Fitness Seller

Supplementengezeik ouders...

Bezoekers in dit topic

reinvdw

Dutch Bodybuilder
Lid sinds
15 nov 2011
Berichten
278
Waardering
4
Lengte
1m62
Massa
56kg
Hey DBB,

Mijn ouders zijn langs de huisarts geweest, en die heeft hen een verhaaltje verteld dat supplementengebruik in het algemeen slecht is. Zij geloofden haar natuurlijk gelijk, en hebben zonder pardon mijn supplementen opgeborgen. Als ik er tegenin probeer te gaan krijg ik telkens het " jamaar je weetniet wat het op langere termijn doet je bent nog inde groei" verhaaltje.

Ik gebruik Whey, Creatine, NO boosters en af en toe caffeine.

Wat te doen?
 
Vertel dat je whey (proteine) gebruikt om gewoon aan je dagelijkse eiwitten te komen.
Vertel dat creatine een lichaam eigen stof is.

NO en cafeïne kan je best zonder (mijn mening).
 
Vertel dat je whey (proteine) gebruikt om gewoon aan je dagelijkse eiwitten te komen.
Vertel dat creatine een lichaam eigen stof is.

NO en cafeïne kan je best zonder (mijn mening).

Na een lange schooldag heb ik toch liever een caffeine capsule hoor...
Bovendien gaat het om supplementen in het algemeen.
Maar toch bedankt.
 
Vertel gewoon dat wei proteïne gewoon afkomstig is van melk en zoals SemperFid het ook zegt dat creatine een lichaamseigen stof is.

Caffeïne zit ook in koffie moet je maar zeggen en NO kan je in my opinion ook weglaten.

Communicatie is zeer belangrijk, probeer er over te spreken met wederzijds respect.
 
Testosteron is ook een lichaamseigen stof, GH ook... Lijkt me niet dat je ouders er dan akkoord mee gaan om dit te injecteren:D

JK, laat ze anders zelf op internet kijken dan zien ze dat het geen kwaad kan
 
Vertel gewoon dat wei proteïne gewoon afkomstig is van melk en zoals SemperFid het ook zegt dat creatine een lichaamseigen stof is.

Caffeïne zit ook in koffie moet je maar zeggen en NO kan je in my opinion ook weglaten.

Communicatie is zeer belangrijk, probeer er over te spreken met wederzijds respect.

Dat begrijp ik, maar mocht ik andere supplementen gaan gebruiken, met name samengestelde supplementen met veel ingrëdienten, wat doe ik dan?
 
Verstandige ouders, toch.
Alleen wei zou ik in beperkte mate toelaten voor mijn kinderen, zeker tot de leeftijd van 18 jaar.
 
Whey is geen probleem, maar NO-boosters (samenstelling) en caffeïne op jongere leeftijd is niet aan te raden.

Creatine zou ik ook niet meteen nemen dan.
 
Denk dat je er maar beter aan kan wennen dat je het zal moeten doen met meer kip, meer kwark en meer eieren want als ze dat van de huisarts hebben aangenomen dan kun jij lullen wat je wil, daar kan je toch niet tegenop :D
 
Had een soortgelijk verhaal. Mijn moeder was er ook radicaal tegen, toen we naar de dokter geweest zijn voor iets totaal anders heeft ze natuurlijk gevraagd of die supplementen kwaad kunnen of niet. In tegenstelling tot jouw huisarts heeft de dokter gezegd dat het geen kwaad kon, ze is dan ook opslag van mening verandert. IDEM met eieren verhaal.
 
Ga eerst eens trainen en gewoon goed eten.
 
whey ontstaat tijdens de kaasbereiding door het stremmen van de melk nadat de stremsel is toegevoegd. met andere woorden, whey komt uit koemelk. whey wordt zelf welleens door artsen voorgeschreven. jij mag geen gebrek hebben aan eiwitten maar een harde sporten word het wel aangeraden. laat je ouders deze artikel zien of zie bijlage.http://nl.wikipedia.org/wiki/Weiproteïnepreparaat

als het toch niet lukt om je ouders over te halen kun je zeggen dat whey in iedere geval een stuk beter is dan de mcdonalds. mcdonalds veroozaakt overgewicht, hoge cholestrol, suikerziekte, hart en vaatziekte, rugklachten, vermoeidheid, kanker noem maar op.

wat is je leeftijd als ik het vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Maak een klein samenvatting van wat Whey inhoud en laat het haar lezen, misschien laat ze jou die Whey wel toe, de rest is een vraagteken helaas :(
 
whey ontstaat tijdens de kaasbereiding door het stremmen van de melk nadat de stremsel is toegevoegd. met andere woorden, whey komt uit koemelk. whey wordt zelf welleens door artsen voorgeschreven. jij mag geen gebrek hebben aan eiwitten maar een harde sporten word het wel aangeraden. laat je ouders deze artikel zien of zie bijlage.http://nl.wikipedia.org/wiki/Weiproteïnepreparaat

als het toch niet lukt om je ouders over te halen kun je zeggen dat whey in iedere geval een stuk beter is dan de mcdonalds. mcdonalds veroozaakt overgewicht, hoge cholestrol, suikerziekte, hart en vaatziekte, rugklachten, vermoeidheid, kanker noem maar op.

wat is je leeftijd als ik het vragen mag?

Ik word met kerst 16.

---------- Toegevoegd om 10:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

Maak een klein samenvatting van wat Whey inhoud en laat het haar lezen, misschien laat ze jou die Whey wel toe, de rest is een vraagteken helaas :(
Ik hoop het!
Whey zal inderdaad niet zo'n probleem worden neem ik aan.

---------- Toegevoegd om 10:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:35 ----------

Had een soortgelijk verhaal. Mijn moeder was er ook radicaal tegen, toen we naar de dokter geweest zijn voor iets totaal anders heeft ze natuurlijk gevraagd of die supplementen kwaad kunnen of niet. In tegenstelling tot jouw huisarts heeft de dokter gezegd dat het geen kwaad kon, ze is dan ook opslag van mening verandert. IDEM met eieren verhaal.

Misschien moet ik ook maar een andere dokter zoeken dan.
 
Whey (eiwitten) kun je ook uit eten halen en als je caffeine nodig hebt, drink dan koffie.
 
Ik word met kerst 16.

---------- Toegevoegd om 10:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------


Ik hoop het!
Whey zal inderdaad niet zo'n probleem worden neem ik aan.

---------- Toegevoegd om 10:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:35 ----------



Misschien moet ik ook maar een andere dokter zoeken dan.
15 is wel jong maar in mijn ogen zou whey geen probleem zijn zolang je de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid niet overschrijdt (zie bijlage) In iedere geval moet jij je ouders vertellen dat whey uit koemelk ontstaat. heel veel krachtsporters gebruiken whey.

http://eten-en-drinken.infonu.nl/di...delen-nadelen-en-gevaren-van-eiwitshakes.html
 
Laatst bewerkt:
slechte huisarts...
als het niet lukt zoveel mogelijk met voeding doen, heb zelf ook nooit creatine gebruikt begin nu pas.
 
Mijn ouders willen "expertise" zeggen ze.
Weet iemand een dokter/onderzoeker die pro-supplementen is?
Liefst ook iemand die wat van bodybuilding afweet, en geen broscience geval is.
 
Ik word met kerst 16.

---------- Toegevoegd om 10:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------


Ik hoop het!
Whey zal inderdaad niet zo'n probleem worden neem ik aan.

---------- Toegevoegd om 10:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:35 ----------



Misschien moet ik ook maar een andere dokter zoeken dan.

Zeker doen, en desnoods op het moment zelf vragen of ze het even opzoeken heb ik ook gedaan ;).
Dan zien ze zelf dat het geen kwaad kan.
 
Back
Naar boven