Fitness Seller

Tribulus en gyno?

Bezoekers in dit topic

whooopa

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2006
Berichten
38
Waardering
0
:eek: Laatst eens een potje tt700 gekocht tribulus, had niet gedacht dat je van plantaardige middelen gyno kon krijgen, laat staan dat ik wist wat het was, totdat ik 2 week verder was half potje gebruikt en toch echt mijn borsten begonnen te groeien.
Een hoop op internet gekeken en ben toch bij deze site terecht gekomen vanwege de vele info.
Me borsten zijn echt gegroeid in 2 weken tijd schrikken is dat, dat ik meteen ben gestopt met die tribulus moge duidelijk zijn, direct ook maar een strip nolvadex heb bestelt om eventuele verdere groei te stoppen, moet alleen nog wachten tot het er is kan 2 week duren. Kan iemand mij vertellen of ik goed doe met die nolvadex of brengt dit andere problemen met zich mee, kan het ook vanzelf weer overgaan tis wel zacht gatver.

groet,
:cool:
 
Bodybuilder krijgt gyno's van Tribulus terrestris



Engelse chirurgen publiceren binnenkort een casestudie over een bodybuilder die gynaecomastie kreeg nadat hij het supplement Tribulus terrestris bulgaricum had geslikt. Behalve borstvorming en gezwellen had de man ook verlaagde concentraties testosteron, FSH en LH.


,,Artsen krijgen steeds vaker mannen in hun praktijk die gynaecomastie hebben gekregen door anabolen'', schrijven de artsen. ,,Maar om bijwerkingen als acne, striae en borstvorming te vermijden gebruikt een groeiende groep mannen alternatieven.'' Maar één van die alternatieven, het furostanol-extract van het plantje Tribulus, veroorzaakt misschien ook gyno's.


Dat concluderen de artsen uit het geval van een 21-jarige vliegtuigmonteur, die enthousiast met gewichten trainde. Zijn huisarts had hem doorverwezen omdat hij al vijf maanden een pijnlijke bult in zijn linkerborst had, die opspeelde tijdens het sporten. Vijf jaar eerder had hij ook al zo'n gezwel in een andere borst gehad, maar dat was spontaan overgegaan. Verder was de bodybuilder gezond. Hij rookte twee sigaretten per dag en dronk tien glazen alcohol per week.


Vanwege de pijn en omdat de man het graag wilde, haalden de chirurgen het gezwel weg en zogen ook nog wat vet weg. De wond heelde goed, maar tijdens een controle drie maanden later bleek dat er ook in de andere borst een bult ontstond, op ongeveer dezelfde plek waar de artsen zojuist bij de andere borst het gezwel hadden verwijderd.


Analyse van de hormoonspiegel van de man wees uit dat er iets helemaal niet goed zat. De testosteronspiegel van de man was 1.3 nanomol per liter, terwijl een spiegel van 10 tot 50 nanomol per liter normaal is. Het FSH van de man was 0.59 eenheden per liter, terwijl spiegels tussen 1.0 en 7.0 eenheden per liter normaal zijn. Het LH was tenslotte 0.26 eenheden per liter, terwijl normale waarden tussen de 1.0 en 8.0 eenheden per liter liggen. De concentraties estradiol en prolactine waren in orde.


Toen de artsen vroegen hoe dat kwam, vertelde de bodybuilder dat hij Tribulus terrestris gebruikte. De artsen adviseerden hem toen om daar mee te stoppen. Twee maanden later bleek dat de hormoonspiegels van de man weer waren hersteld. FSH: 11 IE per liter, LH 6.1 IE per liter en testosteron 15 nanomol per liter. De bult in zijn borst was verdwenen.


De eerste bult, bleek uit onderzoek, was een wildgroei van de buisjes die bij zogende vrouwen melk naar de tepel brengen. Als die cellen op hol slaan spreken artsen van atypical ductal hyperplasia of ADH. Op zich is ADH niet gevaarlijk, maar het is wel een tussenstadium tussen goedaardige gynaecomastie en borstkanker. Mensen met ADH hebben vijf keer zoveel kans op borstkanker dan normaal. De onderzoekers vragen zich dan ook af of Tribulus terrestris wel veilig is.


Supplementen zijn populair, besluiten de schrijvers van het stuk. Als artsen zieke mensen in hun praktijk hebben, moeten ze er rekening mee houden dat die vaak niet uit zichzelf zullen vertellen of ze supplementen gebruiken. Het komt niet bij ze op dat die 'natuurproducten' misschien hun ziekte hebben veroorzaakt. Artsen moeten er daarom expliciet naar gaan vragen, zoals ze ook vragen naar alcohol, roken, drugs en medicijnen.


J.K.A. Jameel, P.J. Kneeshaw, V.S.R. Rao, P.J. Drew. Gynaecomastia and the plant product ''Tribulis terrestris''. The Breast, doi:10.1016/j.breast.2003.10.013.
 
bullshit,de man zal wel wat anders gebruitk hebben dan tribulus,ze hebben het hem gevraagd,ze hadden beter z'n bloed eens getest op anabolen,I.P.V ernaar te vragen...

het lijkt me zeer onwaarschijnlijke dat je van een flauw tribulus product gyno kan krijgen ik heb zelf al 100den tribulus producten geprobeerd en heb nog nooit iets gevoelt,en dat terwijl ik van nature uit m'n pubertijd nog een klein beetje gyno overhoud...
 
krijg je het warm ironmike ?
 
Hmz ik heb het nogal gehoord hoor:), door mijn kleine fratsen vroeger en mijn cycles tribulus staan mijn tepels ook puffy. Ze doen geen pijn maar voelen zacht en steken een beetje uit. Wss zit er ook wat vet bij maar toch...
 
daarom voor mij geen tribulus meer :(
 
ik krijg er ook puffy nips door (meer vet en vocht achter de tepel). Nu stevig aan het cutten en ik hoop dat het weg gaat.
 
Hier nog 1....
 
Ik vertrouw die tribulus ook niet, ik lees er meer slecht dan goed van. Verder hebben mannen onder de 30 niets aan extra testosteron.
 
Blijkbaar ben ik niet de enige hier, jammer genoeg. Dat die shit zo zonder waarschuwing van de hand wordt gedaan daar baal ik van, begrijp me niet verkeerd ben niet vies van een paar mooie tieten, maar dan graag wel op een vrouw!
Heb ik nog wel een vraag voor de mensen die wat bekender zijn met middelen als nolvadex, heeft het zin om dit zeg 1 tot 2 week na gestopt te zijn met de tribulus dit alsnog te nemen, en wat doet met een reeds aanwezige cup a hehe not funny.
Zijn er bepaalde bijwerkingen waar men rekening mee dient te houden, dit gezien ik er geen sjoefel van heb.
Didnt see it coming the joke,s on me""
 
Idem ditto weer:p, wel **** ik had juist van 1fast400 besteld, kan ik weer eens bestellen:D

Wat een suppverslaafde ben ik toch...:D
 
nog aanraders, wat ik erbij kan kopen aangezien het beter ff wat kan inslaan?
 
Ik heb ook gyno overgehouden aan een paar potjes tribulus. Had bij mij niks met anabolen te maken. Laatst zag ik bij iemand die testo sting gebruikte ook dikke tepels met vocht/vet opslag.
 
Hmz smoothold, wat doel heb je nu?

Cutten: Xtend, Red acid of Venom hyper drive, omega-3,...

Bulk: Green Magnitude, Xceed, Storm, bulk whey, weightgainer,...

Als je extra supps voor die gyno bedoelt dan zou ik het houden met die E-Form, ik ga dat spul ook bestellen.

Grtz
 
Ik heb ook gyno overgehouden aan een paar potjes tribulus. Had bij mij niks met anabolen te maken. Laatst zag ik bij iemand die testo sting gebruikte ook dikke tepels met vocht/vet opslag.

Heb je die gyno dan nog steeds? Als het na een tijdje weggaat is er niet veel aan de hand! Nuja, tribulus mag ik dan ook weer laten staan:)

Grtz
 
Laat ik beginnen doior te zeggen dat ik niet relevant ben voor velen van jullie.

Ik heb zo vaak gekuurd en geexpirimenteerd, ik heb zo vaak gyno-achtog problemen gehad (bij de rechter tepel is een permanente verharding als ik m'n borst span, wel voelbaar maar nieet zichtbaar) dat ik gewoon compleet immuun ben geworden voor gyno.

Ik kom net een dikke anderhalve maand uit een kuur waar je op kunt zitten met 15 weken o.a. 1000mg test e en ik heb geen dag last echt gehad van gyno.

Nu zit ik aan de TT700 sinds 4 weken, als nakuur-onderdeel, en ik heb nog geen downfall in m'n nakuur gemerkt. Met andere woorden: De normale dip die je ervaart zoals neerslachtigheid, onzekerheid, lusteloos gevoel, geen zin in coïtus, ik heb er nog niks van gevoeld. TT700 heeft (waarschijnlijk) wel gezorgd voor een imposante groei van velden vol puisten op mijn rug die z'n weerga niet kent maar liever dat dan een dip! Overigens is het ergst alweer voorbij.

TT700 is de sterkste Tribu-variant dus je kunt wel nagaan dat er bij naturals of beginnende kuurders meer bijwerkingen te zien zijn dan bij mij chemical opa. ;)

Ik ben er iig erg blij mee!
 
Back
Naar boven