AndroidHealthClinic

Motivatie dip :( (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vincent 1998

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 dec 2014
Berichten
402
Waardering
75
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
9%
Beste mede lifters

Ik zit voor de moment in een zware dip, ik train nu 4 maanden serieus met een vast voeding's en trainingsschema en ik moet zeggen dat het qua eten me toch zwaar valt, ik sta in de vakantie om 7:50 op om te eten en vanaf dan elke 2 uur een maaltijd te nuttigen.
Ik eet om 8:00, 10:00,12:00,14:00,16:00,18,00 en ik ga slapen om 22:30.
Voor het slapen neem ik Day en night pro 88 van first class en 30 gram amandel noten. ( ik slaap om 22:00)
Ik wil later men's physique doen, en wil al van jong een goede basis hebben, maar ik moet zeggen dat sinds bodybuilding mijn sociaal leven er op achteruit gegaan is.
Wil je mee gaan feesten, nee sorry moet morgen vroeg op om te eten en trainen.
Wil je mee gaan naar Antwerpen, sorry moet trainen.
Zoals je kan zien is het niet gemakkelijk om sociale activiteiten te doen met een zwaar voedingschema.
Als ik dan eens naar Antwerpen ga, eten mijn vrienden een lekkere bicky en friet en moet ik kip met rijst en groenten eten, een ijsje nee dank u, ik eet wel aardappelen met rijst :(
Hebben jullie dit ook? Of hoe gaan jullie hier mee om?


Groetjes

Vincent
 
If It Fits Your Macro's. Vandaag pizza shaorma op in m'n cut, paste prima.

Vrijdag niet kunnen trainen vanwege de voorbereidingen voor een feestje. Als ik jou was zou ik een trainingsschema samenstellen waarbij je wat flexibeler kan trainen. Bijvoorbeeld fullbody, met een A en een B workout die je telkens omwisselt, net als het schema van Jason Blaha (5x5 icecream fitness). Dan heb je veel meer vrijheid wanneer je traint.

Alles zo strak houden werkt niet en werkt zelfs demotiverend zoals je zelf merkt. Als je het touwtje te strak aanspant, dan breekt het touwtje. Laat het wat losser gaan bro.
 
Ikzelf heb geen interessant sociaal leven dus 'last' heb ik er niet van. Ik ga nooit uit, ik drink geen alcohol, ik rook niet en ik ga nooit te laat slapen. Mis ik dit? Welneen, bodybuilding is een individualistische sport en je brengt vooral veel tijd door met jezelf. Maar hoe gek het ook klinkt, ik vind het leuk zo. Bodybuilding is niet een sport zoals zwemmen bijvoorbeeld. Als je zwemt, dan is dat het, er is niks anders dan trainen en een klein beetje zien dat je voldoende koolhydraten en rust hebt. Bodybuilding is werkelijk een levensstijl, het is niet maar ' een uurtje' in de gym trainen. Je moet dieëten, hard trainen en voldoende rusten. Maar wat krijg je in ruil? Een geweldig fysiek en een perfecte gezondheid indien je geen AAS gebruikt. Andere feesten tot de vroege uurtjes, drinken hunzelf zat en eten 2 keer per maand in de McDonalds. De vraag is: welk levensstijl wil je?

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:24 ----------

If It Fits Your Macro's. Vandaag pizza shaorma op in m'n cut, paste prima.

Vrijdag niet kunnen trainen vanwege de voorbereidingen voor een feestje. Als ik jou was zou ik een trainingsschema samenstellen waarbij je wat flexibeler kan trainen. Bijvoorbeeld fullbody, met een A en een B workout die je telkens omwisselt, net als het schema van Jason Blaha (5x5 icecream fitness). Dan heb je veel meer vrijheid wanneer je traint.

Alles zo strak houden werkt niet en werkt zelfs demotiverend zoals je zelf merkt. Als je het touwtje te strak aanspant, dan breekt het touwtje. Laat het wat losser gaan bro.

Steen heeft gelijk, het lijkt alsof je jezelf wilt straffen.
 
If It Fits Your Macro's. Vandaag pizza shaorma op in m'n cut, paste prima.

Vrijdag niet kunnen trainen vanwege de voorbereidingen voor een feestje. Als ik jou was zou ik een trainingsschema samenstellen waarbij je wat flexibeler kan trainen. Bijvoorbeeld fullbody, met een A en een B workout die je telkens omwisselt, net als het schema van Jason Blaha (5x5 icecream fitness). Dan heb je veel meer vrijheid wanneer je traint.

Alles zo strak houden werkt niet en werkt zelfs demotiverend zoals je zelf merkt. Als je het touwtje te strak aanspant, dan breekt het touwtje. Laat het wat losser gaan bro.


Ik had gisteren men cheat day ( pizza Hawaï en cornetto ijs)
Het is mede het zware voedingsschema en het achterutgaande sociale leven dat het zo moeilijk maakt.
Ik heb nu een vijfdaagse split en die werkt prima, door mijn voedingsschema zit ik erg veel te koken en daar steekt veel tijd in waardoor ik niet altijd uit kan gaan met vrienden/vriendinnen, en daar zit het me moeilijk :(
 
Andere feesten tot de vroege uurtjes, drinken hunzelf zat en eten 2 keer per maand in de McDonalds. De vraag is: welk levensstijl wil je?

Ik had gisteren men cheat day ( pizza Hawaï en cornetto ijs)
Het is mede het zware voedingsschema en het achterutgaande sociale leven dat het zo moeilijk maakt.
Ik heb nu een vijfdaagse split en die werkt prima, door mijn voedingsschema zit ik erg veel te koken en daar steekt veel tijd in waardoor ik niet altijd uit kan gaan met vrienden/vriendinnen, en daar zit het me moeilijk :(

Alles kan met mate. Je bent niet 24/7 bezig met je sociale leven, althans ik niet. Als je 's middags afspreekt, dan train je 's avonds en andersom. Eten is gewoon IIFYM, neem bij twijfel gewoon in een keuzegeval de maaltijd waar de meeste eiwitten in zitten :o

Niet om te pochen, maar ik heb (zeker vergeleken met leeftijdsgenoten) een groffe fysiek, de beste krachtstats van elke leeftijdsgenoot die ik ken, en ik laat er helemaal niets voor. En ik ben écht geen genetisch wonder, de foto van twee jaar terug is het bewijs :o

Slim trainen, dus geen volle split, fullbody is veel makkelijker op andere dagen in te delen. Slim eten, dus geen vast voedingsschema. Een kijk in wat er ongeveer in je eten zit en daar in de buurt zitten, wel elke dag even op MyFitnessPal invoeren zodat er geen grote verschillen in komen. Qua tijd; Je training zal ongeveer 2 uur duren, dat kan op elk moment van de dag. Daar hoeft je sociale leven ook niet onder te lijden.

Ongelooflijk vet dat je zo dedicated bent, maar het moet wel leuk blijven bro.
 
Ik had gisteren men cheat day ( pizza Hawaï en cornetto ijs)
Het is mede het zware voedingsschema en het achterutgaande sociale leven dat het zo moeilijk maakt.
Ik heb nu een vijfdaagse split en die werkt prima, door mijn voedingsschema zit ik erg veel te koken en daar steekt veel tijd in waardoor ik niet altijd uit kan gaan met vrienden/vriendinnen, en daar zit het me moeilijk :(

Soms moet je prioriteiten stellen maar uitgaan kan toch niet zo erg zijn? Stel je gaat met hun mee, wat maakt dat uit voor 1 dag? Als je nu echte elke dag/nacht uitgaat en je kapot drinkt dan is dit wel iets helemaal anders.
 
Ik had gisteren men cheat day ( pizza Hawaï en cornetto ijs) Het is mede het zware voedingsschema en het achterutgaande sociale leven dat het zo moeilijk maakt. Ik heb nu een vijfdaagse split en die werkt prima, door mijn voedingsschema zit ik erg veel te koken en daar steekt veel tijd in waardoor ik niet altijd uit kan gaan met vrienden/vriendinnen, en daar zit het me moeilijk :(

Je maakt het jezelf ook onnodig moeilijk door een te druk trainingsschema te hanteren en te veel bezig te zijn met de voeding (om de 2 uur eten).

Mijn advies is:
- verdiep je in trainingsprogramma's waarbij je 3 a 4 dagen traint ipv een 5 dagen split. Stronglifts, Jason Blaha 5x5 (zoals hierboven aangegeven) zijn uitstekende opties;
- verdiep je ook meer in voeding, met name de flexibele aspecten er van (minder strict zijn met de hoeveelheden maaltijden die je nuttigt en het IIFYM principe).

Als je het slim aanpakt, kun je naast de sport een goed sociaal leven hebben! :thumbs:
 
Op jouw leeftijd moet je lekker gek doen, stappen, drinken etc.
Leuk hoor, dat je gemotiveerd wilt sporten en eten.
Maar je weet niet wat je mist als je niet lekker van je jeugd geniet.

Vrienden van mijn dochters en jonge gasten die trainen bij mij feesten en zuipen aardig en hebben toch een goed fysiek doordat ze 3 a 4 x per week sporten.
Laat je niet teveel opnaaien door gasten die zeggen dat je 100% dedicated moet leven voor de sport: grote onzin op jouw leeftijd.
Tenzij je dat zelf echt wilt, maar dat blijkt niet uit jouw reactie.

En als je het slim aanpakt, kan je naast je sociaal leven ook een sportleven hebben. ;)
 
Inderdaad man geniet is van je jeugd!
Ik heb ook een tijdje toen ik net serieus begon alles opgegeven en serieus gesport en gegeten etc. Na een tijdje kijkt iedereen je met de nek aan man.
Stel lekker flexibele schema's op. Werk al je voedsel gewoon weg alsof het normaal is. Op een gegeven moment ben je gewend aan wat in grote lijnen je schema is dan gaat alles op de auto piloot. En sta jij net zo makkelijk je eitje te pellen naast een maatje die net chips heeft gehaald.

Feestje? Lekker gaan, zuip je klem vreet je klem, dag erna lekker uitbrakken en weer gezond proberen te doen.

Ik zelf heb me aangeleerd door de weeks te sporten en goed te eten ( mits geen prive omstandigheden etc )
en in het weekend gewoon kijken waar het schip strand. Probeer je eiwitten binnen te krijgen, doe niet moeilijk over een cheatmaaltijdje en ga gewoon lekker met vrienden op stap.
 
Ikzelf heb geen interessant sociaal leven dus 'last' heb ik er niet van. Ik ga nooit uit, ik drink geen alcohol, ik rook niet en ik ga nooit te laat slapen. Mis ik dit? Welneen, bodybuilding is een individualistische sport en je brengt vooral veel tijd door met jezelf. Maar hoe gek het ook klinkt, ik vind het leuk zo. Bodybuilding is niet een sport zoals zwemmen bijvoorbeeld. Als je zwemt, dan is dat het, er is niks anders dan trainen en een klein beetje zien dat je voldoende koolhydraten en rust hebt. Bodybuilding is werkelijk een levensstijl, het is niet maar ' een uurtje' in de gym trainen. Je moet dieëten, hard trainen en voldoende rusten. Maar wat krijg je in ruil? Een geweldig fysiek en een perfecte gezondheid indien je geen AAS gebruikt. Andere feesten tot de vroege uurtjes, drinken hunzelf zat en eten 2 keer per maand in de McDonalds. De vraag is: welk levensstijl wil je?

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:24 ----------



Steen heeft gelijk, het lijkt alsof je jezelf wilt straffen.

Jij ziet het volgens mij allemaal wat te rooskleurig... Alsof je door te doen wat jij zegt zoals Arnold wordt ofzo :').
Je kunt inderdaad gezond leven en een goed fysiek ontwikkelen door die levensstijl, laten we het daar over eens zijn.
 
Jij ziet het volgens mij allemaal wat te rooskleurig... Alsof je door te doen wat jij zegt zoals Arnold wordt ofzo :').
Je kunt inderdaad gezond leven en een goed fysiek ontwikkelen door die levensstijl, laten we het daar over eens zijn.

Ik denk niet dat ik een bodybuilding-leven onserieus en rooskleurig vind, integendeel zelfs. Je kan uiteraard een mooi fysiek ontwikkelen als je krachttraining doet en hier en daar wat feest. Maar als je je 120% toelegt op bodybuilding zul je er ook meer uithalen. Hoe slimmer je het aanpakt, hoe verder je komt.

Ik zeg niet dat hij zichzelf moet isoleren en alleen maar moet leven voor bodybuilding, hij kan het perfect combineren met alcohol maar dan zal hij iets minder progressie boeken als hij nu nooit zou feesten. Dit is een gewoon een feit.
 
Betreft dat sociale leven dat herken ik absoluut! Je gaat jezelf langzaam maar zeker isoleren om zoveel mogelijk resultaat te behalen. Ik ben sinds kort van 6 naar een 4 daags split schema overgestapt en moest in het begin erg wennen. Ik wist me geen raad met de vrije tijd omdat ik alleen trainen nog maar kende. Ik heb wel een goed sociaal leven, alleen dit iets te ver naar achter gedrukt. Nu ik 4 dagen train heb ik wat meer tijd voor andere dingen en het resultaat is er absoluut niet minder om. Integendeel zelfs! :)

Maak plezier, je bent nog jong! Maak goede afstemming tussen dedicated zijn en plezier maken, is absoluut te doen! Je resultaten zullen er niet minder om zijn, dit zit vaak tussen je oren.

Je leeft tenslotte maar één keer :D
 
Je maat vraagt of je mee uit gaat om 21:00 maar je moet nog een hele eten? no problem, jij hebt een noodvoorraad van olijfolie en eiwitpoeder, je neemt een scoop eiwitpoeder en je je zit aan je minimale waarde eiwit; je neemt een shotglas, 500ml olijfolie, achteroverslaan, 495kcal en je zit aan je calorien voor je dag. en dan lekker uit
 
Je maat vraagt of je mee uit gaat om 21:00 maar je moet nog een hele eten? no problem, jij hebt een noodvoorraad van olijfolie en eiwitpoeder, je neemt een scoop eiwitpoeder en je je zit aan je minimale waarde eiwit; je neemt een shotglas, 500ml olijfolie, achteroverslaan, 495kcal en je zit aan je calorien voor je dag. en dan lekker uit

Foi groot shotglas allemachtig
 
hmm, ja, maak daar maar 50-60ml glas van (420kcal trouwens), je wilt niet te dik wornde.
 
Onwijs bedankt iedereen voor de steun en motivatie, dit doet me veel deugd :D
Vandaag naar Antwerpen gegaan met maten en toch aan mijn calorieën kunnen komen en kunnen trainen. Alles kan zolang je het maar wilt.
Het is inderdaad zo als je vooruitgang wilt je je 100% moet geven, en je toch sommige dingen jammerlijk genoeg moet laten vallen maar zeker niet alles :)
Bodybuilding is een lifestyle en daar moet ik toch even aan wennen, maar eens je dan op het strand je lichaam ziet tegenover die van andere leeftijdsgenoten zie je dan weer wel dat je met die ene levensstijl voorsprong hebt dan op andere.

Ik zit voor de moment met een zwaar voedingschema, en dat maakt het er niet altijd gemakkelijk op, maar ik ben ondertussen in 5 maanden tijd van 65 naar 71 gegaan.
 
Onwijs bedankt iedereen voor de steun en motivatie, dit doet me veel deugd :D
Vandaag naar Antwerpen gegaan met maten en toch aan mijn calorieën kunnen komen en kunnen trainen. Alles kan zolang je het maar wilt.
Het is inderdaad zo als je vooruitgang wilt je je 100% moet geven, en je toch sommige dingen jammerlijk genoeg moet laten vallen maar zeker niet alles :)
Bodybuilding is een lifestyle en daar moet ik toch even aan wennen, maar eens je dan op het strand je lichaam ziet tegenover die van andere leeftijdsgenoten zie je dan weer wel dat je met die ene levensstijl voorsprong hebt dan op andere.

Ik zit voor de moment met een zwaar voedingschema, en dat maakt het er niet altijd gemakkelijk op, maar ik ben ondertussen in 5 maanden tijd van 65 naar 71 gegaan.

Netjes man! Ik ben op 5 maanden tijd van 68 naar 74 gegaan. Ik gebruik amper gewichten ( 15kg) omdat ik eerst mijn techniek wil verzorgen ( nog steeds) en ik hanteer IIFYM maar tijdens de examens heb ik werkelijk gegeten waar ik zin in had als het maar gezond was en ben niks bijgekomen of afgevallen.
 
Netjes man! Ik ben op 5 maanden tijd van 68 naar 74 gegaan. Ik gebruik amper gewichten ( 15kg) omdat ik eerst mijn techniek wil verzorgen ( nog steeds) en ik hanteer IIFYM maar tijdens de examens heb ik werkelijk gegeten waar ik zin in had als het maar gezond was en ben niks bijgekomen of afgevallen.

Nice man :)
 
Alsof je er 24/7 mee bezig MOET zijn doe ik het ? Ja meestal wel maar als je kijkt naar gold she bodybuilders gingen elke dag stappen niet drinken wel aan de coke etc Arnold is hier natuurlijk ook een voorbeeld van
 
Zwaar voedingsschema... hoeveel kcals eet je?
 
Back
Naar boven