XXL Nutrition

beste tijdstip !

Bezoekers in dit topic

calcification

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 okt 2005
Berichten
6.166
Waardering
216
hallo,
ik heb me een pot creatine monohydraat aangeschaft van Optimum Nutrition
(creapure)
ik zou dit nu willen innemen gedurende een 4tal weken, dagelijks.
over al dan niet laden ben ik al uit (ik ga het gewoon doen 5g. per dag in glas druivensap)

Nu wat ik heel belangrijk vind en moeilijk echt duidelijkheid over terug vind is het beste tijdstip om dit glas te drinken !

-s'morgens voor je ontbijt -na je ontbijt
-gewoon in de voormiddag- gewoon in de namiddag
-s'middags voor je maaltijd-s'middags na je maaltijd
-s'namiddags ergens
-s'avonds voor je maaltijd-s'avonds na je maaltijd
-net voor uw training- net na je training
-n uur voor je training
....


ik zou er volgende week willen aanbeginnen , kan iemand (liefst beetje gegrond) me hier meer uitleg over verschaffen wat beste moment is om creapure te nuttigen???

veel dank.
 
Direct na de training in je shake met whey en dextro.

Op niet traindagen of als je wilt laden direct na het opstaan.
 
na de training in je shake met whey en dextro ????
al verscheidene keren gelezen dat je creatine best NIET met eiwitten samen tot u neemt.
zou het enkel met groot glas druivensap naar binnen gieten...
 
calcification zei:
na de training in je shake met whey en dextro ????
al verscheidene keren gelezen dat je creatine best NIET met eiwitten samen tot u neemt.
zou het enkel met groot glas druivensap naar binnen gieten...

Geef eens 1 goede reden waarom je creatine niet met whey zou innemen??
 
Je kan direct na de training eerst je dextro met crea nemen en je whey shake vlak voor je training omdat de opname van de eiwitten ongeveer een uur duurt en dus na je training de whey gelijk gebruikt kan worden door het lichaam.
 
maar ik maak mn whey shake altijd met water ! zal men lichaam dit dan ni veel sneller opnemen ? (ik train meestal 1u15min.)

de creatine+dextro neem ik onmiddelijk na mn training dan das al ok , maar wanneer best mn whey dan?

s'morgens bij mn bordje brinta is ni genoeg é ;)
 
calcification zei:
hallo,
ik heb me een pot creatine monohydraat aangeschaft van Optimum Nutrition
(creapure)
ik zou dit nu willen innemen gedurende een 4tal weken, dagelijks.
over al dan niet laden ben ik al uit (ik ga het gewoon doen 5g. per dag in glas druivensap)

Nu wat ik heel belangrijk vind en moeilijk echt duidelijkheid over terug vind is het beste tijdstip om dit glas te drinken !

-s'morgens voor je ontbijt -na je ontbijt
-gewoon in de voormiddag- gewoon in de namiddag
-s'middags voor je maaltijd-s'middags na je maaltijd
-s'namiddags ergens
-s'avonds voor je maaltijd-s'avonds na je maaltijd
-net voor uw training- net na je training
-n uur voor je training
....


ik zou er volgende week willen aanbeginnen , kan iemand (liefst beetje gegrond) me hier meer uitleg over verschaffen wat beste moment is om creapure te nuttigen???

veel dank.

Jij hebt je oplaadfase al gehad ofniet? oplaadfase--> eerste week s'morgens en na het trainen.
Daarna pak je het gewoon na je training. Die whey pak je s'morgens en ook gewoon na je training en eventueel voor het slapen gaan.
Je neemt dan gewoon tussen je crea inname en eiwit iname een kwartier tussen.
 
halve dosering vlak voor je trainen, halve dosering vlak na je trainen.

Hoeveel druivensap wil je erbij nemen? ? Simpele kh verhaal met creatine berust namenlijk op een grote/snelle insuline afgite en een "glas" druivensap bezit gewoon niet genoeg suikers om een hoge insulinepiek te veroorzaken en de suiker die het bevat bestaat ook nog eens voor ca 50% uit fructose, waardoor de snelheid ook gedrukt word.


Ik ben van mening dat als de cellen vlgeladen zijn supplementatie op rustdagen weggegoid geld is (wat je niet extra verbruikt hoeft/kan ook niet aangevuld worden) maar als je toch besluit te gebruiken dan is s'morgens op je nuchtere maag en goed tijdstip


Creatine kan je trouwens prima met eiwit nemen. Puur theoretisch ziten er mischien wel wat nadelen aan, maar in praktijk zal de zuurgraaddaling in de maag door de eiwitten niet zo sterk zijn dat het de creatine zal aantasten (mits goed opgelost). Zelfde geld voor splitsing dmv eiwitsplitsende enzymen. Als de creatine goed is opgelost zal je ook daar weinig last van hebben.
 
jawa zei:
Die whey pak ....................eventueel voor het slapen gaan.


Niet echt een goed moment voor wei
 
3XL zei:
Niet echt een goed moment voor wei

Wat als je net na de training je nest inkruipt? zou ik dan gaan voor de snelle eiwitten of eerder voor pakweg een bakje kwark gaan?
 
creatine met aa innemen werkt ook goed voor en na training
 
JaSz zei:
creatine met aa innemen werkt ook goed voor en na training
in AA drink zit er geloof ik ook wel dextrose, maar ik heb mn dozen druivensap nu al gekocht dus ik ga het hiermee doen , maar goed te horen dat jullie n halve dosering voor training en halve erna adviseren.
met halve bedoelen jullie dan toch 2,5 gr é ?
en op rustdag dan juist in de morgen voor het ontbijt?
 
sommige mensen nemen 10 gr per dag dus die nemen 5gr voor en 5gr na de training ligt er een beetje aan hoe groot je ben...
 
Blackadder zei:
Wat als je net na de training je nest inkruipt? zou ik dan gaan voor de snelle eiwitten of eerder voor pakweg een bakje kwark gaan?

whey en kwark
 
Brutez zei:
Direct na de training in je shake met whey en dextro.

Op niet traindagen of als je wilt laden direct na het opstaan.

Hoeveel dextrose..?
Is dat het enigste tijdstip dat jij dextrose neemt op een dag..?

En geen Creatine met dextrose voor de training.?
 
Big Gerard zei:
Hoeveel dextrose..?
Is dat het enigste tijdstip dat jij dextrose neemt op een dag..?

En geen Creatine met dextrose voor de training.?

wel ik ga begin volgende week mee starten ,heb ook gewone creatine zoals jij ik ga enkel dextro (druivensap) gebruiken met mn creatine, ik ga wel s proberen zoals 3xl zei , 2,5g.voor mn training met wat druivesap en onmiddelijk na mn training de andere portie (2,5g.)

op rustdagen neem ik de crea in één portie 5g.dus s'morgens nog voor het ontbijt
 
calcification zei:
ik ga enkel dextro (druivensap) gebruiken met mn creatine


Neem je nu Dextro? of druivensap ? ? ?


Dextro is 100% dextrose (glucose), druivensap is 50% dextrose/50%fructose.
 
3XL zei:
Neem je nu Dextro? of druivensap ? ? ?


Dextro is 100% dextrose (glucose), druivensap is 50% dextrose/50%fructose.

HOeveel dextro moet je nemen dan per keer..?
Samen in 1 shake neem ik aan..:) (kan daar eventueel ook whey bij)
 
3XL zei:
Neem je nu Dextro? of druivensap ? ? ?


Dextro is 100% dextrose (glucose), druivensap is 50% dextrose/50%fructose.

ow...daar heb ik nu nog ni echt bij stilgestaan , ja het is inderdaad druivensap , heb er al veel goeds over gelezen om dit te gebruiken van vloeistof bij je creatine voor opname te bevorderen.
misschien toch s overwegen om n zak dextrose te gaan kopen in belgië
 
Big Gerard zei:
Hoeveel dextrose..?
Is dat het enigste tijdstip dat jij dextrose neemt op een dag..?

En geen Creatine met dextrose voor de training.?

Ja is het enige tijdstip.

En nooit geen dextro voor een training nemen..
 
Back
Naar boven