XXL Nutrition

supplementen voor de beginners.

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

rnbflavour

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
4.644
Waardering
64
omdat ik ook het topic voor beginners in het trainingssectie heb geopend en dit aardig goed bevalt open ik er hier ook 1

training: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/voor-beginners-80572/
voeding: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voeding-voor-beginners-87954/#post1564562
supplementen: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/supplementen-voor-beginners-87953/#post1564555



je kunt hier terecht als je nog niet zoveel van supplementen weet en een vraag hebt of je iets zou moeten gebruiken en hoe je het zou moeten gebruiken.
 
Ik hoor van sommige mensen dat je whey en kre-alkalyne best niet samen inneemt...wat is de reden hierachter? Of maakt het geen zier uit? In maart begin ik namelijk met deze supplementen en wil graag weten wat optimaal is...
 
Ik hoor van sommige mensen dat je whey en kre-alkalyne best niet samen inneemt...wat is de reden hierachter? Of maakt het geen zier uit? In maart begin ik namelijk met deze supplementen en wil graag weten wat optimaal is...

ik kan me voorstellen waar de gedachten wegkomt.

creatine word bij zure omgeving omgezet in creatinine.
whey heeft een zure omgeving nodig om afgebroken te worden tot aminozuren.

dit zou dus eigenlijk niet samengaan.

voor creatine heb je basische omgeving nodig en voor whey heb je zure omgeving nodig.

de kracht van kre-alkalyn is dat het ph buffered creatine is waardoor het dus de maag passeert zonder te worden afgebroken in creatinine.

dit betekent echter niet dat de zuurgraad van de maag daalt [dat de ph dus hoger word] het betekent alleen dat de creatine beschermt is tegen het zuur.

je kunt het dus prima samen nemen.

ander verhaal is dat met gewone creatine. die kun je beter met een suiker oplossing nemen.

bij CEE is dit al helemaal anders aangezien CEE van zichzelf al zuur is, maar doordat er stoffen aan de creatine vastzitten word deze creatine ook niet omgezet in creatinine.


je kunt het dus prima samen nemen :)
 
Leuk idee dit topic:) Wat is nou het nut van creatine? Je komt tijdens je ''kuur'' 5 kilo vocht en wat kracht aan en verliest het weer als je stopt?
 
Leuk idee dit topic:) Wat is nou het nut van creatine? Je komt tijdens je ''kuur'' 5 kilo vocht en wat kracht aan en verliest het weer als je stopt?

meer kracht = meer kilo's wegdrukken of trekken.. dus zwaarder trainen dus meer spiergroei in theorie..

met mono hou je vocht vast ja maar met die kre alkelyn niet als het goed is ;)
 
Ik merk Creatine Monohydraat altijd pas wanneer ik ermee stop. Dan "mis" ik iets.
Dus ga over een maandje ook Kre-alkalyn proberen. Eens kijken of dat beter aanslaat.
Heeft er iemand ervaring met Kre-alkalyn van EFX ???
SportFood.nl voor sportvoeding
 
Ok komt ie weer (A)

Hee

Ik zie nu net je topic en heb een paar vragen voor je

Ik ben dus een maand of 5 aan het trainen 3 x per week. Nu wil ik graag met Creatine gaan beginnen.

Is dit dan een goede aanrader voor mij : XXL no nonsense nutrition

Ik heb nog nooit eerder creatine of dergelijke gebruikt. Kan ik hiermee een goede start maken ? Ik wil dus een mooie duidelijk gespierde lijn krijgen, het afvallen heb ik afgelopen jaar gedaan en dit jaar ga ik me richten op de spiermassa :)

Of zeg je dit is ook een goed middel: XXL no nonsense nutrition

De tekst daarvan spreekt mij erg aan, ik weet dat het fout is om alleen naar de tekst van de fabrikant te kijken dus daarom wil ik graag wat info van jou ( Of andere leden horen wat ik nou het beste kan doen )

Ook heb ik nog een product gevonden en die heten de Crea Caps 150 caps voor 20 euro.

Productomschrijving
Crea Caps bestaat voor 100% uit de lichaamseigenstof: Creatine Monohydraat. Deze stof verhoogt de productie van ATP in je spieren. ATP is de energiebron voor alle spierbewegingen en levert je snel bruikbare energie. Creatine zorgt voor een stijging van het creatinegehalte in je spieren waardoor er meer ATP gevormd kan worden. Hierdoor kun je langer en zwaarder trainen waardoor je uithoudingsvermogen aanzienlijk vergroot wordt. Het voedingssupplement Creatine stelt de verzuring van je spieren uit en zorgt voor een sneller herstel na een training.

Dosering:
Neem de eerste 10 tot 12 dagen, twee maal per dag 7 capsules Crea Caps in. Neem daarna 1 maal per dag 7 capsules in op een vast tijdstip. We raden je aan Crea Caps in te nemen met een glas vruchtensap.

MDY Shop - Crea Caps 150 caps


Hier wil ik dus graag een keuze uit maken, van wat zeg jij nou dat is een toppertje die moet je nemen voor het gewenste resultaat :)
 
creatine heel simpel uitgelegd.

het geeft meer load voor minder spierschade in de training :P
je hebt net even de energie voor een extra herhaling.


ik heb zelf 3 vormen van creatine geprobeerd.

creatine monohydraat - meerkt eweinig
CEE van pasio ingredients [tabs] - merkte ik veel van was heel goed spul :)
kre-alkalyn - merkte ik een training of 2/3 van daarna niks meer.

ook vrienden van mij met wie ik de kre had besteld hebben het pakje onopgemaakt aan de kant gelegd want ook volgens hun had het geen effect.


nee voor mij dus CEE

ik heb net een pot van 500 gram bij BulkPowders.co.uk : Bodybuilding, Sports and Nutritional Supplements gehaald.


dus om op richirich terug te komen.

ik raad geen van de dingen die je noemd aan.
creatine monohydraat = creatine monohydraat en kwalliteit verschil is er nauwelijks omdat het niet heel moeilijk is zuivere crea te krijgen in tegenstelling tot bijvoorbeeld whey.

ik zou dus voor CEE gaan
bij bulkpowders kun je prima bestellen, maar een credit card is wel heel handig.

aangezien niet iedereen die heeft en ik geen ervaring heb buiten bulkpowders en pasio ingredients kan ik dus alleen aanraden die van pasio ingredients te nemen.

je kunt ook zelf even rondzoeken naar goeie CEE
 
meer kracht = meer kilo's wegdrukken of trekken.. dus zwaarder trainen dus meer spiergroei in theorie..

met mono hou je vocht vast ja maar met die kre alkelyn niet als het goed is ;)

lijkt me raar eigenlijk wat kre-alkalyn is ook gewoon creatinemonohydraat, alleen is het ph gebufferd.

met CEE weet je in ieder geval zeker dat je dat vochtvasthouden niet zo hebt, maar wat dan nog als je stopt met crea gaat het er tog weer af dus zo erg is dat helemaal niet en ik heb trouwens niet veel van dat vocht vasthouden gemerkt op crea mono
 
Nou ik heb dus me spul besteld en binnen gekregen :)

Alleen nou had ik nog een vraag over het gebruik, sommige zeggen van ik neem de shakes alleen op de dagen dat ik train en sommige weer elke dag.

Ik train 3 tot 4 keer per week maandag tot donderdag. Zal het veel uit maken als ik alleen de shakes neem op de dagen dat ik train en de rest van de week dan niet ?
 
shakes iedere dag nemen richirich eentje op je nuchtere maag en 1 direct na het trainen. welke sups heb je binnen gekregen?
 
Ik hoor van sommige mensen dat je whey en kre-alkalyne best niet samen inneemt...wat is de reden hierachter? Of maakt het geen zier uit? In maart begin ik namelijk met deze supplementen en wil graag weten wat optimaal is...


eiwit niet samn met creatine........

Enige wat ik ooit tegen ben gekomen is een theorie waarin gesteld werd dat eiwitsplitsende enzymen ook creatine zou splitsen (creatine is een binding van arginine, glycine en methionine) wat dus de werking van creatine zo opheffen

Als je dan de resutaten van dit onderzoek bekijkt dan is juist het tegenovergestelde waar. Creatine en eiwit versterken elkaar

[/i]The effect of whey protein supplementation with and without creatine monohydrate combined with resistance training on lean tissue mass and muscle strength.
Burke DG, Chilibeck PD, Davidson KS, Candow DG, Farthing J, Smith-Palmer T.
Department of Human Kinetics, St. Francis Xavier University, Antigonish, Nova Scotia, B2G 2W5, Canada.

Our purpose was to assess muscular adaptations during 6 weeks of resistance training in 36 males randomly assigned to supplementation with whey protein (W; 1.2 g/kg/day), whey protein and creatine monohydrate (WC; 0.1 g/kg/day), or placebo (P; 1.2 g/kg/day maltodextrin).

Measures included lean tissue mass by dual energy x-ray absorptiometry, bench press and squat strength (1-repetition maximum), and knee extension/flexion peak torque.

Lean tissue mass increased to a greater extent with training in WC compared to the other groups, and in the W compared to the P group (p < .05).

Bench press strength increased to a greater extent for WC compared to W and P (p < .05). Knee extension peak torque increased with training for WC and W (p < .05), but not for P. All other measures increased to a similar extent across groups.

Continued training without supplementation for an additional 6 weeks resulted in maintenance of strength and lean tissue mass in all groups.

Males that supplemented with whey protein while resistance training demonstrated greater improvement in knee extension peak torque and lean tissue mass than males engaged in training alone.

Males that supplemented with a combination of whey protein and creatine had greater increases in lean tissue mass and bench press than those who supplemented with only whey protein or placebo. However, not all strength measures were improved with supplementation, since subjects who supplemented with creatine and/or whey protein had similar increases in squat strength and knee flexion peak torque compared to subjects who received placebo.[/i]


Wat zuurgraad aangaat, onderzoek heeft aangetoond dat het allemaal wel meevalt met de snelheid waarmee creatine naar creatinine omzet http://www.bodybuilding.com/fun/tallon8_creatine_stability.pdf ( Labrada Nutrition )

Dus ook CM kan zonder problemen met eiwit genomen worden wat afbraak aangaat


Maw, gewoon combineren!
 
het geeft meer load voor minder spierschade in de training
je hebt net even de energie voor een extra herhaling.

Creatine werkt op het anaerobe-alactisch systeem, je kan iets meer tijd 0-5sec hierin doorbrengen. Creatine zorgt dus niet voor minder spierschade maar juist meer.
 
Supplementen die ik beginners aanraad zijn trouwens alleen eiwit en vit/min.
Trainingen van beginners zijn gewoon nog niet intensief genoeg om zaken zoals creatine erbij te behoeven.

Pas na een maand of drie als de trainingen intenser/zwaarder worden kunnen ze wat extra creatine gebruiken. Om te beginnen gewoon CM, omdat dit al zo'n 15jaar voor 2/3 van de bevolking werkt. Pas als bljkt dat CM niet aanslaat zou ik ze aanraden varianten te gaan gebruiken.

Wat eiwit aangaat, iemand die pas begint raad ik aan wei conncentraat te nemen of een mix product,, omdat deze meestal goedkoop zijn en altijd toepasbaar.
 
volgens mij gaan beginners en supplementen gewoon nog niet samen...
 
Heey ik ben een beginner, ik train nu 2,5 maand ongeveer. Ik heb van het weekend Xtreme Pro Whey (chocolade :) ) besteld en ik (heb het vandaag binnengekregen) vroeg me af hoeveel en wanneer ik het nou moet gebruiken? (ik weeg rond de 60 kg, 1,80 lang, 19 jaar oud) ik train btw 2/3 keer per week. Iedereen zegt namelijk telkens wat anders en ik zou ook graag weten WAAROM voor en of na de training (en bv ook overdag en op niet trainings dagen).
 
Nou heb ik nog niet echt een duidelijk antwoord.

Er word gezegt van neem er een op je nuchtere maag en een na je training. Maar ik train 3 / 4 dagen in de week. Moet ik dan gewoon die dagen die ik niet train die shakes op de vaste tijdstippen in nemen ? Een op me nuchtere maag en 1 gewoon in de avond een keer?
 
Ik gebruik sinds een paar dagen creatine mono, maar moet ik deze op trainingsdagen ook in de ochtend in nemen en dan nog na de training in de namiddag of alleen elke ochtend van de week.

En nog een vraagje, kan ik de creatine het best met druivensap in nemen of met water en daarna een groot glas met druivensap nemen?

Alvast bedankt;)
 
Ik zou je creatine maar 1x per dag nemen maar wel elke dag van de week
Zou het ook gewoon samen met glas druivensap innemen en niet met glas water en erna pas druivensap.. tijdens je training en over de hele dag door wel veel water drinken, tenzij je natuurlijk nierstenen ofzo wil ;-)

Grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven