| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Cool Novice Aangemeld: mei 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: Karma: | Kwaliteit van eiwitrepen
Ik wilde op zoek naar de kwalitatief beste eiwitreep voor de Cut. Zojuist heb ik de volgende 12 op een rij gezet en vergeleken op een aantal punten, dit zijn de volgende repen: 1 Mdoubleyou Megabite 2 Interactive Nutrition Mammoth Bar 3 Performance Megabar 4 Olimp Matrix pro 32 5 Best body Premium Pro Bar 6 Best body Protein Block 7 Interactive Nutrition Low Carb Bars 8 VPX sports Zero impact bars 9 Universal Nutrition Animal Snak 10 AST Sports Science Vyo-Pro bar 11 MHP Probolic SR 12 Powersupplements High proteine bar De vergelijking is interessant omdat de repen zijn vergeleken op de volgende punten: -Aantal gram eiwit, KH, Vet -Aantal kcal per reep -Stukprijs -Prijs x aantal -Prijs per gram eiwit -Concentratie (%eiwit, %koolhydraten, %vet) van het totale aantal kcal. Omdat de concentratie procentueel weergeeft hoeveel % eiwit een reep bevat, maakt dit het gewicht van de reep van minder belang, het tenslotte om de kwaliteit. ------------------ Even een aantal statistieken (top-3's) : Reep met hoogste % eiwitten 1. Best body - Protein Block - 56,8% 2. Interactive Nutrition Low Carb Bars - 43,5% 3. Performance Megabar - 42,5% Reep met laagste prijs per gram eiwit 1. Best body - Protein Block - € 0,05 2. Mdoubleyou -Megabite, Performance - Megabar, Universal Nutrition - Animal Snak & Interactive Nutrition - Mammoth Bar - Allen € 0,06 3. Best body - Premium Pro Bar € 0,07 Goedkoopste repen (per stuk) 1. Best body Premium Pro Bar € 1,21 2. Mdoubleyou Megabite € 1,40 3. AST Sports Science Vyo-Pro bar € 1,58 Reep met laagste % vetten 1. Universal Nutrition Animal Snak 11,8% 2. Best body Protein Block 21,1% 3. Interactive Nutrition Mammoth Bar 24,3% Reep met laagste % koolhydraten 1. Performance Megabar 23,3% 2. Mdoubleyou Megabite 27,2% 3. Best body Protein Block 29,3% Prijs per reep omgerekend naar gram (stukprijs / gram ) 1 Interactive Nutrition Mammoth Bar € 0,019 2 Mdoubleyou Megabite € 0,022 3 VPX sports Zero impact bars € 0,022 Voor het complete document, zie de Excel bijlage! |
| | |
| | #2 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: nov 2005 Locatie: Amsterdam Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Kwaliteit van eiwitrepen
Wat ik ook een belangrijk aspect van een eiwitreep vind is de eiwitbronnen van de eiwitten in een reep. Je ziet veel repen waar grotendeels melkeiwit inzit. In de Complete Protein Diet Bars van Optimum Nutrition zitten verschillende eiwitbronnen. Daar geef ik de voorkeur aan. |
| | |
| | #3 |
| Advanced Bodybuilder | Re: Kwaliteit van eiwitrepen
Waarom koop je die dingen voor tijdens je cut? Zulke zoete repen veroorzaken sowieso insulineschommelingen en zullen het hongergevoel en de drang naar suikers alleen maar versterken. Imo kunnen ze een handig tussendoortje zijn tijdens een bulk, maar tijdens je cut zijn er toch wel betere alternatieven. Verder knap overzicht natuurlijk, is altijd handig om even de vergelijking te maken. |
| | |
| | #4 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: jun 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: 1m82 91kg 14% Karma: | Re: Kwaliteit van eiwitrepen
wat vind je een goed alternatief? bv eiwittaart met fruitstukjes, die gaan we morgen maken hier! mmmm
__________________ Stats 22 mei 2009: 1.82 / 91 kg / 14,8,0 % / Arm 43,5 cm |
| | |
| | #5 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Kwaliteit van eiwitrepen
eiwitrepen zijn een no-go in de cut
__________________ ..:: Trots lid van de Vlaamse Knokploeg! ::.. echte mannen deadliften met hun tanden! Tjok:'En gij zult geen gemeenschap hebben meteen, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschapheeft met een vrouw: een gruwel is het.' Leviticus 18:22 |
| | |
| | #6 | |
Citaat:
Het voordeel eraan is dat ik geen trek heb in zoetigheden momenteel Dieet bestaat uit kaas, amandelen, macadamia's, biefstuk, hamburgers, kebab, eieren, olijfolie, cocktailworstjes, salami, zalm, makreel, tonijn(salade), sardines, kip, mayonaise, samuraisaus, broccoli, spinazie, sla, barbequevlees, fonduevlees, scampi's, garnalen, gemalen kaas, spek, haring, americain prepare en nog 100en andere soorten vis en vlees waar ik nu niet meteen op kan komen... Indien ik zin heb om wat te knabbelen tussendoor is het meestal wat kaas of eerder nog amandelen aangezien deze gemakkelijk mee te nemen zijn en veel gezonde vetten, eiwitten en vezels bevatten. Toen ik nog een klassiek dieet volgde bakte ik steeds gewoon wat kipfilet in het begin van de week en nam ik er 1 of 2 mee naar het werk voor tussendoortje. Is gezond, lekker, relatief gemakkelijk mee te nemen en bevat veel eiwitten en weinig vet/carbs. | |
| | |
| | #7 |
| Huge Freak | Re: Kwaliteit van eiwitrepen
Eiwit repen zijn idd niet echt handig in de cut. Die dingen moet je in je zak steken als je zo hardcore bent dat je het liefst je zelf dood maakt als je een maaltijd hebt gemist omdat je uit huis moest en moet bridgen tussen een 2 maaltijden. Ideaal voor uitgaan bijv.
__________________ insano@hushmail.com Today still wanted by advanced athletes, they survive underground. If you can't grow, if nothing else helps and you can find them. Then maybe you can buy steroids! 1e plaats - JBC 2009 - tot 90kg Spoiler: Toon |
| | |
| | #8 | |
Citaat:
Maar als je dan toch zo hardcore bent, ga je niet meer uit | |
| | |
| | #9 |
| Cool Novice Aangemeld: mei 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Eiwitrepen niet goed in de cut? Stel dat je dan de bar pakt met het laagste % koolhydraten zoals de Performance Megabar 23,3%, dan krijg je toch vrij weinig suikers binnen t.o.v. aantal eiwitten? |
| | |
| | #10 | |
Citaat:
Ik heb de Complete Protein Bar van Optimum Nutrition besteld voor op vakantie. 20 gram eiwit uit een protein blend (o.a. calcium caseinenate) Deze reep bevat slecht 2,5 gram vet, waarvan 1,5 verzadigd en 19 gram carbs, waarvan 0 suikers. Ik heb alle repen die te koop zijn bij de board sponsors vergeleken met elkaar. Dit lijkt me de beste reep, aangezien ik de eiwitten wel wat op kan krikken met amino whey tabletten. Misschien bestel ik er nog een doosje Low Carb bars bij, die heb ik een tijdje terug gehad. Is ook niet verkeerd kwa samenstelling. Bovendien als je op vakantie bent is het niet zo erg als er wat koolhydraten inzitten aangezien het lastig is om goed en regelmatig te eten. Natuurlijk is het wel belangrijk dat niet teveel van die koolhydraten uit suikers bestaan. | |
| | |
| | #11 |
| Official Sponsor | Re: Kwaliteit van eiwitrepen
Repen waar geen suikers inzitten zit weer een soort alcohol in.. dat proef je ook. Leuk overzicht .. ik heb dit ook zelf een paar keer gedaan om te kijken welke reep ik zou gaan aankopen. Ik vind zelf de Best Body protein Blocks een goede keus, ik heb best lang naar een goede reep gezocht. Voedingswaarde per reep van 90 gram: Energie 315 kcal Vet 7,4 g Kh 23,1 g Eiwit 44,7 g |
| | |
| | #12 | |
Citaat:
Hoe zit het met het verzadigd vet en suiker? | |
| | |
| | #13 |
| Official Sponsor | Re: Kwaliteit van eiwitrepen
voor een reep is melkeiwit prima.. snelle opname heb je dan toch niets aan en zelfs met andere eiwitbronnen wordt het 1 geheel in je maag wat geleidelijk verteerd.. ik zal de andere gegevens eens opzoeken die heb ik zo niet hier.
|
| | |
| | #14 | |
Citaat:
Ik eet die repen uitsluitend op vakantie, dus dan heb je sowieso niet zo veel aan een snelle opname. Daarom leken die Complete protein bars van Optimum Nutrition mij wel wat. Zit 20 gram eiwit in afkomstig van een protein blend (o.a. calcium caseinenate). Zal natuurlijk niet heel veel caseine eiwit inzitten maar toch. Voordeel is dat er maar 180 kcal in zo'n reep zittten, dus kan je het gemakkelijk bij een maaltijd erbij eten. Bovendien kan ik het aantal eiwitten wel opkrikken met de Amino Whey tabletten van XXL | |
| | |
| | #15 | |
Citaat:
De combinatie van simpele suikers + vetten is alles behalve ideaal in de cut. Suikers verhogen je bloedsuikerspiegel, waardoor je lichaam meer insuline aanmaakt om dit te compenseren. Die insuline zal dan weer voor opslag zorgen van de beschikbare voedingsstoffen, vetten inclusief, en het zal de vetverbranding tijdelijk omlaag brengen / stopzetten. En ook al zitten er er weinig tot geen simpele suikers in, dan zullen het wel zoetstoffen zijn die deze dingen zo lekker zoet maken... Zoetigheid prikkelt je hongergevoel. Je lichaam zal dus meer willen eten en je zal meer trek te krijgen in zoetigheid, wat weer niet ideaal is tijdens je cut. Ik ben persoonlijk afgestapt van eiwitrepen, aangezien ik mezelf erop betrapte dat ik ze net iets té dikwijls gebruikte als snack, wanneer het niet echt nodig was. Meestal gewoon omdat zo'n pak in de buurt ligt en het zo lekker is. En als je al wat hongeriger bent tijdens je cut, is de verleiding dikwijls groot een tweede te eten zonder dat je er zelf bij stilstaat, omdat ze toch in de buurt liggen... | |
| | |
| | #16 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: mei 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 27 Geslacht: M
Je vergeet wel erg belangrijke gegevens in je vergerlijking. Koolhydraat/Suiker verhouding Hoevelheid suikeralcohol per reep (sommige mensen krijgen hier last van) Eiwit bron (persoonlijk wil ik geen soja eiwit) Vet gehalte zegt imo niks, het gaat erom welke vetten erin zitten. Sommige repen bevatten weinig vet, maar wel transvetten en suikers. Geef mij dan maar een reep met meer goede vetten (lijnzaad, mct's en complexe koolhydraten) Een echte kwalitatieve reep is gewoon duur, Zero Impact van VPX vind ik de beste, maar is wel prijzig. De ingredienten zijn gewoon goed en daar betaal je meer voor. Misschien is het een idee om zelf je repen te maken. Daarover kun je ook vast wat terug vinden op het forum
__________________ It's on again, time for some action!!! |
| | |
| | #17 | |
Citaat:
| |
| | |
| | #18 |
| Cool Novice Aangemeld: apr 2009 Locatie: Malta Leeftijd: 22 Geslacht: M
Wat denken jullie van deze Carb Conscious Bars? http://bit.ly/oTTTg |
| | |
| | #19 | |
Citaat:
| |
| | |
| | #20 |
| Huge Freak | Re: Kwaliteit van eiwitrepen
Best body - Protein Block is imo gewoon de beste keus, en smaakt nog prima ook!
__________________ Follow The Leader! |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| eiwit, eiwitrepen |
| Topic opties | |
| |