AndroidHealthClinic

Vortexx's Log (Shredded to Pieces)

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.

Vortexx029

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2010
Berichten
3.663
Waardering
264
Lengte
1m90
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Ik ben september 2011 begonnen met m'n clean bulk op een gewicht van 84 kg en een geschat VP van 12-13%
Deze clean bulk heeft 7 maanden geduurd, waarmee ik 16 kg ben aangekomen.
Helaas is vooral de laatste 1,5 maand mijn VP behoorlijk gestegen, waardoor ik mijn VP nu schat op 18/19%.

Vorig jaar ben ik voor het eerst een cut begonnen, maar had nog niet zoveel kennis waardoor ik te snel zakte in calorieen en te snel m'n cardio opvoerde.
Dit had als resultaat dat mijn VP wel snel zakte, maar ook veel spiermassa verloren ging.

Dit jaar ga ik door carbcyclen proberen om het proces gelijkmatiger te laten verlopen, waarbij gewicht ondergeschikt is aan het dalende VP.
Ik heb ook een volledig andere aanpak van trainen uitgekozen om mijn lichaam extra te shocken en eventueel nog winst te pakken op massa.
Dit schema duurt 10 weken en kan ik in principe precies twee keer volgen voor de zomervakantie, maar dat is nog optioneel voor mij.

voeding
Ik werk in eerste instantie met drie verschillende dagen, namelijk de high/moderate/low dagen.
In een later stadium zal dit nog aangepast worden naar steeds minder carbs.
Alle drie de schema's zijn precies hetzelfde, alleen pas ik de carbs & vetten aan in de maaltijden.
Bij de low dagen begin ik de carbs ook al wat meer na de training te plannen, dus dan vervallen bijvoorbeeld de carbs van een maaltijd in de ochtend en worden die verplaatst naar de post-workout voeding.

Als voorbeeld zal ik een moderate dag posten.

maaltijd 1.

85 gram brinta
40 gram whey
1 eetlepel oliijfolie
1 grapefruit

maaltijd 2.

40 gram tarwebloem
2 stuks eieren
1/2 komkommer

maaltijd 3.

70 gram volkoren pasta
200 gram tilapia
100 gram sperziebonen

maaltijd 4.

40 gram tarwebloem
2 stuks eieren
1/2 komkommer

maaltijd 5.

50 gram whey

maaltijd 6.

100 gram rijst
150 gram kipfilet
70 gram ananas

maaltijd 7.

50 gram casseine
55 gram noten

3450 cal. - 280 gram khdr. - 280 gram eiw. - 100 gram vet

training
Voor de training heb ik gekozen voor lineair periodisatie progamma (beginnen met high volume/low intensity en eindigen met low volume/high intensity)
Waarbij gewerkt wordt in vijf verschillende fases, maar dat is een lang verhaal en kun je eventueel nalezen in de log van dannyz die deze training ook volgt.
 
Laatst bewerkt:
Succes bro, ik volg. Kwamen er nog pics of?

Thanx bro, ik hoop dat ik woensdag als nog een VP meting kan regelen via een andere omweg maar dat is ff afwachten.
Dan maak ik van het weekend ff tijd om wat foto's te schieten en zal ik ook de enigste foto die ik heb van afgelopen zomer posten.


Thanx mate :)
Alle maaltijden voor morgen voorbereid, dus het feest kan beginnen.
 
Fase I - Week I

Borst, Triceps & Kuiten

bench press - db fly's

15x45 - 15x14
15x45 - 15x14
15x45 - 15x14

cable crossover

30x18
30x18
30x18

incline db fly's - incline db press

15x12 - 15x14
15x12 - 13x14
15x12 - 12x14

dips - tricep db extension (2h)

10xBW - 15x12
9xBW - 15x12
6xBW - 15x12

skull crusher

15x20
15x20
15x20

close grip bench press

15x30
15x30
15x30

seated calf raises

30x20
30x20
30x20

standing calf raises

30xBW
30xBW
30xBW


note

Ik heb niet alles in volgorde/staggered kunnen doen en bij sommige setjes wat minder gedaan dan voorgeschreven.
Maar wel een gruwelijke pomp in borst & triceps na alle setjes.
Nou maar es kijken wat morgenochtend gaat brengen :D

