MuscleMeat

Sanne's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

:P zo easy te vertellen bij een ander haha :D
Yep.. inderdaad. :rolleyes:
.. Toch wel opvallend dat vooral vrouwen zich hier in herkennen ;).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB

DL
5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 65
5 x 70
3 x 72.5 VPR, maar uitvoering niet geheel netjes..

Leg press 45o
10 x 85
10 x 90
10 x 95
10 x 100 PR
Herinner me nog dat ik ruim een half jaar geleden intens blij was met 1 x 100 :D

Bb glute bridge nieuw
10 x 20
10 x 30
10 x 40
10 x 50
Hmm.. De ROM voelt erg klein aan. Volgende week even naar uitvoering laten kijken.

Smith donkey kickbacks nieuw
10 x 0
10 x 4
10 x 6.5
10 x 10
5 x 14
Nog even goed aanvoelen wat betreft uitvoering, maar voelde voor een eerste keer goed!

Adductor/abductor superset
10 x 100/85
10 x 100/90
10 x 100/90
10 x 100/90 Totale controle over adductor op 4 sets van 100, voel duidelijke krachttoename.

Lying leg curl
10 x 20
10 x 22.5
9 x 25
6 x 27.5 VPR

SLDL
10 x 20
10 x 30
10 x 35
10 x 40 VPR
Met opzet aan eind van training om laatste energie van glutes aan te pakken.

Seated calf raises
10 x 45
10 x 45
7 x 45
10 x 40

Ben weer eens toe aan wat verandering en variatie. Vandaag voelde als een prima training. Wil het een en ander ook op LB high volume dag veranderen. Deze training vind ik wat LB low volume betreft lekker aanvoelen.

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg
Week 11 67 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 12 67,5 (2400 kcal) + 0.5
Week 13 66 -1.5 kg (2400 kcal) begonnen met medicatie
Week 14 66 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 15 66/66.5 (2500 kcal) gelijk gebleven/0.5 erbij
Week 16 65 (2500 kcal) - 1 kg
Week 17 66.5 (2600 kcal) + 1.5 kg
Week 18 66.5 (2600 kcal) gelijk gebleven
Week 19 66.5 (2600 kcal) gelijk gebleven
Week 20 67.5 (2650 kcal) + 1 kg
Week 21 67 (2650 kcal) - 0.5 kg
Week 22 67 (2700 kcal) gelijk gebleven
Week 23 67.5 (2700 kcal) + 0.5 kg
Week 24 67.5 (2700) gelijk gebleven
Week 25 68.5 (2750) + 1 kg
Week 26 67.5 a 67.75 (2750) - 1 a 0,75 kg

Muh. Toename van een kilo vorige week had dus duidelijk met vocht te maken. Ga nu omhoog naar 2800 kcal.
Volgende week een halve tot een kilo erbij: blijf ik bij 2800. Meer dan een kilo, terug naar 2750.
Als ik weer ben afgevallen naar 2850.

En vanavond.. Ga ik voor een lekkere pizza in een Italiaans restaurant!
Ik cheat nu in plaats van eens per maand gemiddeld eens per twee weken. Deze maand bijna elke week. Niet een cheat day, maar voornamelijk uit eten in plaats van thuis mijn standaard maaltijd. Een uitdaging, maar het gaat vooralsnog best goed! :)
 
De (V)PR's blijven maar komen bij jou! Lekkerrrrrrrrrr! en die DL gaat ook super.
Glute bridge heeft inderdaad een veel kleinere rom van Hiptrust. Dat klopt wel. Hij is gewoon net even anders.
Ben benieuwd wat je wil gaan veranderen op LB high volume dag. :)

Nou ja zeg.. hoe meer je eet ga je afvallen ;) zie je hoe goed je het doet. Je opgebouwde spieren verbranden nu eenmaal meer he! Je kan dus gerust vertrouwen hebben in je lichaam en vooral in jezelf. Je gaat super!

Wat goed dat je nu vaker cheat. :thumb:
enne.. uit eten ipv thuis eten past prima in je schema zie je dus nu ook he! De uitdagingen zijn er maar je ziet nu ook dat de uitdagingen geen gekke gevolgen hebben. Geniet ervan vanavond! Topperrrrr!
 
echt goed bezig meid!! :D
 
mooie trainings meis! Gaat lekker vooruit
 
Dl goed hoor.

En van 1 cheatmeal ben je niet gelijk 5 kilo zwaarder.

Als je voeding gewoon goed zit maakt dat niks uit.
 
Dl goed hoor. En van 1 cheatmeal ben je niet gelijk 5 kilo zwaarder. Als je voeding gewoon goed zit maakt dat niks uit.

