MuscleMeat

Sanne's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zo zeg! Heb wel het een en ander gemist, maar de clifs zijn goed!:thumbs:

Weer je gewicht bereikt van voor de vakantie en in de laatste training worden er weer gewoon PR's en VPR's gepakt:D
Tdawg heeft natuurlijk wel gelijk door te zeggen dat je de verwachting niet altijd te hoog kunt leggen..:thumbs:

Pas je wel op dat je hier geen natty/niet natty discussie start ;)
 
Leuk! zal het zeker blijven volgen :)
 
Moet zeggen dat voeding na training absoluut beter kan, maar dat heeft denk ik natuurlijk geen invloed op hoe de training die daar aan vooraf ging?
Voor het trainen eet ik altijd mijn ontbijt, en die is in de cut altijd hetzelfde: 35 gram oats, amandelmelk, 1 banaan, 5 gram pindapasta, cacao, kaneel, 5 gram cacao nibs, 5 gram whey.
Dat is dus het toetje als ontbijt waar ik het altijd over heb :rolleyes:.
5 gr whey? Beetje weinig?
Doe je verder IIFYM of een (deels) vast schema. Misschien dat ik er eens overheen gelezen heb maar ben wel benieuwd eigenlijk.
 
Beeeetjjee late reactie:D

Ik heb (af en aan) de focus gelegd op het zetten van pr's, maar dat doe ik nu nog amper. Ik mis het niet, ik train nu veel lekkerder en ik kan me zoveel beter op de juiste spieren focussen. Het maakt mij nu niet meer uit welke gewichten ik pak (wat soms ook gewoon 4 kg is). Ik ben toch geen powerlifter hihi.

Maar af en toe een zware set tussendoor (gisteren met bankdrukken ) vind ik wel eerrgg lekker:D Zo weet ik iig wel of ik niet achteruit ga (alleen op de compounds). Deadlift doe ik nog amper dus daar zal ik wel mee achteruit zijn gegaan.

En ja discussie natty vs niet. Altijd blijven kijken naar je eigen progressie! Ik trainde met een meid samen en was zoooo jaloers.

Ik zag er ondanks mn progressie nog steeds skinny uit en zij super sterk en buff!! Dit was al na 3 maanden traine n. Verschil is nu andersom.
Ik ben sinds die tijd nonstop doorgegaan en zij heeft het niet vol kunnen houden. Ik vond dat toen echt kut. Ik kon amper een paar pushups, zij 30. Zij deed al na een paar maanden 5 pullups, ik niks.

Maar goed, zij had dus super veel aanleg. Wat gedrongen bouw en in het verleden had ze veel aan thaiboksen gedaan. Dat zegt niet zo heel veel, want ik heb zelfs ook paar jaar vroeger getraind (maar dan om af te vallen) en mijn progressie ging veel trager.

Gewoon stug doorgaan dus! Misschien is het lastiger je eigen progressie te beoordelen (ik vind mezelf nog steeds iets te iel), maar daar denken buitenstaanders anders over. Oja en des te droger je wordt des te makkelijker je je eigen progressie kan beoordelen:)

Waanzinnig mooie treen btw met sl die dropsets, like it!!
 
Mooie training schat! :thumb:
Thanks kanjer! :kiss:

Zo zeg! Heb wel het een en ander gemist, maar de clifs zijn goed!:thumbs:

Weer je gewicht bereikt van voor de vakantie en in de laatste training worden er weer gewoon PR's en VPR's gepakt:D
Tdawg heeft natuurlijk wel gelijk door te zeggen dat je de verwachting niet altijd te hoog kunt leggen..:thumbs:

Pas je wel op dat je hier geen natty/niet natty discussie start ;)
Ghehe, vrouwen he Marvin.. Dan is er altijd wel wat ;).
Vind het nog steeds bewonderenswaardig om in 4 dagen 3 kg aan te komen en deze dan gewoon weer binnen een week kwijt te spelen :p. Raar ding af en toe, dat lichaam..
En DANKJE he, nu is Tdawg officieel een fanboy van je, good luck with that ;).

Jij eet vanavond rauwe kip.
Succes bro!

Leuk! zal het zeker blijven volgen :)
Welkom Weibes! Zo te zien ben je nieuw? Ben benieuwd wat je doelen zijn! ^^

Lekkurrrr weer. Dus goed slapen is je geheime wapen?

Ben je het wel eens met jezelf oneens? :D
Het lijkt erop dat een goede nachtrust voor mijn trainingen toch wel aardig cruciaal is.. In ieder geval: als ik meer dan een week slecht(er) slaap heeft dat invloed op mijn trainingen, begint erop te lijken dat er dan een dalende lijn te zien is. Ik ga het in ieder geval even in de gaten houden..

Mannen vinden altijd dat ze gelijk hebben.. En vrouwen geven mannen dan maar gelijk omdat wij beter weten maar we het fijn vinden als mannen zich goed over zichzelf voelen :rolleyes:.

5 gr whey? Beetje weinig?
Doe je verder IIFYM of een (deels) vast schema. Misschien dat ik er eens overheen gelezen heb maar ben wel benieuwd eigenlijk.
Die 5 gram is puur voor de smaak, ben verslaafd aan alle chocoladesmaak-varianten :o.
Ik doe IIFYM maar dan wel met in mijn ogen wat "clean" is.
In mijn signatuur kan je het linkje naar mijn Fatsecret vinden, houd trouw iedere dag exact bij wat ik binnenkrijg.. Heb geen vast schema maar in grote lijnen komt het altijd op hetzelfde neer. Mijn macro's zijn in ieder geval 1-1.5 gram vet, 2 gram eiwit en de rest koolhydraten (per kg lichaamsgewicht).

Dankje Bricone! :D

Beeeetjjee late reactie:D

Ik heb (af en aan) de focus gelegd op het zetten van pr's, maar dat doe ik nu nog amper. Ik mis het niet, ik train nu veel lekkerder en ik kan me zoveel beter op de juiste spieren focussen. Het maakt mij nu niet meer uit welke gewichten ik pak (wat soms ook gewoon 4 kg is). Ik ben toch geen powerlifter hihi.

Maar af en toe een zware set tussendoor (gisteren met bankdrukken ) vind ik wel eerrgg lekker:D Zo weet ik iig wel of ik niet achteruit ga (alleen op de compounds). Deadlift doe ik nog amper dus daar zal ik wel mee achteruit zijn gegaan.

En ja discussie natty vs niet. Altijd blijven kijken naar je eigen progressie! Ik trainde met een meid samen en was zoooo jaloers.

Ik zag er ondanks mn progressie nog steeds skinny uit en zij super sterk en buff!! Dit was al na 3 maanden traine n. Verschil is nu andersom.
Ik ben sinds die tijd nonstop doorgegaan en zij heeft het niet vol kunnen houden. Ik vond dat toen echt kut. Ik kon amper een paar pushups, zij 30. Zij deed al na een paar maanden 5 pullups, ik niks.

Maar goed, zij had dus super veel aanleg. Wat gedrongen bouw en in het verleden had ze veel aan thaiboksen gedaan. Dat zegt niet zo heel veel, want ik heb zelfs ook paar jaar vroeger getraind (maar dan om af te vallen) en mijn progressie ging veel trager.

Gewoon stug doorgaan dus! Misschien is het lastiger je eigen progressie te beoordelen (ik vind mezelf nog steeds iets te iel), maar daar denken buitenstaanders anders over. Oja en des te droger je wordt des te makkelijker je je eigen progressie kan beoordelen:)

Waanzinnig mooie treen btw met sl die dropsets, like it!!
Beter laat dan nooit, en al helemaal wanneer iemand de tijd neemt om te reageren, daar heb ik erg veel aan, dankje meid! ^^

Vind het een erg mooie instelling om je juist geheel toe te leggen op het prikkelen van specifieke spieren. Wil dat zelf ook graag (focus op MMC), maar iets in mij houdt nog steeds erg vast aan "de training moet meer/zwaarder/beter zijn dan de vorige". Voor mij is dat denk ik een soort houvast, dat ik echt alles heb gegeven en dat het daadwerkelijk beter is dan de vorige trainen en ik dus sowieso progressie zal maken. Maar gaandeweg ik meer leer kom ik er ook wel achter dat "beter-meer-zwaarder" absoluut niet betekent dat je ook kwalitatief beter af bent.

Blijf dan ook vooral loggen enzo, ik heb daar persoonlijk veel aan omdat we veel raakvlakken hebben en jij op mentaal (en fysiek!) gebied ver voor mij ligt. Dat biedt mij weer stof tot nadenken enzo ;).

Denk dat iedereen in deze sport niet geheel objectief over progressie kan oordelen, zeker niet omdat het nooit goed is, er kan altijd wat beter. Plus dat ik ervan overtuigd ben dat je al snel een vertekend zelfbeeld hebt. Daarom ben ik ook zeker zeer groot voorstander van een degelijk coach in de wedstrijdprep, alleen dan nog even af en toe je eigenwijsheid opzij zetten en gewoon luisteren naar wat je moet doen en laten ;).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: cardio HIIT

Trappen sprinten

Vorige week:
10 minuten
7 keer

Vandaag:
15 minuten
11 keer

Moe en zeer voldaan :)
 
Nice Sanne! Zo zie je dat je het al lekker opbouwt!

En straks na de training ga ik eens in je fatsecret account kijken, ben benieuwd :)
 
Ja heb je helemaal gelijk in. Ik denk ook dat het per dag verschilt of je objectief bent of niet:D Volgens mij kun je jezelf op die manier 10 kg zwaarder laten lijken, maar ook 10 kg lichter.

Dat vast houden aan gewichten is logisch. Het is 1 van de manieren om progressie te zien mits je training precies hetzelfde is (Zelfde opbouw, zelfde rusttijd, zelfde tempo etc). Juist door al die variabelen is het moeilijk om te zeggen of je 1 rep extra kan door meer rust tussendoor of omdat je echt sterker bent.

Op de lange termijn moet je iig wel het gevoel hebben sterker te worden. Wat ik nu probeer is ALLES uit elke rep te halen. Elke rep weer focussen, knijpen etc.

Ik moet zeggen dat ik dat niet doe bij vlak bank drukken bijv. Dan houd t gewoon ergens op:p Bij de guillotine press (die ik met maar 30 kg doe) doe ik dat weer wel.

Miss dus niet bewust kijken naar 1 rep meer, maar met maximale focus tot failure gaan (en dan geen smokkelfailure:p). Ik ging gewoon echt teveel smokkelen door mn 1e strategie (focus op prs). Heeft niet iedereen last van, maar ik ben dan echt te koppig en moet t kosten wat kost halen. Dit is denk ik 1 van de dingen die langzaam tot me door is gaan dringen hehe (oja en daarin blijft mr kai een held!:D)


ow en mooi verschil. Ik deed bijna full stack leg extension en ben aardig gezakt sinds ik mn uitvoering heb veranderd. Mn quads zijn nu wel veel dikker, ook al pak ik toch echt ruim minder nu. Kuiten heb ik nu ook aangepast. Stapje bij stapje...
 
Die 5 gram is puur voor de smaak, ben verslaafd aan alle chocoladesmaak-varianten :o.
Ik doe IIFYM maar dan wel met in mijn ogen wat "clean" is.
In mijn signatuur kan je het linkje naar mijn Fatsecret vinden, houd trouw iedere dag exact bij wat ik binnenkrijg.. Heb geen vast schema maar in grote lijnen komt het altijd op hetzelfde neer. Mijn macro's zijn in ieder geval 1-1.5 gram vet, 2 gram eiwit en de rest koolhydraten (per kg lichaamsgewicht).

Chocolade-verslaving heb ik ook :lick: Ik vind die macro's goed krijgen wel echt moeilijk, ik eet toch nog vaak teveel koolhydraten. Ik hou me wel aardig aan de 1800-1900 kcal, dus voor het afvallen zal het niet zo heel erg zijn waarschijnlijk.

Hoe lang ga jij nog door met cutten? Ik ben net zo lang als jij en nog een paar kilo zwaarder, maar jij loopt vast voor met spiermassa. Wat is je vetpercentage nu? (als dat een te persoonlijke vraag is gewoon negeren :))
 
Nou die trappen zullen snel slijten met jou in huis. :D
Gaat al lekker vooruit!

Je ziet zelf altijd te weinig progressie he! ;)
 
Goed bezig met het trappen sprinten! Begrijp ik nu goed dat je dat gewoon thuis doet..?:o
 
Nice Sanne! Zo zie je dat je het al lekker opbouwt!

En straks na de training ga ik eens in je fatsecret account kijken, ben benieuwd :)
Precies.. Wilde per se 10x pakken, maar wil dan het liefst toch alsnog meer :').
Maar eens per week trappen als HIIT vind ik wel genoeg hoor :o.

Ja heb je helemaal gelijk in. Ik denk ook dat het per dag verschilt of je objectief bent of niet:D Volgens mij kun je jezelf op die manier 10 kg zwaarder laten lijken, maar ook 10 kg lichter.

Dat vast houden aan gewichten is logisch. Het is 1 van de manieren om progressie te zien mits je training precies hetzelfde is (Zelfde opbouw, zelfde rusttijd, zelfde tempo etc). Juist door al die variabelen is het moeilijk om te zeggen of je 1 rep extra kan door meer rust tussendoor of omdat je echt sterker bent.

