MuscleMeat

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Jammer he, dat niet alleen vrouwen gelijk hebben, maar mannen ook wel eens ;).

Irritant als mannen soms (heeeeuuuull soms) gelijk hebben :rolleyes:.

He, niet zo racistisch tegen alle mannen, mop ;)

Ik hou liever wel vast aan mijn herstel dagen, die 7 dagen achter elkaar zijn niet echt ideaal. Dan zou ik gewoon een of twee trainingen overslaan als dat zo uitkomt. Maar je hebt dit ook overleefd ;)
 
Wendler vond ik zelf niet echt ideaal.. vind dat er veel te weinig volume inzit op de main lifts.
Moest ook erg wennen aan het gebrek aan volume in het begin..
Heb nog geen enkel idee voor een andere aanpak though.. ???

Helemaal mee eens, heb het zelf even gedaan maar vind het volume erg weinig voorstellen. Ben zelf op zoek naar een nieuw schema (7x3 en 5x5 om de week afwisselen ofzo...of misschien 3x7-5x5-7x3 en een soort Wendler achtige rotatie maken met meer volume en minder 1RM's). Zal wel eens in de powerlifting sectie zoeken naar iets leuks.
Mag vast meeliften op de kennis die je er over opdoet ;).

He, niet zo racistisch tegen alle mannen, mop ;)

Ik hou liever wel vast aan mijn herstel dagen, die 7 dagen achter elkaar zijn niet echt ideaal. Dan zou ik gewoon een of twee trainingen overslaan als dat zo uitkomt. Maar je hebt dit ook overleefd ;)
Haha, het is niet slecht bedoeld hoor, Neet ;).

Kom er nu ook achter dan 7 dagen achtereen te veel van het goede is.. Ik heb er in ieder geval van geleerd. En inderdaad, heb het ook overleefd :rolleyes.
Al doende leert men!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: pull

De nacht erg weinig slaap gehad en voelde me vanochtend dan ook niet al te fit.
Verder veel aan mijn hoofd op het moment. Ben vandaag "voor de lekker" gegaan met in mijn achterhoofd dat in de huidige situatie iedere (v)pr nog erg mooi meegenomen is.
Vond het dan ook verrassend dat ik halverwege de training als het ware begon op te leven. Heerlijk, deze training geeft dan onverwachts veel voldoening :).

BOR onderhands
20 x 20
15 x 30
10 x 40
10 x 35
10 x 35

Lat pulldown
15 x 25
15 x 27.3
15 x 29.6
10 x 32

Cable seated row
15 x 25
12 x 32
10 x 39
8 x 41.3 PR
20 x 25

Reversed flyes machine
15 x 10
10 x 15 VPR
9 x 15
15 x 10

Side raises
10 x 5
8 x 6
10 x 5
15 x 4

Chin ups met elastiek
4 x VPR
3 x
4 x
4 x
4 x

Preacher curls nieuw
20 x 5
15 x 7.5
10 x 10
10 x 10

Upright rows
10 x 18
10 x 18
10 x 18
10 x 18

Face pulls
10 x 11.3
10 x 14
10 x 16.3 PR
10 x 14

Wekelijkse update
Week 0 (2800 kcal) 68.5 -1.25 kg
Week 1 (2500 kcal) 69.5 +1 kg
Week 2 (2300 kcal) 69 - 0.5 kg
Week 3 (2300 kcal) 68 - 1 kg

Maandelijkse update
Progressiefoto's laten maken. Ben niet tevreden, vind dat ik te weinig resultaat zie. Nog erg kort in de cut though, dus probeer er niet te veel aan te denken :).
 
Je bent net aan het cutten dus je kunt niet te veel verwachten van die foto's, is ook mijn ervaring. Geduld geduld :D

En ondanks de korte nacht nog een flinke training neergezet, helemaal top :thumb:
 
Wow... :eek: voor een niet zo heel lekkere moe training valt hij inderdaad reuze mee. Mag je zeker wel blij mee zijn. :)
echt weer top!
en 1 kilo eraf in een week.. das best veel. Je gaat rap omlaag. Maar wacht maar tot je een week of 6 verder bent!
Je bent nog maar net begonnen he! Dus lekker doorbikkelen meid!
 
Haha, het is niet slecht bedoeld hoor, Neet ;).

Weet ik wel...... :)

Lekker getraind. Weer een nieuwe oefening, leuk dat je van alles probeert. Kijken of hij in 'het vaste programma' belandt.
En cutten is (helaas) een langzaam proces. Gewoon lekker doorgaan op de goede weg, dan komen de resultaten wel.
 
Je bent net aan het cutten dus je kunt niet te veel verwachten van die foto's, is ook mijn ervaring. Geduld geduld :D

En ondanks de korte nacht nog een flinke training neergezet, helemaal top :thumb:
Helemaal eens! Meet je overigens nog meer dan alleen je gewicht?
 
Je bent net aan het cutten dus je kunt niet te veel verwachten van die foto's, is ook mijn ervaring. Geduld geduld :D

En ondanks de korte nacht nog een flinke training neergezet, helemaal top :thumb:
Ughh.. Had gehoopt op zichtbaar weer wat meer massa ten opzichte van twee maanden geleden :rolleyes:.
Geduld is niet leuk! -_-

En thanks :). Vind het erg fijn dat ik bij het trainen meestal mijn gedachten even goed kan verzetten!

Wow... :eek: voor een niet zo heel lekkere moe training valt hij inderdaad reuze mee. Mag je zeker wel blij mee zijn. :)
echt weer top!
en 1 kilo eraf in een week.. das best veel. Je gaat rap omlaag. Maar wacht maar tot je een week of 6 verder bent!
Je bent nog maar net begonnen he! Dus lekker doorbikkelen meid!
Vond het vooral heerlijk om vandaag te trainen omdat ik dan lekker even mijn verstand op nul kan zetten! Verder is pull mijn favoriete training, dus het kwam mooi uit :rolleyes:.
Als het met 1 kg per week blijft gaan mag ik zelf van mezelf wat meer eten :D. Mijn cut duurt tot september, dus met 1 kg per week zou het te rap gaan ;).

Weet ik wel...... :)

Lekker getraind. Weer een nieuwe oefening, leuk dat je van alles probeert. Kijken of hij in 'het vaste programma' belandt.
En cutten is (helaas) een langzaam proces. Gewoon lekker doorgaan op de goede weg, dan komen de resultaten wel.
Vind het erg leuk om verschillende dingen uit te proberen! Ben er ook van overtuigd dat het je alleen maar goed kan doen: je pakt een spiergroep dan toch net weer op een andere manier..
Ben gewoon zo ontzettend benieuwd of er meer massa zichtbaar gaat zijn dan vorige jaar.. Dan is geduld niet mijn allersterkste punt vrees ik ;).

Helemaal eens! Meet je overigens nog meer dan alleen je gewicht?
Dankje Marvin :).
Ik weeg wekelijks en laat elke maand centimeters meten (borst, bovenarm, bovenbeen, taille en heup). Verder elke 2 maanden progressiefoto's.
 
flink veel volume in je train.. nice:D

Geduld is een schone zaak haha.. en ja, dat heb ik ook niet :)

Heb je trouwens al junkdagen gehad en hoe ging dat?
 
lkkre training weer. aangezien van je gevoel tot weinig progressie ben je toch al bijna 3kg (2,75kg) kwijt toch?
 
flink veel volume in je train.. nice:D

Geduld is een schone zaak haha.. en ja, dat heb ik ook niet :)

Heb je trouwens al junkdagen gehad en hoe ging dat?
Vind het af en toe echt heerlijk even met veel volume te trainen! Vooral als ik me die dag niet zo sterk voel.. Dan voel ik door hoog volume alsnog alles lekker branden, niets mis met een beetje variatie ;).
En geduld is niet leuk :(.

Nu je toevallig over junk begint.. Kom er nu al achter dat ik het toch lastig blijf vinden. Laatste keer was dus die allyoucaneat sushi ongeveer 2 a 3 weken terug. Volgende cheat is weer een vergelijkbaar etentje over 2 weken. Voor vanavond heb ik tweemaal ben&jerry afgeslagen.. Nu toch een "middenweg" weten te vinden door de pot te delen en het ook nog eens in mijn macro's te laten passen. Vind het gewoon zonde om anders paar dagen cut teniet te doen..
Weet alleen niet of dit wel een gezonde manier van denken is. Ben wel van mening dat het verstandig is, ik bedoel: je beperkt de schade. Zoals je merkt heb ik wel goed aangevoeld dat dit een dingetje blijft.. :/.

lkkre training weer. aangezien van je gevoel tot weinig progressie ben je toch al bijna 3kg (2,75kg) kwijt toch?
Dankje Bricone!
Het komt puur door die progressiefoto's. Het gewicht gaat inderdaad lekker, alleen toen zag ik die foto's.. Misschien toch maar even proberen te vergeten. Hopelijk sta ik er over 2 maanden heel anders bij :).
 
Je zit nu nog niet zo heel laag dus 1 x in de paar weken refeed lijkt mij gewoon gezond hoor:) Een ingecalculeerde refeed is ook nog een optie.


Lukt t nog qua honger? Ik merk dat ik hier op niet werkdagen wel voldoende aan heb (wel lichte honger tussendoor maar niet die buikpijn honger van de 1e dagen).
 
Variatie kan soms echt even lekker zijn.
En ja.. dat geduld niet leuk is begrijp ik helemaal... Mijn geduld raakt ook zo nu en dan echt op. :o en soms zakt de moed me ook wel in de schoenen.... zoals deze week...
Maar we gaan door en we komen er wel. Zeker jij met je doorzettingsvermogen

Het is jammer dat het met cheaten een lastig dingetje blijft... Maar waarom moet je het benoemen als cheaten? Je kan het ook benoemen als genieten. Pak 2 bollen ijs en geniet ervan. Daarmee doe je echt geen paar dagen teniet.. Misschien 1 dag.. Maar wat jij nu als cheat ziet, dat ijs, is maar iets heel kleins en je laat het zelfs in je macro's passen. ;)
Wat nu als je die dag dat je dat ijs eet gewoon op onderhoud eet? Dan eet je wel iets meer.. maar dan ga je echt niet een paar dagen cut teniet doen he! Onderhoud = immers gelijk blijven. Dus 6 dagen onder onderhoud en 1 dag op onderhoud gaat jou geen schade geven met die 5 dagen sport per week. ;)
Denk er eens over na. Logica en gevoel zijn soms 2 heel tegenstrijdige dingen helaas... Maar jij komt er wel uit. :)
 
Je zit nu nog niet zo heel laag dus 1 x in de paar weken refeed lijkt mij gewoon gezond hoor:) Een ingecalculeerde refeed is ook nog een optie.

Lukt t nog qua honger? Ik merk dat ik hier op niet werkdagen wel voldoende aan heb (wel lichte honger tussendoor maar niet die buikpijn honger van de 1e dagen).
Het is vooral het mentale stukje waar ik mee om moet leren gaan.. Moet zeggen dat de cheat gister gewoon erg lekker was. Het paste ook nog eens in mijn macro's, dan heb ik nergens last van :).

Qua honger.. Heb overdag soms een beetje trek, alleen als ik 's nachts wakker lig heb ik echt zodanig honger dat mijn buik geluiden maakt waarvan ik het bestaan niet wist :o.
Heb je nu op werkdagen nog steeds zo'n honger! Buikpijnhonger is echt slopend :(. Op je werk is het natuurlijk ook lastig om dan even een zak wokgroenten van 400 gram te wokken en weg te nommen :/.

Variatie kan soms echt even lekker zijn.
En ja.. dat geduld niet leuk is begrijp ik helemaal... Mijn geduld raakt ook zo nu en dan echt op. :o en soms zakt de moed me ook wel in de schoenen.... zoals deze week...
Maar we gaan door en we komen er wel. Zeker jij met je doorzettingsvermogen

Het is jammer dat het met cheaten een lastig dingetje blijft... Maar waarom moet je het benoemen als cheaten? Je kan het ook benoemen als genieten. Pak 2 bollen ijs en geniet ervan. Daarmee doe je echt geen paar dagen teniet.. Misschien 1 dag.. Maar wat jij nu als cheat ziet, dat ijs, is maar iets heel kleins en je laat het zelfs in je macro's passen. ;)
Wat nu als je die dag dat je dat ijs eet gewoon op onderhoud eet? Dan eet je wel iets meer.. maar dan ga je echt niet een paar dagen cut teniet doen he! Onderhoud = immers gelijk blijven. Dus 6 dagen onder onderhoud en 1 dag op onderhoud gaat jou geen schade geven met die 5 dagen sport per week. ;)
Denk er eens over na. Logica en gevoel zijn soms 2 heel tegenstrijdige dingen helaas... Maar jij komt er wel uit. :)
Variatie doet naar meer smaken!
Wat je zegt, daar heb ik inderdaad nog niet over die manier gedacht.. Het is denk ik weer een kwestie van het bijstellen van mijn zienswijze en gedachtegang over dingen. Wat vroeger (in mijn obi-tijd) gold is nu natuurlijk niet meer van toepassing..
Damn, ik vrees dat het er weer op aankomt dat ik ook geduld met dit aspect moet hebben, is dat geduld ergens te koop ofzo? :rolleyes: Laat het je weten als ik het gevonden heb! :D

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 1

Vannacht weer om en nabij vier uur slaap kunnen pakken. Even de spreekwoordelijke ballen bij elkaar rapen en op karakter trainen :).
Toch altijd heerlijk dat ik na de eerste sets me weer als een vis in het water voel en even alle frustraties kan botvieren!

Deficit DL
10 x 50
10 x 55
10 x 60
11 x 65 VPR
Vandaag licht begonnen omdat ik even niet volledig zeker was van mijn stabiliteit vandaag :o.

Vertical leg press
10 x 80
10 x 90
6 x 96.5 PR
15 x 80 VPR
12 x 80
20 x 70 VPR
Lekker!! :)

Split squat
10 x 10
10 x 10
10 x 14
10 x 16.5

Donkey kickbacks in Smith
10 x 10
10 x 10
10 x 10
10 x 10

Hyperextensions, tenen naar buiten (hammies), bovenin paar seconden vasthouden
10 x bw
10 x bw
10 x bw
10 x bw

Lying leg curl
20 x 15
15 x 17.5
10 x 20
10 x 20
 
lekkere pinkstertrain :thumb:
 
Variatie doet naar meer smaken!
Wat je zegt, daar heb ik inderdaad nog niet over die manier gedacht.. Het is denk ik weer een kwestie van het bijstellen van mijn zienswijze en gedachtegang over dingen. Wat vroeger (in mijn obi-tijd) gold is nu natuurlijk niet meer van toepassing..
Damn, ik vrees dat het er weer op aankomt dat ik ook geduld met dit aspect moet hebben, is dat geduld ergens te koop ofzo? :rolleyes: Laat het je weten als ik het gevonden heb! :D

Vannacht weer om en nabij vier uur slaap kunnen pakken. Even de spreekwoordelijke ballen bij elkaar rapen en op karakter trainen :).
Toch altijd heerlijk dat ik na de eerste sets me weer als een vis in het water voel en even alle frustraties kan botvieren!
Inderdaad. Even wat varieren doet soms wonderen.

Gedachtes zijn vaak hetgeen wat je tegenhoudt of in de weg zit. Bijstellen is ook meestal het lastigste wat er is. Immers zijn die gedachtes al zolang vastgeroest.. je moet ze vervangen door andere en das lastig. ;)
Geduld... ik zou ook wel een pondje willen. Letterlijk en figuurlijk! :D

Jij ook al met slapen he. Ik had vannacht een slaappil genomen en echt een voor mijn doen goeie nacht van 4 uur gepakt. Bij mij doet meer dan 2 uur slaap al wonderen. maar ook als ik te kort slaap.. dan is het even doorbikkelen en voorzichtig starten.. maar dan alsnog kom ik vaak voldaan weer terug van de gym. :)
lekker is dat he! hahahha

Super training weer! Lekker doorgaan meid. Het komt echt allemaal goed bij jou!
 
Weet je, als ik op zaterdag mijn junkdag houd, let ik helemaal niet op macros or what so ever en wil ik gewoon eten waar ik trek in heb.
Croissant,snoep, patat en weet ik veel.
Ik heb er gewoon zon trek in dat ik de zaterdag daar voor uittrek.
Rest van de week superstrikt, dat werkt voor mij.
Maar ieder meot gewoon ervaren wat voor hem of haar werkt. de eerste 2 dgn ben ik zwaarder dan op vrijdagochtend bv..maar na de woensdag val ik juist meer af en sta ik op vrijdag toch weer stuk beter erbij. Ondanks mijn lekker eten verslaving ;)
 
Weet je, als ik op zaterdag mijn junkdag houd, let ik helemaal niet op macros or what so ever en wil ik gewoon eten waar ik trek in heb.
Croissant,snoep, patat en weet ik veel.
Ik heb er gewoon zon trek in dat ik de zaterdag daar voor uittrek.
Rest van de week superstrikt, dat werkt voor mij.
Maar ieder meot gewoon ervaren wat voor hem of haar werkt. de eerste 2 dgn ben ik zwaarder dan op vrijdagochtend bv..maar na de woensdag val ik juist meer af en sta ik op vrijdag toch weer stuk beter erbij. Ondanks mijn lekker eten verslaving ;)
Ben bang dat dat voor Sanne niet werkt. Herken in Sanne een hoop voor mezelf...en ben behoorlijk bang dat een tekort van bijvoorbeeld 3500kcals per week in een dag te niet gedaan wordt met een 6000kcals dagje...

Of...je moet die 6000kcals incalculeren en de hele week superweinig gaan eten.:o
 
Ben bang dat dat voor Sanne niet werkt. Herken in Sanne een hoop voor mezelf...en ben behoorlijk bang dat een tekort van bijvoorbeeld 3500kcals per week in een dag te niet gedaan wordt met een 6000kcals dagje...

Of...je moet die 6000kcals incalculeren en de hele week superweinig gaan eten.:o

Dit is voor sommige mensen 1 van de redenen waarom ze niet genoeg of niet afvallen. Met mijn snelle stofwisseling (overigens niet genetische snel, maar gekweekt snel) eet ik niet zo snel boven behoefte op een junkdag (sowieso eet ik dan mn basisdieet). Dat was vroeger wel anders, toen ging ik nog op dieet met 1400 kcal:p Best bizar.

Soms werkt junkfood incalculeren juist heelgoed. Vanaf volgende maand mag ik slechts 1 junk maaltijd per week.

---------- Toegevoegd om 08:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:13 ----------

ow en trouwens, ik heb ook op werkdagen enorm veel moeite met mn dieet. Veel te snel honger dus best wel irritant. Als ik vrij ben slaap ik gewoon uit tot 8 uur *normaal half 6* en ontbijt ik rond 9 uur. Dan is de 2e maaltijd rond 11 uur en de 3e rond half 3.

Het is nu kwart over 10 en heb mn 1e 2 maaltijden achter de kiezen. Ik heb nu al een knormaag omg!! Het wordt een lange dag:p
 
Dit is voor sommige mensen 1 van de redenen waarom ze niet genoeg of niet afvallen. Met mijn snelle stofwisseling (overigens niet genetische snel, maar gekweekt snel) eet ik niet zo snel boven behoefte op een junkdag (sowieso eet ik dan mn basisdieet). Dat was vroeger wel anders, toen ging ik nog op dieet met 1400 kcal:p Best bizar.

Soms werkt junkfood incalculeren juist heelgoed. Vanaf volgende maand mag ik slechts 1 junk maaltijd per week.

---------- Toegevoegd om 08:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:13 ----------

ow en trouwens, ik heb ook op werkdagen enorm veel moeite met mn dieet. Veel te snel honger dus best wel irritant. Als ik vrij ben slaap ik gewoon uit tot 8 uur *normaal half 6* en ontbijt ik rond 9 uur. Dan is de 2e maaltijd rond 11 uur en de 3e rond half 3.

Het is nu kwart over 10 en heb mn 1e 2 maaltijden achter de kiezen. Ik heb nu al een knormaag omg!! Het wordt een lange dag:p

probeer eens je maaltijden terug te schroeven naar sochtends - smiddags - savonds - pwo en post wo.

kan een weekje duren maar durf te wedden dat je honger dan stilt ;)
 
Nice training gisteren. Hoe groot is de deficit bij de deadlifts?

En verbaas me hoe je de donkey kickbacks in de smith doet, had dat laatst eens geprobeerd en dat leek helemaal nergens op :roflol:
 
Back
Naar boven