Fitness Seller

Eiwit inname bij Powerlifting/Gewichtheffen (1 bezoeker)

Is een hoge eiwit inname even belangrijk als bij Bodybuilden?

  • Ja

    Stemmen: 19 39,6%
  • Nee, maar moet toch nog redelijk hoog zijn

    Stemmen: 16 33,3%
  • Nee

    Stemmen: 4 8,3%
  • Geen idee

    Stemmen: 9 18,8%

  • Totaal stemmers
    48

Bezoekers in dit topic

Het is niet even belangrijk, maar ik probeer wel rond de 1.5 gr per VVM te halen.
 
't is omdat ik moet bezuinigen, en waarschijnlijk zijn men potten whey overbodig, kan ik alles uit voeding halen als powerlifter.
 
powerlifter moet natuurlij een verhoogd eiwitinname hebben om te kunnen recupereren.

maar zijn hapklare kracht komt dan weer van de crabs.




maar er zijn nu ook mensen die menen dat een lage carb - hoog eiwit dieet voor powerlifting kan. net zoals er mensen zijn die denken dat een hoog carb laag eiwit dieet voor powerlifting ook kan (hoewel dat imo eerder iets is voor duursporters dat laatste).
 
Ja net zo belangrijk.. maar BB-ers nemen altijd te veel.. dus als je zoveel neemt als de BB-ers op dit forum ben je gek.. maar dat zijn die BB-ers ook!

2gr per kg vetvrije spiermassa is genoeg..

dus iemand van 100kg met 14% vet heeft meer dan genoeg aan 170gr eiwitten per dag.. tenzij je wilt dat je meer enzymen gaat aanmaken en gebruiken om eiwitten te verbranden! want dat doet je lichaam met teveel!!
 
Eigenlijk hebben powerlifters meer eiwitten nodig dan bodybuilders. Door de manier van trianen neem je meer eitwitten op in je spieren en krijg je een hogere spierdichtheid dan bij bodybuilders die naar verhouding meer vocht in hun spieren hebben.
 
Bij GH/PL is het even belangrijk als bij bodybuilding om voldoende eiwitten in te nemen. De intensiteit van de trainingen ligt veel hoger dan bij bodybuilders en de spieren worden telkens maximaal belast.

Vb. ik neem gewchtheffen als voorbeeld omdat ik dat zelf doe.
Een gewichtheffer die 6 keer traint per week belast ook 6 keer intesief zijn beenspieren. Ze krijgen minimale rust en het is dus zeer bemangrijk dat ze heel snel kunnen herstellen. Een topgewichtehffer traint 3 keer per dag , dat zijn dus 18 trainingen per week waarbij telkens de benen belast worden. velen squatten 2 maal per dag met één dag ertussen. als jedan niet voldoende eiwitten inneemt kunnen ze niet op tijd herstellen, dit geld echtr ook voor de andere belangrijke spiergroepen zoals rug, schouders, triceps.
 
Champ zei:
Ja net zo belangrijk.. maar BB-ers nemen altijd te veel.. dus als je zoveel neemt als de BB-ers op dit forum ben je gek.. maar dat zijn die BB-ers ook!

2gr per kg vetvrije spiermassa is genoeg..

dus iemand van 100kg met 14% vet heeft meer dan genoeg aan 170gr eiwitten per dag.. tenzij je wilt dat je meer enzymen gaat aanmaken en gebruiken om eiwitten te verbranden! want dat doet je lichaam met teveel!!

Eerder andersom. Heb je ooit een dikke wedstrijd bodybuilder gezien??ik niet. Heb je ooit een dikke wedstrijd powerlifter gezien?? Ik wel. (zat zelfs)

Het is eerder dat powerlifters en gewichtheffers teveel voeding en supps tot zich nemen dan bb'ers
 
Dat denk ik niet. Bij PL en GH speelt het lichaamsgewicht een grote rol.

Bij bodybuilding overdrijven ze met supplementen, omdat de meesten geopsedeert zijn. Kijk hier effe rond op dit forum, lees wat posts en je zal wle zien wat ik bedoel.
 
Champ zei:
Ja net zo belangrijk.. maar BB-ers nemen altijd te veel.. dus als je zoveel neemt als de BB-ers op dit forum ben je gek.. maar dat zijn die BB-ers ook!

Hey Champ! Verloochen je afkomst niet! :grumble:
 
Nee hoor... we hebben het over noodzaak niet over luxe.. Er zijn een hoop powerlifters die elke avond bier zuipen.. en slecht eten.. als pl er net zo schoon zouden eten als bb ers dan .....
 
Back
Naar boven