Fitness Seller

Aankondiging Kandidaten Holland's got powerliftingtalent gezocht!

Bezoekers in dit topic

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid sinds
29 okt 2008
Berichten
9.401
Waardering
2.236
Lengte
1m85
Massa
150kg
Holland's got (powerlifting) talent!

Velen zullen beslist wel eens dit t.v. programma gezien hebben waar gezocht wordt naar talent.
Iedereen die denkt dat hij een bepaald talent heeft kan zijn "kunstje" laten zien voor een jury tijdens een auditieronde. Vervolgens vind er een selectie plaats waarbij mensen met serieus talent doorstromen naar de halve finale en uiteindelijk de besten doorstromen naar de finale.

De NPB (Nederlandse Powerlifting Bond) is ook op zoek naar talent!
Naar powerlifting talent wel te verstaan ;)

De Jury: niemand minder dan Pjotr van den Hoek (bekend als Weak01 op dit forum) die de nieuwe bondscoach powerlifting junioren/talenten is.
Pjotr behoord in zijn klasse tot de wereldtop powerlifting (SQ 330 - BP 235 - DL 305 = Totaal 870kg bij een BDW van zo'n 90kg).


Profiel:
Ben jij tussen de 14 & 22 jaar?
Is krachtsport jouw passie?
Heb jij serieuze wedstrijdambities? En staat Fair Play bij jou hoog in het vaandel?

Dan ben JIJ degene die we zoeken :)!

Wat verwachten we van jou?
Je hoeft heus geen topper te zijn, wat wij van jou verwachten is: 100 % inzet, motivatie, discipline, doorzettingsvermogen, en ambitie.

Wat kun jij van de NPB verwachten?
Minimaal 6x per jaar een training in het walhalla van de Nederlandse sportwereld – Papendal – waar je dan onder toeziend oog van de bondscoach en andere bekende trainers wordt opgeleid.
Bij eventuele geschiktheid stroom je dan door naar de Nederlandse Selectie, wat betekend dat je zult meedoen aan zowel nationale als internationale kampioenschappen (EK/WK) en jij Nederland in de (krachtsport)wereld mag vertegenwoordigen :eek:!

Is je belangstelling gewekt en wil je meer informatie?
Stuur dan een mailtje naar Pjotr van de Hoek:

psvdhoek@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Leuk initiatief :thumb:
 
Wat moet je onder andere verwerken in je mail?
Mijn interesse is zekers groot.
 
Wat moet je onder andere verwerken in je mail?
Mijn interesse is zekers groot.

Als je aan het profiel voldoet hoef je slechts door te geven dat je belangstelling hebt (geef daarbij meteen je naam, (email)adres en leeftijd door) dan zal Pjotr je te zijner tijd informeren.
Er zal in dit topic uiteraard nog wel meer info volgen...this is only the beginning :)
 
super vet! dat wil ik wel! heb een mail gestuurd. we zullen zien.
 
cool initiatief, ben helaas te oud. succes!
 
Zeker een goed initiatief! Vind mezelf net iets te oud om in te schrijven.
Maar succes aan de deelnemers :)
 
Mooi innitiatief, helaas al 22 dus heeft niet veel nut.
 
Chopper die 22 jaar zal wrs niet per ongeluk zijn hoor aangezien jij 22 jaar bent.
 
Chopper die 22 jaar zal wrs niet per ongeluk zijn hoor aangezien jij 22 jaar bent.

Exact Gijs!
In eerste instantie was de leeftijd 21 (ik heb gepleit voor een jaartje extra ;))
Uiteraard hebben we het al over Niels gehad, Pjotr is overigens van mening dat hij in prinicpe (bijna) klaar is om door te stromen naar de senioren (mocht hij dat willen).

Dit initiatief is genomen in het kader van: "Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst". En je kunt wat dat betreft niet "vroeg genoeg zijn". En we willen ook de "vergrijzing" binnen de NPB voor zijn.
Er zijn daarnaast ook veel jongeren die belangstelling in krachtsport hebben en mochten ze dan ook nog daadwerkelijk talent hebben dan moet je die kans als powerliftingbond niet laten liggen. Vandaar dat er kosten noch moeite worden gespaard om geschikte kandidaten te stimuleren.

Betekend dit nu dat krachtsporters die affiniteit met powerliften hebben en ouder dan 22 jaar zijn geen kans bij de NPB krijgen?
Natuurlijk niet!
Iedere senior of master (40 plusser) die wedstrijdambities heeft kan ten allen tijde meedoen aan wedstrijden en zal bij geschiktheid beslist worden uitgenodigd voor centrale trainingen met de nationale selectie in Papendal.
De nationale selectie bestaat immers heus niet alleen uit junioren, maar uiteraard ook uit senioren en zelfs masters.
 
Laatst bewerkt:
mooi initiatief. Jammer dat dit er in de jaren 90 niet was, toen ik wat jeugd begeleide die hier geknipt voor waren. :( Maar goed; dan de 'broekies' van tegenwoordig maar. :P
 
Hallo mensen, bedankt alvast voor de leuke reacties en de aanmeldingen.

Ik zal dit weekend persoonlijk op deze mailtjes reageren.

Hopelijk komen er nog veel meer.

Tevens voor alle lui hier hou 13 december alvast vrij komt ook nog een extra workshop alle leeftijden p[lus beginnerswedstrijd alle leeftijden.

Laten we krachtsport weer groot maken in Nederland, de gouden tijden van de jaren 80


vr gr Pjotr ( WEAK01)
 
Ik heb best wel interesse, ik ben helaas wel een belg:D
 
Telt het ook als je allang wedstrijden draait?
 
Wat houd dit in, dat je niet gebruikt mag hebben?

De NPB is niet de inquisitie...je hoeft geen verantwoordelijkheid af te leggen over het verleden, wel over het heden en de toekomst. Als je voor de NPB gaat tillen dan hou je je aan de spelregels i.v.m. het (anti)dopingbeleid. Duidelijk? :)

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:39 ----------

Ik heb best wel interesse, ik ben helaas wel een belg:D

Nederlander worden! ;)

---------- Toegevoegd om 13:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:43 ----------

Telt het ook als je allang wedstrijden draait?

Natuurlijk (of je zou voor een andere powerliftingbond getild moeten hebben die geen dopingcontroles hebben, dan is er een bepaalde wachttijd i.v.m. het verschil in dopingbeleid).

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------


Scherp hoor! Heb het veranderd :o

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:48 ----------

Jongens, laten we één ding niet vergeten...ik zit niet in de "jury"...ik ben de presentator ;) En ik bepaal ook niet wie uiteindelijk geschikt is en eventueel in de selectie komt. Je hoeft daarvoor overigens heus geen topper te zijn, als je maar wel de ambitie hebt om er één te worden! ;)

Ik sluit me aan bij de woorden van Pjotr: Laten we de glorie van de jaren `80 doen herleven en powerlifting in NL weer op de kaart zetten! Mannen als Gerard Du Prie, Ab Wolders, Siem Wulfse en Cees de Vreugd waren destijds succesvol op EK's en WK's en goed voor diverse records.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven