XXL Nutrition

Caland fit of fit for free?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffer

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
5 dec 2009
Berichten
214
Waardering
1
Wie heeft ervaringen met deze sport ketens, is de begeleiding bij beide sportscholen hetzelfde?

Bij fit for free kan je al voor 9,95 sporten inclusief begeleiding
 
begeleiding is bij de fit for free 10x niks ;) en btw in verkeerde sectie geplaatst deze vraag
 
Bij zulke sportscholen hebben ze vaak een aantal kant en klare schema's voor massa, afvallen etc.

Voor de begeleiding zou ik het persoonlijk niet doen dus.

Je kan beter een schema van dit forum halen of zelf een schema samenstellen. Vervolgens meerdere filmpjes bekijken hoe je de oefeningen correct uitvoert en vraag desnoods een vriend of die je kan beoordelen op je uitvoering.
 
begeleiding is bij de fit for free 10x niks ;) en btw in verkeerde sectie geplaatst deze vraag
Wat maakt dat je dat zegt? Heb je zelf bij fit for free gezeten?

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:48 ----------

[Link niet meer beschikbaar]
 
Als reactie op je mail:

Van de site:

--------------------------------------------------------------------------------------
Begeleiding zorgt voor perfect trainen.
Middels een intake gesprek, met een vet- en spierpercentage meting en conditietest, komen wij achter je trainingservaring, medische historie, wensen en doelstellingen. Aan de hand van al deze gegevens kunnen wij een op maat gemaakt trainingsschema aanbieden. In de loop van het schema kan je altijd vragen voor veranderingen of verbeteringen. Om de zes weken passen we de oefeningen aan om de trainingsprikkel optimaal te houden. Elk nieuw schema wordt doorgenomen en uitgelegd. Uitvoering van de oefeningen worden in de loop van het schema gecontroleerd en gecorrigeerd, wij streven naar perfecte uitvoeringen.

Practice does not make perfect, PERFECT PRACTICE MAKES PERFECT!

Met deze instelling wordt er getraind bij Sportschool CalandFit. Wij zijn pas tevreden als al onze leden goed weten te trainen. Het gaat dan ook niet om hoeveel gewicht er getild kan worden, maar om hoe de uitvoering met een bepaald gewicht is! Onze begeleiding houdt dan ook iedereen zo goed mogelijk in de gaten en corrigeert waar nodig. Mocht een oefening niet meer uitdagend zijn, dan zorgt de begeleiding om een verzwaring. Bij CalandFit krijgt is dit dan vaak in eerste instantie een uitdaging in de uitvoering en niet in het verzwaren van het gewicht.
--------------------------------------------------------------------------------------

Ten eerste:

De intake - Vaak is dit een gesprekje van zo'n 30 minuten waar gevraagd wordt wat je doelen zijn etc.. Aan de hand hiervan zullen ze in meeste gevallen een kant en klaar pruts schema pakken en kleine aanpassingen maken zodat het meer betrekking heeft op jouw doelen.

Vet en spier meting - Wordt 94.723% van de tijd gedaan d.m.v. een impedantie weegschaal. Deze kloppen voor geen meter aangezien deze weinig verschil meten tussen vocht gehalte en vet. Zo zal je op maandag 8% vet hebben en op dinsdag 13% volgens zo'n weegschaal.

Om de 6 week een ander schema om je spieren 'te prikkelen' is aardig achterhaald en absoluut niet nodig.
Wat eerder het probleem is is de begeleiding bij het uitvoeren van de oefeningen. Vaak wordt het schema één keer doorgenomen (vaak bij een 2de intake). Als je het hier niet in één keer goed doet / goed onthoudt dan heb je een grote kans dat je 6 weken verkeerd de oefeningen zal doen.

Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en gok van vele meer.

Vandaar dat ik zeg dat je de begeleiding niet te zwaar moet meerekenen in je beslissing van welke gym je gaat gebruiken.
 
Wat maakt dat je dat zegt? Heb je zelf bij fit for free gezeten?

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:48 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

ik zit hier nogsteeds dit omdat het goedkoop is en 5 minuten fietsen is. begeleiding heb ik nooit nodig gehad aangezien ik al ervaring had voor ik er heen ging. Maar begeleiding is bagger je heb aan de muur van die schema's hangen zoals Rovi zei.

er lopen wat "begeleiders" rond maar heb ze alleen heeeel soms alleen knappe jongen vrouwen zien corrigeren.
wat ik wel snap natuurlijk :titty:

maar ik raad FFF af als je echt goede begeleiding zoekt
 
Ik weet niet wat je stats zijn maar Je kunt gewoon een jaartje tekeer gaan als een beest op het matteriaal dat aanwezig is waar jij bent, komt er vanzelf groei denk ik.
En dat kan prima bij een fit4free naar wat ik daar zag of je moet een powerlifter of pro of semi pro zijn die heel zwaar pakt.
nadeel is dat sommige fit4free alleen dumbbells tot 30 hebben en daar ben je snel mee uitgepressed, er zijn er ook een aantal waar de dumbbells tot 40 gaan zei iemand mij laatst.
Maar dat is nog veels te licht voor de gemiddelde DBBer want die warmt er mee op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven