Fitness Seller

Nieuws Dutch Strongman Cup 2009

Bezoekers in dit topic

atlaslion

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2008
Berichten
350
Waardering
4
De voorbereidingen zijn volop aan de gang.
Nog druk bezig met sponsorwerving,maar het ziet er goed uit.
Het wordt een van de zwaarste wedstrijden die er zijn.
Tussen de besten van Nederland ook -105kg
Info volgt op www.realdutchpower.nl en www.fouadhsaini.com

Zal plaatsvinden op 15 November In de omgeving van Rotterdam.
Maximaal aantal deelnemers is 12.
Deze zullen worden uitgenodigd.En je mag je ook wel opgeven alleen de wedstrijd wordt wel zwaar!!!
Ben benieuwd wie de uitdaging aandurft!!!!

1) Boomstam tillen (maximaal gewicht)
2) Deadlift (herhalingen - 275 kg)
3) Zware conan's wheel
4) Yokerace (380 kg over 25 meter)
5) Wheelflip (350 kg)
6) Timber hold (2 keer 125 kg)
7) Stones of strength (aflopend van 180 cm tot 140 cm)



1-Raymond Merckx-Nuth
2-Rick van de Torre-Vlaardingen
3-Fouad Hsaini-Hellevoetsluis-105kg
4-Gijs Boeijen-Amsterdam-105kg
5-Alex Moonen-Schinveld
6-Jules Bremer-Brunssum-105kg
7-Dave Mossing-Amersfoort
8-Kelvin de ruiter-Surhuisterveen
9-Fabrice Renaud-Frankrijk
10-Jonathan Barbier-Frankrijk-105kg

11-Nando Stoll-Duitsland-105kg


Hieronder de regels zoals aangegeven door Jarno Hams

Ik ben 15 november scheidsrechter omdat Marcel Mostert dat weekend in Kiev zit voor de laatste Champions League wedstrijd van dit jaar.
Zal het samen doen met Berend Veneberg en samen heb je dan 12 Sterkste Man v NL titels. Ervaring genoeg lijkt me.

We gaan die dag strikt jureren.
Dat houdt in:
Korte broek tijdens het deadliften i.v.m. met strekken benen.
één elleboog support tijdens Boomstam tillen (geblesseerde arm)
Riem sluiting achter tijdens Conanswheel (geen steun om stang op te leggen)
Ook zullen we treuzelende atleten eventueel een beurt ontnemen.
Je krijgt vooraf te horen wanneer je aan de beurt ben en dan moet je ook klaar staan.
Dit vooral om het tempo er in te houden, ook voor het publiek...

Verder hoop ik dat het een sportieve wedstrijd wordt en de sterkste wint..




Ik zal Gijs op deze wedstrijd de kans geven om de titel van Sterkste man van Nederland -105kg van mij af te nemen;)
Dus bij deze Gijs neem je de uitdaging aan?
En ik hoop dat ik mij kan revancheren voor een minder seizioen die ik mede aan mijn beroerde gezondheid had te danken,maar de ingreep van mijn keel is 6 weken geleden goed verlopen en ik ben er weer bovenop en hoop nog sterker als ooit terug te komen.

Greetz Fouad"The atlas lion"
 
Laatst bewerkt:
lekker dichtbij! ik kom zeker kijken!
 
hehe bruut. Gmen waar blijf je?
 
Is Gijs niet de Sterkste man van Nederland -105kg? In elk geval dit jaar wel. ;)

Mooi initiatief Fouad en goed om te lezen dat het beter gaat.
 
Hoho!
 
Laatst bewerkt:
Is Gijs niet de Sterkste man van Nederland -105kg? In elk geval dit jaar wel. ;)

Mooi initiatief Fouad en goed om te lezen dat het beter gaat.


Ik dacht het niet!!!!!
waar maak jij dat dan uit op???
2x tegen mij gestaan dit jaar
LIMBURG Ik 2de Gijs 7de !!!!!!
Noord Friesland Ik 3de Gijs 2de

En de finale heb ik niet meegedaan omdat ik 2 dagen ervoor ben geopereerd aan mijn keel.
Mijn titel is nog steeds bij mij.......
maar wie hem wilt mag hem proberen af te pakken ik zal nooit een uitdaging uit de weg gaan.
 
geopereerd aan je keel Fouad? Wat hebben ze gedaan?
 
ziet er goed en zwaar uit, leuk initiatief!

Alleen te zwaar voor mij helaas. 280 a 300 deadlift op reps, 400 yoke en 120 boom op reps is nog wat te hoog gegrepen moet ik eerlijk zeggen.

Maar voor de echte sterke jongens zeker niet verkeerd.
 
Ik dacht het niet!!!!!
waar maak jij dat dan uit op???
2x tegen mij gestaan dit jaar
LIMBURG Ik 2de Gijs 7de !!!!!!
Noord Friesland Ik 3de Gijs 2de

En de finale heb ik niet meegedaan omdat ik 2 dagen ervoor ben geopereerd aan mijn keel.
Mijn titel is nog steeds bij mij.......
maar wie hem wilt mag hem proberen af te pakken ik zal nooit een uitdaging uit de weg gaan.
Ik keek alleen naar de finale en daar stond maar 1 iemand tussen onder de 105kg dus vandaar.

Jarno is dit jaar toch ook de titel kwijt? Volgend jaar is weer een ander verhaal. ;)
 
Misschien meedoen als ik tegen dan sterk genoeg ben.
 
nice lekker in de buurt, ik kom zeker ff de techniek afkijken :D
 
Ik keek alleen naar de finale en daar stond maar 1 iemand tussen onder de 105kg dus vandaar.

Jarno is dit jaar toch ook de titel kwijt? Volgend jaar is weer een ander verhaal. ;)

mc chick....De finale is van de sterkste man van Nederland algemeen en niet de sterkste man van nederland tot de 105kg.
Bij de -105kg klasse kijk je naar iemand zijn prestaties algemeen en die van zijn concurrenten zo was het ook in 2006 en 2007 tussen mij en Bas Roessen.En dit jaar heb ik niet veel wedstrijden gedaan door mijn ziekte ,maar desondanks alle drie mijn wedstrijden een top 3 notering.
Hopelijk is het een beetje duidelijk.


Greetz Fouad
 
Laatst bewerkt:
Zet mij er maar bij Fouad. Heb nog wat last van de onderrug van de val in de finale maar denk dat dat tegen die tijd wel weg zal zijn.

De onderdelen zijn in principe te doen (alhoewel brutaal zwaar) maar ik zie nu al op tegen die irritante 180cm voor stones. Welk gewicht wil je erop beginnen?

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

hehe bruut. Gmen waar blijf je?

:wave: hoi
 
mc chick....De finale is van de sterkste man van Nederland algemeen en niet de sterkste man van nederland tot de 105kg.
Bij de -105kg klasse kijk je naar iemand zijn prestaties algemeen en die van zijn concurrenten zo was het ook in 2006 en 2007 tussen mij en Bas Roessen.En dit jaat heb ik niet veel wedstrijden gedaan door mijn ziekte ,maar desondanks alle drie mijn wedstrijden een top 3 notering.
Hopelijk is het een beetje duidelijk.


Greetz Fouad
Zat jou ook maar een beetje te stangen, goed voor de motivatie.

Heb je zeker netjes gedaan en een ziekte kun je idd niets aan doen. Gewoon hard terugkomen.
 
Zet mij er maar bij Fouad. Heb nog wat last van de onderrug van de val in de finale maar denk dat dat tegen die tijd wel weg zal zijn.

De onderdelen zijn in principe te doen (alhoewel brutaal zwaar) maar ik zie nu al op tegen die irritante 180cm voor stones. Welk gewicht wil je erop beginnen?


Wat wil jij??
Zullen we het volgende doen???
180cm-110
170cm-130
160cm-140
150cm-155
140cm-170
Of zo??
180cm-120
170cm-130
160cm-140
150cm-155
140cm-170

ik wil wel graag dat iedereen het gewoon ermee eens is.
Ik vind de stenen op hoogte ook klote!!!
En ik hoorde dat je was gevallen met de boom,maar wat is er dan aan de hand dat je er nog steeds last van hebt??

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

Zat jou ook maar een beetje te stangen, goed voor de motivatie.

Heb je zeker netjes gedaan en een ziekte kun je idd niets aan doen. Gewoon hard terugkomen.


Ok dan,Ik hap inderdaad snel maar ja aard van het beestje......;)

greetx
 
Deze wedstrijd ga ik ZO ERG WEL KIJKEN!!!

zeer goed initiatief Fouad...eigenlijk zie ik hier een stukje zelf oplossing van je frustraties van de afgelopen jaren mbt smvn finale.
Goed!!! Succes allen!
 
Het liefst heb ik 120 op 170cm hehe. Maar 110 op 180 is ook goed. Het is alleen dat het qua techniek gewoon heel anders is voor onze lengtes.

Met de val heb ik een kissing spine gehad. 2 uiteindes van een wervel die elkaar hebben geraakt. Herstel duurt heel lang. Alles kan ik maar als ik naar achteren leun bij bv zware boom irriteert het nog steeds.

Heb er wel zin in en hoop dan helemaal fit te zijn. Groet Gijs.
 
Back
Naar boven