MuscleMeat

Boardpresses

  • Topic starter KaLe
  • Startdatum
  • Reacties 32
  • Weergaven 2K
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Ik wil ook boardpresses in mijn schema gooien, maar ik heb een aantal vraagjes.

- Wat moet de dikte zijn per board?
- Ik heb vrijwel nooit een spotter, en als ik er al 1 heb dan moet die me spotten voor de barbell en heb ik dus niemand om de boards op mijn borst te leggen. Iemand ideeen? Ik dacht zelf aan een oud t-shirt en daaronder de boards te plaatsen.
 
4,4 cm dik meen ik.
Ik plaats mijn boards (of de stukken hout die er voor door moeten gaan) ook gewoon onder mijn shirt en dat werkt prima imo.
 
ik gebruik er een riem voor.

Maak het bord dan wat langer zeg maar en de riem om me middel heen en dan aantrekken maar ;)
 
waar haal je in godesnaam 4,4 cm dikke planken?? Word lang zoeken denk ik?
 
bij de praxis :D daar kunnen ze het voor je op maat maken
 
Balken kan je wel vinden.
Kan je er bijvoorbeeld een aantal aan elkaar vastmaken om het geheel voldoende breed te maken. Heb zelf een lange balk in 6 stukken gezaagd die ik per 2 breed met elastiek tot 1, 2 of 3 boards aan elkaar knutsel en dan onder mijn shirt prop.
 
:D Toevallig staat er een plank/balk bij mij in de schuur, en ja hoor; 4,4 cm :D
 
Lol 4.44 is niet zo moeilijk te vinden hoor, verkopen ze in elke doe het zelf zaak, is een redelijke standaard maat in USA :)

En vastmaken kun je op verschillende manieren: t-shirt, riem, bands, ... en als je handig bent bevestig je gewoon een stuk velcro op een oud t-shirt en dan ook op de onderkant van elk board. Geen zicht maar wel effectief hehe :D
 
Velcro is klittenband?

Je brengt me op een briljant idee Dries... Ik hoef maar 6 boards van 4,4 cm te hebben. En aan elke kant van die boards bevestig ik klittenband, zodat ik steeds delen op elkaar kan zetten, ipv 6 soorten boards mee te nemen.
 
KaLe, met jouw lengte betwijfel ik zelfs of je wel 6 boards nodig hebt..
4/5 board is denk ik bij jou al aardig richting lockout.

Note: Ik moet ze zelf ook 's maken :)
 
hehe zelfs de 5 niet vermoed ik. Ik ben 1m84 en het hoogste board dat ik gebruik is 4.
 
echt? nah dan begin ik eerst maar eens met 4 boards :D
 
Hoe moet ik dat trouwens efforten? Stel ik voer boardpress bij een maxeffort dag in.. begin je dan met board 1 en eindig je met board 4?
 
Velcro is klittenband?

Je brengt me op een briljant idee Dries... Ik hoef maar 6 boards van 4,4 cm te hebben. En aan elke kant van die boards bevestig ik klittenband, zodat ik steeds delen op elkaar kan zetten, ipv 6 soorten boards mee te nemen.

hahaha slim bedacht :D :P
 
Hoe moet ik dat trouwens efforten? Stel ik voer boardpress bij een maxeffort dag in.. begin je dan met board 1 en eindig je met board 4?

Ik dacht dat je voor 1 dag maar 1 soort board gebruikt. En een andere keer weer een ander board.
 
Ik wil dat die oefening ook wel eens doen.

We hebben alleen geen powerrack en heb geen zin om stukken hout mee te nemen :P ligt misschien ergens wel een blok houd van 15cm.

Kan het ook zonder hout? gewoon halve reps maken?
 
Over het algemeen wordt inderdaad voor een bepaalde board-hoogte gemaxt op een dag.
 
Ik wil dat die oefening ook wel eens doen.

We hebben alleen geen powerrack en heb geen zin om stukken hout mee te nemen :P ligt misschien ergens wel een blok houd van 15cm.

Kan het ook zonder hout? gewoon halve reps maken?

Ik denk dat de oefening niet voor niets board presses heten ;)
 
Back
Naar boven