MuscleMeat

5 Minuten alleen met Back Squats

Bezoekers in dit topic

Starter20

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid sinds
4 feb 2006
Berichten
28.280
Waardering
1.389
Lengte
1m80
Massa
90kg
geinspireerd door een link die Dr. Livingstone poste: http://www.sherdog.net/forums/f13/may-conditioning-challenge-5-minutes-alone-back-squats-1200572/

Het Idee
Zet je stopwatch op 5 minuten en duik onder de barbell. Het gaat uiteindelijk om het totaal verplaatste gewicht in die 5 minuten. Je mag de barbell terug racken.

Nadat je totaal verplaatste gewicht bekend is gaan we aan de hand van je BW de wilks score berekenen. Met deze calculator.

Even als voorbeeld (geen zin om te vertalen dus letterlijk overgenomen):

Sherdog forum zei:
Examples: Billy does 185 lbs 30 times at a weight of 170 lbs. Total tonnage is 5,550 lbs. Convert that to kgs by dividing by 2.205 to get 2517 kgs. His weight in kgs would be 77.1 kg. Plug the #'s in here (Wilks Formula Calculator) to get a Wilks of 1760.1.

John does 225 lbs 25 times at a weight of 185. Total tonnage is 5625. That converts to 2551 kg and his weight is 83.9 kg. Plugging in to the Wilks formula, his score is 1692.

Billy wins.

Regels:
- Squats minimaal op par.
- Belts, Knee Sleeves, Wrist Wraps, en magnesium toe gestaan. Geen gear (ook geen kneewraps homo's)
- High bar, low bar, front squat, zercher... don't care... zolang het maar onder par is.
- Je mag terug racken maar de tijd blijft doorlopen.
- Teller begint te lopen zodra je unracked
- Kies een gewicht en verander deze niet tijdens die 5 minuten.
- Filmpjes zijn niet verplicht tenzij je onder de 750 posts hebt en iedereen dus twijfelt aan je geloofwaardigheid. Filmpjes zijn wel leuk sowieso.
- Nog 1 keer, de wilks calculator vind je hier: http://www.bonetweb.com/fightclub/Wilks Formula.htm


Oke, wie durft er als eerste mee aan de slag? Sterf voorzichtig :D

Deze post zal ge-edit worden met de lijst van behaalde prestaties

Top 15 Prestaties - Sherdog ain't got shit on us
1. Munk - Wilks 5025.5 (100x80 = 8000kilo @ 93BW)
2. Porterhouse - Wilks 4197.2 (56x125 = 7000kilo @ 104 BW)
3. Bullseyes - Wilks 3965.1 (57x120 = 6840 @ 116 BW)
4. Miron T - Wilks 3843,7 (123x50 = 6150kilo @ 94 BW)
5. Wimmos - Wilks 3277 (80x60 = 4800 @ 80 BW)
6. Viking1012 - Wilks 3261.4 (70x80 = 5600kilo @ 114 BW)
7. Verb - Wilks 3172.2 (51x100 = 5100kilo @ 95 BW)
8. Matthieu - Wilks 3035 (53x100 5300kilo @ 122 BW)
9. Michiel4 - Wilks 2883.6 (54x80 = 4320kg @ 83kg BW)
10. Flowergrrl - Wilks 2477.3 (61x40 = 2440 @ 68 BW) - 1e plaats vrouwen
 
Laatst bewerkt:
Haha, ja, dit's wel lachen. Ben benieuwd welk beest 3500+ kg gaat verzetten.

George says:
als je 80reps met 100kg haalt heb je met mijn bw een wilks van 4200+


the ogre is gonna do it!
 
lol haha uuuuh.....

---------- Toegevoegd om 15:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------

ik denk dat als je het volhoud om elke 5sec 1 rep te maken met 100kg(incl rust), dat je dan al erg goed bezig bent!
dan heb je 60reps in 5min = 6000kg
 
Dat haal je niet. Ik denk dat je veel meer dan 40 reps niet haalt omdat de spierconditie van de meeste PL-ers gayer than life is. Msch als je net zo'n 20 rep schema achter de rug heb en je 20x170 ofzo kan dat je dan ook wel 60x100 kan.
 
weet ik...bedoel het lijkt makkelijk elke 5sec een rep, maar na 4m,in zijn we dood.

Wie gaat eerst?
 
Mm volgende week mss eens proberen :p (opt einde vd training weliswaar)
 
weet ik...bedoel het lijkt makkelijk elke 5sec een rep, maar na 4m,in zijn we dood.

Wie gaat eerst?
4m? :roflol: Ik denk dat je al na 1.5-2 minuten flink aan het bikkelen ben. :p
 
Ga het eens proberen op mijn RE dag. :D
Laatst 8x10x100 gedaan, was helaas niet in 5 min. :o
 
Laatst bewerkt:
Haha zo'n uitgdagingen zie ik altijd wel zitten. Volgende week woensdag zal ik er eens werk van maken. Nu maandag moet ik koersen dus zal ik het niet meer doen voor die dag anders lig ik er op de eerste molshoop af :D

De max power is wel heel ver weg maar de conditie is ok dus verzuren mijn benen niet zo rap hoop ik. Ben al benieuwd wat het wordt...80x60kg ofzo moet wel lukken denk ik zo. En nadien kotsen boven de wc :D
 
Mm volgende week mss eens proberen :p (opt einde vd training weliswaar)

that's the spirit

4m? :roflol: Ik denk dat je al na 1.5-2 minuten flink aan het bikkelen ben. :p

ind... 5 minuten is ****ing lang voor ons luie wezens :o

wanneer probeer je het? i know you cant say no to a little challenge.... verwacht eigenlijk dat frankie en gijs ook niet lang op zich laten wachten

Ga het eens proberen op mijn RE dag. :D
Laatst 8x10x90 gedaan, was helaas niet in 5 min. :o

whehehe... do it!

Haha zo'n uitgdagingen zie ik altijd wel zitten. Volgende week woensdag zal ik er eens werk van maken. Nu maandag moet ik koersen dus zal ik het niet meer doen voor die dag anders lig ik er op de eerste molshoop af :D

De max power is wel heel ver weg maar de conditie is ok dus verzuren mijn benen niet zo rap hoop ik. Ben al benieuwd wat het wordt...80x60kg ofzo moet wel lukken denk ik zo. En nadien kotsen boven de wc :D

prachtig! ik ben benieuwd!
 
ben benieuwd, zou wel 1x leuk zijn te doen, lijkt me wel moeilijk kiezen welk gewicht je neemt.
 
ben benieuwd, zou wel 1x leuk zijn te doen, lijkt me wel moeilijk kiezen welk gewicht je neemt.

ik denk dat zodra ik weer kan squatten dat ik em probeer tussen de 80-100... als je te zwaar gaat kan je veel te weinig reps maken en is je total tonnage dus waardeloos

ga je het proberen?
 
Je kan het beste een gewicht pakken waar je lekker mee kan pompen 50% ofzo van je 1rm.
 
Als ik Smolov heb afgerond (succesvol of niet) lijkt het me best leuk om me hier een keer aan te wagen. Het belangrijkste is denk ik het gewicht dat je moet kiezen, zo zul je met een lege bar mischien best nog wel een eind komen denk ik....

Sadist als ik ben lijkt het me trouwens best leuk om te zeggen dat je wel zult filmen en dan expres niet op de rec. knop duwen... sorry vergeten!

Ik hou dit topic met plezier in de gaten!!
Laat de kots filmpjes maar komen!!
 
Ik ga het zeker doen, msch volgende week of de week erop. Als ik een wilks van 2500 wil moet ik 4500kg liften.. = 50x90. Ik denk niet dat het mogelijk is veel meer dan 50-60 reps te doen puur vanwege die 5 minuten.
 
ik denk dat zodra ik weer kan squatten dat ik em probeer tussen de 80-100... als je te zwaar gaat kan je veel te weinig reps maken en is je total tonnage dus waardeloos

ga je het proberen?

Zeker, lijkt me leuk. denk dat het Zondag word.

Zat ook te denken rond de 100kg te kiezen. ga misschien straks even een voorproefje doen. Zit toch in de cut dus past het wel in mijn schema.
 
Zeker, lijkt me leuk. denk dat het Zondag word.

Zat ook te denken rond de 100kg te kiezen. ga misschien straks even een voorproefje doen. Zit toch in de cut dus past het wel in mijn schema.

100kg lijkt me al veel. Om 50 keer 100kg te squatten in 5 minuten moet je toch sterk zijn denk ik. 84 keer 60kg lijkt me toch eenvoudiger. We zullen zien:cool:
 
Ja je verkijkt je op de 5 min. denk ik. ook al moet je een beste uithouding hebben wil je 86x squatten

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

(84)
 
Ik doe 'm zeker eens, wss volgende vrijdag/zaterdag. Mijn werksets op squat de laatste weken waren 5x8 rond de 6-7 minuten, dus ik ben al ietwat geconditioneerd :)
Ik denk overigens dat Gijs dit makkelijk wint op pure uithouding en conditie!

De topic titel mag wel stoerder voor die 5 minuten hel!
 
Back
Naar boven