MuscleMeat

Nieuws Écht gezond afslanken - Natural Fat Control

Hoe denk jij over afvallen / vet verbranden

  • Ik wil snel 'vet verbranden' met een supplement dat mogelijk schadelijke stoffen bevat

    Stemmen: 31 30,1%
  • Ik wil rustig 'vet verbranden' met gezonde voeding en evt. een gezond supplement

    Stemmen: 63 61,2%
  • Ik wil niet afvallen, ben al klaar voor het strand

    Stemmen: 6 5,8%
  • Ik wil niet afvallen, want ik ben goed zoals ik ben

    Stemmen: 3 2,9%

  • Totaal stemmers
    103

Bezoekers in dit topic

Powersupplements

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid sinds
2 mei 2006
Berichten
2.128
Waardering
119
Lengte
1m99
Massa
122kg
Beste DBB-ers,

Wij krijgen regelmatig de vraag of we nog nieuwe voedingssupplementen ontwikkelen. Dat is echter niet eenvoudig door de eisen die wij stellen aan een nieuw product.

Zoals veel van jullie weten, zijn wij bij Power Supplements heel terughoudend in het aanbieden van supplementen. Veel producten / ingrediënten zijn naar onze mening niet werkzaam of onveilig. Wij willen alleen producten in onze shop waar we achter kunnen staan!

Waar het meest om gevraagd wordt, is een 'fat burner' of 'afslank supplement' (op de voet gevolgd door een testosteron booster :D ). We hebben natuurlijk geluisterd. Met onze nieuwe 'fat burner' willen we jullie vandaag graag kennis laten maken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Natural Fat Control is in zekere zin de tegenpool van de traditionele fat burner. De traditionele fat burner werkt snel, maar heeft vaak ook ongewenste neveneffecten. Je kan je er minder lekker, opgejaagd of gestresst bij voelen. Een aantal veel gebruikte ingredienten wordt ook verdacht van een nadelige invloed op de gezondheid!

Met het bovenstaande in gedachten was ons uitgangspunt voor Natural Fat Control heel bijzonder: Wat zijn de meest gezonde voedingsmiddelen / voedingsstoffen die geschikt zijn om het lichaamsvetpercentage op een lager peil te brengen? En zijn deze geschikt voor verwerking in een supplement?
We kwamen uit op 3 plantenextracten waarvan er twee beroemd zijn bij life extensionisten.

- Groene thee extract (80% catechinen, 45% EGCG)
- Curcuma Longa extract (95% curcuminoiden)
- Druivenpittenextract (95% OPC's)

We zijn van mening dat Natural Fat Control de meest geschikte hulp bij het afslanken is, als je uitgaat van lange termijn gebruik!

Een overzicht van wat Natural Fat Control te bieden heeft vind je op de productpagina van Natural Fat Control. Hieronder een kort (niet compleet) overzicht:

-----------------------------------------------

Natural fat Control

  • Stimuleert vetverbranding
  • Remt de opslag van vet
  • Geeft geen opgejaagd gevoel
  • Beschermt spierweefsel tegen overbelasting
  • Is anti-katabool
  • Beschermt tegen overgevoeligheid van gewrichten
  • Is goed voor hart- en vaatstelsel

In tegenstelling tot veel andere afslankmiddelen is de stimulering van de vetverbranding mild; je krijgt er geen opgejaagd en gestresst gevoel bij.

Het combineren van groene thee-extract, druivenpitextract en kurkuma-extract komt voort uit een nieuwe benadering in het denken over afslanksupplementen. Het gaat er niet langer om, zo snel mogelijk resultaat te bereiken. Dat gaat namelijk vaak ten koste van de gezondheid. Bovendien zijn snelle resultaten meestal niet blijvend.

Natural Fat Control is juist een middel om het lichaam in haar eigen tempo en op een natuurlijke manier naar een nieuwe balans te brengen. Je bereikt en je behoudt het lagere vetpercentage op een gezonde manier.

Een pot bevat 180 capsules en de aanbevolen dagdosering is naar keus 1 capsule (mild), 2 capsules (krachtig) of 3 capsules (extra krachtig). We hebben geprobeerd de prijs zo laag mogelijk te houden: € 19,90 per pot, die bij deze doseringen 180 tot 60 dagen meegaat.

Eén capsule bevat:

100 mg groene thee extract (80% catechinen, 45% EGCG).
100 mg kurkuma wortelextract (95% curcuminoïden).
50 mg druivenpittenextract (95% OPC).
1 mg zwarte peperextract (95% piperine).


-----------------------------------------------

Als je wilt, kan je bovenaan de pagina de enquete invullen.

Kris :)


Nog een paar voetnoten voor de geinteresseerden:

Naar curcumine wordt zeer veel onderzoek gedaan. Zoals altijd wordt het gros hiervan uitgevoerd bij dieren. Het (verkennende) onderzoek bij mensen richt zich vooral op de behandeling van kanker. Het onderzoek naar invloed op training en vetverbranding beperkt zich vooralsnog tot rat- en muisstudies. Op basis van de dierstudies en aanwijzingen dat curcumine invloed heeft op een breed scala aan metabole mechansimen in de mens, vermoeden wij dat curcumine terecht kan worden zien als gezonde fat burner.

Groene thee is inmiddels een onbetwiste hulp bij het afslanken (bij mensen). Een gezaghebbende meta-studie (samenvattende studie) heeft de werking van groene thee onderbouwd. Hierbij wordt wel aangemerkt dat groene thee pas werkt als er cafeïne bij gebruikt wordt. Wat we hier als kanttekening bij kunnen plaatsen, is dat de meta studie maar twee onderzoeken beschouwt waarbij het effect van groene thee zonder caffeïne is bepaald! Een ervan is positief de andere negatief.
Verder is het zo dat de studies die wij bekeken hebben uitgaan van passieve mensen! Groene thee lijkt vooral effect te hebben op het moment dat het energieverbruik omhoog gaat. Dat kan met cafeine. Het kan ook met training. Dat lijkt me voor de gemiddelde DBB-er geen probleem ;)

Druivenpittenextract is voor sommigen misschien een vreemde eend in de bijt. Het is niet direct een fat burner. Het completeert en ondersteunt echter diverse metabole acties van curcumine en groene thee. Daarbij lijkt het wellicht een anti-oestrogeen te zijn. In het kader van vetverbranding (en nog veel meer) is dat niet verkeerd!
 
Curcuma:bow2:

Die mix ziet er wel netjes uit man, blijkbaar je huiswerk gedaan...
 
proefpersonen nodig? :D
 
Wat bedoel je overigens met "schadelijke stoffen"? Cafeine is imo ver van schadelijk, juist het tegenovergestelde. Bij schadelijke stoffen denk ik aan DNP.
 
Volgendjaar ga ik pas cutten voor de zomer na mijn mening moet je eerst een pak massa hebben :)
 
Curcuma:bow2:

Die mix ziet er wel netjes uit man, blijkbaar je huiswerk gedaan...

Idd voor mij het eerste supplement dat ik daar mee zie. Waar vraagje, waarom geen piperine erin? ". "Another method to increase the bioavailability of curcumin is to add piperine, found in black pepper, which increases the uptake of curcumin by 2000 per cent in humans."
http://www.ergogenics.org/supplement135.html

Denk ook dat piperine de opname van groene thee en de druivenpitten versterkt.

Verder houd ik het zo af en toe een paar weken bij mijn ECA, TS ziet dat vast als een schadelijke stof?
Wat is schadelijk; als we het over DNP hebben lijkt me dat helder, Clen durf ik ook nog niet aan. T3 is dat schadelijk ook op de lange termijn?

Ik zie cycle achtige producten die je vanwege bijwerkingen niet lang moet nemen en handig zijn voor snel een paar kilo en producten als groene thee, kokosolie en visolie die je langdurig kan gebruiken en op de lange duur veel kunnen betekenen.
 
Laatst bewerkt:
Idd voor mij het eerste supplement dat ik daar mee zie. Waar vraagje, waarom geen piperine erin? ". "Another method to increase the bioavailability of curcumin is to add piperine, found in black pepper, which increases the uptake of curcumin by 2000 per cent in humans."
http://www.ergogenics.org/supplement135.html

Denk ook dat piperine de opname van groene thee en de druivenpitten versterkt.



Eén capsule bevat:

100 mg groene thee extract (80% catechinen, 45% EGCG).
100 mg kurkuma wortelextract (95% curcuminoïden).
50 mg druivenpittenextract (95% OPC).
1 mg zwarte peperextract (95% piperine).

Kris zal straks wat vragen beantwoorden, hij is nu niet aanwezig. :)


Jaap
 
Aanbevolen dagelijks gebruik:

Mild: 1 capsule. Krachtig: 2 capsules. Extra krachtig: 3 capsules. Naar keus verdeeld over de dag of in één keer innemen. Alleen in te nemen met een maaltijd. Liefst niet combineren met zuivelproducten. Aanbevolen dosering niet overschrijden. Voedingssupplementen dienen niet te worden gebruikt als vervanging van een gevarieerde voeding.

__________

bedoelen jullie hiermee dat je dit product helemaal niet mag gebruiken in combo met zuivel of dat je het niet in mag nemen met zuivel? en waarom is dat eigenlijk?
 
interessant, een fat burner zonder meuk erin. goed bezig :) misschien na het seizoen ook eens proberen.
 
Curcumin is idd interessant, zag het al een keer eerder hier, werkt blijkbaar ook tegen spierpijn.
 
Wat bedoel je overigens met "schadelijke stoffen"? Cafeine is imo ver van schadelijk, juist het tegenovergestelde. Bij schadelijke stoffen denk ik aan DNP.

Cafeïne in beperkte hoeveelheden is niet schadelijk bij normaal gebruik (in ieder geval niet duidelijk aantoonbaar). Bij de forse hoeveelheden die soms gebruikt worden, heb ik mijn bedenkingen.
We hebben cafeïne niet toegevoegd aan Natural Fat Control. Mensen kunnen zelf beslissen of ze het nemen met een bakje koffie. :)

Volgendjaar ga ik pas cutten voor de zomer na mijn mening moet je eerst een pak massa hebben :)

Pas op dat je niet teveel vetmassa opbouwt. Op een gegeven moment ga je dan nieuwe vetcellen aanmaken. Dat betekent mogelijk dat je gevoeliger wordt voor vetopslag. Ook wordt gesuggereerd dat je, nadat je flink 'dik' bent geweest, moeilijker weer kan afvallen. Die vetcellen schijnen een signaal af te geven als ze krimpen waardoor het afvallen moeilijker wordt.
Veel vet betekent ook meer aromatase. Daardoor zet je testosteron sneller om in estradiol en androstenedion naar estrone.

Curcuma:bow2:

Die mix ziet er wel netjes uit man, blijkbaar je huiswerk gedaan...

Dank je :)

Idd voor mij het eerste supplement dat ik daar mee zie. Waar vraagje, waarom geen piperine erin?

Jaap gaf het al aan: 1 mg per capsule. Er is maar een klein beetje nodig. We hebben het verder niet in de tekst genoemd omdat we het verhaal niet te uitgebreid willen maken ;)

Verder houd ik het zo af en toe een paar weken bij mijn ECA, TS ziet dat vast als een schadelijke stof?
Wat is schadelijk; als we het over DNP hebben lijkt me dat helder, Clen durf ik ook nog niet aan. T3 is dat schadelijk ook op de lange termijn?

De efedrine maakt de ECA stack inderdaad schadelijk. Vandaar ook dat het van de markt is gehaald. T3 en clen zou ik ook absoluut laten staan.

Ik zie cycle achtige producten die je vanwege bijwerkingen niet lang moet nemen en handig zijn voor snel een paar kilo en producten als groene thee, kokosolie en visolie die je langdurig kan gebruiken en op de lange duur veel kunnen betekenen.

Ik denk dat de beste strategie is, om altijd op je vetpercentage te letten. Het is naar mijn idee ook mogelijk om geleidelijk spiermassa op te bouwen en geleidelijk daarbij vet te verliezen.
Te veel schommelen met het vetpercentage is een behoorlijke stressfactor voor het lichaam.

Aanbevolen dagelijks gebruik:

Mild: 1 capsule. Krachtig: 2 capsules. Extra krachtig: 3 capsules. Naar keus verdeeld over de dag of in één keer innemen. Alleen in te nemen met een maaltijd. Liefst niet combineren met zuivelproducten. Aanbevolen dosering niet overschrijden. Voedingssupplementen dienen niet te worden gebruikt als vervanging van een gevarieerde voeding.

__________

bedoelen jullie hiermee dat je dit product helemaal niet mag gebruiken in combo met zuivel of dat je het niet in mag nemen met zuivel? en waarom is dat eigenlijk?

Je moet het niet samen met zuivel gebruiken. Eiwitten, en met name eiwitten uit zuivel hebben een remmend invloed op de opname van polyfenolen (zoals catechines, curcuminoiden en OPC's). We adviseren wel om Natural Fat Control uitsluitend bij een maaltijd te nemen.
Misschien is bij een paar stuks fruit optimaal. Maar probeer dat dan eerst maar eens met 1 capsule. Curcumine heeft een maagbeschermend effect, maar kan bij veel mensen toch wat zwaar vallen als het niet met een volledige maaltijd gecombineerd wordt.

Kris :)
 
Laatst bewerkt:
Geen uiensap? :(

Hahah!! We moeten eerst de research afronden he! ;)

Ik zit al een lange tijd te broeden op een T-booster hoor. Maar laten we niets overhaasten.

Ik kan je al wel zeggen dat ik iets heb wat weergaloos werkt. En het is iets heel simpels (ik bedoel niet het uiensap).
Maar op lange termijn is het waarschijnlijk niet goed. Misschien in cycli? :rolleyes:

Kris :)

Nu maar eens naar huis toe.
 
kan je die pepperine en kurkuma wortelextract ook gewoon los kopen ergens?
 
Pas op dat je niet teveel vetmassa opbouwt. Op een gegeven moment ga je dan nieuwe vetcellen aanmaken. Dat betekent mogelijk dat je gevoeliger wordt voor vetopslag. Ook wordt gesuggereerd dat je, nadat je flink 'dik' bent geweest, moeilijker weer kan afvallen. Die vetcellen schijnen een signaal af te geven als ze krimpen waardoor het afvallen moeilijker wordt.
Veel vet betekent ook meer aromatase. Daardoor zet je testosteron sneller om in estradiol en androstenedion naar estrone.

Ik snap je punt. Maar ik heb het ook niet echt over bulken zit net boven onderhoud. Niet echt clean. En cutten is sws een crime aangezien mijn stofwisseling altijd k*t was en dat gaat langzamerhand beter
 
Ik denk het wel. Maar dat zal duurder zijn dan deze combi.

De combinatie is idd goed en kurkuma is het enige wat erg goedkoop (toko) peperine is los duur. Kurkuma los is trouwens behoorlijk vies, heb het heel even met gemalen peper naar binnen gewerkt. (skinnie doet het ook zo)

Ik was blijkbaar behoorlijk slechtziend net, had de peperine niet zien staan. :duh:
 
Laatst bewerkt:
curcuma zoals in couscous?
 
Aanbevolen dagelijks gebruik:

Mild: 1 capsule. Krachtig: 2 capsules. Extra krachtig: 3 capsules. Naar keus verdeeld over de dag of in één keer innemen. Alleen in te nemen met een maaltijd. Liefst niet combineren met zuivelproducten. Aanbevolen dosering niet overschrijden. Voedingssupplementen dienen niet te worden gebruikt als vervanging van een gevarieerde voeding.

__________

bedoelen jullie hiermee dat je dit product helemaal niet mag gebruiken in combo met zuivel of dat je het niet in mag nemen met zuivel? en waarom is dat eigenlijk?

kan ik dit dan ook niet gebruiken wanneer ik 2 a 3 x per dag een shake neem ??
lees net dat het ook niet vlak voor een operatie mag ,waarom niet ?
en hoe gouw na een operatie wel weer ?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven