| | |||||||
» Nu verkrijgbaar in de uitvoeringen Classic, Silver en Vinyl
![]() |
| | LinkBack | Topic Opties | Zoek in Topic | Weergave Modus |
| | #1 |
| Competitive Bodybuilder | Explosief squatten
Vandaag dus voor het eerst begonnen met powerliften, ben dus nog een echte noob. Nu heb ik echter een vraagje, naar aanleiding van mijn training. Toen ik aan het eind van mijn training aankwam bij explosief squatten, voelde ik zo verschrikkelijk veel pijn (geen slechte pijn, maar gewoon... fijne pijn Nu is mijn vraag dus, is dit normaal? Want nu, zo'n 1,5 à 2 uur na mijn training, voel ik dus nog steeds die soort pijn/verzuring, wanneer ik loop, of mijn benen aanspan. greetz, Ron |
| | |
| | #2 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Explosief squatten
tja, als je dit niet gewoon ben, kan dat wel effe een shock zijn maar het is minder normaal van dit enkel in je quads te voelen, het zou eerder in de hams en glutes moeten zijn dat je dit zou moeten merken.
__________________ |
| | |
| | #3 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Explosief squatten
maar explosief squatten doe je trouwens ook best in't begin van je training, of op een aparte trainingsdag
__________________ |
| | |
| | #4 |
| Competitive Bodybuilder | Re: Explosief squatten
Zoals ik al zei heb ik er weinig verstand van, ik heb besloten om dit schema te gebruiken (van Big Byron)... dus bekritiseer waar nodig! Maandag: -------- - Zwaar (3x3 met 85% van max.) bench + ondersteunend triceps (close grip BP, french press, ...) en schouders (military press, dumbbell press). - Explosief (8x3 met 50% max.) squat Woensdag: --------- - Zwaar squat + ondersteunend kuiten (calf raises), ev. squat variaties (front squat, lunges, ...) en buikspieren. - Explosief DL Vrijdag: -------- - Zwaar DL + ondersteunend rug (cable/dumbbell rows, stiff leg/platform DL, chins), grip sterkte (farmer's walk, baarhangen) en biceps. - Explosief bench greetz, Ron |
| | |