Fitness Seller

SP's trainings en voedingsdagboek + voorstellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SP1988

Huge Freak
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8.835
Waardering
14.656
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
Hoi Dames en heren.

Ik zag geen voorsteltopic (of kijk ik daar overheen?), dus maar even hier in het kort.

Ik ben sinds september 2013 weer begonnen met trainen. Daarvoor heb ik 3 jaar niets gedaan en daarbij heb ik een borsvergroting gehad (met complicaties helaas). Voor die tijd heb ik niet heel serieus getraint. Soms een periode wel, maar ik sloeg veel trainingen over en ik was voornamelijk bezig met vet kwijt raken (tijdens mijn zwangerschap in 2009 heb ik er 13 kg aan vetbij gekweekt). Ik heb wel veel kennis opgedaan over training en voeding, maar ik had niet de motivatie om dat op mijzelf toe te passen.


Afgelopen jaren heb ik wel heel veel vet verloren waardoor ik uiteindelijk een magere 54.6 kg woog (veel te licht dus). Qua vet% zat ik niet heel laag dus skinnyfat.


Afgelopen jaren heb ik wel mijn voeding flink aangepakt en daardoor is het een stuk makkelijker geworden om clean te eten (dat was mijn grootste struikelblok). Dat niet alleen, voor het eerst eet ik netjes en train ik consequent ondanks een part-timejob, een huishouden en een dochter van 4. Vooral op mentaal moest er veel gebeuren en daar heb ik heel hard aan gewerkt. Het resultaat is dat ik nu veel lekkerder in mijn vel zit en krachttraining is nu mijn grootste hobby :)


De eerste maanden heb ik alles rustig opgebouwd. Eerst heel veel fullbody (bootcamps) en langzaam aan steeds meer ijzer werk met minder reps. Afgelopen 2 maanden heb ik netjes 3-4 x in de week getraind (2-split). Mijn schema was gebaseerd op 3 x per week dus de 4e dag ging ik heen voor een boksles + wat extra oefeningen voor de billen en benen.


Toen ik begon met trainen woog ik 57-58 kg en inmiddels is dat 60 kg (vet% lijkt niet omhoog te zijn gegaan, eerder naar beneden).


Aankomende tijd ga ik bulken (ondanks dat ik mijn vet% nog iets te hoog vind, voornamelijk op de benen) en qua training doe ik momenteel een 4-split. Geen enkele training is gelijk, want ik wil mn lijf zoveel mogelijk uitdagen.
Stats:


lengte: 1.76
gewicht: 60
vet%: dexa 7 maart 2014 22,2% (gewicht 59)
12,714 kg
spiermassa: 44,5 kg
benen: 31,4%
armen: 21,8%
romp: 14,8%
androide: 10,6%
genoide: 26,6%
4-punts huidplooi 3 feb. 2014 24,2% (gewicht 59,5)
4-punts huidplooi 10 maart 2014 22,7% (gewicht 60)


krachtstats:

barbell squat: 7 x 50 kg
Romanian DL: 8 x 40 kg (dit moet ik voorzichtig opbouwe ivm rugklachten)
Bench press: 6 x 35 kg
Millitary press staand: 6 x 25 kg
Bent over row: 8 x 30 kg

Ik post later nog wel een pic.


Huidige schema:
ma: borst/schouders
wo: rug/abs
vr: armen/boksen
zo: benen/billen

voeding aankomende tijd:
+2300 kcal
130-140 g eiwitten
30% vet (70-80 g ongeveer)
rest carbs (260 g ongeveer)
 
Laatst bewerkt:
succes, inn
 
Hoi wat leuk dat er een "soortgenoot" bij is!;)
Ik ga je volgen!
Maarreh, weeg je maar 45 kg?? (Volgens je stats)
 
Hoi wat leuk dat er een "soortgenoot" bij is!;)
Ik ga je volgen!
Maarreh, weeg je maar 45 kg?? (Volgens je stats)
spiermassa is 45kg staat er;)
 
THNX :D

Indd is die 45 kg spiermassa.
 
In! Succes!
 
Goodluck, zal je volgen:)
 
Welkom en succes met je doelen :-)
 
Nog bedankt allemaal :)

Hier een paar foto's. Nog niet echt blij mee, maar goed.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f294/sp1988-fotos-log-363043/#post8415464

Training van vandaag ging niet echt lekker. Afgelopen maand heb ik gemiddeld 1900 kcal gegeten en ik dacht meer energie te hebben als ik zou gaan bulken. Het kan ook gewoon aan de dag liggen natuurlijk.

rug
pullup (groene band)
10 x bw
5 x bw
5 x bw
chinup (groene band)
8 x bw
6 x bw
6 x bw
BOR
8 x 30
8 x 30
(toch nog last van de onderrug dus daarna maar 2 sets lscr gedaan)
low seated cable row
10 x 33 kg
6 x 40 kg
one arm dumbell row
10 x 8 kg
8 x 10 kg
8 x 10 kg
abs
hanging knee raise
3 x 10 x bw
roman chair
2 x 15 x bw
1 x 20 x bw (schuin)
 
Mooie rug heb je! Training ziet er ook goed uit, jammer dat 't niet zo lekker ging. Volgende keer beter :)
 
10 x bw pull ups , niet slecht!

Wat bedoel je met groene band?
 
idd superrug, mooi!
Groene band is denk ik die brede weerstandsband...
(of dun...misschien ligt het aan de sets)
 
ziet er wel netjes uit hoor laatste foto lijkt alleen hoger %
 
Goeie pull ups en al een mooie rug! Je ziet het al goed hoor en als je door blijft trainen krijg je zeker weten het resultaat wat je wil hebben :D
 
Hoi mensen, bedankt voor de complimenten! In mijn omgevingen zijn de opmerkingen heel divers. Van "je krijgt al flinke spieren!" naar "je bent wel een beetje mager he".

Nu vind ik mijzelf niet "mager", maar ik ben gewoon wat droger op mijn bovenlichaam. Toch weet ik dat het allemaal nog een stuk mooier zal lijken met flink wat massa erbij. In die toekomst zou ik graag richting 15% vet willen gaan zodat ik ook verlost ben van de lovehandles :)

De pullups zijn inderdaad met zo'n weerstandsband (daar zet ik 1 knie in). Zonder kan ik er hooguit 1 chin-up uit persen, maar doel is natuurlijk om dat zonder de weerstandsband te kunnen.

@bricone
wat bedoel je precies met hoger % op de laatste foto?
 
ik snap beide opmerkingen wel: je krijgt al flinke spieren & je bent ook magertjes: je bent natuurlijk ook vrij lang he met een in verhouding lang bovenlijf en een inieminitaille (mooi!)

En je lijf moet ook nog even wennen aan die kilo's vet die je door clean eten na je zwangerschap verloren bent. Komt wel!

Enne...1 losse chinup is al knap hoor, die losse pull-ups komen wel (ook mijn doel...ik moet er nog voor springen ;))
 
Back
Naar boven