XXL Nutrition

Belgische Powerlifters

Bezoekers in dit topic

The Locust

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2005
Berichten
3.838
Waardering
44
Wie zijn eigenlijk tegenwoordig de sterkste powerlifters in België, ik bedoel over alle 4 (?) de federaties heen (en die niet hier op het forum zitten)?

Ik volg de wedstrijden de laatste tijd niet meer zo goed... Wellicht moet Orhan Bilican daarbij zitten, in Wallonië ken ik Jean Luc Collart... Benny Verbeke uit Izegem had een deadflift van boven de 300kg aan -75kg en doet naar ik heb gehoord nog altijd wedstrijden. Een paar jaar geleden had je nog mensen als Jan Theys, Frank Mombert, en Wim Elyn en zo (om er maar een paar te noemen die ik in actie heb gezien), maar sedertdien ben ik het spoor bijster... Kan iemand mij updaten ? (en als je er ook prestaties bij weet...)

Thx
 
De top zit natuurlijk hier hé ... j/k ;)

Bij de toppers van vandaag behoort ook Bilican natuurlijk, en ook zen broer Mohammed doet het goed (IPG) :thumb: Nabba heeft geen toppers, toch niet toen ik nog meedeed. Bij GPC ook niet echte grote namen, alleen Wendi Michiels die tot de sterkste vrouwen van de wereld behoort.

Maar wat is sterk natuurlijk? Iemand vind mss een lichtgewicht met 220kg squat sterk, of een zwaargewicht met 300+ squat, 't is maar hoe je het bekijkt ;)
 
MonsterStrength zei:
De top zit natuurlijk hier hé ... j/k ;)
Bij de toppers van vandaag behoort ook Bilican natuurlijk, en ook zen broer Mohammed doet het goed (IPG) :thumb: Nabba heeft geen toppers, toch niet toen ik nog meedeed. Bij GPC ook niet echte grote namen, alleen Wendi Michiels die tot de sterkste vrouwen van de wereld behoort.
Maar wat is sterk natuurlijk? Iemand vind mss een lichtgewicht met 220kg squat sterk, of een zwaargewicht met 300+ squat, 't is maar hoe je het bekijkt ;)
Yep die traint bij mij op de sportschool!
 
Doe haar en willy (en de rest van het team natuurlijk) nog es de groeten van mij voor ze ook naar Duitsland vertrekken ;)
 
he, die traint ook bij mij :p
 
Orhan is vice-wereldkampioen, dat kan toch al tellen:D
 
Benny verbeke traint in mijn gym, hij heeft overlaatst terug meegedaan met het wereldkampioenschap in Gent en is opnieuw wereldkampioen maar nu in de klasse van 90kg. Benny traint veel samen met nog iemand die dacht ik vorig jaar wereldkampioen was en dit jaar een belgisch record op de squat vestigde. Ik ben nu wel zijn naam vergeten.
 
Die turk die in Merelbeke traint, is dat die Bilican?
 
Nee Bilican traint in merchtem bij Hugo Degrauwe.
 
gianni traint samen met verbeke, achternaam effe kwijt, sorry
 
merchtem

kweet nie zeker of hij daar nog komt trainen, of toch minder, heeft een eigen gym opgezet in Lebbeke
 
benny heeft afgelopen zondag nogmaals een wereldtitel in de wacht gesleept.
denk 16de maal wereldkampioen nu.
 
wie kent hier Raymond Grandjean?
 
benny heeft afgelopen zondag nogmaals een wereldtitel in de wacht gesleept.
denk 16de maal wereldkampioen nu.

idd, 290 kg zeer indrukwekkend!
Zeker als je weet dat hij een hernia heeft gehad vorig jaar. Hij vond de 290 zelfs nog te gemakkelijk gaan.
 
ik heb jaren meegedraaid in powerlifting , 18 wereldkampioenschappen en 17 europese ; enkele medailles behaald , en natuurlijk enkele tegenslagen
jammer in belgie heb je meerdere federaties , dwz mensen die geen kans maken in de epf en ipf gaan op zoek naar een makkelijke federatie

wat ook jammer is ; ze doen niets voor powerlifters , en dat zal ook nooit komen ,
wat ook jammer is , de kledij van een powerlifter , dat helpt zeer veel kg
zou heel mooier zijn enkel riem en banden , natuurlijk zouden de prestaties niet zo hoog liggen; ik hoor gheruchten dat een bech - chirt nu bijna 50 kg helpt
dat is de reden dat powerlifting niet aanvaard zal worden op olympische spelen ; en gewichtheffen wel

het is een mooie sport , waarbijna geen volk trekt
ik heb nog wereldkampioenschappen meegedaan , waar bijna geen volk zat
het is een sport da niet in de kijker komt

kwa atleten in belgie waar ik veel respekt heb
in mijn tijd
jozef dewachter , eddy vanwemmel, jhonny mombert , hugo degrauwe
albert mombert , louis loncke
dan kwam d enieuwere aan
super was Eric Coppin ; elyn wim ikzelf ,Gerrit Hanswijck

nu is heer en meester BILICAN Orhan

moesten al de federaties samen komen en bij de epf gaan en ipf
zou veel beter zijn
echte kampioenen nemen enkel deel aan deze fediratie
 
Back
Naar boven