XXL Nutrition

Clipjes squat/deadlift van meet

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid sinds
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Hey jongens

Nu kan ik eindelijk mijn techniek es laten beoordelen..


De clipjes staan op [Link niet meer beschikbaar]

Was nooit max gewicht, want toen moest Samu spotten en kon ie niet filmen:p .

Ik zou graag alle kritiek omtrend mn squat & deadlift horen, wat ik moet behouden en wat wegdoen.

Eeuwig dankbaar!

Met dank aan samu voor het filmen :).

[EDIT] Als het niet werkt op bovenstaande link, probeer dit dan:

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Als het nog niet werkt, dan dit downloaden:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Met IE bekijken en hopelijk heb je de noodzakelijke plugin :).
 
Vind het er goed uitzien!
Ben benieuwd wat de anderen ervan vinden.
 
Thx :)! M'n squat was naar oordeel van de gymbaas dat ik teveel naar voor buig en er een halve goodmorning van maak. Daar ga ik nog wat op moeten letten denk ik want vind ik ook wel.

Heb nooit DL of SQ in het echt zien gedaan worden sinds ik de enige in de gym was die het deed :rolleyes:. Dus beetje lurken voor techniekfilmpjes.
 
lifts zien er oke uit!

gym ziet er hardcore uit, i like that!

die vent met die legging:roflol:
 
kan pagina niet weergeven..
 
ah, het is in Merelbeke
 
Chunky - 18fitie: thx!

Punani: refreshen ofzo? Met IE moet ie zeker lukken.

Tom: idd!
 
eerst en vooral, doe die sportschoenen af! Wat je techniek betreft, werk hard aan je heupkracht (gluteus/hamstrings), watn je bekken kantelen niet vroeg genoeg naar voren.

off-topic: team forza meet in merelbeke vrijdag namiddag, kom je ook wimmos? :D
 
MonsterStrength zei:
eerst en vooral, doe die sportschoenen af! Wat je techniek betreft, werk hard aan je heupkracht (gluteus/hamstrings), watn je bekken kantelen niet vroeg genoeg naar voren.

off-topic: team forza meet in merelbeke vrijdag namiddag, kom je ook wimmos? :D

Heb geen andere schoenen :( ..tenzij je denkt dat het met bottinen of normale schoenen beter gaat.

Helaas kan ik niet nr de grote meet komen, had reeds iets gepland. Maar mijn PR's zal je toch niet breken :p


[EDIT] En die heupbeweging, is dat voor deadlifts of squats waarover je het hebt?
 
Filmpjes werken niet....

edit: toch wel, als ik ff in de broncode kijk en het linkje in downloadmage gooi :duh:
 
Laatst bewerkt:
Heb wat codecs geïnstalleerd, maar bij die link zie ik enkel je deadlift... ??? Owja en mijn clipje gaat niet.
 
chunky zei:
lifts zien er oke uit!

gym ziet er hardcore uit, i like that!

die vent met die legging:roflol:

hahahah dat viel mij ook al op.. hij werkt erg afleidend.. je kan toch niet normaal squatten met die man achter je?
 
volgens mij zal je als je maxt bij je deadlift iets meer nog moeten aanhangen, schouders naar achter
 
Samu - als je de deadlift ziet moet je normaal ook de andere kunnen zien en hangt het niet af van plugins. Je clipje was ik blijkbaar vergeten uploaden gisteren, is nu bezig met uploaden.

j354j4 - hij moest spotten indien nodig en op de techniek letten. Op zo'n momenten ga ik niet lachen met zn broekie :D

bikerbabe - bedoel je op het einde van de beweging? Om duidelijker te maken dat de beweging "af" is?


Thx voor comments!
 
Die man met z'n broekje is 53, traint al 36 jaar, heeft bodybuilding en powerlifting gedaan en doet nu gewichtheffen (80-100 ongeveer). Max. deadlift is 290, paar jaar geleden zonder specifieke training trok hij nog gewoon 240, zomaar...
Heeft met een pak grootheden mogen trainen, oa. Arnold.
Eén smiley voor die man: :bow:!
Nog iemand commentaar op de gymeigenaar van mij, Raistlin en The Locust? :D

Anyway, filmpjes werken nu. :thumbs:
 
filmpjes posten is nice!

sportschoenen: kick, bad news voor je enkels en knieen.

deadlift: ziet redelijk uit, idd zoals bikerbabe al aangaf, iets meer 'inhangen', schouders achter de baar. k vind de beweging an sich redelijk mooi. (imo)
schouders kun je misschien wat meer af laten hangen, scheelt je ROM (t is geen olympische lift!)

squat ziet er wat minder uit imo. Afhankelijk van je doel (parallel of full). Voor een powerliftsquat, komt het grootste deel van de kracht uit je heupen. Dus, meer naar achter gaan zitten! (doe je in het tweede filmpje beter dan in het eerste). Kijk naar de grote powerlifters, wier schenen nauwelijks bewegen!
voor het echte fullsquatten zak je niet diep genoeg. Wel is het hierbij nauwelijks te voorkomen dat je knieen verder naar voren komen. Ook kan het dragen van schoenen met een stevige hak (zoals de dure gewichthefschoenen) bij het (olympisch) fullsquatten problemen opheffen die het gevolg zijn van een gebrekkige dorsaalflexie (die bij redelijk wat mensen aanwezig is).

daarnaast is er bij heel veel mensen een probleem met de flexibiliteit in en rondom de heupen, waardoor een goede squattechniek en fatsoenlijke loads veel moeilijker zoniet onmogelijk worden.

Bijv de combinatie van te weinig flexibiliteit van de heupflexoren (de spieren die je been 'omhoog' trekt) en een slechte bekkenstand (als gevolgd daarvan) zorgt voor inhibitie van de gluteus (bilspier, trekt je been naar achter, antagonist van de heupflexoren). dit komt doordat de heupflexoren te snel in een te uitgerekte positie komen, aanspannen om een beschadiging te voorkomen en zodoende de contractie van de gluteus (zon beetje de sterkste spier in je lichaam!) tegen gaan: no lift dude, which sucks! De slechte stand van het bekken (naar achteren gekanteld) zorgt verder voor een vergrote lordose van de ruggegraat in het lumbale gedeelte (onderste stuk): say goodbye to your intervertebral discs!

maw. er is imo niet een definitie van DE goede squat, maar deze is afhankelijk van je doel of voorkeur. Wel moet je lichaam hoe dan ook flexibel genoeg zijn om te squatten!

btw: lijkt me prachtig om een keer bij jullie in Merelbeke te trainen! :D
Luc for president :thumbs:
 
Back
Naar boven