DutchBodybuilding.com forum

DutchBodybuilding.com forum (http://forum.dutchbodybuilding.com/)
-   Powerlifting, Strongman en Gewichtheffen (http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/)
-   -   Filmen van lifts een idee? (http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/filmen-lifts-idee-138560/)

Falstyr 8 May 2009 19:29

Netjes, maar dat is eerder een push press.

Bij een Jerk hoor je het gewicht uit te stoten en a la split squat er onder te duiken. Armen dienen dan al gestrekt te zijn en sta je als het ware op met het gewicht. En je mag niet na drukken dan in princiepe.

http://www.youtube.com/watch?v=I0gtr...eature=related
zoiets

Chewie 8 May 2009 19:38

Falstyr ik merk dat je vaker mensen probeert te educateren hier op het forum...maar please get your facts straight..! Jerk = in een split springen om onder het gewicht te duiken, powerjerk is mini split benen naar buiten (ipv naar voren/achter)en onder het gewicht duiken, push press = uitstoten lichaam niet meer naar beneden brengen en door duwen op puur je triceps.
We noemen het hier een power jerk omdat hij niet in een split springt, maar wel iets naar onder duikt en het dus geen push press meer is...

taner 8 May 2009 20:05

Citaat:

Origineel gepost door Chewie (Post 3798919)
Falstyr ik merk dat je vaker mensen probeert te educateren hier op het forum...maar please get your facts straight..! Jerk = in een split springen om onder het gewicht te duiken, powerjerk is mini split benen naar buiten (ipv naar voren/achter)en onder het gewicht duiken, push press = uitstoten lichaam niet meer naar beneden brengen en door duwen op puur je triceps.
We noemen het hier een power jerk omdat hij niet in een split springt, maar wel iets naar onder duikt en het dus geen push press meer is...

Ook jij zit er naast.

Een jerk is een stoot, een vloeiende beweging zonder pressout.

Split jerk is een jerk waarbij je met je benen in split springt.

Powerjerk is een jerk zonder split waarbij je bijna of niet door je benen gaat om het gewicht in een beweging te stoten.

Een squat jerk zak je diep om de jerk te voltooien (wederom geen split).

Jesaja 8 May 2009 20:09

Citaat:

Origineel gepost door JBremers (Post 3798743)

Nice!

taner 8 May 2009 20:10

Citaat:

Origineel gepost door Jesaja (Post 3799014)
Nice!

Absoluut sterk

Chewie 8 May 2009 20:23

Citaat:

Origineel gepost door taner (Post 3798997)
Ook jij zit er naast.

Een jerk is een stoot, een vloeiende beweging zonder pressout.

Split jerk is een jerk waarbij je met je benen in split springt.

Powerjerk is een jerk zonder split waarbij je bijna of niet door je benen gaat om het gewicht in een beweging te stoten.

Een squat jerk zak je diep om de jerk te voltooien (wederom geen split).

true :) Thnx voor de complete aanvulling

snoob 9 May 2009 00:28

who cares, 140kg is bruut! Nice jules

Daster 9 May 2009 01:07

Maar t is dus wel gewoon een powerjerk dus? :p

Wel ontieglijk bruut gewicht om boven je hoofd te hebben lijkt me :)

calibre 9 May 2009 06:42

What's in a name... Veel strongman doen een combi van jerk & pushpress. Duiken er onder + naduwen. Doe gewoon de manier waarop je het meest gewicht boven je hoofd krijgt, kilo's zijn dan belangrijker dan de gepaste naam.

140 is sterk jules...

Flying Fox 9 May 2009 09:36

Citaat:

Origineel gepost door calibre (Post 3799749)
What's in a name... Veel strongman doen een combi van jerk & pushpress.

Een push jerk? Of een jerk press:D

Of nee, een muscle jerk. Net zoals je bij een muscle snatch ook nog uitduwt.

koef 9 May 2009 11:43

140 overhead nice

calibre 9 May 2009 15:31

Citaat:

Origineel gepost door Flying Fox (Post 3799933)
Een push jerk? Of een jerk press:D

Of nee, een muscle jerk. Net zoals je bij een muscle snatch ook nog uitduwt.

Mijn punt was net dat je beter energie in 2 extra setjes steekt dan te discussiëren over een benaming

Flying Fox 9 May 2009 16:29

Citaat:

Origineel gepost door calibre (Post 3800683)
Mijn punt was net dat je beter energie in 2 extra setjes steekt dan te discussiëren over een benaming

Wat voor een onzinpunt is dat nu?
Ipv hier te reageren had jij beter energie kunnen steken in 2 extra setjes van het één of het ander. Of in plaats van naar de cinema te gaan met een date kan je beter een extra training inlassen. Je kan niet altijd trainen.
Als hij nu wel 2 extra setjes had gedaan, was deze discussie dan nooit geweest denk je?

Ik ben die "als je praat over training, dan train je te weinig"-houding hier op het forum stilaan beu.

Jesaja 9 May 2009 16:30

Citaat:

Origineel gepost door Flying Fox (Post 3800824)
Wat voor een onzinpunt is dat nu?
Ipv hier te reageren had jij beter energie kunnen steken in 2 extra setjes van het één of het ander. Of in plaats van naar de cinema te gaan met een date kan je beter een extra training inlassen. Je kan niet altijd trainen.
Als hij nu wel 2 extra setjes had gedaan, was deze discussie dan nooit geweest denk je?

Ik ben die "als je praat over training, dan train je te weinig"-houding hier op het forum stilaan beu
.

Jammer dat je maar 70kg bencht.. anders hadden mensen je misschien nog serieus genomen :D

Flying Fox 9 May 2009 16:33

Citaat:

Origineel gepost door Jesaja (Post 3800827)
Jammer dat je maar 70kg bencht.. anders hadden mensen je misschien nog serieus genomen :D

Klopt, parels voor de zwijnen is het. Ergens is het een verspilling van mijn intelligentie, maar ik blijf het proberen. Ik geef jullie nog niet op!

Falstyr 9 May 2009 16:40

Wooh mensen...chill.

Ik ben het eensch dat benaming minder belangrijk is. En die 140kg is zeker impressive en doe het niet na.

JBremers 9 May 2009 16:59

Thanx jongens voor de complimenten, maar zullen we gewoon zeggen 140kg overhead, is iedereen tevreden toch.....

Daster 9 May 2009 18:23

Nou in t forumrecords topic is eigenlijk de regel dat Jerks niet in de overhead press categorie mogen ;)

Maar deze zit er echt tussenin zou ik zeggen

calibre 9 May 2009 19:20

Citaat:

Origineel gepost door Flying Fox (Post 3800824)
Ik ben die "als je praat over training, dan train je te weinig"-houding hier op het forum stilaan beu.

Praten over trainingsmethoden en techniek is zinnig. Maar dat eeuwige gezeik over het detail dat het geen jerk is omdat je naduwt of geen pushpress omdat je er onder duikt, komt altijd terug en draagt tot niets toe.

g-men 9 May 2009 19:39

Citaat:

Origineel gepost door JBremers (Post 3800877)
Thanx jongens voor de complimenten, maar zullen we gewoon zeggen 140kg overhead, is iedereen tevreden toch.....

Ach boeien ik doe het ook min of meer zo, moet nog steeds filmen maar noem het nog pushpress. Absoluut sterk Jules.

02:32

v3.8.9 Beta 1