XXL Nutrition

beginnen aan 50 jaar. Lukt dat nog wel??

Bezoekers in dit topic

Netjes hoor,goed bezig !!
 
Waar ik ook problemen mee heb, is het gainen van lichaamsgewicht. AL wat ik eet zet zich op mijn buikstreek vast(vet) Terwijl ik bijna geen vet en suikers eet/drink. Doe nu al bv een 1000-tal situps per week + andere Ab-trainingen. Hieronder 2 foto's. Eentje hoe ik was VOOR ik begon te trainen. (Nu net 4 maanden) en de 2de is van gisteren.

Mooie progressie!

De tijd die je besteedt aan die 1000 sit-ups en al die andere ab trainingen kan je beter besteden aan iedere ochtend een stevige wandeling mbt het wegwerken van het laatste restje vet.

Bij mannen komen de vetreserves vrijwel altijd rondom de navelstreek, toch nog wat minder eten. Enne, niet alleen van vet en (witte) suikers kan je een energie overschot krijgen. Alle caloriën die je eet kunnen samen hiervoor zorgen...
 
Nice pics !
 
Thx heren De motivatie is weer 110%, maar wel m'n schema wat aangepast.VEEL meer rust. 2 weken out geweest door blessure aan schouderpees. Beetje overkill aan het trainen geweest. Een TRT lijkt me wel wat, maar daar kan ik met mijn huidige huisarts zeker niet over praten. Wat ik nu wel doe t.o.v. tevoren(elke dag trainen) is ipv 4 x 8 sets, 4 x failure. En ik moet zeggen dat het werkt. Zo 2 dagen en dan een dagje off. Ivn TRT lees ik hier soms over Thierry hertoghe in Brussel. Maar dat lijkt zo een beetje "onbereikbaar"... Heb ook de raad opgevolgd om 1,8 gr per kg LG Proteine te nemen, en moet zeggen dat ik wel verschil voel tov de 0,5 gr die ik tevore nam. Kan tussen de oren zitten, maar het werkt. Waar ik ook problemen mee heb, is het gainen van lichaamsgewicht. AL wat ik eet zet zich op mijn buikstreek vast(vet) Terwijl ik bijna geen vet en suikers eet/drink. Doe nu al bv een 1000-tal situps per week + andere Ab-trainingen. Hieronder 2 foto's. Eentje hoe ik was VOOR ik begon te trainen. (Nu net 4 maanden) en de 2de is van gisteren.

1000 situp's per week. Waar is dat goed voor? Als er iets is wat je niet moet doen, zijn het situp's. Slecht voor de rug. Je bent toch niet iemand die denkt dat je door veel buikspieren te trainen, je buikvet gaat doen verdwijnen. Ik doe maar 3-4 keer per week nog geen 10min buikspieren. 3 keer 1'30 de plank en 3 sets benen op en af. De Hertoghe is veel te duur. Ik ben er vroeger ook nog geweest. De consultaties waren 10 jaar geleden al 150 euro. Zal nu dus nog duurder zijn. Zijn bloedonderzoeken waren toen ook 150 euro.
 
gone
 
Laatst bewerkt:
Het heeft m'n buik op die vier maanden wel van "tonnetje" naar 6pack gebracht. Dus over die oefeningen ben ik zeer tevreden.

Zal dit niet alles te maken hebben met het feit dat je de afgelopen maanden meer hebt verbruikt dan gegeten..?
 
gone
 
Laatst bewerkt:
Zal er idd zeker ook mee te maken hebben. Alhoewel ik veel meer eet.
Wil maar zeggen dat ik m'n eigen buikspierschema zeker geen overkill vind, en dat het zeer goed werkt voor ontwikkelling van buikspieren.

Als je je prettig voelt bij wat je doet dan is dat mooi meegenomen. Buikspieren trainen om plaatselijk vet te verbranden is onmogelijk, maar dat is geen nieuws voor je neem ik aan.

Overigens is een korte buikspiertraining - zoals je ook de rest van je spiergroepen traint - evengoed zoniet beter... ;)

Dat je nu meer eet dan voorheen en toch minder vetmassa hebt komt waarschijnlijk omdat je activiteiten patroon hoger ligt en wellicht eet je anders omdat je het nut daarvan nu inziet.
 
