| | |||||||
| Mededeling |
» Nu verkrijgbaar in de uitvoeringen Classic, Silver en Vinyl
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Weergave Modus |
| | #1 |
| Freaky Bodybuilder | Grip training.
naar aanleiding van dit topic hoe rack lockouts te doen? speed, max of reppetition? waar een discussie is ontstaan over grip training open ik hier een ander topic daarvoor. ik ben mij ervan bewust dat er al meerdere topics over grip zijn, maar er zijn wellicht nieuwe ideeën en nieuwe hulpmiddelen om grip te trainen. het lijkt me dus misschien handig een sticky te maken over griptraining ik doel hiermee op de grip die je nodig hebt voor de deadlift eventueel grip training voor sterkste man onderdelen etc kan natuurlijk ook dus mijn vraag is, hoe kun je het beste grip training? - welke trainingsmiddelen gebruik je [waar kun je ze kopen?] - welke oefeningen - hoe doe je het [static holds of......] - hoevaak per week - in welke training doe je het [of in aparte training] ik hoop dat mensen met info moeite willen doen verder nog een aantal vragen over grip... is CoC training goed voor je deadlift grip static barbel holds....moet je die pronated doen of mixed grip voor beste resultaat. wat is goeie tijdsduur voor een static hold om maximaal effect te halen? - beter om zo zware barbel te nemen dat je max 5-10 sec kunt houden, of is het beter om lichter gewicht te nemen wat je max 30 sec kunt houden? Laatst aangepast door rnbflavour : 24 December 2006 om 14:22. |
| | |
| | #2 |
| Banned | Re: Grip training.
Ik doe pronated static holds tussen de 5 en 20 seconden. En farmer walks met dikke grip. Eén tot 2 keer in de week, na mn gewone training. Als ik die training of de daarop volgende training zwaar ga deadliften laat ik de griptraining vallen. Je zou ook CoC's kunnen halen, maar als je het puur voor je 'trainingsgrip' doet, vind ik dat te duur. Je kan ook goed grip trainen met de spullen die je al hebt. Sinds ik dat doe is mn ( mixed ) grip al minstens 25kg verbeterd, in 2 maanden tijd. Let wel op, vooral in het begin overtrain je je handen/polsen/onderarmen snel. |
| | |
| | #3 |
| Competitive Bodybuilder | Re: Grip training.
COC's, maar heb ze zelf niet. Static holds Zware rack lockouts Deadlifts |
| | |
| | #4 |
| Huge Freak | Re: Grip training.
Ga zelf binnenkort aan 't 'vertical bar' liften, verder doe ik er tot op heden vrij weinig aan. Is wel nodig; bij 't deadliften begeeft de grip het het eerst. Verder misschien nog static holds, ben iig benieuwd of er echt vooruitgang in gaat zitten. |
| | |
| | #5 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Grip training.
thnx had al een heel stuk gevonden op bodybuilding.com dit bevestigd wat ik daar vond. er stond namelijk dat training op crushing grip [met de COC's bv] een goeie turn over heeft op supporting grip [de grip die ik nodig heb. en dat tevens thick bar farmer walks ook goed zijn. static holds lijken me ook een goeie, maar hoevaak doe je di en hoeveel rust tussen elke "set"? |
| | |
| | #6 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Grip training.
waar kun je trouwens het beste die CoC grippers bestellen? |
| | |
| | #7 |
| Monstrous Giant | Re: Grip training.
check search
__________________ Jay Cutler Mr. Olympia 2006 `07 4e plaats fitness klasse heren YBF 2007 |
| | |
| | #8 | |
| Huge Freak | Re: Grip training.
Citaat:
Voor krachttoename denk ik niet dat het zin heeft een set langer te laten duren dan 10 seconden (bij static holds dan). Maar let op; onderarmen zijn snel te overtrainen. | |
| | |
| | #9 |
| Monstrous Giant | Re: Grip training.
bedenk dat je verschillende vormen van gripkracht hebt, waarvan de carry over naar elkaar gering is/kan zijn. supporting grip is voor de BB'er imo het belangrijkst crushing grip en pinch grip zijn wat meer 'elitair' wat betreft het beginnen trainen van supp. grip ben ik pers wel weg van arm hangs, eenhandig dan wel tweehandig. Door het aantal vingers dat je gebruikt te verminderen, ben ik van mening dat je je grip heel doeltreffend kunt trainen. Daarbij het voordeel dat er geen belasting van de ruggegraat optreedt, die je wel hebt bij bijv zware DL static holds (en andere goede oefening voor gripstrength) in tegendeel, je hangt lekker 'uit', erg prettig aan het eind van een flinke deadlift sessie. (chinese OL'ers gebruiken het op kop hangen ook om de ruggegraat te ontladen)
__________________ Herinner Lauw "The good life is inspired by love and guided by knowledge" -Bertrand Russell Religion is a cancer eating away the heart of humanity |
| | |