MuscleMeat

Sp's zomer cut!

Bezoekers in dit topic

SP1988

Huge Freak
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8.850
Waardering
14.704
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
Ik heb de afgelopen maanden flink lopen bulken en ik vond het nu wel tijd om de focus te leggen op het droog trainen. Ik heb nog niet heel veel massa, maar zoals elke andere vrouw wil ik ook lekker strak op het strand rond paraderen. Volgend jaar hopelijk met meer spiermassa natuurlijk ;)

De bulk heeft me opgeleverd wat ik wou. Meer spiermassa, maar geen toename in vetmassa. Tenminste, morgen is de laatste meting dus dan weet ik pas echt het resultaat van ruim 2 maanden bulken. Ik heb de eerste maand te laag ingezet qua calorieën dus dat heeft ervoor gezorgd dat mijn vet% van 22,7 naar 21,1% ging (2400-2700 en inmiddels is dat 2800-3300).

Dit waren de uitslagen van de laatste metingen
4-punts huidplooi 3 feb. 2014 24,2% (gewicht 59,5 kg)
Vetmassa 14,39 kg LBW 45,11 kg
start bulk
4-punts huidplooi 10 maart 2014 22,7% (gewicht 59,5 kg)
Vetmassa 13,62 kg LBW 46,38
4-punts huidplooi 14 april 2014 21,1% (gewicht 60 kg)
Vetmassa 12,66 kg LBW 47,34
4-punts huidplooi 19 mei 2014 ?% (gewicht ? kg)
?
gewicht van vandaag was iig 61.2 kg dus ik ben weer een beetje zwaarder.

Ik wil ongeveer 6-8 weken gaan cutten. Sowieso niet langer dan dat, maar de weken na de cut ga ik ook niet direct weer bulken (langzaam aan meer kcal weer toevoegen en wellicht wat minder cardio).

Ik hou voor mijzelf de spiegel, foto's en huidplooi (buik, bovenbenen, zijkant knie) in de gaten. Als er na een week niets gebeurd dan voeg ik wat cardio toe of ik ga iets naar beneden in kcal.

Ik zet in op 2500-2700 kcal qua voeding.

Qua training ga ik van een 4 naar een 5 split en verder probeer ik gewoon simpelweg zoveel mogelijk extra te verbranden (het maakt dus niet uit wat ik doe). Hierbij gebruik ik mijn hartslagmeter als leidraad.

Volgens mijn hartslagmeter verbrand ik tussen de 2600-3800 kcal (de minst actieve dag naar de meest actieve dag). De bedoeling is elke dag rond de 3300 kcal te verbranden (dat kan dus ook gewoon lekker wandelen zijn). Ik ga niet 6-8 weken lang met mijn hartslagmeter rond lopen dus ik ga aankomende week wel alles bijhouden zodat ik de weken erop wel zo ongeveer weet wat ik moet doen.

Wij zijn een behoorlijk actief gezin (geen auto, dus alles gaat op de fiets). Vandaag na de lunch geocaching gedaan (super leuk!) en we gaan zo meteen even badmintonnen (dat is dus bovenop een dikke uur krachttraining + 40 min fietsen). Ik werk 3 dagen (kantoorbaan) en dat is op zich niet verkeerd, want ik ben slecht in rust nemen :P Ik heb dus bewust tijdens mijn bulk niet teveel cardio gedaan en nu mag ik weer! Dat word skaten, badmintonnen, trampoline springen en heel veel wandelen en fietsen:D

Ik ga hier loggen tot aan het einde van de cut, daarna ga ik weer verder in mijn oude log :)

Doel is natuurlijk lager in vet (zeg zo'n 15-16%).

Mijn schema voor morgen is al klaar (de lunch is voor de aankomende 3 dagen precies hetzelfde dus vandaar die rare aantallen).
ontbijt:
whey shake: 1 scoop whey, 2 tl cacao, 1 tl palmsuiker, 200 ml provamel (rice-coco)
2 pannenkoeken: 15 g havermeel, 10 g volkoren speltmeel, 50 ml halfvolle melk, 2 g kokosolie, 5 g palmsuiker

tussendoor:
2 gekookte omega 3 eieren
2 pannenkoeken: 15 g havermeel, 10 g volkoren speltmeel, 50 ml halfvolle melk, 2 g kokosolie, 5 g palmsuiker

lunch:
kip pesto pasta salade: 133 g kip, 10 g pesto teressana, 3,5 g kokosolie, 50 g ongekookte kamut pasta, rucola

tussendoor:
200 g ananas
1 homemade choco dadelzadenreep (hennepzaad, chiazaad, dadels, hazelnoot, cacao, amandelen)

diner:
stamppot spinazie (2 ons aardappelen, 2 ons verse spinazie) met een homemade hamburger (10% vet gehakt, speltmeel, ei) gebakken in kokosolie (5 g)

trainen (borst/triceps/abs)

tussendoor:
1 wheyshake
150 g oven patat

2488 kcal
276 g koolhydraten
82 g vet
162 g eiwitten
 
Zet hem op!!
 
Mooi gedaan hoor, zeker 2 kg VVM erbij. Ben benieuwd hoe het cutten je vergaat.

Zou lekker zijn als je op 2400 kcal kan cutten, maar misschien dat dat met genoeg activiteit ook best lukt.
 
Hee, ben jij verhuisd hierheen! Klinkt goed en realistisch, je doelen. Ik denk dat het een hele goeie aanpak is zo, gewoon de rust erin houden en goed kijken naar wat er gebeurt.
Tijdens de zomer is dat cutten zo slecht nog niet natuurlijk.. lekker eropuit, fietsen en wandelen, maar ook: veel lekker fruit!! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, maar jou kennende gaat dat gewoon helemaal goed komen.

Ben altijd stiekem een beetje jaloers als ik al jouw lekkere eten zie.

Wij hebben ook (bewust) geen auto trouwens! Alles op de fiets! Vinden wij en de kids veel fijner en scheelt bakkenvol geld.
 

komt goed :D


thnx :)

Mooi gedaan hoor, zeker 2 kg VVM erbij. Ben benieuwd hoe het cutten je vergaat.

Zou lekker zijn als je op 2400 kcal kan cutten, maar misschien dat dat met genoeg activiteit ook best lukt.

Thnx! :)

Ja zou mooi zijn! Ik hou van veel eten dus ik schrap liever zo min mogelijk in mijn voeding. Met extra beweging heb ik niet zo'n moeite (en bovendien is er dan meer afleiding, waardoor ik niet zo snel honger zal hebben :)).

Morgen weet ik precies hoeveel vvm erbij is, 5 weken terug was dat zo'n 2 kg.

Hee, ben jij verhuisd hierheen! Klinkt goed en realistisch, je doelen. Ik denk dat het een hele goeie aanpak is zo, gewoon de rust erin houden en goed kijken naar wat er gebeurt.
Tijdens de zomer is dat cutten zo slecht nog niet natuurlijk.. lekker eropuit, fietsen en wandelen, maar ook: veel lekker fruit!! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, maar jou kennende gaat dat gewoon helemaal goed komen.

Ben altijd stiekem een beetje jaloers als ik al jouw lekkere eten zie.

Wij hebben ook (bewust) geen auto trouwens! Alles op de fiets! Vinden wij en de kids veel fijner en scheelt bakkenvol geld.

Met dat mooie weer nu is het eigenlijk een eitje :P Eerder viel ik standaard 2-3 kg af in de zomer en kwam ik dat in de winter weer aan. In de zomer ben ik altijd lekker actief en inderdaad.. veel lekker fruit :D!!

Ik heb sowieso nog wat ruimte in mijn schema voor wat extra fruit :)

Hihi hoezo ben je jaloers :P?

Maar inderdaad geen auto betekent meer geld (en energie, want van een auto wordt je lui) en meer leuke dingen doen daardoor. Heel af en toe is het lastig dat je alles met de bus/trein moet doen, maar gelukkig hebben we veel familie/vrienden die wel een auto hebben.
 
Ik heb de afgelopen maanden flink lopen bulken en ik vond het nu wel tijd om de focus te leggen op het droog trainen. Ik heb nog niet heel veel massa, maar zoals elke andere vrouw wil ik ook lekker strak op het strand rond paraderen. Volgend jaar hopelijk met meer spiermassa natuurlijk ;)

De bulk heeft me opgeleverd wat ik wou. Meer spiermassa, maar geen toename in vetmassa. Tenminste, morgen is de laatste meting dus dan weet ik pas echt het resultaat van ruim 2 maanden bulken. Ik heb de eerste maand te laag ingezet qua calorieën dus dat heeft ervoor gezorgd dat mijn vet% van 22,7 naar 21,1% ging (2400-2700 en inmiddels is dat 2800-3300).

je moet wel oppassen met korte bulk- en cutperiodes en het geswitch daartussen.. Blijkbaar slecht voor de hormonen

https://www.youtube.com/watch?v=b4_7GY8b7xs
 
Dat is mij ook verteld idd, dat korte bulks eigenlijk niet effectief zijn en niet zo goed. Een cut mag daarentegen wel weer kort & krachtig.
Maar zo voor de zomer even indrogen is misschien wel waar je je prettiger bij voelt.

Hihi hoezo ben je jaloers :P?

Maar inderdaad geen auto betekent meer geld (en energie, want van een auto wordt je lui) en meer leuke dingen doen daardoor. Heel af en toe is het lastig dat je alles met de bus/trein moet doen, maar gelukkig hebben we veel familie/vrienden die wel een auto hebben.

Jij eet altijd zo lekker. Ik doe ook mijn best hoor! Maar de perfecte pannenkoeken zijn me nog steeds niet gelukt, behalve dan die dure eiwitkrengen :P

Auto is niet alleen een principiële kwestie hier (en natuurlijk financieel, want inderdaad houden wij heel veel geld over aan geen auto hebben!). Ik ben namelijk ook echt HEEL erg slecht in autorijden. Ik heb zo'n 7 auto's gehad en heb er daarvan 2 total loss gereden, en de andere 5 ernstig beschadigd. Ik heb ook eens met de auto van mijn vader zo hard geparkeerd tegen de auto van mijn stiefmoeder, dat ze beiden gerepareerd moesten worden. Om het nog erger te maken heb ik met mijn gloednieuwe station mijn gloednieuwe carport uit mijn huis geramd. En toen maar besloten dat het gewoon met het oog op het bewaren van de wereldvrede beter was als ik maar geen auto meer reed :P
Openbaar vervoer werkt prima voor ons en de fiets ook; krijg je ook goeie stappers van!! :D
 
je moet wel oppassen met korte bulk- en cutperiodes en het geswitch daartussen.. Blijkbaar slecht voor de hormonen

http://www.youtube.com/watch?v=b4_7GY8b7xs

2 maanden serieus bulken he;) daarvoor gewoon gegeten (zonder schema) en daarmee al paar kg aangekomen (vanaf september 2013)

---------- Post added at 19:30 ---------- Previous post was at 19:25 ----------

Dat is mij ook verteld idd, dat korte bulks eigenlijk niet effectief zijn en niet zo goed. Een cut mag daarentegen wel weer kort & krachtig.
Maar zo voor de zomer even indrogen is misschien wel waar je je prettiger bij voelt.



Jij eet altijd zo lekker. Ik doe ook mijn best hoor! Maar de perfecte pannenkoeken zijn me nog steeds niet gelukt, behalve dan die dure eiwitkrengen :P

Auto is niet alleen een principiële kwestie hier (en natuurlijk financieel, want inderdaad houden wij heel veel geld over aan geen auto hebben!). Ik ben namelijk ook echt HEEL erg slecht in autorijden. Ik heb zo'n 7 auto's gehad en heb er daarvan 2 total loss gereden, en de andere 5 ernstig beschadigd. Ik heb ook eens met de auto van mijn vader zo hard geparkeerd tegen de auto van mijn stiefmoeder, dat ze beiden gerepareerd moesten worden. Om het nog erger te maken heb ik met mijn gloednieuwe station mijn gloednieuwe carport uit mijn huis geramd. En toen maar besloten dat het gewoon met het oog op het bewaren van de wereldvrede beter was als ik maar geen auto meer reed :P
Openbaar vervoer werkt prima voor ons en de fiets ook; krijg je ook goeie stappers van!! :D
Ow jeetje haha, dan beter fietsen indd:D

Mijn huidige recept voor pannenkoeken:
60 g havermout
40 g speltmeel (mag ook tarwe)
200 ml melk (gewoon koe of geitenmelk)
1 ei
Snuf zout

Ik bak ze in cheap ass action mini pannetje. Vuur hou ik redelijk hoog. Ik bak al een half jaar iedere dag pannenkoekjes dus inmiddels bak ik er 8 achter elkaar in 10-15 min :p
 
Cheap ass mini pannetje van de Action, ga ik morgen ff scoren!! Zou boekweitmeel ook kunnen denk je? Daar heb ik toevallig nog een heel pak van staan.
 
Boekweitmeel bakt en smaakt heel anders. Meestal ben je dan meer melk nodig. Je kan natuurlijk altijd proberen:)
Oja havermout moet havermeel zijn (ultra fine oats van body en fitshop:))
 
Nou resultaat is binnen. De trainer had een nieuwe hp meter, dus hopelijk is de meting redelijk hetzelfde. Volgens de meting ben ik iets omhoog gegaan in vet de afgelopen 5 weken, maar 400 g LBW erbij is alsnog heel netjes. Vanaf februari is er dus 2,7 kg LBW bij en daar ben ik natuurlijk super blij mee!:D

4-punts huidplooi 3 feb. 2014 24,2% (gewicht 59,5 kg)
Vetmassa 14,39 kg LBW 45,11 kg
start bulk
4-punts huidplooi 10 maart 2014 22,7% (gewicht 59,5 kg)
Vetmassa 13,62 kg LBW 46,38
4-punts huidplooi 14 april 2014 21,1% (gewicht 60 kg)
Vetmassa 12,66 kg LBW 47,34
4-punts huidplooi 19 mei 2014 21,9% (gewicht 61,5 kg)
Vetmassa 13,77 kg LBW 47,73

Over 4 weken laat ik opnieuw mijn vet% meten en op basis daarvan bepaal ik hoelang ik wil doorgaan met cutten. Als er maar 1 of 2 % af is dan ga ik nog 4 weken door. Doel is om minstens 4% vet eraf te krijgen tot de volgende meting (- 2,2 kg). Dus een vet% van 18%. Ik wil uiteindelijk rond de 16% uit komen.

Ik heb vandaag toch aardig wat honger gehad ondanks de 2524 kcal :P Ik denk dat ik wel goed zit.

Training van vanavond was nogal chaotisch, maar goed, ik heb mn best gedaan! Ff totaal andere oefeningen gedaan (kabelstation was ook hele tijd bezet).

Bank drukken
8 x 30 kg
5 x 35 kg
3 x 40 kg
1 x 45 kg

Incline dumbell drukken
12 x 8 kg
8 x 12 kg
5 x 14 kg VPR (+ 3 reps gespot)

Pushups (tafel) 15 x

Machine flys
8 x 33 kg
7 x 38 kg (kracht weg :()
5 x 38 kg

skullcrusher (ez-bar / small)
15 x 10 kg
10 x 15 kg
10 x 15 kg

Overhead tricep extension (dumbell)
8 x 8 kg
8 x 10 kg
8 x 12 kg

Tricep kickbacks
12 x 3 kg
12 x 4 kg
8 x 5 kg

smal opdrukken tegen de tafel
8 x bw
8 x bw
8 x bw
 
Je gaat lekker! Je hebt het heel netjes gedaan voor een bulk!
Ik zou er alleen niet tegen kunnen. Zoveel honger. .:o maar goed.. je moet er wat voor over hebben he! en dan mag jij nog veel eten vergeleken bij anderen! :D

Nice train!
 
Je gaat lekker! Je hebt het heel netjes gedaan voor een bulk!
Ik zou er alleen niet tegen kunnen. Zoveel honger. .:o maar goed.. je moet er wat voor over hebben he! en dan mag jij nog veel eten vergeleken bij anderen! :D

Nice train!

Ik ben ook echt een mietje wat betreft honger hebben haha. Ik ben gewend direct te eten wanneer ik zin heb.

Het scheelt dat het eten wat ik eet super lekker is, dus die honger is wel te doen :)
 
Wat een goed resultaat zeg, zo'n nette bulk gedaan, daar zullen er veel jaloers op zijn. Echt netjes, en nu volhouden, je hebt de mentaliteit en doorzettingsvermogen dus je bent die laatste paar procent zo kwijt, let maar op!
 
Wat een goed resultaat zeg, zo'n nette bulk gedaan, daar zullen er veel jaloers op zijn. Echt netjes, en nu volhouden, je hebt de mentaliteit en doorzettingsvermogen dus je bent die laatste paar procent zo kwijt, let maar op!

Dank je :) Hoop het wel zeg!! Ik zie de meesten hier maar 1-2% paar maand verliezen op heel weinig kcal dus ik weet echt niet wat hieruit komt. Mijn filosie blijft lekker veel eten, lekker veel bewegen, lekker veel verbranden dus hopelijk pakt dit ook zo uit in de praktijk :D
 
Naah, ik weet niet hoe routineus dat is... Mijn diëtiste zei dat bij genoeg discipline, (en dat heb jij gewoon, ja toch!) 1% per week heel reeël is. Ik heb zelfs nog meer gedaan dan dat. Je kent je lichaam wat dat betreft al heel goed en wat je nodig hebt, dus je kan wel vrij goed inschatten wat er gaat gebeuren. Gewoon kijken & aanpassen waar nodig. Volgens mij ben je die paar procent zo kwijt. Trampolinespringen werkt ook goed hehe ;)
 
Naah, ik weet niet hoe routineus dat is... Mijn diëtiste zei dat bij genoeg discipline, (en dat heb jij gewoon, ja toch!) 1% per week heel reeël is. Ik heb zelfs nog meer gedaan dan dat. Je kent je lichaam wat dat betreft al heel goed en wat je nodig hebt, dus je kan wel vrij goed inschatten wat er gaat gebeuren. Gewoon kijken & aanpassen waar nodig. Volgens mij ben je die paar procent zo kwijt. Trampolinespringen werkt ook goed hehe ;)

haha discipline heb ik wel ja :P IK heb alleen geen idee hoe mijn lichaam reageert, ik ben nog nooit zo droog geweest. Maar ik ga er voor! Ik WIL dat bikinilichaam :D

Scheelt dat ik niet echt stress heb en het mooi weer is ;)

Trampoline springen is ook nog is super leuk :D Daar krijg je kriebels van in je buik.
 
Ondanks de warmte echt een super training! Wat ben ik blij dat ik de deadlift eruit heb gehaald, want ik heb nu veel meer energie (vandaag ook gestart met een fatburner dus die cafeïne helpt ook wel een beetje mee).

BOR
8 x 30 kg
8 x 35 kg
8 x 40 kg PR!
15 x 30 kg

Pullup (groene band)
12 x bw
8 x bw (maar dit x heeeel langzaam naar beneden)
chinups
8 x bw (groene band)
5 x (met lichte ondersteuning)
Ik hoop dat dit makkelijker gaat met een paar kilo minder straks;)

Pulldown extra brede grip (staand met 1 voet tegen het kabelstation)
8 x 26 kg
8 x 33 kg
8 x 33 kg
Pulldown onderhandse grip smal
8 x 33 kg
8 x 40 kg
7 x 42 kg

Nu ik de rug apart train kan ik mooi gaan oefenen met de pullups en chinups. Al weet ik niet wat haalbaar is, omdat de aanhechting van de borst pijn doet als ik helemaal uit ga hangen (vorig jaar ben ik meerdere malen geopereerd). Maar goed, eerst flink veel sterker worden met de pulldown (die heb ik een hele tijd niet meer gedaan).

One arm dumbell row
8 x 14 kg
8 x 16 kg
8 x 18 kg PR! :D
8 x 20 kg PR! :D

Low seated cable row (ff 1 setje om de rug training af te maken)
Ik was benieuwd naar mijn 1 rep max, niet echt serieus dit :P
2 x 57 kg
12 x 40 kg

V-ups
20 x
jackknife (met de tenen op de swissball)
11 x
v-ups
15 x
jackknife
10 x

Ik heb gisteren VRESELIJK veel honger gehad. Vandaag ben ik daarom weer gestart met de fatburner (cafeïne onderdrukt de eetlust) en verder zitten er dingen in als groene thee extract, l-carnitine, chroom etc.

Afvallen gaat nu heel snel, maar dat is logisch. Ik zal vast ook wat vocht kwijt raken, omdat mijn glycogeen voorraden worden uitgeput (en dan eet ik alsnog 265 g koolhydraten :D). Ik heb afgelopen dagen precies volgens schema gegeten en bewogen. Ik heb gisteren 45 min hard gelopen en een kwartier op de trampoline gesprongen.

Vandaag verbrand ik heel wat meer omdat ik thuis ben (dan zit ik bijna niet stil). Ik mag dus best vandaag naar de 2600-2700 kcal toe mocht dat nodig zijn (wat extra fruit met dit weer is ook geen gek idee :)).

Ik kijk het per week aan, maar ik zag vandaag al dat mijn buik platter is. Resultaat is dus al - 4 ons en -1 cm (taille is nu 63,5 cm, mijn buik/lovehandles 83,5). Ik voel me verder kiplekker dus alles verloopt nu zoals ik had gehoopt :)
 
merkt jij toevallig ook (op de weegschaal) dat je door dit warme weer vocht gaat vasthouden
 
Back
Naar boven