MuscleMeat

Werking 1.3 dimethylamylamine op hypofyse

Bezoekers in dit topic

Gingerbreadman

DBB Koekje
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
3.353
Waardering
732
Lengte
1m80
Massa
98kg
Vetpercentage
10%
Ik zoek studies (als die er zijn) of de kennis, die causaal verband leggen tussen het gebruik van 1.3 dimethylamylamine (DMAA) en de uiteindelijke werking op de hypofyse. Of die dat ontkrachten.
DMAA zou de bijnier stimuleren tot het aanmaken van cortisol/adrenaline. Hetgeen wat de hypofyse uiteindelijk oa stimuleert meer TSH aan te maken. Waardoor op zijn beurt de schildklier weer een verhoogd T3 en T4 afgeeft. Dit zou dan resulteren in een onbalans tussen de hypofyse en de schildklier.

Klopt dit of is dit onjuist? Graag onderbouwing..
 
Pubmed, HighWire, SpringerLink enzovoort al geprobeerd?
 
Ja ik lees verwijzingen. Nog geen concrete antwoorden.
 
Neem je nog steeds 1.3 dimethylamylamine? Ik zou er mee ophouden als ik jou was het zou me niets verbazen dat je slechte bloedwaardes hier (ook) mee te maken kunnen hebben buiten alleen Epi.

Ik denk dat ik meer 1.3 dimethylamylamine heb genomen dan menig forumlid hier, ik had een flinke voorraad gekocht voor de ban maar uiteindelijk alles weggegooid. Onderzoeken ken ik niet en ik betwijfel of die er zijn.
 
Was er ook grote fan van. Ging er keihard op en voelde me er ook veel beter door. De crash was wel minder en had er vaak bloedneuzen van.
heb ook mn twijfels of het echt zo gezond was.
 
De crash was net alsof je aan het uitspacen was van een pilletje joh, kreeg ook geen hap meer naar binnen
 
De crash was net alsof je aan het uitspacen was van een pilletje joh, kreeg ook geen hap meer naar binnen

DIT heb ik ook, gewoon naar binnen dieuwen joh
 
Ik ben er niet zo zeker van dat het te maken heeft met de cortisol. cortisol is een stresshormoon en naar mijn gevoel neemt DMAA juist heel veel stress weg tijdens de traing ( mits juist gedoseerd). Ik denk persoonlijk dat het meer een oestrogeen kwestie is met dit supplement. Met een goede oestrogeen onderdrukker zoals de natural sterol complex kom je al een heel eind verder met het vasthouden van je massa. En natuurlijk de voeding.
 
ik heb 2 keer pre workout shakes gehad met die stof erin en nooit meer.. leek achteraf na iedere training alsof ik xtc op had en 9 van de 10 keer kreeg ik een crash
 
Was er ook grote fan van. Ging er keihard op en voelde me er ook veel beter door. De crash was wel minder en had er vaak bloedneuzen van. heb ook mn twijfels of het echt zo gezond was.

Snoof je het.../?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De crash was net alsof je aan het uitspacen was van een pilletje joh, kreeg ook geen hap meer naar binnen
Kon er niet eens fijn op trainen. Had hetzelfde effect als speed. Alles tegelijk willen doen en maar blijven lullen tegen iedereen. Nam soms een hele kleine dosering om een lekker dutje te doen :roflol: Chemische structuur lijkt ook op amfetamine en wordt soms verwerkt in partydrugs geloof ik.
 
Ik ben er niet zo zeker van dat het te maken heeft met de cortisol. cortisol is een stresshormoon en naar mijn gevoel neemt DMAA juist heel veel stress weg tijdens de traing ( mits juist gedoseerd). Ik denk persoonlijk dat het meer een oestrogeen kwestie is met dit supplement. Met een goede oestrogeen onderdrukker zoals de natural sterol complex kom je al een heel eind verder met het vasthouden van je massa. En natuurlijk de voeding.


DMAA stimuleert de aanmaak van nor-adrenaline. Dat wordt in de bijnierschors aangemaakt en gaat samen met cortisol. Op lange termijn zou dat theoretisch gezien wel degelijk effect kunnen hebben.
 
Snoof je het.../?

Nee gwn 3 scoops noxipro. Heavy shit maar ik ging er echt in godmode door. :cool: nooit eerder gehad zon gelukzalig en heersend gevoel.
 
De NoxiPro dagen waren glorious. Ik ging er keihard op en ging naderhand ook keihard neer :roflol:
Bijwerkingen waren ziekelijk. Mensen vroegen zich af wat er mis met me was want ik werd gewoon een pure autist een uur na de training. Kon geen fatsoenlijke proces van gedachten starten, geen conversatie in stand houden, niet studeren de rest van de dag. Ik was moe maar kon niet slapen. 0 concentratie. Daarom nooit meer dit kleine zusje van meth voor mij :roflol:
 
Als je het gewoon gebruikt rond 8 uur en dan van 10 tot 12 een paar jointjes rook slaap je wel lekker hoor.
 
De NoxiPro dagen waren glorious. Ik ging er keihard op en ging naderhand ook keihard neer :roflol: Bijwerkingen waren ziekelijk. Mensen vroegen zich af wat er mis met me was want ik werd gewoon een pure autist een uur na de training. Kon geen fatsoenlijke proces van gedachten starten, geen conversatie in stand houden, niet studeren de rest van de dag. Ik was moe maar kon niet slapen. 0 concentratie. Daarom nooit meer dit kleine zusje van meth voor mij :roflol:

Me2, dit herken ik wel. Ik nam een tijd elke zondag voor de training een schep jack3d, met nog extra 1,3dmaa erbij. was heel de middag een zombie. Vond toen mijn huidige vriendin niet echt relax:D
 
Voor de geïnteresseerden; ik heb mijn vraag beantwoord gekregen. Het antwoord is: Nee. Er is geen direct verband tussen het gebruik van 1.3 dimethylamylamine en de werking van de hypofyse/schildklier.
Er zijn geen studies die causaal verband kunnen trekken tussen de stof en het endocriene systeem.
Mijn theorie heb ik ook besproken met endocrinoloog De Ronde welke mij conclusie beaamde.

Edit: een stof die hier overigens wel effect op heeft is N-acetyl (L) Tyrosine.
 
Voor de geïnteresseerden; ik heb mijn vraag beantwoord gekregen. Het antwoord is: Nee. Er is geen direct verband tussen het gebruik van 1.3 dimethylamylamine en de werking van de hypofyse/schildklier. Er zijn geen studies die causaal verband kunnen trekken tussen de stof en het endocriene systeem. Mijn theorie heb ik ook besproken met endocrinoloog De Ronde welke mij conclusie beaamde. Edit: een stof die hier overigens wel effect op heeft is N-acetyl (L) Tyrosine.

en waar zit die stof tyrosine in dan bijvoorbeeld?
 
Back
Naar boven