XXL Nutrition

Hookgrip tape regels IPF

Bezoekers in dit topic

AlexV

Olympisch gewichtheffer
Elite Member
Challenge
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
3.134
Waardering
1.430
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Toen ik mee deed aan het NK classic voor (sub-)junioren, werd mij verteld dat je ook tape om je duimen mag gebruiken. Dus na een beetje zoeken ben ik hier op gekomen in het technische regelement:

Pleisters
7. Twee lagen tape of verband mag op de duimen gedragen worden, doch nergens anders zonder toestemming van de jury of hoofdscheidsrechter.
Geen pleister of verband mag aangewend worden als band (strap) om de lifter te helpen de halterstang vast te houden.

Wat ik me nu dus afvraag, om wat voor tape/verband gaat het hier? Ben een beetje gaan kijken naar tape voor hookgrip en ben hier op gekomen:

http://www.roguefitness.com/rocktape-hook-grip-tape

Maarja, IPF/NPB kennende zitten hier natuurlijk ook weer wat haken en ogen aan. Dus vroeg me af of iemand hier echt duidelijk weet hoe het precies zit.
 
Het IPF technisch reglement specificeert het zo:

Thumbs Two layers of medical tape may be worn around the thumbs.

Staat verder niets bij, dus alles wat als medische tape gezien kan worden is ok?
 
Het IPF technisch reglement specificeert het zo:



Staat verder niets bij, dus alles wat als medische tape gezien kan worden is ok?

Ik denk het ook, misschien moet ik de NPB zelf maar eens mailen, kijken wat die zeggen. Hopend dat ik een keer antwoord krijg, want dat lijkt vaak ook nog wel een probleem bij de NPB. Ik probeer het trouwens wel eerst op hun Facebook.
 
Ik zou je tape afraden op wedstrijden. Heb zelf weleens een beurt gemist doordat de tape los schoot en ook bij anderen gezien. Niet echt relaxed.
 
Ik zou je tape afraden op wedstrijden. Heb zelf weleens een beurt gemist doordat de tape los schoot en ook bij anderen gezien. Niet echt relaxed.

Thanks! Denk dat ik het op 'belangrijkere' wedstrijden gewoon zonder tape doe dan en op 'kleinere' wedstrijden een beetje ga kijken wat er allemaal mogelijk is en een beetje experimenteren.
 
Edit: Las het helemaal verkeerd, zat met bench in mijn hoofd. ;)
 
BUMP:

Heb dus eindelijk tape aangeschaft nadat het vel van me duim was afgescheurd door hookgrip. Nu heb ik de volgende vraag, mag ik het zo dragen zoals in de afbeelding hier onder.

http://imgur.com/KU2jHUC

Of moet het echt om het topje van de duim?
 
AlexV tape (max 2 lagen) moet rondom je duim gedragen worden, in de regelgeving wordt niet exact aangegeven welk hoogte van de duim, dus dit is prima.
Kon je op het EK na je tweede beurt niet door de ehbo je duim tapen op medische/hygiënische gronden?
 
AlexV tape (max 2 lagen) moet rondom je duim gedragen worden, in de regelgeving wordt niet exact aangegeven welk hoogte van de duim, dus dit is prima.
Kon je op het EK na je tweede beurt niet door de ehbo je duim tapen op medische/hygiënische gronden?

Thanks! Om eerlijk te zijn weet ik dat niet eens. Ik weet dat als je tape wil gebruiken, je dat van te voren moet laten controleren. Achgoed, volgende keer gaat het gewicht sowieso wel omhoog!
 
Back
Naar boven