AndroidHealthClinic

Wat voor supplementen aan te raden bij boksen?

Bezoekers in dit topic

Dayuum

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2006
Berichten
548
Waardering
16
Ik weet dat dit een bodybuilding forum is maar aangezien mensen hier zoveel verstand van supplementen hebben probeer ik het toch maar.

Ik boks nu zo'n 2x per week en wil nu toch meer gaan trainen en beginnen met supplementen

Wat ik nu al neem:
-Visolie
-Multivitamine

Ik hoor dat Whey Isolaat erg goed is voor sneller herstel na het trainen, zijn er nog andere supplementen die ik eventueel zou kunnen nemen?
 
Ik weet dat dit een bodybuilding forum is maar aangezien mensen hier zoveel verstand van supplementen hebben probeer ik het toch maar.

Ik boks nu zo'n 2x per week en wil nu toch meer gaan trainen en beginnen met supplementen

Wat ik nu al neem:
-Visolie
-Multivitamine

Ik hoor dat Whey Isolaat erg goed is voor sneller herstel na het trainen, zijn er nog andere supplementen die ik eventueel zou kunnen nemen?
Mss een pre-workout voor wat extra energie en kracht?
 
BCAAs!

Nam ook nog wel eens samengestelde aminozuren na de training en werkte wel fijn tegen spierpijn ( en dus voor herstel).

Whey kan je nemen als je daar behoefte aan hebt vanwege je voedingsschema, maar lijkt me niet specifiek geschikt voor boksen.

---------- Post toegevoegd Tue 1 Nov 2011 om 17:04 ----------

Krijg je van een pre-workout meer kracht? :eek:
 
BCAAs!

Nam ook nog wel eens samengestelde aminozuren na de training en werkte wel fijn tegen spierpijn ( en dus voor herstel).

Whey kan je nemen als je daar behoefte aan hebt vanwege je voedingsschema, maar lijkt me niet specifiek geschikt voor boksen.

---------- Post toegevoegd Tue 1 Nov 2011 om 17:04 ----------

Krijg je van een pre-workout meer kracht? :eek:
Toen ik de eerste keer Noxipro nam kon ik toch wel een kleine 10kg meer bankdrukken...
 
Weet het niet hoor, nog nooit zo'n supplement gebruikt. Maar is dat niet gewoon mentaal?
 
Weet het niet hoor, nog nooit zo'n supplement gebruikt. Maar is dat niet gewoon mentaal?
Geen idee :p ik weet alleen dat ik een stuk zwaarder kon gaan, en kon blijven doorgaan :d
 
Ik hoor dat Dextrose ook helpt met sneller herstel, klopt dat?
 
Ja dat kan heel goed , maar zal geen MEGA herstel zijn...

Oke bedankt.

Ik denk dat ik het dan maar hou bij Whey Isolaat en Dextrose. Kan ik een whey shake het beste een uur na de training nemen? en moet ik de dextrose er gewoon doorheen doen?
 
Laatst bewerkt:
Meteen na je training zou ik dextrose met whey nemen, weet niet als je die twee mixed of de smaak lekker is. Nog liever zou ik zien aminozuren en dextrose en een half uur daarna whey. Anders kan het gewoon prima. Wel meteen na je training, dan ben je namelijk moe uitgeput en heeft je lichaambouwstoffen nodig ;-)
 
zou geen dextrose nemen, zet je snel vet van aan
 
Pre workout voor het boxen of kickboxen in mijn geval vind ik niets, je hartslag gaat er teveel van omhoog, is een nadeel tijdens het sparren.

Bcaa voor en na de training en wat koolhydraten helpen wel vind ik. NO supplementen (bijv. citrulinemalaat) werken goed voor je conditie tijdens het sparren, maar ik kreeg er blauwe plekken van en toen ik een keer een wondje had bloede het veel harder en langer dan normaal. Dat lijkt me niet echt veilig als je ook klappen en trappen op je hoofd krijgt.

Ik gebruik trouwens WMS in plaats van dextrose, omdat ik na een zware training nog wel eens misselijk werd van dextrose, bij WMS heb ik dat niet. Voor de rest hebben naar mijn mening WMS of Vitargo geen meerwaarde boven dextrose. Dus als je dextrose verdraagt gewoon dat nemen, is goedkoper. Als het in je macro's past gaan 30 gram koolhydraden na de training je niet vet maken is mijn ervaring.

Je kan ook een banaan eten na de training.
 
no xplode 2.0

Ik had eerst die nieuwe [Link niet meer beschikbaar]geprobeerd, ik werd daar lekker opgefokt van dat is bij het boksen niet geheel onbelangrijk toch :) :hahaha:
 
post workout, neem ik eigenlijk weinig alleen mijn bcaa's. Na de pre-workout vaak een whey/vitargo shake. Merk dat ik het hier gewoon goed op doe. Wordt sterker en verlies weinig tot geen spiermassa.

Heel soms neem ik ik voor af peptopro, maar dit heeft meer met het type training te maken, sparren/cardio/kracht.
 
Mss een pre-workout voor wat extra energie en kracht?

Nope, nox produkt zou ik voor boksen juist niet gebruiken.
Te snel pomp en verzuring.
Zoals eerder gezegd zou ik gaan voor bcaa's voor en na de training.
En ik zou een complete post-workout shake nemen na de training.
Daardoor maximaliseer jij je herstel.
 
Ik kan het helaas niet gelijk na mijn training innemen omdat ik ook nog een reistijd van zo'n 40 minuten heb
 
Ik kan het helaas niet gelijk na mijn training innemen omdat ik ook nog een reistijd van zo'n 40 minuten heb

Shakebeker meenemen naar de sportschool met het poeder er al in. Dan na de training water erbij en klaar :) Simple as that :D
 
Shakebeker meenemen naar de sportschool met het poeder er al in. Dan na de training water erbij en klaar :) Simple as that :D

Bedankt. Ik zal het proberen hoewel ik erg helse verhalen heb gehoord over whey en water. Ben benieuwd.

Hoeveel dextrose kan ik het er beste bij doen? een theelepel?
 
Back
Naar boven