AndroidHealthClinic

Dutch League Vrachtwagentrekken

Bezoekers in dit topic

Chreiz

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
7.232
Waardering
943
Lengte
2m
Massa
122kg
Hoi, ik kreeg van Sarko de volgende informatie over de 2e editie van de Dutch League.

De Dutch League gaat weer starten! 5 wedstrijden met de volgende data en plaatsen. De start van de wedstrijd zal altijd om 13.00 uur zijn en eindigen rond 16.00 uur.

zaterdag 21 april Dordrecht winkelcentrum Bieshof
zondag 3 juni Dordrecht, Sportlaan (Ringer Sportplaza)
zaterdag 9 juni
Poeldijk(van de Ende Racing inn, Nieuweweg 57k)
zondag 29 juli Hoek van Holland het plein van vorig jaar
zondag 9 september Beerta tevens het NK

Het is een wedstrijd vrachtwagentrekken voor tweetallen! Er wordt wederom gestreden in 2 categorieën namelijk heren(4 pulls) en gemengd(2 pulls). Anders dan vorig jaar zal de herencompetitie ALTIJD over twee runs harnas en twee runs hand over hand gaan. In de gemengde competitie zal de competitie gaan over 1 run harnas en 1 run hand over hand.

Opgeven bij Sarko Alberts via
j.alberts@wellant.nl . Bij of voor ELKE wedstrijd apart gaarne aanmelden! Het gehele reglement volgt zo spoedig mogelijk.
Ik ben nog in onderhandeling met sponsors over onkostenvergoeding!

Deelnemende teams tot op heden voor de hele competitie:

Heren

1. Johnny Meijerhof en Kelvin de Ruiter
2. Kees Heins en Sierd Boersma
3. Omar Vierhout en Melvin Mastenbroek
4. Ruby de Bruin en Jan-Willem Jacobson
5. Jan Vieleers en Pascal Padovani
6. Jeffry Vrijhof en Elroy Borst
7. Nicky van der Leer en Dre van der Leer
8. Jonathan Wever en Angelo van der Pas (3 juni)
9. Wesley van Wanrooij en Robin Gerde

Gemengd

1. Latoya de Ruiter en Peter Huisma
2. Queenie de Ruiter en Kees Heins
3. Sarko Alberts en Chantal van der Veen
4. Nino Vleugel en Bianca in 't Veld
 
Laatst bewerkt:
Is het 9 september in combinatie met het NK truckpull?
 
Is het 9 september in combinatie met het NK truckpull?

Ja dat is dezelfde wedstrijd. Hij telt mee voor de Dutch League, maar het is uiteraard ook een wedstrijd opzich.
 
He chreiz doe je dit jaar nog mee? of durf je niet meer :P
 
Denk het niet, ben er waarschijnlijk niet in juni en juli.
 
ik en pascal zijn er ook weer:)
skinnie even opbulken naar de 155 kg, skinnie bekers winnen!
 
21 april staat Kelvin ook in de rai een wedstrijd te draaien..............?
 
Die 5 wedstrijden verdeeld over het land zouden volgens mij meer deelnemers opleveren ...
Of 2 in Utrecht ... centrale ligging ...
 
Update deelnemers.
 
Petrof,

Kelvin heeft zich netjes afgemeld voor de 1e wedstrijd op 21 April i.v.m. wedstrijd in de rai.
Rest van de wedstrijden doet hij wel mee.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Mar 2012 om 00:10 ----------

Die 5 wedstrijden verdeeld over het land zouden volgens mij meer deelnemers opleveren ...
Of 2 in Utrecht ... centrale ligging ...

Het lijkt mij dat het weinig uitmaakt waar de wedstrijden zijn (qua deelnemers).
Het is (prettig) als het dichterbij is.

De deelnemers uit Friesland komen ook deze kant op omdat ze van de sport houden en als de wedstrijd in Beerta is, zijn de deelnemers uit het zuiden van het land ook van de partij.

Vind je deze sport leuk, doe gewoon lekker mee zou ik zeggen.
 
Petrof,

Kelvin heeft zich netjes afgemeld voor de 1e wedstrijd op 21 April i.v.m. wedstrijd in de rai.
Rest van de wedstrijden doet hij wel mee.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Mar 2012 om 00:10 ----------



Het lijkt mij dat het weinig uitmaakt waar de wedstrijden zijn (qua deelnemers).
Het is (prettig) als het dichterbij is.

De deelnemers uit Friesland komen ook deze kant op omdat ze van de sport houden en als de wedstrijd in Beerta is, zijn de deelnemers uit het zuiden van het land ook van de partij.

Vind je deze sport leuk, doe gewoon lekker mee zou ik zeggen.

Ow het ging me er niet om of hij het "netjes" had gedaan hoor. Maar ik zat zelf ook te denken om me hier voor op te geven, maar zag dat ik bepaalde data niet kon (wat ik jammer vond) Dus ik was benieuwd wat voor invloed dat heeft op het resultaat als je 1 mist bv.
 
Ow het ging me er niet om of hij het "netjes" had gedaan hoor. Maar ik zat zelf ook te denken om me hier voor op te geven, maar zag dat ik bepaalde data niet kon (wat ik jammer vond) Dus ik was benieuwd wat voor invloed dat heeft op het resultaat als je 1 mist bv.

Vorig jaar was het zo dat de 3 beste resultaten van de 5 telde. Ik zal nog navragen of het dit jaar weer zo is.
 
Ow het ging me er niet om of hij het "netjes" had gedaan hoor. Maar ik zat zelf ook te denken om me hier voor op te geven, maar zag dat ik bepaalde data niet kon (wat ik jammer vond) Dus ik was benieuwd wat voor invloed dat heeft op het resultaat als je 1 mist bv.

Okay dan.
Doe de data die je wel kan lekker mee zou ik zeggen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
 
De 2e wedstrijd van de Dutch League die op 2 Juni in Rotterdam gehouden zou worden gaat niet door op deze locatie en deze wedstrijd wordt waarschijnlijk in Dordrecht gehouden bij: Ringer Sportplaza op de Sportlaan.

Op 25 Augustus wordt er nog een wedstrijd gehouden in Rotterdam, exacte locatie wordt nog bekend gemaakt.

De trainingen zijn ook weer begonnen (truckpull), elke woensdagavond vanaf 19.00 uur bij Ringer Sportplaza.

Afgelopen training waren er 5 heren teams aanwezig en ook één gemengd team.

Zaterdag 24 Maart is er een extra training vanaf 11.00 tot 13.00 uur voor zowel harnas pull en hand over hand, KOM DUS TRAINEN ALS JE KAN!

...
 
Hier het gelement dat Sarko gevraagd heeft te publiceren.

Dutch League vrachtwagentrekken voor 2-tallen.
Op de volgende zaterdag en/of zondagen wordt de Dutch league vrachtwagentrekken voor tweetallen georganiseerd. De (voorlopige) data voor deze competitie zijn:[/FONT]
· 21 april Dordrecht(Winkelcentrum Bieshof van Eesterenplein)
· 3 juni Dordrecht (Open Ringer Sportlaan 1)
· 9 juni Poeldijk(van de Ende Racing inn, Nieuweweg 57k)
· 29 juli Hoek van Holland (Brinkplein)
· 25/26 augustus Rotterdam (Zwart Janstraat) precieze datum nog niet bekend
· 09 september Beerta (NK)


De volgende spelregels zullen worden gehanteerd:
· De Dutch League zal een wedstrijdenserie over 5 of 6 wedstrijden zijn.
· Er zijn prijzen te winnen in twee categorieën namelijk mannen en gemengd. Bij de gemengde teams is de deelneming van gehele damesteams toegestaan.
· Het NK zal meetellen voor het Dutch league klassement, maar blijft te allen tijde een wedstrijd op zich. NK deelnemers die niet meedoen aan de league kunnen dus punten winnen van bijv. de klassementsleider(s).
· De aanvang van de wedstrijden is om 13.00 uur. Deelnemers aanwezig om 12.00 uur.
· Zoals gebruikelijk wordt het vrachtwagentrekken voor 2-tallen afgewerkt over de twee disciplines harnas pull en hand over hand.
· De organisatie zal een dubbelprogramma aanbieden met tweemaal een hand over hand en tweemaal een harnas pull! De gemengde competitie gaat over 1 run voor beide onderdelen.
· Per onderdeel worden de aan de behaalde tijden punten toegekend, dus de snelste tijd heeft de eerste plaats op het onderdeel, de op één na snelste tijd heeft de tweede plaats op het onderdeel, etc. Voor het dagklassement zullen de behaalde punten van ieder onderdeel worden opgeteld. Bij gelijk aantal punten zullen de plaatsen, zoals in goed Sterkste man gebruik, eerst tellen daarna zullen de tijden bij elkaar geteld worden en alsdan zullen de punten worden toegekend.
· Bij deelname aan één van de wedstrijden zal een T-shirt worden uitgereikt dat gedurende alle wedstrijden van de Dutch League, behalve het NK, gedragen dient te worden.
· De organisatie streeft ernaar om per wedstrijd een (oud-) sterkste man coryfee te strikken als scheidsrechter. Bij alle wedstrijden zal dit in eerste instantie Ted van der Parre zijn.
· De tijden zullen met de hand geklokt (stopwatch) worden, behalve het NK(elektronische tijdwaarneming).
· De organisatie zal per wedstrijd een extra jurylid benoemen voor een tweede tijdscontrole.
· Tijdens de evenementen zullen er punten te behalen zijn voor het Dutch League klassement(zie voor puntentelling hieronder).
· Men mag maximaal met één team meedoen aan de competitie. Behalve als men ook voor de gemengde competitie inschrijft, dus met een dame.
· Er zullen ook twee wedstrijden in ’’ vakantietijd’’ vallen en daarom zullen de twee slechtste resultaten geschrapt worden.
· Een team moet aan minimaal vier(bij zes) en drie(bij vijf) wedstrijden in deze league hebben meegedaan om de titel te kunnen winnen.
· Het team met de hoogste scores na vier dagwedstrijden(max. 80 punten) mag zich winnaar van de Dutch league vrachtwagentrekken noemen.
· Bij gelijke stand in het eindklassement zal eerst de vijfde en daarna eventueel de zesde Dutch League wedstrijd meetellen voor de definitieve eindklassering. Dit om mensen te motiveren aan zo veel mogelijk wedstrijden deel te nemen.
· De puntentelling voor de Dutch league eindklassement zal als volgt zijn:


1. 20 punten
2. 17 punten
3. 15 punten
4. 12 punten
5. 10 punten
6. 8 punten
7. 6 punten
8. 4 punten
9. 2 punten
10. 1 punt

Vrachtwagentrekken harnas pull:
Bij het onderdeel harnas pull krijgen beide deelnemers een soort tuig aangetrokken waaraan aan de achterzijde het touw is bevestigd. De deelnemers trekken de vrachtwagen dus lopend met een touw aan hun rug. Beide deelnemers naast elkaar, ieder een touw achter zich.

[/FONT]
Vrachtwagentrekken hand over hand:
Bij het onderdeel hand over hand zitten beide deelnemers op de grond, met hun voeten achter een afzetbalk. De bedoeling is om de vrachtwagen aan het touw naar zich toe te trekken. Ook nu zitten beide deelnemers naast elkaar. Er dient (bijna) zittend gestart te worden.[/FONT]
Het gewicht van de vrachtwagen is ongeveer 15.000 kg en de afstand waarover moet worden getrokken bedraagt minimaal tussen de 20-25 meter.

[/FONT]
Sarko Alberts:
Inschrijven en info per mail j.alberts@wellant.nl
Eventuele extra info per telefoon (06-55370740).
[/FONT]

Wedstrijd van 2 juni is dus nu 3 juni en het is in Dordrecht ipv Rotterdam.
 
ja hallo!! hier Skinnie even.. die beetje dikke , je weet wel..:)

morgen ben ik live te bewonderen bij de eerste wedstrijd van de Dutch league!
ik verwacht een hoop DBBers die mij komen aanmoedigen, bewonderen en eren!

misschien mag je me zelfs even aanraken... :)

15x4duc.jpg
 
He skinnie , zo een oude man als jij ken toch beter een rollator duwen ;-P

jammer dat je dit keer niet meedoet met de gemengde competitie, nu heb ik geen tegenstanders .

zie je straks
 
ja zie je dadelijk, even mijn spieren oppompen.. zie ik er beter uit:)
 
skinnie en pascal 1ste plaats!:)

achja... kan er maar één de meest mooist gespierdste zijn....:)
 
Gratz. Was te laat klaar met werk om te komen. Wat is de rest vd uitslag?
 
Back
Naar boven