Voeding ging goed vandaag, precies genoeg om geen hongergevoel te krijgen.
Alle voeding voor morgen al weer voorbereid dus nu ff chillen.
Morgen een high-day en rug, biceps & buik. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga PROBEREN hier te kijken; maar kans dat ik het weer eens vergeet is reeël! :D
 
Ik ga PROBEREN hier te kijken; maar kans dat ik het weer eens vergeet is reeël! :D

Geeft niet man, je bent me niks verplicht ;)
Misschien dat je hier vanzelf nog wel een keer terecht komt met een log :p
 
succes bro! ziet er goed uit!
 
Zo ziet er goed uit hoor, succes met je doelen.
 
zomaar een andere log starte.. in again :D
 
succes bro! ziet er goed uit!

Zo ziet er goed uit hoor, succes met je doelen.

zomaar een andere log starte.. in again :D

Thanx mannen :)



Fase I - Week I

Rug, Biceps & Buik


straight arm pulldown - wide grip pulldown

20x50 - 20x40
15x50 - 15x40
15x50 - 15x40

seated cable rows - pull-ups

20x40 - 6xBW
20x40 - 4xBW
20x40 - 3xBW

bor

15x40
12x40
12x40

preacher curls - barbell curls (gewicht zonder stang)

15x12,5 - 15x12,5
15x12,5 - 15x12,5
15x12,5 - 15x12,5

hammer curls - seated incline db curls

15x12 - 15x8
15x12 - 15x8
15x12 - 15x8

hanging leg raises - crunches op swiss bal

10x - 20x
10x - 20x
7x - 20x

note

Nog dikke spierpijn in de borst/triceps, maar daar had ik tijdens de training niet veel last van.
Ook nu een lekkere pomp in rug/biceps na alle setjes :)
Voeding was te doen, alleen de 110 gram brinta als ontbijt is ff dooreten.
Morgenochtend een afspraak voor VP meting dus dat is wel ff spannend :angstig:
 
Misschien een goeie tip (spreek uit eigen ervaring XD)

Ik zou de High/Med/Low dagen niet gaan hanteren als je dat al deed. Het is teveel gedoe en weegt niet op tegen de resultaten.

Beter is dan om gewoon een high en low dag en te houden. Dus 20% boven onderhoud op trainingsdagen en dit gewoon voornamelijk uit carbs laten bestaan voor herstel, aanvullen glycogeen, verhogen van eiwit synthese en leptine.

Op rustdagen creëer je een kcal tekort van (20%) (cardio/voeding whatever)

Is veel overzichtelijker voor je en heb je maar 2 schema's nodig en resultaten waren beter bij mij hierdoor (kwam pas na 1,5 maand achter of zo)
 
Misschien een goeie tip (spreek uit eigen ervaring XD)

Ik zou de High/Med/Low dagen niet gaan hanteren als je dat al deed. Het is teveel gedoe en weegt niet op tegen de resultaten.

Beter is dan om gewoon een high en low dag en te houden. Dus 20% boven onderhoud op trainingsdagen en dit gewoon voornamelijk uit carbs laten bestaan voor herstel, aanvullen glycogeen, verhogen van eiwit synthese en leptine.

Op rustdagen creëer je een kcal tekort van (20%) (cardio/voeding whatever)

Is veel overzichtelijker voor je en heb je maar 2 schema's nodig en resultaten waren beter bij mij hierdoor (kwam pas na 1,5 maand achter of zo)

Bedankt voor de tip, maar mijn lichaam werkt net ff anders ;)
Heb de medium dagen nu nog hard nodig, gezien ik vanochtend op de weegschaal stond en al 2 kilo ben afgevallen.
Dit kan natuurlijk nog veranderen, maar dan pas ik dus de schema's aan en kan ik eventueel op het laatst nog over gaan op no-dagen :D

Qua werk valt het wel mee omdat alle schema's bijna identiek zijn op de hoeveelheden na van bijvoorbeeld pasta/rijst/tarwebloem/noten
Ik ben wel elke avond een uurtje bezig met voorbereiden, maar dat is te doen.
Vannacht wel wat minder slaap gehad, omdat ik vaak wakker werd van de spierpijn :o
 
Laatst bewerkt:
Resultaat VP meting 10:30 met kleren:

gewicht: 98,9 kg
skeletspiermassa: 48,2 kg
vetmassa: 16,1 kg
vetpercentage: 16,3%

Qua verdeling klopt het wel redelijk, want de computer gaf aan dat m'n bovenlichaam rond de 12% zit en m'n onderlichaam 13%
Het meeste vet zit namelijk rond m'n middel 20% en dat haalt het gemiddelde redelijk omhoog.
Ik zal morgenochtend ook ff de maten opnemen van borst/biceps/middel/benen.

Ik ben trouwens ook nog een cm groter dan ik dacht :D
 
Laatst bewerkt:
Ongeveer zelfde als mij als je gewicht naar lengte omrekent; moet er wel goddelijk uitzien! :cool:

Just kidding brah :D
Goed werk geleverd voorbije maanden man ;) Als je nu nog een procentje of 3-4 er af krijgt voor de zomer, is het helemaal af! ;)
 
Ongeveer zelfde als mij als je gewicht naar lengte omrekent; moet er wel goddelijk uitzien! :cool:

Just kidding brah :D
Goed werk geleverd voorbije maanden man ;) Als je nu nog een procentje of 3-4 er af krijgt voor de zomer, is het helemaal af! ;)

Haha, verre van, maar m'n doel is om voor de zomervakantie dicht tegen de 10% te komen dus ik moet ff flink buffelen.
De vetmeting heeft me weer extra motivatie gegeven om op de volgende meting beter te presteren :fire:


Fase I - Week I

Quadriceps, Hamstring & Kuiten


front squat - deadlift

15x40 - 15x70
15x40 - 15x70
15x40 - 15x70

omgekeerde lunges per been (smith) - squat (smith)

10x40 - 15x50
10x40 - 15x50
10x40 - 15x50

leg extensions - lying hamstring curl

15x50 - 15x30
20x50 - 15x30
20x50 - XXXX

seated calf raises

25x20
25x20
25x20

standing calf raises

30xBW
30xBW
30xBW

note

Dit was de zwaarste training tot nu toe pffff....
De eerst superset combo was al een hele aanslag op m'n conditie en heb ik een gewone DL gedaan i.p.v. RDL i.v.m met zwakke plek in m'n onderrug.
Toen ik de derde keer de omgekeerde lunges had gedaan zakte ik door m'n benen (ff op de knieeen gezeten)
Toen ik de derde set leg extensions had gedaan wou ik opstaan, maar viel ik spontaan weer naar achteren.
Heb de derde set van de lying hamstring curls niet gedaan, omdat ik een naar gevoel in m'n hamstrings had en het net was of ze ingekort waren (kon ook moeilijk stretchen)
 
da phuck.. alles superset.. snap dat je dan kapot gaat.. respect bro!
 
da phuck.. alles superset.. snap dat je dan kapot gaat.. respect bro!

Thanx baas, had vannacht ook last van dikke krampen, waarschijnlijk moet ik m'n zoutinname wat verhogen en voor de zekerheid wat magnesium suplementeren.
Nu dikke spierpijn in de quadriceps & glutes maximus dus dat wordt morgen helemaal afzien :D


Haha ik heb woensdag nog 5K gelopen (niet gerend) dus ik doe al een beetje cardio, maar voor de rest wordt het niet veel deze 1e twee weken :p


Vandaag een medium dag en ga vanmiddag Schouders Trapezius & Buik doen.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik morgen alvast begin met de 2e week, omdat maandag de sportschool dicht is.
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven