XXL Nutrition

Artikel over "Belgian Beest" Jimmy Laureys

Bezoekers in dit topic

willem9

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid sinds
27 aug 2004
Berichten
20.780
Waardering
760
'Zo sterk als King Kong'

Jimmy Laureys tilt met gemak zware balken.lvs

© luc verstraeten
Bekijk de pagina uit de krant
De revanche van Jimmy Laureys (27), van meest gepeste joch op de speelplaats tot Sterkste Man van Vlaanderen.




Een vrachtwagen van 6,5 ton voorttrekken over een afstand van twintig meter, betonnen bollen van 155 kilogram optillen en boomstammen boven het hoofd heffen.

Stervelingen zoals u en ik zouden zich bij voorbaat een ziekenhuisopname en revalidatieperiode besparen, maar voor Jimmy Laureys zijn zulke proeven 'zelfs wat te gemakkelijk'. Jimmy Laureys, een bewakingsagent uit het Oost-Vlaamse Sint-Pauwels, is nu een stevige beer; in zijn jeugd werd hij gepest. 'Als kind was ik een pussy. In de klas en op de speelplaats was ik altijd de zondebok, vaak ten onrechte, maar ik was veel te braaf om me te verdedigen. Ik was ook geen slijmbal tegenover de juffen en meesters, zoals al die anderen.'

Als tiener verging het Jimmy niet veel beter. 'Iedereen had een liefje. Behalve ik. Ik was te lelijk en te dik voor de meisjes. Honderd twintig kilogram, vooral vet. Ik at alles wat ik tegenkwam; frieten, kroketten, snoep. Foto's in tijdschriften deden me ook geen goed: al die afgetrainde lichamen.'

Laureys was naar eigen zeggen dan wel 'zo lelijk als King Kong, maar ook zo sterk'. Gedreven door revanchegevoelens transformeerde Jimmy Laureys in vijf jaar van pussy naar Belgian Beast, zoals hij zichzelf noemt. 'De pesterijen hebben me gekraakt en tegelijk gestimuleerd om op mijn vijftiende te beginnen fitnessen.' Nu duwt Laureys vlotjes een truck weg, steekt hij met gemak een boomstam boven zijn hoofd en kan hij petanque spelen met een betonnen bol van honderd kilogram.

Maar niets komt vanzelf. Elke dag is hij twee tot vijf uur in de weer met zijn lichaam. En zoals het een sportman betaamt, let hij op zijn voeding. 'Mijn ontbijt bestaat uit havermoutpap met rozijnen en een banaan erbij. Zes dagen op zeven.' Overdag slaat hij drie grote en drie kleine maaltijden achterover. 'Vijf dubbele boterhammen met kalkoen- of paardenvlees noem ik een kleine portie.'

Alcohol zwoer hij af, tot hij een gouden raad kreeg van de Sterkste Man ter Wereld. 'Die dronk voor de wedstrijd twee donkere biertjes. En na de wedstrijd nog een paar. Alcohol is het beste middel tegen spierpijn, dat doet je spieren relaxen.'

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=TR1UN180

Kwam er deze morgen toevallig bij uit.
 
hmmm... dus eerst dikzak zijn is een goei zaak...
aller dan ben ik dus heel goe bezig.. hehehe..
Ik ga al beginnen met men camionette door te trekken.. :D
 
Mooi artikel, leuk taalgebruik ook "normale stervelingen" :D
 
hij gebruikt zijn dik zijn als excuus van ik powerlift? Damn
 
Alcohol is het beste middel tegen spierpijn, dat doet je spieren relaxen

jaja, van Jimmy gaan we nog heel wat levenswijsheid opsteken... :rolleyes:
 
Vond m in brunssum echt erg indrukwekkend uitzien. En dat gevoel heb ik niet vaak

Beeescccht
 
Vond m in brunssum echt erg indrukwekkend uitzien. En dat gevoel heb ik niet vaak

Beeescccht

Vooral zijn poten zijn ****ing massief, zijn hams zijn echt uberverschrikkelijkdik.
 
Mooi geschreven ;)
Sterk van Jimmy !
 
Ik vond vooral zijn musculus risorius echt bizar ontwikkeld.....
 
Iemand een foto van deze kerel?
 
zijn tip over het bier, pas ik al jaren toe hoor, hehehehehe :D :D :D
 
Jimmy is zeker buff... en 't is ook een zeer aardige gast. En hij is nu echt niet dik hoor.. Wel niet superdroog, maar voor een strongman gewoon een acceptabel vetpercentage.

Ik heb van hem toch een aantal zeer nuttige tips gehad.
 
Inderdaad, zo dik ziet hij er niet uit.

Gewoon goed prostuur.

Bedankt voor pics.
 
v6njtw.jpg
 
Zie mensen en daar heb je bijv. een motivatie om tot zo'n grote atleet te worden.
Hij werd dus veel gepest op school en daarbuiten en dan knakt er iets klaarblijkelijk, trainen,trainen en nog eens trainen!
Jammer van die pesterijen, maar heeft Jimmy wel gebracht waar die nu is.
The Strongest. ;)
 
jimmy laureys een voorbeeld voor ons allemaal ;)
 
Back
Naar boven