Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Supplementen

Antwoord
Oud 7 December 2009, 12:05  
Train
Cool Novice
 
Stats: M 29j 1m98 77kg 8%
Arrow Het nut van Creatine?

Advertentie
Kan iemand mij het nut van de extra toevoeging van een suplement zoals Creatine uit leggen?

Ik zie namelijk dat in veel vissoorten ook creatine zit en dat als je veel vis en vlees eet de extra creatine niet echt nodig zult hebben, je eet al veel creatine met een gezond voedings patroon.

Groetjes,

Train

  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 12:07  
N00bie
Dutch Bodybuilder
 
N00bie's Avatar
 
Stats: M 27j 1m83 82kg 16%
Totaal aantal posts

* Totaal aantal posts: 23
* Posts Per Dag: 23
* Vind alle posts van Train
* Zoek alle onderwerpen die gestart zijn door Train

Advies; lees eens wat sticky's
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 12:12  
4l0s3rs
Dutch Bodybuilder
 
Stats: M 1m82 101kg 9%
Citaat:
Origineel gepost door Train Bekijk Post
Kan iemand mij het nut van de extra toevoeging van een suplement zoals Creatine uit leggen?

Ik zie namelijk dat in veel vissoorten ook creatine zit en dat als je veel vis en vlees eet de extra creatine niet echt nodig zult hebben, je eet al veel creatine met een gezond voedings patroon.

Groetjes,

Train
sticky time
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 12:16  
Weake Teake
Dutch Bodybuilder
 
Weake Teake's Avatar
 
Stats: M 24j 1m83 80kg -
Creatine plays a role in cellular energy metabolism and potentially has a role in protein metabolism. Creatine monohydrate supplementation has been shown to result in an increase in skeletal muscle total and phosphocreatine concentration, increase fat-free mass, and enhance high-intensity exercise performance in young healthy men and women.

Creatine has become a popular nutritional supplement among athletes. Recent research has also suggested that there may be a number of potential therapeutic uses of creatine. This paper reviews the available research that has examined the potential ergogenic value of creatine supplementation on exercise performance and training adaptations. Review of the literature indicates that over 500 research studies have evaluated the effects of creatine supplementation on muscle physiology and/or exercise capacity in healthy, trained, and various diseased populations. Short-term creatine supplementation (e.g. 20 g/day for 5-7 days) has typically been reported to increase total creatine content by 10-30% and phosphocreatine stores by 10-40%. Of the approximately 300 studies that have evaluated the potential ergogenic value of creatine supplementation, about 70% of these studies report statistically significant results while remaining studies generally report non-significant gains in performance. No study reports a statistically significant ergolytic effect. For example, short-term creatine supplementation has been reported to improve maximal power/strength (5-15%), work performed during sets of maximal effort muscle contractions (5-15%), single-effort sprint performance (1-5%), and work performed during repetitive sprint performance (5-15%). Moreover, creatine supplementation during training has been reported to promote significantly greater gains in strength, fat free mass, and performance primarily of high intensity exercise tasks. Although not all studies report significant results, the preponderance of scientific evidence indicates that creatine supplementation appears to be a generally effective nutritional ergogenic aid for a variety of exercise tasks in a number of athletic and clinical populations.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 12:24  
4l0s3rs
Dutch Bodybuilder
 
Stats: M 1m82 101kg 9%
Citaat:
Origineel gepost door Weake Teake Bekijk Post
Creatine plays a role in cellular energy metabolism and potentially has a role in protein metabolism. Creatine monohydrate supplementation has been shown to result in an increase in skeletal muscle total and phosphocreatine concentration, increase fat-free mass, and enhance high-intensity exercise performance in young healthy men and women.

Creatine has become a popular nutritional supplement among athletes. Recent research has also suggested that there may be a number of potential therapeutic uses of creatine. This paper reviews the available research that has examined the potential ergogenic value of creatine supplementation on exercise performance and training adaptations. Review of the literature indicates that over 500 research studies have evaluated the effects of creatine supplementation on muscle physiology and/or exercise capacity in healthy, trained, and various diseased populations. Short-term creatine supplementation (e.g. 20 g/day for 5-7 days) has typically been reported to increase total creatine content by 10-30% and phosphocreatine stores by 10-40%. Of the approximately 300 studies that have evaluated the potential ergogenic value of creatine supplementation, about 70% of these studies report statistically significant results while remaining studies generally report non-significant gains in performance. No study reports a statistically significant ergolytic effect. For example, short-term creatine supplementation has been reported to improve maximal power/strength (5-15%), work performed during sets of maximal effort muscle contractions (5-15%), single-effort sprint performance (1-5%), and work performed during repetitive sprint performance (5-15%). Moreover, creatine supplementation during training has been reported to promote significantly greater gains in strength, fat free mass, and performance primarily of high intensity exercise tasks. Although not all studies report significant results, the preponderance of scientific evidence indicates that creatine supplementation appears to be a generally effective nutritional ergogenic aid for a variety of exercise tasks in a number of athletic and clinical populations.
jup CP(copy/paste) ftw
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 12:26  
chine
Dutch Bodybuilder
 
chine's Avatar
 
Stats: M 31j 1m79 93kg 22%
Citaat:
Origineel gepost door Train Bekijk Post
Kan iemand mij het nut van de extra toevoeging van een suplement zoals Creatine uit leggen?

Ik zie namelijk dat in veel vissoorten ook creatine zit en dat als je veel vis en vlees eet de extra creatine niet echt nodig zult hebben, je eet al veel creatine met een gezond voedings patroon.

Groetjes,

Train
deze uitleg heb ik gekregen (dunno of het waar is)
door creatine gaan je spieren meer vloeistof opnemen en vasthouden (buiten andere effecten). Doordat je spieren groter zijn (door de vloeistof) kunnen ze meer eiwitten opnemen.

Urban legend uit onze fitness ^^ dus correct me if i am wrong.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 12:37  
Foldinator
Huge Freak
 
Stats: M 40j 1m72 78kg 17%
Citaat:
Origineel gepost door Train Bekijk Post
Kan iemand mij het nut van de extra toevoeging van een suplement zoals Creatine uit leggen?

Ik zie namelijk dat in veel vissoorten ook creatine zit en dat als je veel vis en vlees eet de extra creatine niet echt nodig zult hebben, je eet al veel creatine met een gezond voedings patroon.

Groetjes,

Train
Geen dank en doei.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 12:38  
Train
Cool Novice
 
Stats: M 29j 1m98 77kg 8%
hmz thanks,

Ik zal voortaan meer sticky's lezen. Ik zie net dat ik zelf antwoord op mijn vraag heb gegeven Dit houdt dus gewoon in dat je als ecto meer moet eten en niet afhankelijk moet zijn van extra suplementen.

Dankjewel.

Laatst aangepast door Train : 7 December 2009 om 12:40
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 12:51  
mc. chick
Massive Warrior
 
mc. chick's Avatar
 
Stats: M 1m94 100kg -
Bekijk Galerij (6 foto's)
Suc6 met het eten van 5kg biefstuk per dag.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 13:17  
maai
Dutch Bodybuilder
 
Stats: M 32j 1m79 107kg 20%
Citaat:
Origineel gepost door chine Bekijk Post
deze uitleg heb ik gekregen (dunno of het waar is)
door creatine gaan je spieren meer vloeistof opnemen en vasthouden (buiten andere effecten). Doordat je spieren groter zijn (door de vloeistof) kunnen ze meer eiwitten opnemen.

Urban legend uit onze fitness ^^ dus correct me if i am wrong.
Her klopt inderdaad dat je spieren groter (kunnen) worden door creatine. Wanneer de cel creatine opneemt neemt de osmotische druk toe en wordt er water aangetrokken om weer tot een homeostase te komen met de omgeving van de cel. Dat is ook meteen de verklaring waarom veel sporters zwaarder worden door het gebruik van creatine.
Dat de spieren ook meer eiwitten gaan opnemen door het toegenomen volume lijkt me onwaarschijnlijk. ik heb er in ieder geval nooit van gehoord.
De cel neemt alleen aminozuren op wanneer ze nodig zijn voor processen in de cel, bijvoorbeeld myofibrilaire hypertrofie.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 15:47  
wazzup
Super Moderator
 
wazzup's Avatar
 
Stats: M 49j 1m89 - -
Daarnaast doet creatine uiteraard nog andere dingen (het vergroten van de fosfaat-poel)
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 19:08  
maai
Dutch Bodybuilder
 
Stats: M 32j 1m79 107kg 20%
Citaat:
Origineel gepost door wazzup Bekijk Post
Daarnaast doet creatine uiteraard nog andere dingen (het vergroten van de fosfaat-poel)
Dat is wel het voornaamste doel van creatine, de hoeveelheid creatinefosfaat in de cel vergroten.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 19:18  
Klaas2
Competitive Bodybuilder
 
Stats: M 25j 1m82 78kg 12%
iemand die weet of creatine kan zorgen voor acne/haaruitval?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 21:40  
wazzup
Super Moderator
 
wazzup's Avatar
 
Stats: M 49j 1m89 - -
Citaat:
Origineel gepost door Klaas2 Bekijk Post
iemand die weet of creatine kan zorgen voor acne/haaruitval?
nog nooit van gehoord.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2009, 22:15  
biefstuk88
Dutch Bodybuilder
 
Stats: M 26j 1m86 92kg 14%
Citaat:
Origineel gepost door mc. chick Bekijk Post
Suc6 met het eten van 5kg biefstuk per dag.
Ach ik probeer zo breed te worden als ronnie puur op biefstukken
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 1719 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties