MuscleMeat

Richard van der Linden uitgesloten voor de NK 2012

Bezoekers in dit topic

Richard XXL

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
436
Waardering
8
Organisatie Sterkste Man van Nederland: HGPnieuwe platform met internationale erkenning en groei ambitie.

Op de zonovergoten zondag 10 juni 2012 hebben wij in Hoofddorp een eerste waanzinnige World Strongman Federation (WSF) - Holland’s Got Power (HGP) wedstrijd mogen beleven. Volgens de politie waren er enkele duizenden enthousiaste bezoekers met gezinnen, die de navolgende uitslag beleefde (1) Richard van der Linden, (2) Sabastiaan Davidson, (3) Konstantinie Janaskie, (4) Hendric Ottoson, (5) David Nijston, (6) Tarnas Hajnal, (7) Jack Titan Krajewski, (8) Fredo Gonzales, (9) Sandor Biro en (10) Evegenij Scerbakov. De media heeft innemende aandacht aan HGP besteed. Kortom de WSF heeft met HGP samen voor werkelijk iedereen een top-krachtsportevenement gerealiseerd.

In de aanloop naar Holland’s Got Power zijn er gesprekken geweest met Sport-O-Med. De organisatie die de Sterkste Man van Nederland organiseren. Ze waren benieuwd hoe wij dit evenement gingen opzetten. Wij hebben ze de mogelijkheid gegeven om inzage te geven in het draaiboek van deze dag. Uiteraard zal dit moeten gebeuren met een geheimhoudingsovereenkomst. Helaas zijn ze daar niet op in gegaan.

15 juli neem ik, Richard van der Linden, op uitnodiging van WSF deel aan een Internationaal toernooi. Daar zal ik HGP en Nederland vertegenwoordigen. Ik hoop dan dat ik goud zal meenemen naar Nederland, mocht het Oranje niet lukken.

14 juli 2012 is er een sterkste man van Nederland wedstrijd. Daar zal ik dus niet bij zijn. Berend Veneberg, heeft mij na het evenement telefonisch te kennen gegeven dat ik nu uitgesloten ben voor hun wedstrijden. Dat komt dus goed uit.

Beste sportvrienden. Ik ben trots op mijn titels die ik in de Sterkste Man van Nederland competitie en aanverwant heb kunnen halen. Nu is het tijd om mij te richten op een breder vlak. Aansluiting hebben op het Internationale platform en anderen helpen in deze tak van sport. Zowel de huidige top als nieuwe talenten.

Na het evenement van 10 juni jongstleden heb ik een stroom aan positieve reacties gekregen van diverse partijen. Veel ook uit het circuit van de mij o zo geliefde sport. Het evenement is zeer goed gegaan. Eigenlijk heel verbazend goed. Dat blijkt uit de mogelijkheden die ik voor mij krijg. Sponsoren in deze crisistijd zijn heel moeilijk te krijgen. Ik ben blij dat er zoveel mensen deze sport een warm hart toedragen.

HGP wil i.s.m. WSF richten op het organiseren van Strongest Man wedstrijden en het begeleiden van nieuwe talenten. Onze topwedstrijden hebben de erkenning op wereldniveau, tellen mee voor de wereld ranking en de winnaars krijgen prijzengeld!
 
Laatst bewerkt:
pffff... wat een toestanden... maar succes met je WSF!
 
Succes met de nieuwe richting Richard
 
In welk opzicht is WSF een breder vlak? En hoe staat het met de kwaliteit van de atleten van de WSF ten opzichte van bv. IFSA of de CL van Mosterd?
 
Elke atleet die kwaliteit heeft doet wedstrijden en waar en voor wie maakt niet uit , het gaat om de sport toch ?

En een breder vlak daar bedoel ik mee het begeleiden, organiseren en het meedoen aan wedstrijden, die ik zelf wil doen en BEPAAL.

Dat is waar de WSF elke atleet in vrij laat welke wedstrijden je wil draaien, ongeacht welke organisatie.
 
Laatst bewerkt:
Elke atleet die kwaliteit heeft doet wedstrijden en waar en voor wie maakt niet uit , het gaat om de sport toch ?

Ja maar het is toch "sterkste" man, en dan wil je je toch meten met DE sterksten? Waarom kiezen voor een andere organisatie terwijl er in mijn ogen gewoon een goede bestaande organisatie is? (IFSA) (CL)
 
Laatst bewerkt:
Je hoort mij toch niet zeggen dat het geen goede organisatie is!
Het is alleen vreemd dat organisatie's gaan bepalen welke wedstrijden je wel en niet mag doen.
En als je niet luistert dat je dan word uitgesloten.
 
Je hoort mij toch niet zeggen dat het geen goede organisatie is!

Staat de kleur van hun logo je niet aan dan dat je voor een andere organisatie kiest?

---------- Post toegevoegd Thu 14 Jun 2012 om 20:44 ----------

Je hoort mij toch niet zeggen dat het geen goede organisatie is!
Het is alleen vreemd dat organisatie's gaan bepalen welke wedstrijden je wel en niet mag doen.
En als je niet luistert dat je dan word uitgesloten.


Dat betekend dat je het dus niet een goede organisatie vind op dat vlak. Nee duidelijk.......... Ik ben er niet in thuis om te weten dat dat voor je bepaald word. Maar het lijkt me wel logisch als je een concurrerende en gelijkende organisatie begint je uitgesloten word bij de ander ja.

---------- Post toegevoegd Thu 14 Jun 2012 om 20:52 ----------

In alle sporten met verschillende bonden (bv. boksen) is het niet normaal dat verschillende bonden het tegen elkaar opnemen. Dus mijn vraag............Waarom een andere organisatie als er al 1 is? of is het jou streven dat WSF en IFSA het tegen elkaar op gaan nemen? Misschien wel eens een goed idee om de eerste 3 van die organisatie's het eens tegen elkaar op te laten nemen om te kijken waar nu echt de sterkste jongens vandaan komen. Ik vind het gewoon jammer als deze sport overspoeld word door allerlei bonden.
 
Laatst bewerkt:
soms is het goed iets nieuws te gaan doen. Als je ergens voor je gevoel niet goed op je plekje zit. Of voor je eigen gevoel niet verder komt, je word beperkt in je ontwikkeling.

Richard heel veel succes
 
soms is het goed iets nieuws te gaan doen. Als je ergens voor je gevoel niet goed op je plekje zit. Of voor je eigen gevoel niet verder komt, je word beperkt in je ontwikkeling.

Richard heel veel succes

Als je niet verder komt in deze sport moet je harder trainen of sterker worden. Ik vind het kiezen van een andere organisatie met in mijn ogen ook een ander niveau niet de oplossing en geeft een vertekend beeld van je werkelijke kunnen. Het is toch gewoon het mooiste om alle top atleten van de wereld op 1 hoop te gooien om te kijken wie ECHT de sterkste is? ipv. steeds maar weer een andere organisatie op te gaan richten als je bv. niet je gewenste resultaat haalt bij de bestaande organisatie. Einde van het liedje hebben we straks 10 organisatie's met 10 sterkste mannen van de wereld.
 
Als Hoofddorper zullen sterkste man wedstrijden op het burg. Stamplein niet meer hetzelfde zijn. Zo hecht is Hoofddorp niet maar ik was daar toch altijd voor de lokale favoriet.
 
Trouwens Richard je moet je niet op een slechte manier aangevallen voelen door mij hoor.......... ik ventileer gewoon mijn mening en zeg wat veel mensen denken. Voor je sport prestaties en inzet heb ik altijd veel respect. Vind deze keuze gewoon discutabel.
 
achja, ik kan me in beide partijen inleven. Het feit dat Richard goede zaken wil doen is duidelijk en begrijpelijk en als Nederlandse jongens op die wedstrijden nog wat geld kunnen winnen is dat alleen maar mooi, want dat komt zelden voor. Enige waar ik beetje de kriebels van krijg zijn de titels die dan ineens gaan ontstaan. Dat je evenementen wil organiseren vind ik dat je titels als "sterkste man ter wereld" etc niet moet gebruiken. Iedereen weet wel wat de topjongens zijn..en als die niet meedoen met het evenement kan je nooit spreken van een world strongest man of whatever. Maar een "hustle" erbij in Nederland met als springplank voor Nederlandse strongman om zo nu en dan es verzorgde wedstrijden in het buitenland kunnen doen vind ik een top initiatief!
 
Klopt het dat WSF al bestond voor HGP?
Ik zie namelijk dat in 2011 ook door de WSF wedstrijden werden georganiseerd. Is de WSF ook door Richard opgezet vraag ik me dan af?

Meerdere organisaties betekend meer wedstrijden met, lijkt mij, een hoog niveau als doel. Vervelend gaat het imo worden wanneer organisaties deelnemers gaan binden (claimen) en hen daardoor beperken aan meerdere wedstrijden (van andere organisatie) deel te laten nemen.

Waarom atleten niet de vrijheid bieden aan elke wedstrijd te laten deelnemen waar ze zin in hebben?
 
Klopt het dat WSF al bestond voor HGP?

ja dat klopt

Ik zie namelijk dat in 2011 ook door de WSF wedstrijden werden georganiseerd. Is de WSF ook door Richard opgezet vraag ik me dan af?

nee wsf is niet door richard opgezet


Richard heeft vorig jaar al een wedstrijd gedaan voor de wsf
Belaz Strongman Cup WSF Belarus (wit rusland)

ik geloof dat de stichting hgp dit jaar pas in het leven is geroepen
 
Ik ben ook niet op mijn mondje gevallen dus zal hier ook wel mijn mening geven.

Ten eerste vind ik het jammer dat Richard nu niet meedoet aan de finale van de sterkste man van Nederland omdat ik vind dat hij daar hoort. Ten tweede vind ik het een slechte zaak voor welke sport dan ook dat bonden atleten van elkaar uitsluiten. Het bodybuilding in Nederland is hier mijns inziens ook behoorlijk kapot aan gegaan. Dat je je niet meer prettig voelt in een bepaalde organisatie vind ik bijzonder spijtig en daar doe ik ook geen uitspraken over omdat het niet mijn zaak is wat er speelt. Dat je een eigen organisatie opzet kan ik ergens wel begrijpen en de wedstrijd ziet er bijzonder goed georganiseerd uit. In navolging van mijn punt over uitsluiting van atleten vind ik het echter slecht voor de sport dat er nu 2 organisaties zijn, de spoeling is al niet zo enorm qua atleten. Een punt zou gemaakt kunnen worden dat dit gezonde concurrentie is waardoor de kwaliteit omhoog zou gaan maar dit vind ik voor zo'n kleine sport niet echt opgaan.

Richard veel succes in je verdere strongman carriere het was mooi sommige wedstrijden met je gedeeld te hebben.

Groet Gijs
 
Je hoort mij toch niet zeggen dat het geen goede organisatie is!
Het is alleen vreemd dat organisatie's gaan bepalen welke wedstrijden je wel en niet mag doen.
En als je niet luistert dat je dan word uitgesloten.

Dat doen alle sportbonden.
 
Als er kan geld verdiend kan worden lijkt mij positief misschien trekt dit de sterkste man sport in nederland wel een stukje omhoog en word het professioneler. Alleen ben ik het wel eens met mo hebben we niet straks 10 sterkste mannen van nl of de wereld. De top 3 winnaars van de verschillende bonden zouden het uiteindelijk tegen elkaar moeten opnemen maar of dat kan of gaat gebeuren. Ik denk wel dat dit de andere bonden misschien wel stimuleerd om de kwaliteit goed te houden van de organisatie.
 
We zijn bezig met een indoor Internationale wedstrijd die in December gaat plaatsvinden in Hoofddorp.
Verschillende bedrijven in de Haarlemmermeer willen graag hun steentje bijdragen met behulp van sponsoring.
 
Jammer hoor, die verdeling in de sport. Vanaf 2005 waren er bijvoorbeeld 2 mensen de sterkste man van de wereld. Erg verwarrend voor atleet & publiek.

Net zo jammer vind ik, dat deze bonden bepalen of een atleet wel of niet aan een bepaalde wedstrijd mee mag doen.
 
Back
Naar boven