AndroidHealthClinic

Fitness-Database

Bezoekers in dit topic

xl3ruise

Novice
Lid geworden
9 jan 2014
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m99
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik wil graag een "Fitness-Database" gaan maken. Dit houdt in een mappen structuur met bestanden voor informatie over fitness en alles wat erbij komt kijken. Ik heb veel verstand van fitness maar heb ook nog veel te leren.

Het grootste punt waar ik mee lig te stoeien is de mappen structuur. Op internet kan je namelijk nauwelijks iets vinden over alle fitness onderwerpen.

Ik wil een mappenstructuur met grote onderwerpen als hoofdmappen met daarin kleinere sub-mapjes. Ik heb al een klein begin, maar weet niet of dit goed is of dat jullie hier anders over denken.

Eigen begin: ( P.S -> Geeft volgende map inhoud aan. )
- Anatomie

- Training->
- Methodes
- Trainingsschema`s
- Herstel en spiergroei

- Soorten trainingen->
- Bodybuilding
- Cardio
- Krachttraining
- HIT
- Stronglift

- Afvallen, droogtrainen en cutten

- Voeding

- Supplementen

- Blessures

- Motivatie

- Overig

Dit is een kleine opzet van hoe ik het tot nu toe heb (met al wat hulp). Compleet is het zeker nog niet. Hebben jullie een ander goed idee voor een mappenstructuur en/of onderwerpen die ik toe moet voegen aan deze "Fitness-Database"? Ik hoor het wel!

Met vriendelijke groet,
 
doe je ding :)
 
Ik vind het toch een beetje rare indeling. Stronglifts is bijvoorbeeld helemaal geen vorm van training, het is een van de vele programma's. Ik zou het zo ongeveer doen: Training Krachttraining
  • Bodybuilding --> verschillende methodes
  • Powerlifting --> verschillende methodes
  • Strongman
  • Olympisch liften
  • Algemeen (Hieronder kan bijv. gewoon fitness en calisthenics etc.)
Cardio/Conditioning
  • Low Intensity Cardio
  • High Intensity Cardio
  • High Intensity Interval Training
Gewoon even een brainfart.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet de AAS sectie niet.
 
Mappenstructuur is veel te ouderwets, zo kun je toch geen kennis opslaan?

Gebruik een semantische mediawiki:
https://semantic-mediawiki.org/

Moet je even een mediawiki hosten met een semantic mediawiki extensie. Als daar een SQL db achter hangt kun je categories aanmaken en properties toekennen aan elementen. Alles wat met elkaar te maken heeft staat op die manier verbonden (op een semantische manier en niet op een hiërarchische manier)

---------- Toegevoegd om 15:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:56 ----------

zo krijg je een soort spinnenweb in plaats van een hiërarchie.
 
Put je inspiratie tevens uit de opbouw van dit forum
 
Hier, zoiets:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
In principe zou ik zo iets op kunnen zetten op mijn host, weet niet of het genoeg capaciteit heeft en de PHP versie is nog een beetje outdated maar dat ligt in de handen van de ISP.

Oke, met de methode die ik in gedachten heb kan:
-iedereen met een account kan data toevoegen (mogelijkheid tot beheer/moderators om edits ongedaan te maken, zoals bij de traditionele wiki)
-er kunnen categorieën toegevoegd worden en gekoppeld worden onder andere categorieën (zo kun je alles aan elkaar knopen)
-pagina's kunnen eigenschappen bevatten waardoor dynamisch tabellen met data voorzien kunnen worden (voor de techneuten onder ons)

Q:Ja maar we kunnen toch wikipedia gebruiken?
A:het is een soort mix tussen het forum en wikipedia, als je beter naar het diagram kijkt zul je ook begrijpen waarom dit beter is dan wikipedia. het wordt opgebouwd door de community en uiteindelijk ook gladgestreken. Als er teveel onzin op komt is het de taak van de mods om personen uit te sluiten en edits ongedaan maken.

