Fitness Seller

Supplementlabtest - Welke whey willen we nog testen? (1 bezoeker)

Waar willen jullie nog een test van zien?

  • Whey Gold Standard - Optimum Nutrition

    Stemmen: 22 16,1%
  • Impact Whey Protein - Myprotein

    Stemmen: 55 40,1%
  • Whey Temptation - PowerSupplements

    Stemmen: 5 3,6%
  • Whey Protein - Bodylab

    Stemmen: 12 8,8%
  • Raw Iron Pro Whey - Sportfood

    Stemmen: 3 2,2%
  • Bulkpowders - aminozuuranalyse

    Stemmen: 8 5,8%
  • Een andere whey van bovenstaande firma's

    Stemmen: 3 2,2%
  • Andere whey van B&F

    Stemmen: 11 8,0%
  • Een ander merk

    Stemmen: 8 5,8%
  • Een ander supplement

    Stemmen: 10 7,3%

  • Totaal stemmers
    137

Bezoekers in dit topic

Analytic

Cool Novice
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
193
Waardering
141
Zoals jullie al hebben kunnen zien gaan de donaties momenteel niet vooruit. Wij hebben in het begin zelf een stikstofanalyse laten uitvoeren op Whey Gold Standard en Arnold Iron Whey. Dat is natuurlijk niet voldoende om amino spiking uit te sluiten, maar door het opmerkzame oog van een dbb lid hebben we kunnen vaststellen dat dit wel het geval is bij de Arnold Iron Whey. Verdere testen lijken ons daarom onnodig hierop.

Alle stalen worden door het lab bewaard en er kan dus altijd verder getest worden indien gewenst. Whey Gold Standard kan dus nog altijd verder getest worden.

Whey Gold Standard - Optimum Nutrition

Iron Whey Arnold Series - MusclePharm

Een test van XXL Isolaat komt er ook aan door voldoende donaties in het begin. 15 aminozuren, ruw eiwit, koolhydraten en suikers. Nadien hebben we voor Pure Whey - Bulkpowders minder geld kunnen inzamelen en gekozen voor ruw eiwit (kjeldahl stikstofanalyse), koolhydraten en suikers.

Geplande testen

En momenteel, zelfs met voldoende vraag ernaar, liggen de donaties van Impact Whey Protein - Myprotein stil.

Overzicht Donaties

We kunnen dus een geleidelijke daling van de donaties zien. De vraag is dus of mensen liever een ander merk willen testen of andere supplementen? Een betere vraag zou zijn, waar willen jullie voor doneren?
 
Myprotein, doneer morgen alvast wat. Bulkpowders lijkt me interessant om de aminozuuranalyse nadien te laten doen.

Alhoewel ik de andere sponsors ook wel eens onafhankelijk getest wil zien.
 
Ben wel benieuwd naar vitamines, creatine en visolie. :)
 
Ben wel benieuwd naar vitamines, creatine en visolie. :)

Vraag me af wat ze met creatine mis kunnen doen :p

Visolie kan teveel zware metalen bevatten en een lager EPA DHA gehalte.

Vitamines lijken me ook niet echt duur, maar deze kunnen ook teveel zware metalen bevatten door een slecht productieproces. Het gehalte lijkt me niet dat hier minder in gedaan wordt. Voor de rest goedkope bindmiddelen, met als gevolg exploderende pilletjes :p
 
Omdat we in NL al goede, onafhankelijk-geteste, eiwitproducten kunnen kopen hoeven we wat mij betreft daarvoor niet ook over de grens te kijken. Veel liever zou ik visoliepreparaten van de nederlandsche (ex)board-sponsoren getest willen zien, daar heb ik onlangs €10 voor gedoneerd en heb geen idee in welk potje dat uiteindelijk beland is.
 
Omdat we in NL al goede, onafhankelijk-geteste, eiwitproducten kunnen kopen hoeven we wat mij betreft daarvoor niet ook over de grens te kijken. Veel liever zou ik visoliepreparaten van de nederlandsche (ex)board-sponsoren getest willen zien, daar heb ik onlangs €10 voor gedoneerd en heb geen idee in welk potje dat uiteindelijk beland is.

Vele kopen ook bij Myprotein en Bulkpowders hun whey en andere supplementen. De aankoopprijs- en verzendkosten zijn aantrekkelijk voor ons Nederlanders en Belgen.

Beiden hadden ook de voorkeur om getest te worden. En Myprotein vooral nu zo te zien, maar het is nog even afwachten hoe de Enquete verder gaat.

Uw donatie is uiteindelijk bij Bulkpowders terecht gekomen. Eerst hadden we deze over Myprotein en Bulkpowders verdeeld, maar door onvoldoende donaties hebben we het op 1 product gezet. Ons plan was eerst alle belangrijke whey producten te testen vooraleer we andere supplementen gaan testen. Dit lijkt ons belangrijker gezien waar alles mee begonnen is op dit forum. Ook is dit het meest aangekochte supplement door ons bodybuilders en kunnen producenten hier de grootste winstmarge uit halen als ze wat 'aanpassingen' maken.
 
Ik zie nu 80 procent korting op een paar producten van Myprotein, is this real life?
 
ON als het kan :)
 
Alles wat van grote firmas afkomstig is wat verkocht wordt als vlaggenschip.
 
MP, als er niet wordt gespiked is er geen betere, no competition..
 
Ik zie nu 80 procent korting op een paar producten van Myprotein, is this real life?

Dat is verdacht. Zeker gezien het kort na de aankondiging van een afzondelijke test hierop is. Mja, supplementlabtest heeft al paar weken terug het aangekocht bij Myprotein uit voorzorg :p

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:31 ----------

MP, als er niet wordt gespiked is er geen betere, no competition..

Ik heb zo een gevoel dat er iets niet klopt bij MP. Bulkpowders vertrouw ik al helemaal niet.
 
Dat is verdacht. Zeker gezien het kort na de aankondiging van een afzondelijke test hierop is. Mja, supplementlabtest heeft al paar weken terug het aangekocht bij Myprotein uit voorzorg :p

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:31 ----------



Ik heb zo een gevoel dat er iets niet klopt bij MP. Bulkpowders vertrouw ik al helemaal niet.

Hoezo "verdacht". Die kortingen (die overigens echt geen 80% zijn..) gaan niet eens om de whey..Supplementlabtest wil de whey testen. Dus beetje geklets eerlijk gezegd.

Heb je redenen om aan Bulkpowders te twijfelen.??? Het gemak waarmee dat wordt gezegd vind ik beetje te ver gaan als je het mij vraagt.
 
Dat is verdacht. Zeker gezien het kort na de aankondiging van een afzondelijke test hierop is. Mja, supplementlabtest heeft al paar weken terug het aangekocht bij Myprotein uit voorzorg :p

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:31 ----------



Ik heb zo een gevoel dat er iets niet klopt bij MP. Bulkpowders vertrouw ik al helemaal niet.
Idem. De prijzen zijn lager dan bij de B&F. Constant aanbiedingen over het hele assortiment waar het soms zelfs opliep tot 50% korting op hun whey.
MyProtein moet getest worden, volgens mij spiken ze hard.
 
Idem. De prijzen zijn lager dan bij de B&F. Constant aanbiedingen over het hele assortiment waar het soms zelfs opliep tot 50% korting op hun whey.
MyProtein moet getest worden, volgens mij spiken ze hard.

Ze spiken niet, wedden? :rolleyes:
 
Dachten we tot een paar maanden geleden ook van B&F :roflol:

Ik zal nog een bron opzoeken, maar de impact whey wordt gemaakt door dezelfde (EU)fabrikant als de ON 100% Gold Whey. Vergelijk die maar eens met de True Whey van MP, dan zie je de vergelijking qua ingrediënten. MP heeft inkoopvoordeel (ik weet dat B&F dat ook zei). Ik sluit niet uit dat ze spiken hoor, maar ligt niet voor de hand imo. Uit die test van reddit kwam een score van 90% geclaimd uit (als we de cacao-factor eruit halen). Maar goed, testen zou goed zijN! Doneren
 
Hoezo "verdacht". Die kortingen (die overigens echt geen 80% zijn..) gaan niet eens om de whey..Supplementlabtest wil de whey testen. Dus beetje geklets eerlijk gezegd.

Heb je redenen om aan Bulkpowders te twijfelen.??? Het gemak waarmee dat wordt gezegd vind ik beetje te ver gaan als je het mij vraagt.

Locatie van de bedrijven en de prijzen doen me twijfelen. Maar zeg niet dat het zo is, kan het mis hebben.

Alhoewel locatie niets zegt, overal kan en mag men aminozuren toevoegen en is er een toegelaten verschil van 8%. Ook mag men gewoon het % op droge stof op het etiket zetten. Met smaak chocolade zit je al voorbij die 8% verschil.

Ook de prijs zegt niet altijd zoveel, maar er is toch een bepaalde verhouding in productiekosten en winstmarges nodig om ook echt winst te maken op een zuiver product.

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------

Ze spiken niet, wedden? :rolleyes:

Ze hebben geen eigen labtesten/aminozuuranalyses, dus kunnen we onmogelijk zeggen.

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:15 ----------

Ik zal nog een bron opzoeken, maar de impact whey wordt gemaakt door dezelfde (EU)fabrikant als de ON 100% Gold Whey. Vergelijk die maar eens met de True Whey van MP, dan zie je de vergelijking qua ingrediënten. MP heeft inkoopvoordeel (ik weet dat B&F dat ook zei). Ik sluit niet uit dat ze spiken hoor, maar ligt niet voor de hand imo. Uit die test van reddit kwam een score van 90% geclaimd uit (als we de cacao-factor eruit halen). Maar goed, testen zou goed zijN! Doneren

Inkoopvoordeel is de grootste bullshit in de supplementenbranche. Voor kwaliteit zit daar een limiet aan, hoeveel je ook besteld. Ook waar je het kan halen is beperkt afhankelijk van je locatie gezien invoer kosten. Dan zit je nog eens met productiekosten, dus toevoegen van smaak enz.. wat weer gebonden is aan de limieten van kwaliteit.

Ook is er geen aminozuuranalyse van ON 100% Gold Whey.

De test van reddit is een simpele stikstofanalyse, dus zegt niets.

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

Idem. De prijzen zijn lager dan bij de B&F. Constant aanbiedingen over het hele assortiment waar het soms zelfs opliep tot 50% korting op hun whey.
MyProtein moet getest worden, volgens mij spiken ze hard.

Dat zegt eigenlijk al genoeg gezien de factoren die ik net opnoemde. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen en zoals we al weten kunnen we ze niet op hun woord vertrouwen.
 
Laatst bewerkt:
In principe maakt het mij niet uit en zou alles getest mogen worden, puur om voor wat transparantie te zorgen in deze markt. Maar als ik er dan toch een moet kiezen: Optimum Nutrtion's Whey, omdat ik deze zelf altijd gebruik.

Ben benieuwd naar een verder onderzoek op verschillende whey's. Goed idee!
 
Back
Naar boven