Fitness Seller

Cut log (Tips / adviezen altijd welkom!) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

koelieman

Cool Novice
Lid geworden
19 sep 2014
Berichten
66
Waardering
6
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Beste Bodybuilders,

Na heel wat maanden twijfelen om te gaan bulken of te gaan cutten heb ik uiteindelijk besloten om toch te gaan cutten omdat ik toch teveel vet heb (ik gok zelf tussen de 20 ~ 22,5%) en mijn spieren niet genoeg naar voren komen door het hoge VP wat ik heb. Graag zou ik naar de 12% willen gaan! Ik heb een voedingsschema gemaakt en een trainingschema dat volgens mij goed zou moeten zijn voor de cut. Uiteraard heb ik graag wat tips / adviezen hoe het beter kan.

Zie hieronder het voedingsschema wat ik hanteer op een vrije dag waarop ik train:

kd3gwj.png


Ik probeer laag in de koolhydraten te zitten. Ik heb voorheen een koolhydraat-arm dieet gedaan en ben hiermee 10 KG afgevallen. Past dit ook bij het cutten?

Hieronder nog een voedingsschema van een werkdag waarop ik niet train (rustdag):

b7b81v.png


Ik wil nog een voedingsschema gaan maken op dagen waarop ik werk en train, zodra ik deze heb gemaakt zal ik hem hier uploaden.

Het trainingsprogramma wat ik hanteer is als volgt:

Stronglifts 5x5 3 tot 4 keer in de week gedurende 45 min (squat, bench, deadlifts). Na elke training doe ik 15 min cardio en probeer ik mijn hartslag rond de 155 BPM te houden (dit zou volgens berekeningen in de sticky's mijn ideale hartslag zijn om vet te verbranden). Misschien moet ik toch iets langer cardio doen om meer / sneller vet te verbranden? Of liever een heel ander trainingsschema toepassen?

Stats (heb nog niet echt me max eruit kunnen halen, dus dit is een schatting):

Bench: 5x70KG
Squat: 5x70KG
Deadlift: 5x100KG

Hier een foto van januari 2015:


De foto's hieronder zijn van deze maand (juli 2015):


En nog 1:


Tussen januari en juli heb ik niet echt ge-cut. Ik heb zelfs een tijdje proberen te bulken, waar ik 3500 kcal ongeveer naar binnen kreeg, maar ben hier toch maar van gaan afzien. Ik ben momenteel 85.7 KG, ongeveer 22,5% vet en 183cm lang. Ik hoop dat hier wat tips / adviezen kan krijgen om zo snel mogelijk vet te verliezen. Graag hoor ik of ik nog wat kan aanpassen aan mijn voeding en/of trainingsschema.


Alvast bedankt voor de moeite,

Een mede bodybuilder in opkomst!
 
Laatst bewerkt:
Probeer ook eiwitten en gezonde vetten uit eten te halen. Denk aan vis, avocado, noten etc. Je haalt nu het meeste van je eiwitten uit shakes. Je vet mag sowieso ietsje hoger (1 gram per kilo).

Succes tijdens je cut!
 
Ik heb me schema aangepast, zie afbeelding;

2dvvjhe.jpg


Ik heb in de avond mijn shake geschrapt en in de ochtend doe ik wat minder (36 gr i.p.v. 48 gr) proteïne bij mijn Brinta. Ook heb ik om 20:00 100 gr kip toegevoegd en om 22:00 3 plakjes kaas voor de eiwitten en de vetten.
 
Dit is me voeding tijdens een werk en train dag:

mlqqux.png


Ik neem voor het trainen een eiwit shake. Ik heb ergens gelezen / gehoord dat whey na 1 ~ 1,5 uur omgezet wordt in aminozuren, dit zou dus handig zijn tijdens de training? Ik zit nu wel iets hoger in de carbs (boven de 100gr) maar ik moet iets eten voor het trainen, anders heb ik geen energie. Ik weet niet of het erg is dat mijn carbs iets omgaan gaan op een trainingsdag, deze verbrand ik als het goed is toch tijdens de kracht / cardio. Ook neem ik na het trainen een shake met creatine omdat dit na het trainen effectiever zou zijn. Ik heb de shakes over het algemeen kleiner gemaakt, nu 36 gr ipv 48 gr.
 
2284 moet je zitten volgens je schema in cut? waarom zit je dan op 2000?
waarom bacon salade ?
waarom zoveel van je eiwitten uit shakes halen?
Caseine voor het slapen ontbreekt ?
 
2284 moet je zitten volgens je schema in cut? waarom zit je dan op 2000?
waarom bacon salade ?
waarom zoveel van je eiwitten uit shakes halen?
Caseine voor het slapen ontbreekt ?

Maken die paar honder kcal veel uit? Ik dacht dat iets minder geen kwaad kon omdat het er toch af moet.

Zitten er in de bacon salade zulke slechten dingen? Zo ja, wat dan?

Is caseine beter voor het slapen of kwark? Indien kwark, welke zou een goede zijn? Gooie jullie er proteine (whey)dooheen?

Ik ga mijn schema aanpassen, meer eiwitten en vetten erin zetten en minder carbs (misschien anders een keto dieet volgen?). Even nog een goede vervanger voor brood zoeken. Kan 2x lichaamsgewicht / vet gr kwaad? Hoeveel vetten zal ik max erin zetten? Ik weeg 85.7 kg.

Bedankt voor de reply.
 
- een keer maakt niet uit, over algemeen is cutten 500 onder onderhoud.
anders stond er wel 800 onderhoud. Gewoon weegschaal in de gaten houden, 0.5kilo per week mikken

- kan betere dingen voorstellen als bacon salade

- kan beide voor slapen, persoonlijk
 
Twee nieuwe voedingsschema's gemaakt. De eerste is van een rustdag, zie afbeelding;

mubqef.png


Ik drink op de rustdagen helemaal geen shakes, en gebruikt de proteïne die ik heb als aanvulling (bij de Brinta of bij de kwark (naturel is kwark echt goor :()).

De tweede is van een trainingsdag, zie afbeelding;

2w3z7rq.png


Ik gebruik op de trainingsdag wel iets meer carbs, maar ik merk dat ik dit wel nodig heb omdat ik anders zo weinig energie heb.

Ik drink alleen shakes op dagen waarop ik train. 1 shake voor het trainen en 1 shake na het trainen. Ik probeer ook de juiste voedingswaarde nu meer uit het eten te halen. Hopelijk gaat het de goede kant op. Zaterdag even wegen op een lege maag en kijken waar het schip gestrand is. Ben begonnen met de k*t op 85,7 KG.
 
6 dagen in de cut nu, ben maandag begonnen. Ik ben de cut begonnen met 85,7. Eerste weeg moment na 6 dagen: 84,5. Dus 1,2 kg afgevallen! Is dat honger gevoel toch ergens goed voor... :-)
 
2e weegmoment: 83,9 kg! Ik merk ook dat ik wat droger wordt. Je ziet een beetje de aders opkomen en me lovehandles zijn wat minder geworden! Ik zal 1 van deze dagen even mijn.voedingsschema posten!

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:01 ----------

Moet ik trouwens ook telkens als ik weeg (1x per week)mijn onderhoud opnieuw berekenen? Of kan ik het aantal kcal aanhouden toen ik begonnen ben?
 
3e weegmoment: 83,7 :( misschien iets minder kcal eten?

Hmm, 2 dagen na me normale weegdag geeft de weegschaal 83,4 aan?!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven