XXL Nutrition

gezeik dat je teveel eet!!

Bezoekers in dit topic

Niet naar luisteren en naar verloop van tijd je gaiiinnsss showen.
 
Ik ken het, ben 16 jaar en eet voor 2 personen, elke keer men vader binnenkomt en mij ziet eten trekt hij altijd een raar gezicht en zegt 'waar blijf jij dat steken' 'en waarom zo veel eten' :)
 
Ik ken het, ben 16 jaar en eet voor 2 personen, elke keer men vader binnenkomt en mij ziet eten trekt hij altijd een raar gezicht en zegt 'waar blijf jij dat steken' 'en waarom zo veel eten' :)

Het beste is toch om te proberen om uit te leggen hoe het zit en je boven je onderhoud moet eten (die verhoogd is vanwege je krachttraining) om aan te komen. Misschien dat hij het dan snapt en niet meer "zeikt"
 
Het beste is toch om te proberen om uit te leggen hoe het zit en je boven je onderhoud moet eten (die verhoogd is vanwege je krachttraining) om aan te komen. Misschien dat hij het dan snapt en niet meer "zeikt"

Ja dat zeg ik en hij begrijpt het, maar toch vind hij het raar.

Ik zat een paar weken geleden rijstekoeken met pindakaas te eten,en een vriend van hem (een wielrenner) zegt oei pindakaas das ni gezond e, das voor energie zegt hij maar daar zit te veel vet in.
Ik zeg ja maar dat moet ik eten voor bij te komen en om genoeg calorieën binnen te krijgen.
Je had zijn gezicht moeten zien hahah :rolleyes:
Mensen sie er niets van kennen en commentaar geven daar krijg ik het sch**t van :mad:
 
Ja dat zeg ik en hij begrijpt het, maar toch vind hij het raar.

Ik zat een paar weken geleden rijstekoeken met pindakaas te eten,en een vriend van hem (een wielrenner) zegt oei pindakaas das ni gezond e, das voor energie zegt hij maar daar zit te veel vet in.
Ik zeg ja maar dat moet ik eten voor bij te komen en om genoeg calorieën binnen te krijgen.
Je had zijn gezicht moeten zien hahah :rolleyes:
Mensen sie er niets van kennen en commentaar geven daar krijg ik het sch**t van :mad:

Dat soort mensen zul je altijd hebben, helaas niet alleen met sport.
 
Ja dat zeg ik en hij begrijpt het, maar toch vind hij het raar.

Ik zat een paar weken geleden rijstekoeken met pindakaas te eten,en een vriend van hem (een wielrenner) zegt oei pindakaas das ni gezond e, das voor energie zegt hij maar daar zit te veel vet in.
Ik zeg ja maar dat moet ik eten voor bij te komen en om genoeg calorieën binnen te krijgen.
Je had zijn gezicht moeten zien hahah :rolleyes:
Mensen sie er niets van kennen en commentaar geven daar krijg ik het sch**t van :mad:

Dan moet je mijn leerkracht biologie eens leren kennen ... ze maakt me wijs dat je geen V-shape krijgt van bodybuilding maar enkel en alleen van zwemmen. Ze weet er echt niks van en heel de klas gelooft haar en knikt 'ja'.

Ze zegt ook: bodybuilders kunnen heel moeilijk de trap oplopen ... vanwaar haal je dat ineens?
 
Dan moet je mijn leerkracht biologie eens leren kennen ... ze maakt me wijs dat je geen V-shape krijgt van bodybuilding maar enkel en alleen van zwemmen. Ze weet er echt niks van en heel de klas gelooft haar en knikt 'ja'.

Ze zegt ook: bodybuilders kunnen heel moeilijk de trap oplopen ... vanwaar haal je dat ineens?
Die bedoelt dat die zelf zo moeilijk kon traplopen na door een bodybuilder keihard in de reet te zijn geneukt.
 
Toen ik pas begon met op mijn voeding te letten ( anderhalf jaar geleden ofzo) zeiden ze altijd: ''Dat is niet goed zoveel eten'', ''waar duw je het toch allemaal'', ''je stofwisseling is gewoon snel daarom zet je geen vet aan als je ouder bent en je stofwisseling zakt in wordt je in een keer heel dik''. Vooral mijn ouders. Vond dit altijd echt irritant maar uiteindelijk wennen ze eraan, ze zien ook uiteindelijk dat het vele eten+trainen toch zijn werk heeft gedaan. Ze gaven trouwens ook opmerkingen van ''pff, trainen in dit weer? moet er niet aan denken is echt zo ongezond''. Dit zeggen ze trouwens nog steeds soms maar kan er wel mee lachen. Waar ik me meer aan erger is mensen die echte broscience aan het lullen zijn en ook nog serieus willen genomen worden. Zo kwam laatst iemand naar me toe in de sportschool die ik van vroeger ken met dit: '' weet je wat je moet doen, 2 x per week frieten eten met veel frikandellen en snacks enzo. Dit vet kun je omzetten in spieren''. Of laatst bij het zwembad: ''je bent wel goed bezig met je voeding, alleen dat eigeel uit die eieren dat kan echt niet!''. Je gaat heel veel opmerkingen en reacties krijgen, maar dit moet je gewoon negeren. Als iemand vraagt hoezo je dat eet moet je trouwens gwn zeggen dat je het lekker vindt en niet van ''ik doe bodybuilding/krachttraining'' ofs. dit voorkomt al een hoop discussies.
 
Dan moet je mijn leerkracht biologie eens leren kennen ... ze maakt me wijs dat je geen V-shape krijgt van bodybuilding maar enkel en alleen van zwemmen. Ze weet er echt niks van en heel de klas gelooft haar en knikt 'ja'. Ze zegt ook: bodybuilders kunnen heel moeilijk de trap oplopen ... vanwaar haal je dat ineens?

Dat is wel extreem dom zeg :o vraag je je toch af hoe ze ooit hun papiertje hebben gehaald. Niveau van de gemiddelde docent is tegenwoordig lachwekkend, en zakt alleen maar verder.

Had jaren terug een (vwo4) geschiedenisleraar die geen flauw benul had wat Bretton Woods moest betekenen. Nog nooit van gehoord, dus werd overgeslagen. Stond nota bene een compleet stuk over in ons tekstboek. Les erna blijkt hij 'nog even het een en ander nagezocht' te hebben, en gooit het vervolgens op 'economie is niet helemaal mijn ding'. :roflol:
 
Dat is wel extreem dom zeg :o vraag je je toch af hoe ze ooit hun papiertje hebben gehaald. Niveau van de gemiddelde docent is tegenwoordig lachwekkend, en zakt alleen maar verder.

Had jaren terug een (vwo4) geschiedenisleraar die geen flauw benul had wat Bretton Woods moest betekenen. Nog nooit van gehoord, dus werd overgeslagen. Stond nota bene een compleet stuk over in ons tekstboek. Les erna blijkt hij 'nog even het een en ander nagezocht' te hebben, en gooit het vervolgens op 'economie is niet helemaal mijn ding'. :roflol:

Waar gaat de wereld naar toe vraag ik me dan af; mijn leerkracht biologie geeft ook les in de universiteit. Conclusie: leerkrachten zijn luie domme mensen die enkel vakantie willen.
 
Dan moet je mijn leerkracht biologie eens leren kennen ... ze maakt me wijs dat je geen V-shape krijgt van bodybuilding maar enkel en alleen van zwemmen. Ze weet er echt niks van en heel de klas gelooft haar en knikt 'ja'.

Ze zegt ook: bodybuilders kunnen heel moeilijk de trap oplopen ... vanwaar haal je dat ineens?

Dat van dat traplopen is toch wel waar. Hoeveel bb'ers zijn er die met moeite een trap oplopen en liggen te puffen als ze boven zijn? Redelijk veel als je het mij vraagt. Let daar maar eens op.

---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

Had jaren terug een (vwo4) geschiedenisleraar die geen flauw benul had wat Bretton Woods moest betekenen. Nog nooit van gehoord, dus werd overgeslagen. Stond nota bene een compleet stuk over in ons tekstboek. Les erna blijkt hij 'nog even het een en ander nagezocht' te hebben, en gooit het vervolgens op 'economie is niet helemaal mijn ding'. :roflol:

Het akkoord van Bretton Woods heeft toch ook veel meer met economie te maken dan met geschiedenis. Ik kan mij inbeelden dat je heel veel weet over de prehistorie, het Romeinse rijk, De tijd van de Egyptenaren, de Middeleeuwen, de Renaissance en toch niet weet wat het akkoord van Bretton Woods betekent.
 
Dat is wel extreem dom zeg :o vraag je je toch af hoe ze ooit hun papiertje hebben gehaald. Niveau van de gemiddelde docent is tegenwoordig lachwekkend, en zakt alleen maar verder.

Had jaren terug een (vwo4) geschiedenisleraar die geen flauw benul had wat Bretton Woods moest betekenen. Nog nooit van gehoord, dus werd overgeslagen. Stond nota bene een compleet stuk over in ons tekstboek. Les erna blijkt hij 'nog even het een en ander nagezocht' te hebben, en gooit het vervolgens op 'economie is niet helemaal mijn ding'. :roflol:

Ik vind dit toch een goede actie van die leraar. Hij durft toe te geven iets niet te weten, vervolgens gaat hij extra informatie er over opzoeken, en tenslotte concludeert hij dat het niet echt nodig is dat jullie dit kennen.. Veel meer leraars zouden dit zo moeten aanpakken, ipv onzin te verkondigen zoals dat je alleen van zwemmen een v-shape zou krijgen.
 
Moet je IF een keer proberen met de eerste maal na je werk :roflol:

"eet je niks? das niet gezond straks val je om"
"ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag hoor"
 
Krijg wel eens reacties als ik veel eet.
ik reageer altijd met: ik heb een groot lichaam, moet een berg in.

Vrienden van mij zijn het al wel gewend en is het andere uiterste. Als ik een keer een uurtje niets eet krijg de standaard reactie "Bat wat eet je weinig"
Ook al heb ik het uur ervoor ca 2000kcal erin gewerkt.
 
kantine vakantiebaantje; ete gij heel die'n bak op? droog en kortaf; ja. *stfu*

en dan zit ik nog low cals te vreten op het moment :roflol: waren hooguit 900 cals
 
Dat van dat traplopen is toch wel waar. Hoeveel bb'ers zijn er die met moeite een trap oplopen en liggen te puffen als ze boven zijn? Redelijk veel als je het mij vraagt. Let daar maar eens op.


Heb nooit een bodybuilder met moeite de trap opzien lopen, bij mijn gym toch.
 
Ach same here, alleen dan met weinig/gezond eten: een jaar geleden ben ik begonnen met cutten (was echt nodig, vetpercentage was 25%). Qua voeding had ik alle ongezonde shit uit mijn schema gemikt: frisdrank, snoep, gebak, chips, junkfood, maar ook wit brood, witte rijst, etc. Verder deed ik geen gekke dingen. Dat hield ik consequent aan, ook op feestjes. Krijg je meteen reacties dat ik overdrijf en dat het niet gezond is om zo weinig te eten. Pardon? Ik eet gewoon normaal, de rest is juist ongezond bezig! Het kon me verder weinig schelen als ik mensen 'beledigde' als ik hun zelfgemaakte taart niet at, ik hield me gewoon aan mijn plan.

Grappige is wel dat diezelfde mensen een paar maanden later met uitpuilende ogen vaststelden dat ik ontzettend was afgeslankt en zich afvroegen hoe ik dat voor elkaar had gekregen. Proberen ze nu ook mij na te doen ;). Oftewel: laat ze maar lullen en laat na verloop van tijd maar zien wat voor resultaten je hebt geboekt. Dan houden ze wel hun mond dicht.
 
Witte rijst / brood is niet noodzakelijk "ongezond", zolang je schema maar gevarieerd genoeg is.

OT: de meeste mensen snappen gewoon niet dat de soort van voeding veel belangrijker is dan de kwantiteit. en het gaat om het totale plaatje, niet een paar ingrediënten.
 
Back
Naar boven