RoofTop,

Ik ben vorige maand 51 geworden, en mijn motiveert het nog meer om tussen de jonkies te trainen
Ik ben zelf veel bezig met voeding, en doe voor de 3e keer Carb back loading.
Bevalt me goed dit dieet, ik hou het eten wel schoon.
Zelf heb ik nog we een 6 pack. Maar moet er wel veel voor doen. 4 KT in de week, 2a3 keer Hiit training in de week van 25a30min.
Mijn setjes KTzijn 3x10, en KT duurt meestal 75 min

RoofTop,

Blijf door trainen, beter iets als niets.
En al gaan de zwaarder gewichten niet meer zoals vroeger, als je lichaam er maar goed uit ziet ;)

Zal er idd zeker ook mee te maken hebben. Alhoewel ik veel meer eet. Wil maar zeggen dat ik m'n eigen buikspierschema zeker geen overkill vind, en dat het zeer goed werkt voor ontwikkelling van buikspieren.
 
RoofTop,

Ik ben vorige maand 51 geworden

Blijf door trainen, beter iets als niets.
En al gaan de zwaarder gewichten niet meer zoals vroeger, als je lichaam er maar goed uit ziet ;)

Dat je lichaam er goed uitziet is mooi meegenomen, vitaal zijn en blijven tot op hoge leeftijd lijkt mij een stuk belangrijker ;)
 
,,

Daar heb je helemaal gelijk in, en dat was ik vergeten te melden. ;):D

Dat je lichaam er goed uitziet is mooi meegenomen, vitaal zijn en blijven tot op hoge leeftijd lijkt mij een stuk belangrijker ;)
 
Goed. Op dat carb back loading krijg ik geen flikker antwoord...No problem.

Volgende week afspraak met erkende sportarts. (1ste maal)
Situatie uitgelegd en ook meteen gevraagd WELKE supp's nu daadwerkelijk baat hebben en welke gewoon rommel zijn.
Ben benieuwd !:rolleyes:

stuur een pm naar.. sniezel ... is een expert op carb back loading
 
RoofTop,

Over het CBL, ik heb er zelf veel baat bij, en het dieet is een vet verbrandende machine :D

Toen ik begon met CBL, heb ik dit zien staan op een Nederlandse site:

https://drogespieren.nl/carb-backloading

Ik heb daarna het ebook gedownload, en me er meer in verdiept.
Hier op het forum bij CBL, zie je voeding schema,s staan, en hoe het zoal werkt.
Ik probeer zelf zo veel mogelijk schone koolhydraten te eten die hoog in GI zijn.

Voordat je hier aan begint, mag je de eerst 10 dagen alleen maar 30 koolhydraten eten. Daarna mag je na je training koolhydraten eten die een hoge GI hebben.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/carb-backloading-315854/index39.html#post9137637


Goed. Op dat carb back loading krijg ik geen flikker antwoord...No problem. Volgende week afspraak met erkende sportarts. (1ste maal) Situatie uitgelegd en ook meteen gevraagd WELKE supp's nu daadwerkelijk baat hebben en welke gewoon rommel zijn. Ben benieuwd !:rolleyes:
 
Thx heren De motivatie is weer 110%, maar wel m'n schema wat aangepast.VEEL meer rust. 2 weken out geweest door blessure aan schouderpees. Beetje overkill aan het trainen geweest. Een TRT lijkt me wel wat, maar daar kan ik met mijn huidige huisarts zeker niet over praten. Wat ik nu wel doe t.o.v. tevoren(elke dag trainen) is ipv 4 x 8 sets, 4 x failure. En ik moet zeggen dat het werkt. Zo 2 dagen en dan een dagje off. Ivn TRT lees ik hier soms over Thierry hertoghe in Brussel. Maar dat lijkt zo een beetje "onbereikbaar"... Heb ook de raad opgevolgd om 1,8 gr per kg LG Proteine te nemen, en moet zeggen dat ik wel verschil voel tov de 0,5 gr die ik tevore nam. Kan tussen de oren zitten, maar het werkt. Waar ik ook problemen mee heb, is het gainen van lichaamsgewicht. AL wat ik eet zet zich op mijn buikstreek vast(vet) Terwijl ik bijna geen vet en suikers eet/drink. Doe nu al bv een 1000-tal situps per week + andere Ab-trainingen. Hieronder 2 foto's. Eentje hoe ik was VOOR ik begon te trainen. (Nu net 4 maanden) en de 2de is van gisteren.

Hi Rooftop,

Ik zag dat je vroeger ook dakdekker was ........hahahah dus jij was ook zo idioot met alles op de schouder en lachend de ladder op?
Toen bij ons de rollen korter en dus veel lichter werden vond ik het niet zo leuk meer om de ladder op te moeten. Wat moet je met een rol van 7,5m of zelfs maar 5m lang....pffff.
Die oude rollen van 65kg en meer waren lekker werken.

En een goede dakdekker was in shape! ;) :D

Goed te horen dat je weer aan het ijzer hangt, super! Na zoveel jaar ben je weer helemaal beginner. Alleen dan een beginner met iets grotere blessure gevoeligheid dus doe voorzichtig.
Ik was op mijn 44e na 10 jaar niets doen weer begonnen en ging erg hard, maar kreeg dan ook vlot pijntjes en blessures zoals spierscheurtjes.
Ben nu bijna 50 en net weer een jaar niets gedaan. Je valt direct heel erg terug op onze leeftijd.

Wat eten betreft en ook de hormoon aanmaak kan je heel wat doen met de voeding.
Boven de 40 heb je een wat grotere behoefte aan meer en schone eiwitbronnen en goede vetten.
Door krachttraining stimuleer je wel je lichaam om weer wat meer hormonen aan te gaan maken, maar de hormonen komen uit vetten(cholesterol voor test) en eiwitten(voor groeihormonen) globaal gezegd.
Je geeft al aan dat de verhoging van 0,5 gram eiwit naar 1,8 gram je al zeer goed doet. Ik adviseer vanaf 2,5 gram te gaan kijken. Alleen als je nierproblemen hebt niet te ver omhoog gaan. Dan liever onder de 2 gram blijven.

Hormoon replacement therapie willen veel huisartsen niet aan beginnen. En in België zijn ze natuurlijk erg streng op anabolica gebruik.
Ik zou wel zeggen, als het niet echt nodig is, dan niet doen.
Mijn huisarts zei mij dat ook "als het niet hoeft, doe het dan niet". Ik moest alleen absoluut stoppen met roken. Ik ben hartpatiënt en na een flinke periode met veel ritmestoornissen(hartaanvallen) gedotterd dus vandaar. Beide middelen, roken en anabolica kunnen flink je bloed verdikken en problemen geven.
Dus mocht je iets gaan gebruiken neem er dan wat bloedverdunners bij voor de zekerheid.

Ik ga binnenkort ook wel weer gebruiken en moet daar dus ook op letten. Maar goed ik heb de medicatie toch al van de cardioloog.

Ik wens je heel erg veel succes en vooral veel plezier met het trainen. Als je met vragen zit, roep maar.

Succes,
M.

ow euh, supps,
vitamine B complex, vis olie(omega3) en ZMA.
eventueel aminozuren/bcaa
 
gone
 
Laatst bewerkt:
tja ...... (sport)artsen ....... ;)

Dus je moet op de bank gaan hangen en de hele dag uit het raam naar buiten gaan kijken.... hahahah lol


Gewoon lekker sporten amice. Krachttraining en fitness is bewezen het verouderen tegen te werken. Op elke leeftijd. En je kan gewoon je bf% laten zakken hoor, geen probleem. Gezond is tussen de 10% en 15%. En zelfs dus zakken tot 10% met zicht op buikspieren is totaal geen probleem.

Krachttraining zorgt ervoor dat het lichaam lekker allerlei gunstige hormonen blijft aanmaken en zelfs de aanmaak vergroot.

Go For It.
 
Back
Naar boven