Het grootste verschil is dat in een normale wiki voornamelijk beschreven wordt WAT dingen zijn, en in de DBBwiki wordt beschreven HOE dingen kunnen. (Hoe kan ik aankomen dmv clean/dirty bulken? Op welke manieren kan ik me voorbereiden op powerliftwedstrijden?)


Q: wat een bullshit
A: Een centrale plek met categoriën voor diverse disciplines en gerelateerde zaken kunnen aan elkaar gelinkt worden, dat is toch cool? Als er bijvoorbeeld powerlifters in de commmunity zijn die als bewijs hun filmpjes van hun wedstrijden mee kunnen leveren, geeft hun toch het recht om bepaalde uitspraken te mogen doen over diverse schema's? Zo kan de kennis van mensen die onafhankelijk zijn en echte aantoonbare ervaring hebben, overgebracht worden aan nieuwelingen en intermediairen!
Zo hoef je ook niet een wirwar van topics te doorspitten.

KCQNH0v.png


Dit is slechts een idee, het gaat niet of de inhoud van het diagram correct is, dat is slechts een kwestie van pagina's voorzien van een nieuwe eigenschap.

---------- Toegevoegd om 11:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:23 ----------

voorbeeld in de praktijk: http://www.wikibeekherstel.nl/index.php?title=Hoofdpagina

---------- Toegevoegd om 11:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

http://hitchwiki.org/en/Hitchhiker's_safety
 
In principe zou ik zo iets op kunnen zetten op mijn host, weet niet of het genoeg capaciteit heeft en de PHP versie is nog een beetje outdated maar dat ligt in de handen van de ISP.

Oke, met de methode die ik in gedachten heb kan:
-iedereen met een account kan data toevoegen (mogelijkheid tot beheer/moderators om edits ongedaan te maken, zoals bij de traditionele wiki)
-er kunnen categorieën toegevoegd worden en gekoppeld worden onder andere categorieën (zo kun je alles aan elkaar knopen)
-pagina's kunnen eigenschappen bevatten waardoor dynamisch tabellen met data voorzien kunnen worden (voor de techneuten onder ons)

Q:Ja maar we kunnen toch wikipedia gebruiken?
A:het is een soort mix tussen het forum en wikipedia, als je beter naar het diagram kijkt zul je ook begrijpen waarom dit beter is dan wikipedia. het wordt opgebouwd door de community en uiteindelijk ook gladgestreken. Als er teveel onzin op komt is het de taak van de mods om personen uit te sluiten en edits ongedaan maken.

Het grootste verschil is dat in een normale wiki voornamelijk beschreven wordt WAT dingen zijn, en in de DBBwiki wordt beschreven HOE dingen kunnen. (Hoe kan ik aankomen dmv clean/dirty bulken? Op welke manieren kan ik me voorbereiden op powerliftwedstrijden?)


Q: wat een bullshit
A: Een centrale plek met categoriën voor diverse disciplines en gerelateerde zaken kunnen aan elkaar gelinkt worden, dat is toch cool? Als er bijvoorbeeld powerlifters in de commmunity zijn die als bewijs hun filmpjes van hun wedstrijden mee kunnen leveren, geeft hun toch het recht om bepaalde uitspraken te mogen doen over diverse schema's? Zo kan de kennis van mensen die onafhankelijk zijn en echte aantoonbare ervaring hebben, overgebracht worden aan nieuwelingen en intermediairen!
Zo hoef je ook niet een wirwar van topics te doorspitten.

http://i.imgur.com/KCQNH0v.png?1

Dit is slechts een idee, het gaat niet of de inhoud van het diagram correct is, dat is slechts een kwestie van pagina's voorzien van een nieuwe eigenschap.

---------- Toegevoegd om 11:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:23 ----------

voorbeeld in de praktijk: http://www.wikibeekherstel.nl/index.php?title=Hoofdpagina

---------- Toegevoegd om 11:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

http://hitchwiki.org/en/Hitchhiker's_safety

Dit vind ik persoonlijk een heel goed plan! Weet echter niet op dit bericht gericht was op mij of op andere mensen?
 
Back
Naar boven