AndroidHealthClinic

de beste creatine discussie topic.

Bezoekers in dit topic

Jobay

Cool Novice
Lid sinds
19 dec 2011
Berichten
199
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
hei beeschten,

ik drop ff een topicje neer om iedereen uit te nodigen in een openbare discussie: welke creatine is het best?
er zijn mensen die zweren bij het monohydraat poeder, anderen die zeggen dat capsules evengoed of zelfs beter werken
(Dat verschilt waarschijnlijk ook per persoon).
vloeibare creatine is sowieso onzin had ik hier ergens gelezen.

als voorbeeld: Creapure creatine vs Kre-Alkalyn EFX!
welke zou het beste zijn? Heb gehoord dat die kre-alkalyn best werkt...

post hier je argumenten voor of tegen poeder of caps.(of vloeibaar!)
(geen lolbroekerij, pls.;))

thx
 
Is geen discussie. Beste is creatine monohydraat. Al de rest is ofwel evengoed maar duurder, ofwel slechter maar duurder dan monohydraat. :slotje: :D
 
One does not simply create a succesfull topic.jpg
 
Is geen discussie. Beste is creatine monohydraat. Al de rest is ofwel evengoed maar duurder, ofwel slechter maar duurder dan monohydraat.

@ Suicide sid

Wat een onzin...
 
Heb al 2 verschillende merken monohydraat gehad, werkt voor geen sikkepit bij mij.
Ik vermoed dat creatine gewoon niets voor mij is.
 
Is geen discussie. Beste is creatine monohydraat. Al de rest is ofwel evengoed maar duurder, ofwel slechter maar duurder dan monohydraat. :slotje: :D
yep wat je zegt is ook mijn mening ;) +1
 
Godver... typ ik een heel verhaal en druk ik op het kruisje :o k*t chrome.
Nou even in het kort dan.

Heb al 2 verschillende merken monohydraat gehad, werkt voor geen sikkepit bij mij.
Ik vermoed dat creatine gewoon niets voor mij is.

Doseer je te laag?

Weet wel dat de effecten van creatine sowieso minimaal zijn.



Over mono vs. andere:

Dat mono de opname van creatine verbetert zoals supplementbedrijven beweren is bs. De enige theorie waarom andere vormen beter zouden kunnen zijn als mono is wanneer de aangekoppelde verbinding op zichzelf ook nog spieropbouwende eigenschappen heeft. 1 voorbeeld van zo'n verbinding met potentieel effect is fosfaat. (is maar een voorbeeld, wil dus niet zeggen dat het beter is)

Gewoon mono pakken dus, andere vormen geven geen meerwaarde, zover als we nu weten.


Creapure vs. andere merken:

Afgaande op userreviews zou creapure veel effectiever moeten zijn dan andere (chinese?) creatine. Ik weet hier helaas weinig van, alleen als ik logisch nadenk zou ik zeggen dat een iets minder pure creatine niet per see zwakker zou moeten presteren. Zeker als je bedenkt dat de meeste mensen hun creatine overdoseren (meer dan nodig is voor maximale effecten). Ik vraag me dan ook sterk af of het dure 'creapure' gewoon goed geslaagde marketing is. Iemand die hierover input kan leveren kan ik op prijs stellen.
 
Creapure vs. andere merken:

Afgaande op userreviews zou creapure veel effectiever moeten zijn dan andere (chinese?) creatine. Ik weet hier helaas weinig van, alleen als ik logisch nadenk zou ik zeggen dat een iets minder pure creatine niet per see zwakker zou moeten presteren. Zeker als je bedenkt dat de meeste mensen hun creatine overdoseren (meer dan nodig is voor maximale effecten). Ik vraag me dan ook sterk af of het dure 'creapure' gewoon goed geslaagde marketing is. Iemand die hierover input kan leveren kan ik op prijs stellen.

Wel dat vraag ik mij nu ook eens af. Zelf geloof ik ook niet dat creapure beter resultaten gaat geven omdat het zuiverder is. Ok, kwalitatief is het (beweert men) beter, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat het zich vertaalt in een betere werking. Misschien is dit zo een beetje hetzelfde verhaal als Whey isolaat vs concentraat? Isolaat is duurder en zuiverder, maar je kan evengoed de goedkopere concentraat variant kiezen.
 
Here is a basic list of just some of the Creatines on the market:

Creatine Monohydrate – this is the original version sold back in the 80's for improving strength and stamina for weightlifters. It is tried and tested, however it has been replaced with newer and fancier creatine molecules. I HIGHLY suggest supplements still contain some creatine monohydrate for one big reason. Creatine monohydrate is the only form proven in scientific studies to create new muscle cells. There are many studies showing Creatine Monohydrate increases the formation of new muscle cells and one important study showing that other forms of creatine do not have this effect!

Creatine Malate – this is creatine bound to malic acid. The preferred form is DiCreatine Malate since that is the only form that is possible, the other forms (tricreatine malate) are usually just creatine monohydrate mixed with straight malic acid. The supposed benefit of Creatine Malate is reduced bloating and increased endurance, since malate is involved in increasing cellular energy by being part of the krebs cycle. Overall, this ingredient has many years of solid anecdotal support and I feel it is a good addition to any creatine blend.

Creatine Asperate – this is creatine bound to aspartic acid. This is very similar to Creatine Malate and should prove to be even better for endurance athletes, since asparate is even more directly involved in recharging the mitochondrial energy system. Creatine Asperate is an improved form of Creatine Malate, but both should give very good endurance gains without extra bloat.

Creatine Ethyl Ester HCL – the latest "big splash" is Creatine Ethyl Ester. This ingredient has some strong anecdotal evidence of it working, but the science behind it is very flawed. The "ester" is supposed to make the creatine more absorbable and fat soluble. This belief is pretty flawed since creatine dissolves quite easily in water and there is little chance of it becoming fat soluable with this ester even if it was desirable to do so. Most likely this product works by stabilizing the Creatine molecule with the HCL portion, which slows down some of the conversion to creatinine (a waste product).

Creatine Gluconate – this product is simply Creatine bonded to sugar or glucose. No idea why that would be a big advantage over dumping some sugar in with your monohydrate, but it certainly doesn't hurt anything. Sugar helps the uptake of creatine in the cell, so it could have a positive effect.

Creatine Decanoate – no clue why anyone would want to bond decanoic acid to creatine unless they just want to take advantage of the "deca" in the name. Decanoic acid doesn't seem to increase performance or provide any benefits.

Creatine AKG – simply creatine bound to alpha keto gluterate which is a glutamine type molecule. No real data on this ingredient, but it should work pretty well in theory since both creatine and glutamine are good for you. AKG should help with the absorption of creatine.

Creatine Magnesium Chelate – another creatine molecule bound to magnesium. Chelated minerals were very popular as a way of increasing the absorption. Certainly nothing wrong with magnesium, since it is great for you, but I don't see the positive benefit of binding creatine to a mineral when you could just take a good magnesium supplement and plain old monohydrate.

Creatine Orotate – similar to Creatine Malate and Creatine Asperate, Creatine Orotate provides increased cellular energy and improved absorption. Orotic Acid does provide benefit to the bodybuilder by increasing strength and stamina.

Well, that is a short list of the types of creatines that are on the market. In my opinion a mixed form of multiple creatines is the best way to take a creatine supplement. I would for sure have some Creatine Monohydrate in with your other mixes, since as stated above only Creatine Monohydrate is proven in the scientific literature to actually increase satellite cells (new muscle growth) where some of the other products like Creatine Malate did not have this effect. Without new muscle cells, a bodybuilder can only get so big, which is why some people are "hard gainers".

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Just some info, in het geval dat mensen zich afvragen wat is verschil tussen al die creatines.
 
Ik gebruik al een week creatine ik merk er nog niks van....
 
monohydraat werkt het beste bij mij, ben er nu weer bijna 2 weken mee gestopt merk al direct weer minder volume in de spieren, krachtverlies beetje en ik kan de trainingen niet meer zo lang volhouden als voorheen.
mono heeft altijd wel een goed effect gehad op mij alleen krijg ik er wel een vocht kop van en puisten op me rug en gezicht :(
heb hiervoor een poos magnificent gebruikt, zit een blend van verschillende creatines in, werkte ook lekker moet ik zeggen en had minder last van puisten.
 

Je lichaamsvoorraad creatine is voor 95% aanwezig in de spieren, de rest in het bloed veronderstel ik. De extra opgeslagen creatine in de spieren houden vocht vast en zo lijken je spieren volumineuzer. En de hoeveelheid extra creatine die je in je spieren vast houdt zegt iets over de effectiviteit van de creatine supplementatie.

Aangezien creatine alleen vocht in de spieren vasthoudt klinkt de 'creatine bloat' (onderhuids vocht vasthouden) mij als een mythe in de oren. Kan iemand mij een mechanisme voorleggen wat wetenschappelijk is onderschreven hoe die creatine bloat zou kunnen ontstaan? Ik heb het nergens zien terugkomen in de vele literatuur die ik gelezen heb. For what its worth: zelf ook helemaal niks maar dan ook niks van een bloat ervaren en ik experimenteer de laatste jaren veel met crea (oa. verschillende vormen en off perioden).

Imo: een soort marketingtrucje om duurdere creatinevormen te slijten. Het klinkt aannemelijk omdat creatine vocht vasthoudt in de spieren, dan denken mensen, dat kan een vochtige look veroorzaken. Er zijn heel veel gebruikers van creatine, en als eentje ook maar iets ziet in de spiegel (kan aan van alles toe te dichten zijn, zoutinname.. whatevs) of het zit gewoon tussen hun oren... dan vermelden ze dit op het forum en noemen creatine als veroorzaker. Vele mensen bevestigen dit en een mythe is ontstaan.

Voor wie het leuk vindt, hier zijn wat creatine vormen die hedendaags gebruikt worden in volgorde van populariteit (onder mensen die ik heb ondervraagd).
Monohydrate, ethyl-ester, malate, citrate, phosphate, alpha-ketoglutarate, kre-alkalyn, pyruvate, nitrate, hydrochloride, magnesium chelate, oratate en gluconate.
 
Aangezien creatine alleen vocht in de spieren vasthoudt klinkt de 'creatine bloat' (onderhuids vocht vasthouden) mij als een mythe in de oren. Kan iemand mij een mechanisme voorleggen wat wetenschappelijk is onderschreven hoe die creatine bloat zou kunnen ontstaan? Ik heb het nergens zien terugkomen in de vele literatuur die ik gelezen heb. For what its worth: zelf ook helemaal niks maar dan ook niks van een bloat ervaren en ik experimenteer de laatste jaren veel met crea (oa. verschillende vormen en off perioden).

Ben ik helemaal met je eens, ben het zelf ook echt nergens tegengekomen in de literatuur.
 
monohydraat werkt het beste bij mij, ben er nu weer bijna 2 weken mee gestopt merk al direct weer minder volume in de spieren, krachtverlies beetje en ik kan de trainingen niet meer zo lang volhouden als voorheen.
mono heeft altijd wel een goed effect gehad op mij alleen krijg ik er wel een vocht kop van en puisten op me rug en gezicht :(
heb hiervoor een poos magnificent gebruikt, zit een blend van verschillende creatines in, werkte ook lekker moet ik zeggen en had minder last van puisten.

Sinds ik creatine gebruik kan ik me trainingen juist niet af maken, ik krijg altijd zo een hoofdpijn.
 
Nog paar dingen over creatine, zodat mensen geen vragen gaan stellen :)
[Link niet meer beschikbaar]
Geschereven door Jacob Wilson
[Link niet meer beschikbaar]
In het geval dat iemand twijfelt of die man wel weet waar ie het over heeft :)
 
Back
Naar boven