit nederland komen. hij concludeert dat dit ongetwijfeld komt door onze activiteit hier op DBB.com

Nederland is echter nog niet aangesloten bij GPC, met het WK van volgend jaar in petto zou het helemaal niet slecht zijn om Nederland over de streep te trekken.

Wij zouden het heel fijn vinden moest Nederland (en god weet dat er al een aantal lifters zijn die in België zijn komen heffen of dat toch van plan zijn) de stap zetten en zich bij de GPC zou voegen.
 
Bij deze doe ik een oproep aan Wim, Taake, Jelle, Martijn, Phreak en zelfs Erwin Krokkee (als iemand hem kan bereiken en hem naar dit forum brengen, dat zou leuk zijn)

om eventueel erover na te denken, gpc belgië te contacteren voor verdere informatie (te vinden op www.gpc-belgium.com) en wie weet toch de stap te zetten.
 
Zou idd leuk zijn als Nederland ook z'n gpc heeft. Met Belgische steun moet het zeker mogelijk zijn... :)
 
Dude, ik zou niets liever willen dan liften bij de GPC. En aangezien het WK VOLGEND jaar in Belgie is ga ik zeker meeheffen :) Altijd lachen met die belgische mannen en vourwen op meets. Zoals ik achter ben gekomen op de interclub! ;)

Waarom er geen GPC Nederland is, is mij een raadsel.... ???

Zelf kan ik denk ik moeilijk die afdeling opzetten, ik heb 0 ervaring. Dus ik heb geen idee wat erbij komt kijken en hoeveel tijd het gaat kosten. En daarin zit ik al krap. Maar ALS ik kan helpen doe ik dat meteen.
 
Laatst bewerkt:
Martijn de opzet is niet zo moeilijk:

Je zorg voor een voorzitter, een secretaris en je betaald jaarlijks €200 aan de overkoepelende federatie, als je hieraan voldoet ben je al erkend als federatie en kun je meedoen aan de internationale wedstrijden. Je hoeft geen binnenlandse wedstrijden te houden hé, het is enkel om als team nederland te kunnen meedoen aan de EK's en WK's, en doordat die volgend jaar in Gent is zou het zeker vet zijn moesten jullie jullie eigen land kunnen verdedigen :thumb:
 
nu ja, als de populariteit groot genoeg is, lijkt het mij toch een goed id om ook binnenlandse wedstrijden te doen hé :D
 
MonsterStrength zei:
Martijn de opzet is niet zo moeilijk:

Je zorg voor een voorzitter, een secretaris en je betaald jaarlijks €200 aan de overkoepelende federatie, als je hieraan voldoet ben je al erkend als federatie en kun je meedoen aan de internationale wedstrijden. Je hoeft geen binnenlandse wedstrijden te houden hé, het is enkel om als team nederland te kunnen meedoen aan de EK's en WK's, en doordat die volgend jaar in Gent is zou het zeker vet zijn moesten jullie jullie eigen land kunnen verdedigen :thumb:

Ah en ik kan niet in mijn eentje mee doen aan het WK? ???
 
jawe, maar dat is dan sowieso buiten wedstrijd, zolang Nederland geen eigen GPC afdeling heeft
 
Deejay_Spike zei:
nu ja, als de populariteit groot genoeg is, lijkt het mij toch een goed id om ook binnenlandse wedstrijden te doen hé :D

Hoe regel ik dan referee's? Want dan kan ik wel gaan folderen in de gym! :D
 
zoals ik zei = via de onze GPC site kan je al de mogelijke informatie verkrijgen :) zij zullen je beter kunnen helpen dan mezelf :D ik ben nog geen referee, in november hopelijk dan wel :)
 
frietbakker zei:
Ah en ik kan niet in mijn eentje mee doen aan het WK? ???
Hey allebei 100euro dokken en wij vertegenwoordigen nld op het wk :P
En iedereen die ook is mee wilt doen op een wk, mag ons 50euro betalen.
Wedden dat we een lekkere biefstuk kunnen betalen na afloop :D
 
Even een n00b vraagje he, maar waarom zijn er verschillende bonden? Wat is bevoorbeeld het "voordeel" van GPC dan? Want er zijn nu toch ook al bonden in NL?
 
Andere regels mbt bijvoorbeeld gear (openback, wraps (???)) diepte squat etc
 
Ik heb het er net over met GoHeavyLifter... als Champ 'in is' wil ik er serieus over nadenken. Dan dwingen Chewie ook tot lidmaatschaap :p

Misschien kan ik in de sportschool wel wat mensen meekrijgen. Die zullen het in iedergeval tof vinden om minstens 1x mee te doen. Helemaal als ze naar aanloop van die meet eens kunnen trainen met suits, wraps en shirts. Dan kan ik ze denk ik wel overtuigen. Voor een keer. Dan wil ik wel extra avonden of tijd stoppen om die mannen op te leiden... mits ze willen he, dat blijft nog altijd een pre!
 
Chewie zei:
Andere regels mbt bijvoorbeeld gear (openback, wraps (???)) diepte squat etc

Inderdaad, voornamelijk andere regels mbt. equipment. Maar zo heeft de IPF ook de regel dat je met het banken niet onder je borstbeen de halter mag leggen, je voeten tijdens het banken plat op de grond moeten zijn, ipv alleen je tenen. Bij de IPF moet je je ook kwalificeren voor internationale wedstrijden ipv alleen in te schrijven dacht ik. IPF controleert op doping..

Al met al, IPF is vrij strikt, andere bonden wat lossen en dan komt het voornamelijk aan op equipment regels inderdaad.

Bovendien is per bond ook de concurrentie anders he:D De ipf iis in nederland de grootste bond met in de regel de meeste stereke lifters. Dus als je wat tegenstand wilt kan je overwegen om daar te gaan liften ipv de EPF hier in nederland.
 
je moet ook niet vergeten dat de ipf wat aan populariteit begint te verliezen door de mentaliteit.

bij de "lossere" bonds (zou ik ni zeggen want bij de ipf schieten ze vaak inconsequent om met jureringen etc), is er bijna geen gevoel van concurrentie. bij de ipf is dat veel meer zo, en dat is erg voor de sport als bvb juryleden niet meer onpartijdig kunnen zijn.
 
Deejay_Spike zei:
Bij deze doe ik een oproep aan zelfs Erwin Krokkee (als iemand hem kan bereiken en hem naar dit forum brengen, dat zou leuk zijn)

Erwin komt regelmatig op B&F onder de nick The Strongest. (relaxte gast, heeft mij op weg geholpen met pwl)

Ik weet alleen niet of dat hij de overstap zou willen maken. Hij is zelf druk bezig met z'n eigen bond (WPF)
 
floris2 zei:
Erwin komt regelmatig op B&F onder de nick The Strongest. (relaxte gast, heeft mij op weg geholpen met pwl)

Ik weet alleen niet of dat hij de overstap zou willen maken. Hij is zelf druk bezig met z'n eigen bond (WPF)


dat is wel minder dat. naja, Kieran Kidder is wel hoofd van 2 federaties, dus moet kunnen ;)
 
Uiteraard wil GPC BE meehelpen GPC NL op te starten.

Als aangesloten land kan je mee de toekomst van de federatie en sport bepalen want je krijgt een stem in de Algemene Vergadering en kan zelf voorstellen formuleren.

Je kan, mag uiteraard wedstrijden organiseren in NL.
Scheidsrechters kan je examens laten afleggen op Internationaal Niveau.
Eventueel kunnen er in het begin Belgische Scheids naar NL komen.

Waarom verschillende bonden: dit klopt maar de IPF is niet voor iedereen weggelegd.
Het is niet omdat je net geen topper zijt dat je uitgesloten bent om internationale wedstrijden te doen.

Na de IPF is de GPC naar mijn mening het verst gevorderd.
Er is een goede structuur en doorstroming.

Op nationaal niveau (in BE toch) werkt GPC met jeugd, terwijl IPF gerelateerden (vooral) met veteranen of bijna veteranen werken.

In mei volgend jaar is er het EK GPC in Frankrijk, net over Belgische grens. Misschien een goed idee om eens een kijkje te gaan nemen en een oordeel te vormen.

Zowel de BE als Wereld website van GPC zijn ver gevorderd.
Naast IPF vind ik niet echt federaties met websiteondersteuning naar internationale wedstrijden.

Als ik het goed heb waren er op het voorbije EK GPC 17 landen vertegenwoordigt.
IPF gaat daar over maar ik heb weet van federaties die EK's en WK's organiseren voor 5 landen.

Niet twijfelen, als de IPF te veraf ligt dan is de GPC een logische keuze.
Alle Nederlandse lifters zijn welkom, om het even van welke federatie ze zijn en of ze permanent of tijdelijk zijn.

Sport is er voor iedereen, en wedstrijden moeten er ook voor iedereen zijn.
 
Back
Naar boven