XXL Nutrition

Start again?

Bezoekers in dit topic

timothy91

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2010
Berichten
207
Waardering
21
Lengte
1m76
Massa
71kg
Vetpercentage
8%
Hallo Mede DBB'ers,

Ik ben een redelijk lange tijd bezig geweest met BB tot 18 maanden geleden..
Toen ik begon met trainen woog ik 56 kg en heb dit uiteindelijk op kunnen schroeven tot aan mijn max 68 kg.
De laatste keer dat ik naar de sportschool ben geweest zat ik lekker in mijn vel, ging BB boven alles en had ik een fijn eetschema.
Totdat de problemen kwamen, tijdens het trainen last van mijn schouder :/ "Zal wel komen door mijn nieuw schema dacht ik".
Uiteindelijk naar de dokter geweest en die vertelde me dat het misschien lichtelijk overbelast was en dit met rust wel over zou gaan en weg zou trekken.
Prima, 2 spuiten gekregen (Verdovingsmiddel en Ontstekingsremmer) tussen mijn gewricht in, in een periode van 6 maanden, maar helaas zonder succes. Toen ben ik doorverwezen naar een orthopeed die een foto heeft gemaakt en een echo, hier was op te zien dat ik een lichte slijmbeursontsteking had en dat mijn AC gewricht aangetast was door overbelasting, wat dus de pijnklachten opleverden.
De pijn was zo erg dat ik nog geen doos o.i.d van +/- 10kg kon tillen.

Ondertussen ben ik geopereerd aan mijn schouder, is er 7 á 8 mm van mijn sleutelbeen afgehaald en ben ik aan het revalideren.

Ik wil ontzettend graag weer gaan bodybuilden maar ben bang dat het weer misgaat en ik er weer onder ga lijden..

Wat is jullie advies hierin??
 
Wat was het schema dat je toepaste voor je blessure?

Kan je een barbell op je schouders houden? Dan kan je alvast squatten
Anders kan je alvast legpress of iets dergelijks doen als dat echt niet gaat.
Deadliften is ook niet belastend op je schouder en kan je toch zeer veel resultaat mee boeken.
Overhead press en bench zal je zelf moeten aanvoelen en ervoor zorgen dat deze veel minder voorkomen dan in je vorige schema.

Ik denk dat je moeilijk aan iemand hier kan vragen als je opnieuw kan beginnen, je moet zelf aanvoelen wat gaat en wat niet.
 
Back
Naar boven