Fitness Seller

HG Appelscha

Bezoekers in dit topic

Stahmixson

dutchhighlander.nl
Elite Member
10 jaar lid
Lid sinds
25 apr 2006
Berichten
9.579
Waardering
133
Lengte
1m95
Massa
138kg
As zondag 19 augustus is het weer zover !

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Na een wel verdiende vakantieperiodie gaan de Highlanders weer verder met de compititie. Nog 4 games en dan weten we wie er zich de kampioen van het Open Nederlandse kampioenschappen mag noemen. Huidig Kampioen Hans Lolkema heeft een aantal wedstrijden gemist en heeft zo de nodige achterstand opgelopen. Zal de dit jaar onverslaanbare reus Tommy de Bruijn zijn opmars voortzetten of heeft de vakantie en de tripjes naar Schotland en Letland zijn tol geeist ? Gaan de broeders van Oord hem inhalen of zal Sierk Kooistra nu eindelijk zijn slag slaan ? Gaan de middenmoters Stahmixson en Viking elkaar weer geen strohalm ruimte geven en elkaar de vuur aan de schenen leggen en hoe vergaat het de nieuwkomers, nu aan het einde van dit lange seizoen ?

Allemaal vragen waarop we wellicht na zondag het antwoord op weten !

Komt allen !
 
Wat mij betreft wordt het weer een keiharde strijd tussen jou en mij, maatje :D
 
Jammer die wedstrijd had ik wel graag willen bijwonen,om deze strijd te zien.
Ik zelf zit vanaf vrijdagavond in Zwitserland voor de sterkste man van zwitserland.
de wedstrijd wordt zondag gehouden.
Ik begeleid Raymon Merckx in de heavy weight class.Hij is de titel verdediger van 2006.
en Fouad in de -105 klasse.
ik heb het gevoel dat ik met de boys met prijzen naar huis ga komen alvast duimen kerels.
vanuit hieruit het zuiden des landes wens ik jullie alvast heeeeeeell veeeeeeeeell succes,en dat de beste en de sterkste van jullie mag winnen.
wij gaan ons weer zien. groetjes Roy
 
Jullie ook veel succes daar in Zwitserland en zorg idd maar dat ze met prijzen naar huis komen!
 
Yep , sucses daar Roy, Fouad en Raymond :)
 
Succes allemaal manne :)
Enige vraag is da jarno hams daar 3rde van links? :p
 
yep, was in Almelo vorig jaar. Jarno woont daar vlakbij en vond het leuk om eens mee te doen. Doetze bedankt voor de foto's :)
 
adres Boerestreek Appelscha naast de Hanenburcht

Het begint om 11.00 uur
 
Ben aanwezig, en neem aanhang mee. Ook wat leden van dbb :)
 
Ben aanwezig, en neem aanhang mee. Ook wat leden van dbb :)

Dat is mooi! We kunnen altijd wel extra publiek gebruiken. We zijn ook gewoon aanspreekbaar dus laat het even weten als je er bent.
 
Hoezo?.........zolang ze me met U aanspreken is er geen probleem toch? :D
 
up :)
 
Tot hoe laat is de menigte morgen bezig? Kan ik rekening houden met vrienden die op stap gaan enzo ;)
 
Meestal tot een uur of 17.00 of 18.00. Daarna zijn we wel uitgeput!
 
Zo, ben net terug uit Appelscha. Het was een zeer gezellige dag, ook al was het goed zoeken naar waar het nou precies was :)

Leuke presentatie van Wout Zijlstra, mooi weer, toffe mensen en veel junkfood.
Ook erg tof dat er ook dames waren die allerlei onderdelen deden, respect.
Ik heb als het goed is wat filmpjes gemaakt met mijn phone, zal ze snel eens posten :)
 
Uitslag HG Appelscha

1. Tommy de Bruijn 69 pnt
2. Hans Lolkema 67,5
3. Eddy Cardol 63
4. Arend van Oord 57
5. Dirk van Oord 54
6. Sierk Kooistra 53
7. Arnold Waschebalie 50,5
8. Pieter Karsty Bouma 42,5
9. Chris van Loon 33,5
10. Wulbert Stam 30,5
11. Jacco van Leeuwen 25,5
12. Harry Bergsma 19,5
13. Marco van Asselt 17
14. Godfried Kleinmeijer 8,5
15. Marco Nafzger 8,5

Verslag volgt op Stam-X log
 
APPELSCHA – Aan dikke spierballen geen gebrek zondag tijdens de Highland Games in Appelscha. De sterkste mannen en vrouwen uit Nederland en België gingen op het terrein bij de Boerestreek met elkaar de strijd aan.
Over belangstelling hadden de krachtpatsers niets te klagen. Het publiek was massaal toegestroomd om van deze spierbundels te genieten. Het geheel stond onder leiding van Wout Zijlstra, een van de bekende sterke mannen uit Nederland.
Naast de wedstrijd was er overigens nog veel meer te beleven. Voor de kinderen stond er een springkussen opgesteld. Een valkenier liet zien wat roofvogels allemaal kunnen. Er was een kleine markt en een doedelzakspeler zorgde voor een vrolijke noot.
Lees voor een verslag met alle uitslagen van de Highland Games de Nieuwe Ooststellingwerver van woensdag 22 augustus.
 
De Bruyn weer ongenaakbaar

Woensdag 22 augustus 2007 - HIGHLAND GAMES - Tommy de Bruyn, afkomstig uit Hulst, heeft in Appelscha andermaal zijn suprematuie bewezen op de Highland games. Hij was veruit de meest constantste en bleef ook veelvuldig Nederlands kampioen Wout Zijlstra voor.

Kogelstoter Eddy Cardol, de nummer twee van Nederland achter Rutger Smit, behoorde tot de deelnemers. Hij stootte 13.20 m met de 10kg steen. De Bruyn 12,57m. De Bruyn brak het record met de 10 kg hamer. Dat staat nu op 28.47 meter. Op het hooggooien klopte De Bruyn zelfs Wout Zijlstra. Die kwam tot 5.00 meter, De Bruyn tot 5.20M.
 
Back
Naar boven