MuscleMeat

Zelf een Pre workout samenstellen. Wat moet er in?

Bezoekers in dit topic

kidmonster

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
16 okt 2010
Berichten
4.251
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hallo DBB,

Ik heb nu al een aantal pre workout topics doorgelezen en daarbij gaat het meestal om een pre workout die je al vast kunt kopen: (bijvoorbeeld jack3d). Nu zijn er altijd mensen die het wel goed vinden en altijd mensen die er niks van merken.
En aangezien ik ook vaak heb dat ik er niet echt veel van merk lijkt het me wel wat om er zelf een te maken. Ook omdat ik de samengestelde pre wo's erg duur vind voor wat ze meestal doen.

Nu heb ik al wat opgezocht en heb ik al een aantal stoffen waarvan ik denk dat ze aanwezig moeten zijn:

-Creatine mono(5gram)
-Caffeine(200mg)
-Beta Alanine(?g)
-Taurine(?g)

Moet hier nog wat bij of is dit voldoende?
Heb niet al te veel verstand van welke stoffen ik moet pakken en hoeveel dus tips zijn zeer welkom.

b.v.b. Dank!
 
doorgaans steken ze er nog wat arginine en derivaten in voor de pump, en nog wat extra stimulanten voor het gevoel. Maar nee, caffeine, creatine en beta-alanine zijn de actieve ingredienten, dus meer heb je niet nodig.
 
doorgaans steken ze er nog wat arginine en derivaten in voor de pump, en nog wat extra stimulanten voor het gevoel. Maar nee, caffeine, creatine en beta-alanine zijn de actieve ingredienten, dus meer heb je niet nodig.

helpt een pump sup niet voor beter herstel of zit ik nu helemaal verkeerd? tijdens de training zodat je evt zwaarder kunt gaan
 
Caffeine 200mg
Beta-alanine 4-5gr
Citrulline mallate 6-8gr
 
Los van de pomp en de stimulanten hou je creatine en beta-alanine over. Maar in hoeverre maakt het wat uit of je die 2 voor je training neemt? Ik flikker die nu door mijn ontbijt, heb het een tijdje voor de training geprobeerd, maar merk geen verschil.
 
helpt een pump sup niet voor beter herstel of zit ik nu helemaal verkeerd? tijdens de training zodat je evt zwaarder kunt gaan

herhaaldelijke studies op arginine en derivaten hebben nog geen enkel effect aangetoond op kracht of spiergroei. Het heeft mogelijk in voldoende dosis (5+g/dag) wel nut om het vet er wat af te houden.
 
Hallo DBB,

Ik heb nu al een aantal pre workout topics doorgelezen en daarbij gaat het meestal om een pre workout die je al vast kunt kopen: (bijvoorbeeld jack3d). Nu zijn er altijd mensen die het wel goed vinden en altijd mensen die er niks van merken.
En aangezien ik ook vaak heb dat ik er niet echt veel van merk lijkt het me wel wat om er zelf een te maken. Ook omdat ik de samengestelde pre wo's erg duur vind voor wat ze meestal doen.

Nu heb ik al wat opgezocht en heb ik al een aantal stoffen waarvan ik denk dat ze aanwezig moeten zijn:

-Creatine mono(5gram)
-Caffeine(200mg)
-Beta Alanine(?g)
-Taurine(?g)

Moet hier nog wat bij of is dit voldoende?
Heb niet al te veel verstand van welke stoffen ik moet pakken en hoeveel dus tips zijn zeer welkom.

b.v.b. Dank!

Beta-alanine moet laden in je lichaam. Beter neem je dit elke dag en dan spreiden in kleinere doseringen.
 
creatine kun je net zo goed op andere tijdstippen nemen.

is dus eigenlijk niet nodig om die in je pre-wo te stoppen.

vaak stoppen suppmerken dit erin puur voor de claim dat er het bewezen supp creatine in zit.

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 13:26 ----------

Ikzelf wil hier dicht in de buurt gaan komen als ik zelf een PWO maak:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

+ Citrulline Malate
 
als dit je eerste keer is met beta alanine zou ik niet meteen 4-5g erin kieperen. kan je nogal 'gevoelig' op reageren
 
Als je voor de oldschool kick gaat, doe je er ook 1.3dmaa (geranamine) bij
 
allemaal bedankt voor de reactie's!
 
8gr Citrulline malate, 4gr beta alanine. Geeft me echt een gruwelijke pomp! Misschien dat ik er nog wat caffeine bij stop en arginine.
 
agmatine,beta alanine en geranamine ;)
zou zou ik hem toch samenstellen :D mss ook nog citrulline,cafeine en creatine zoals je zelf wilt
 
Als je voor de oldschool kick gaat, doe je er ook 1.3dmaa (geranamine) bij
kan iemand mij aub vertelle waar dma verkijgbaar is? kan het nergens vinden :( Zelfs niet bij b&f. dacht dat alleen de producten waarin het zat verboden was niet het stofje zelf:(
 
Dit is wat ik in de mijne stop (ik voeg creatine toe zodat ik niet nog op een andere moment een shake met creatine moet maken)

5g creatine
4g citrulline malate
1g L-carnitine
200mg cafeïne
5g beta-alanine
 
kan iemand mij aub vertelle waar dma verkijgbaar is? kan het nergens vinden :( Zelfs niet bij b&f. dacht dat alleen de producten waarin het zat verboden was niet het stofje zelf:(

Best makkelijk te vinden als je Google gebruikt, maar dan natuurlijk niet zoeken op dma ;)

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven