AndroidHealthClinic

Isolaat perfection Body en fitshop

Bezoekers in dit topic

kapiteinkoek

Cool Novice
Lid sinds
2 feb 2011
Berichten
151
Waardering
4
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Na een tijd bodystore shakes wil ik overstappen naar isolaat. Ik bekeek net de website van body en fit shop en die bieden de isolaat perfection aan. Amper tot geen kh en V maar ik zit met een andere vraag.

Ik kan nergens vinden of de Isolaat perfection shake aspartaam vrij is. Sterker nog zie ik:

Aminozuurprofiel per 100 gram eiwit:
Alanine 5293,49
Arginine 1903,98
Ac. Aspart. 11444,20
Cysteine 412,40
Ac. Glutam. 16657,88
Glycine 1694,75
Histidine 1475,38
Isoleucine* 4984,41
Leucine* 9639,82
Lysine* 9031,80
Methionine* 2213,07
Phénylal.* 3030,56
Proline 5831,72
Sérine 5223,71
Thréonine* 7197,48
Tryptophane* 1953,85
Tyrosine 2811,19
Valine* 4894,7

Weet een van jullie misschien of er aspartaam in zit? Zo ja wat is een goed alternatief isolaat shake behalve nectar die vrij prijzig is per kilo.

Alvast bedankt!
 
Aspartaam weet ik niet of dat erin zit, wel zowiezo een andere zoetstof. Als je isolaat neutrale smaak besteld zitten er geen zoetstoffen in. Post je vraag anders bij BnF topic, dan krijg je sneller antwoord
 
Wat hierboven aangegeven klopt helemaal. Het is sucralose gezoet. Daarnaast is wat je dik gedrukt is een aminozuur. Dat is de samenstelling van de eiwitten.

Ralf
 
Aspartaam weet ik niet of dat erin zit, wel zowiezo een andere zoetstof. Als je isolaat neutrale smaak besteld zitten er geen zoetstoffen in. Post je vraag anders bij BnF topic, dan krijg je sneller antwoord

Dat is een goeie zal ik doen!

---------- Post toegevoegd 27 June 2013 om 23:12 ----------

Wat hierboven aangegeven klopt helemaal. Het is sucralose gezoet. Daarnaast is wat je dik gedrukt is een aminozuur. Dat is de samenstelling van de eiwitten.

Ralf

Ik had net een topic gezet bij web winkels maar ik zie dat ik hier al reactie heb, mijn excuses voor dat 2e topic kreeg het net aangeraden.

Dus het is volledig aspartaam vrij?

Alvast bedankt
 
Ac. Aspart.
aspartic acid? :p = een aminozuur
 
Nee...ze hebben aspartaam verstopt tussen aminozuren (zoals je ziet op de lijst).;)
 
Wat zijn de voedingswaarden eigenlijk van de whey met smaak? Op de site staat alleen naturel
 
Nee...ze hebben aspartaam verstopt tussen aminozuren (zoals je ziet op de lijst).;)

Je kan wel sarcastisch doen maar ik vind het nog steeds apart. Normaal is "aspartaam vrij" vetgedrukt een van de eerste dingen die je ziet bij shake beschrijvingen. Bij deze zie je dat niet. Vandaar dat ik het vraag. En nee er zit geen aspartaam in zou een (beter) antwoord kunnen zijn.

---------- Post toegevoegd 28 June 2013 om 00:04 ----------

Wat zijn de voedingswaarden eigenlijk van de whey met smaak? Op de site staat alleen naturel

Ook nogal onduidelijk inderdaad, enige wat er staat is dat bij smaakjes is "Afhankelijk van de smaak kan de samenstelling licht afwijken" een beetje vaag allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Als je ff logisch nadenkt....een klein beetje! Bovenaan staat:

Aminozuurprofiel per 100 gram eiwit
en daaronder en lijst met aminozuren, waaronder Aspartic en Glutamic acid.
 
Als je ff logisch nadenkt....een klein beetje! Bovenaan staat:

Aminozuurprofiel per 100 gram eiwit
en daaronder en lijst met aminozuren, waaronder Aspartic en Glutamic acid.

Gezien jij "logisch" te werk gaat kun je mij de logica geven waarom er bij andere shakes "aspartaam vrij" staat wanneer er geen aspartaam in zit en bij deze niet. Fijne avond logius.
 
Logisch: ik denk dat ze geen rekening hebben gehouden met mensen die labels niet kunnen lezen. En gaan zich afvragen of er WEL aspartaam in zit, terwijl het niet op de ingredientenlijst staat :)
 
soweiso zit er aspartaam oid in.. het smaakt zoet en er zitten bijna geen kh in.. 1+1=2

je gaat er niet dood aan het is alleen wel zooi indd
 
Logisch: ik denk dat ze geen rekening hebben gehouden met mensen die labels niet kunnen lezen. En gaan zich afvragen of er WEL aspartaam in zit, terwijl het niet op de ingredientenlijst staat :)

Logisch: Wanneer je het vooraan zet in de tekst over de shake is het een stuk logischer, niet iedereen weet een label volledig te ontleden en te zien wat wel en geen aspartaam is. Maar ik ben blij dat jij een nakomeling van Jimmy Neutron bent of althans probeert te zijn. Zal ik je anders gewoon een genie noemen? Dan kan jij vanavond ook met een gerust hart slapen zou klote zijn als je, je voor niks hebt lopen uitsloven net! Zo collegiaal ben ik wel Neutron.

---------- Post toegevoegd 28 June 2013 om 00:24 ----------

soweiso zit er aspartaam oid in.. het smaakt zoet en er zitten bijna geen kh in.. 1+1=2

je gaat er niet dood aan het is alleen wel zooi indd

Toch wel dus? Vandaar dat niemand mij een "Nee er zit geen Aspartaam in" kon geven incl body en fit zelf.

Bedankt Iso!
 
Als zoetstof wordt er toch sucralose gebruikt zegt bnf....
 
Als zoetstof wordt er toch sucralose gebruikt zegt bnf....

En dat betekent dat het volledig aspartaam vrij is? Daarnaast word ik een beetje in twijfel gebracht de een zegt ja de ander nee.
 
Dank je wel, kapitein(panne)koek :p
 
En dat betekent dat het volledig aspartaam vrij is? Daarnaast word ik een beetje in twijfel gebracht de een zegt ja de ander nee.
Als bodyenfit zegt dat de ingrediëntenlijst helemaal klopt en het sucralose gezoet is zou ik daar maar gewoon van uitgaan toch... Als je het zeker wil weten moet je het maar bij een onderzoekslaboratorium laten testen.

Desalniettemin vind ik het wel redelijk misleidend dat op de website alleen de samenstelling van de smaak 'naturel' vermeld staat terwijl die waarschijnlijk het minst verkocht wordt.
 
Dank je wel, kapitein(panne)koek :p

Als je dan toch wilt doorgaan mag je wel meer je best doen dit is toch geen niveau. Veels te makkelijk is het zelfde als ik zou zeggen 3nig(t)ma. Zwak niveau

---------- Post toegevoegd 28 June 2013 om 00:47 ----------

Als bodyenfit zegt dat de ingrediëntenlijst helemaal klopt en het sucralose gezoet is zou ik daar maar gewoon van uitgaan toch... Als je het zeker wil weten moet je het maar bij een onderzoekslaboratorium laten testen.

Desalniettemin vind ik het wel redelijk misleidend dat op de website alleen de samenstelling van de smaak 'naturel' vermeld staat terwijl die waarschijnlijk het minst verkocht wordt.

Exact mijn punt. Weet jij misschien een alternatief voor een goeie isolaat shake?

Thanks!
 
Back
Naar boven