Op de lange termijn moet je iig wel het gevoel hebben sterker te worden. Wat ik nu probeer is ALLES uit elke rep te halen. Elke rep weer focussen, knijpen etc.

Ik moet zeggen dat ik dat niet doe bij vlak bank drukken bijv. Dan houd t gewoon ergens op:p Bij de guillotine press (die ik met maar 30 kg doe) doe ik dat weer wel.

Miss dus niet bewust kijken naar 1 rep meer, maar met maximale focus tot failure gaan (en dan geen smokkelfailure:p). Ik ging gewoon echt teveel smokkelen door mn 1e strategie (focus op prs). Heeft niet iedereen last van, maar ik ben dan echt te koppig en moet t kosten wat kost halen. Dit is denk ik 1 van de dingen die langzaam tot me door is gaan dringen hehe (oja en daarin blijft mr kai een held!:D)

ow en mooi verschil. Ik deed bijna full stack leg extension en ben aardig gezakt sinds ik mn uitvoering heb veranderd. Mn quads zijn nu wel veel dikker, ook al pak ik toch echt ruim minder nu. Kuiten heb ik nu ook aangepast. Stapje bij stapje...
Het scheelt ook hoe je natuurlijk voor de spiegel staat, ik denk dat iedereen zichzelf weleens in allerlei bochten wringt om te kijken "hoe het er dan uitziet" :p.

Mijn valkuil is denk ik dat ik geen rekening houd met omstandigheden. Bijvoorbeeld slaap, activiteiten de dag ervoor, algehele gesteldheid etcetera. Ik wil koste wat het kost beter dan een vorige training, ongeacht de omstandigheden. Maar daar kom ik nu dus wel langzaam op terug :).

Je ligt met je mindset een mooie stap voor op die van mij, een mooi richtpunt! Vandaag was dan ook eindelijk een training waarbij ik duidelijk voelde dat ik alles gewoon prima uitvoerde en alles gaf wat ik die ochtend kon geven, en voelde me gewoon voldaan :). Dus inderdaad.. Stukje bij beetje verander ik wel ;).

Nee joh, trappen zijn niet lekker, en al helemaal niet leuk!! :sad:

Chocolade-verslaving heb ik ook :lick: Ik vind die macro's goed krijgen wel echt moeilijk, ik eet toch nog vaak teveel koolhydraten. Ik hou me wel aardig aan de 1800-1900 kcal, dus voor het afvallen zal het niet zo heel erg zijn waarschijnlijk.

Hoe lang ga jij nog door met cutten? Ik ben net zo lang als jij en nog een paar kilo zwaarder, maar jij loopt vast voor met spiermassa. Wat is je vetpercentage nu? (als dat een te persoonlijke vraag is gewoon negeren :))
Chocolade en ijs, het liefst een combinatie van die 2! :D
Daarom eet ik ook elke dag 10 gram pure chocolade (Lindt 90%), heerlijk! Vooral als je het in pindapasta doopt :rolleyes:.
Wat mij helpt bij het inplannen van macro's is dit te doen met Fatsecret. Ik plan mijn eten zodanig in dat ik eerst aan mijn eiwitten en vetten kom. Wat ik dan aan kcal overhoud vul ik met koolhydraten.

Heb nog geen absolute datum voor wanneer ik stop met cutten. Ik bekijk een beetje hoe het loopt en wanneer ik het weer mooi vind om even op onderhoud te zitten en daarna weer met zeer kleine stapjes omhoog te gaan om zo weer langzaam in de bulk te geraken, dat is me vorig jaar goed bevallen.
Vetpercentage weet ik niet, zo'n meetapparaat waarbij je op een plaat staat is onbetrouwbaar en gebruik ik dan ook niet. Een tang heb ik wel, maar mijn onder -en bovenlichaam zijn zodanig uit verhouding dat ik idiote meetresultaten krijg :'). Je kunt overigens wel op deze http://forum.dutchbodybuilding.com/f219/sannes-log-372710/index92.html pagina een foto uit Parijs vinden, als je een idee wilt hebben wat mijn postuur nu is :).

Nou die trappen zullen snel slijten met jou in huis. :D
Gaat al lekker vooruit!

Je ziet zelf altijd te weinig progressie he! ;)
Krijg af en toe vreemde blikken, maar daar heb ik gewoon schijt aan ;).
Tsja, voor jezelf is het eigenlijk nooit goed genoeg :p.

Goed bezig met het trappen sprinten! Begrijp ik nu goed dat je dat gewoon thuis doet..?:o
Doe het inderdaad gewoon in het trappenhuis aangezien ik in een flat woon :o.
Laatste keer was er iemand op de begane grond ramen aan het zemen en zag me telkens met een rood hoofd beneden komen om vervolgens gelijk weer omhoog te sprinten, die blik vond ik onvergetelijk :p.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

Paused BP
10 x 27.5
10 x 27.5
10 x 27.5
10 x 27.5

BP elastiek
6 x 22.5 VPR
7 x 20
9 x 10

EZ-bar OHP
10 x 12
10 x 15.5
7 x 17
8 x 15.5
10 x 13

T-bar row
7 x 30
4 x 35 PR
8 x 30
8 x 27.5
9 x 25
12 x 20

Chin ups, elastiek heavy
x 6
x 5
x 5
x 5
x 5

Dips, elastiek heavy
x 9
x 7
x 6
x 5
x 5

Rating: 3/5

Cardio, HIIT
Touwtje springen
Setjes zijn aantal sprongen. Pauze is tussen de 10 a 30 seconden, zodra ik weer meer op adem ben gelijk doorknallen.
Note to self: mijn blaas legen voordat ik ga springen :o.

72 - 100 - 71 - 52 - 87 - 47 - 71 - 80 - 80

Cardio, LISS
30 minuten
18.70 kilometer

Tussentijdse update
Ga cardio aanpassen.
2 keer in de week HIIT met aansluitend een halfuur LISS op hometrainer.
1 keer in de week LISS, een uur op de hometrainer.

Mocht de cut naar mijn zin niet goed verlopen maak ik van het halfuurtje LISS na HIIT een uur.
 
Chocolade en ijs, het liefst een combinatie van die 2! :D
Daarom eet ik ook elke dag 10 gram pure chocolade (Lindt 90%), heerlijk! Vooral als je het in pindapasta doopt :rolleyes:.
Wat mij helpt bij het inplannen van macro's is dit te doen met Fatsecret. Ik plan mijn eten zodanig in dat ik eerst aan mijn eiwitten en vetten kom. Wat ik dan aan kcal overhoud vul ik met koolhydraten.

Heb nog geen absolute datum voor wanneer ik stop met cutten. Ik bekijk een beetje hoe het loopt en wanneer ik het weer mooi vind om even op onderhoud te zitten en daarna weer met zeer kleine stapjes omhoog te gaan om zo weer langzaam in de bulk te geraken, dat is me vorig jaar goed bevallen.
Vetpercentage weet ik niet, zo'n meetapparaat waarbij je op een plaat staat is onbetrouwbaar en gebruik ik dan ook niet. Een tang heb ik wel, maar mijn onder -en bovenlichaam zijn zodanig uit verhouding dat ik idiote meetresultaten krijg :'). Je kunt overigens wel op deze http://forum.dutchbodybuilding.com/f219/sannes-log-372710/index92.html pagina een foto uit Parijs vinden, als je een idee wilt hebben wat mijn postuur nu is :).

Ik moet ook weer eens pure chocolade gaan kopen, dat helpt wel goed tegen zoete trek. Ik zit ook vaak mierzoete fruitkauwgom te kauwen :D Je foto's uit Parijs had ik gezien ja, zag er goed uit! Ik blijf toch een beta-meisje, geobsedeerd door getalletjes :grinny: Ik gebruik fitnesspall om m'n eten in bij te houden, maar ik plan gewoon niet ver genoeg vooruit, dat moet er nog wat in komen.

Trappen lopen ga ik denk ik ook eens proberen, ik woon ook in een flat, dus trappen genoeg! Ik heb ook ergens een springtouw liggen, maar volgens mij is m'n coordinatie daar niet goed genoeg voor :o
 
Goeie training beautiful :kiss:
 
Lekker getraind en toch weer (V)PR's he! Kan niet stuk bij jou!
Probeer niet teveel in ene te willen met je cut. Je weet het he.. langzaam is irritant maar wel blijvend. Té snel gaan valt vaak tegen in spierverlies.
 
Je bent echt lekker losgeslagen op de cardio lately! Inderdaad goed idee om de blaas te legen voordat je op de crosstrainer stapt haha! :) Hoe lang ben je nog van plan te cutten? Wat is op dit moment je doel?
 
Maandag een 5/5 rating mag ik hopen?:D
 
Back
Naar boven