Dit en het duurt nog even tot de zomer ;-)
 
Even je beginpost doorgelezen en deze pagina! Wat een vooruitgang zeg!:thumbs: Ik ga je volgen:D
 
Lekker bezig! En goed dat je vaker cheat, ik doe het op dezelfde manier (liever uit eten dan bijvoorbeeld friet halen oid). Het blijft een uitdaging, maar gaat steeds beter. Dus gisteren lekker naar een sushirestaurant geweest. Hoe was je pizza?
 
En lekker kunnen genieten gisteren??
 
De (V)PR's blijven maar komen bij jou! Lekkerrrrrrrrrr! en die DL gaat ook super.
Glute bridge heeft inderdaad een veel kleinere rom van Hiptrust. Dat klopt wel. Hij is gewoon net even anders.
Ben benieuwd wat je wil gaan veranderen op LB high volume dag. :)

Nou ja zeg.. hoe meer je eet ga je afvallen ;) zie je hoe goed je het doet. Je opgebouwde spieren verbranden nu eenmaal meer he! Je kan dus gerust vertrouwen hebben in je lichaam en vooral in jezelf. Je gaat super!

Wat goed dat je nu vaker cheat. :thumb:
enne.. uit eten ipv thuis eten past prima in je schema zie je dus nu ook he! De uitdagingen zijn er maar je ziet nu ook dat de uitdagingen geen gekke gevolgen hebben. Geniet ervan vanavond! Topperrrrr!
Wat DL betreft blijft de focus nog steeds vooral op techniek. Misschien kan ik wel meer dan ik nu doe, maar ben wat blessures betreft toch erg voorzichtig met compounds.. Vandaag overigens spierpijn in mijn onderrug en buikspieren, dus blijkbaar gister inderdaad prima DL-setjes gedraaid ;).
Uiteraard weet ik dat spierpijn niets over effectiviteit van de training zegt, maar voel in ieder geval wel dat ik mijn core goed aanspreek ;).
Wil op LB high volume in ieder geval een andere vorm van lunges proberen. Incline leg press blijft er in. Verder weet ik het nog niet goed.. Cable kickback kan ik in ieder geval nog niet missen, lateral leg raises ook niet, dus wellicht veranderen alleen de lunges :o. Moet zeggen dat ik het idee krijg dat quads eindelijk beginnen te groeien, dus misschien is verandering op LB low volume dag voldoende!

En bizar inderdaad he, dat eten.. Met veel optimisme kon ik mezelf voorhouden een halve kilo kwijt te zijn geraakt, maar kon toch echt nog dat streepje van 68 kg zien.. Vervelend is dat, als ik mezelf toespreek eerlijk te zijn en me aan mijn plannen te houden dat ik mezelf dan niet meer kan foppen :o.

echt goed bezig meid!! :D
We bouwen gestaag door SP, thanks!! :D

mooie trainings meis! Gaat lekker vooruit
Dankje Meaantje, die massa moet en zal er komen ;).

Dl goed hoor.

En van 1 cheatmeal ben je niet gelijk 5 kilo zwaarder.

Als je voeding gewoon goed zit maakt dat niks uit.
Thanks Pillz! De focus ligt vooralsnog op de techniek.. Als ik merk dat ik de laatste set waarbij ik heb verhoogd niet meer geheel netjes uitvoer, ga ik in ieder geval niet voor een PR totdat ik de techniek volledig op dat gewicht onder controle heb.
.. En dan maar geduld hebben tot de volgende PR ;).

Enne.. Dat vertrouwen met cheaten blijft groeien. Als ik mezelf bijvoorbeeld met vorig jaar vergelijk.. Gelukkig toch al flink wat verbetering in :).

Dit en het duurt nog even tot de zomer ;-)
.. Ben vooral benieuwd wat er tevoorschijn komt als het weer tijd is voor de cut :D.

Even je beginpost doorgelezen en deze pagina! Wat een vooruitgang zeg!:thumbs: Ik ga je volgen:D
Dankjewel Skatermarvin! :D
Nu ga ik vooral voor nog meer vooruitgang.. Maar dan op het gebied van massa! .. En dan deze keer de juiste soort massa ;).

Lekker bezig! En goed dat je vaker cheat, ik doe het op dezelfde manier (liever uit eten dan bijvoorbeeld friet halen oid). Het blijft een uitdaging, maar gaat steeds beter. Dus gisteren lekker naar een sushirestaurant geweest. Hoe was je pizza?
Thanks meid! We kunnen elkaar goed begrijpen :). Het blijft inderdaad lastig, de ene keer gaat het beter dan de andere keer. En precies: cheaten laat ik praktisch altijd samenvallen met uit eten gaan, dan weet ik ten minste dat ik ook echt iets kan nemen wat ik anders bijna nooit eet. Als ik cheat.. Dan in ieder geval iets wat ik gevaarlijk lekker vind ;).
Enne.. Sushiiii, grote favoriet hier :cheer:. Lekker gegeten daar? Mijn pizza was erg lekker, vooraf nog carpaccio op.. Achteraf gezien had ik over de dag nog meer kunnen eten, de Italiaanse pizza was dunner dan ik me herinnerde :o
Laatste pizza die ik op had was een panpizza. Laatste keer Italiaanse pizza.. Denk serieus ene jaar of 3 geleden :o.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

BP
5 x 20
5 x 20
3 x 25
5 x 30
5 x 35
1 x 40
.. En toen heb ik me witheet van woede uit de voeten gemaakt. Gvd nu al meer dan een halfjaar op dat klote plateau, ben er helemaal klaar mee.
Maar nu gaat het wel weer hoor :o. (zie tussentijds update)


Incline BP
5 x 20
5 x 24
3 x 26.5
3 x 26.5
1 x 30
.. Hup, weer kwoad :o.

BOR
10 x 20
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 35
5 x 35
7 x 35 VPR

Close grip reversed pulldown
10 x 20.3
8 x 43.6
8 x 45
6 x 47.3
5 x 49.6
5 x 52 PR

Arnold press
10 x 8
10 x 9
7 x 10 VPR
6 x 10

EZ-bar curls
10 x 13
10 x 15.3
10 x 18
10 x 20.5 VPR
2 x 23 PR
0 x 23 Fail :rolleyes:

Lever tricep dips
10 x 25
10 x 27.5
10 x 30
8 x 32.5 VPR

Tussentijdse update

Vandaag begon de training dus niet bepaald positief. Wellicht een combinatie van factoren. Zo vermoed ik bijvoorbeeld dat ik gister te weinig heb gegeten. Ik had het etentje 's avonds overschat. Daarnaast geen goede nachtrust gehad. Zit enorm lang vast wat bench betreft, op deze manier is het gewoon niet leuk meer. Daarom moet ik het roer wat borst betreft maar eens grondig gaan omgooien.

Ik ga gewoon geheel resetten en een nieuwe weg inslaan. Wil nu wat BP betreft Wendler gaan volgen. Het is even mentaal een stapje terug, omdat ik de eerste weken voor mijn gevoel alleen maar met belachelijke pussyweights zal gaan werken.
Daarnaast denk ik dat ik in mijn hoofd gewoon veel te gefocust ben op dat plateau, waardoor ik daar juist op blijf hangen. Ik ga dus weer wat nieuws proberen. Ga nu Wendler doen en ik stop gewoonweg met nadenken. Mijn trainingsbuddy plant per week mijn setjes en ik doe gewoon wat hij zegt dat ik moet doen. Incline bench gaat naar 4 sets van 12 sets, voor de lekker.
Kijken wat dit me gaat brengen :).
 
Die bench heb ik ook zo lang op stil gestaan.. en nu weer hoor. Mara het komt echt. Ik snap je frustratie maar al te goed.:D Maar daarna heb je niet anders dan (V) PR's gepakt op alle oefeningen dus niet zo negatief zijn he! Je gaat super!

Je eten gaat goed, je quads groeien! En je blijft maar (V)PR's halen. Nou at wil je nog meer toch? Ja dat plateau door. Maar ook dat gaat je lukken.

Hier was het ook frustratie alom.. heb zowaar een beetje uitgeslapen.. toch trainen en laat in de gym.. en vraag me niet waarom maar bij de laatste set LP opeens zoveel pijn in mijn schouder (die ik niet eens gebruikt heb in de training) dat ik moest stoppen.. Hmm... frustie ;) Dus ik snap je. hahahaha
 
Wendler op de bench gaat je wel helpen naar mijn mening...maar verwacht geen sprint naar een nieuwe 1RM ;) Maar dat wist je al natuurlijk.

Training ziet er verder meer dan goed uit met PR's en VPR's!:D
 
of al eens aan golvend periodiseren gedacht?
ene training op 70 %, andere op 80 %??
 
Die bench heb ik ook zo lang op stil gestaan.. en nu weer hoor. Mara het komt echt. Ik snap je frustratie maar al te goed.:D Maar daarna heb je niet anders dan (V) PR's gepakt op alle oefeningen dus niet zo negatief zijn he! Je gaat super! Je eten gaat goed, je quads groeien! En je blijft maar (V)PR's halen. Nou at wil je nog meer toch? Ja dat plateau door. Maar ook dat gaat je lukken. Hier was het ook frustratie alom.. heb zowaar een beetje uitgeslapen.. toch trainen en laat in de gym.. en vraag me niet waarom maar bij de laatste set LP opeens zoveel pijn in mijn schouder (die ik niet eens gebruikt heb in de training) dat ik moest stoppen.. Hmm... frustie ;) Dus ik snap je. hahahaha
Die bench, er moet gewoon een andere aanpak komen.. Op een gegeven moment maar even balen en kijken naar een nieuwe weg die bewandeld kan worden. Alleen op het moment zelf dat je had gehoopt toch eindelijk verder te komen.. Is het even stevig balen ;).
Door middel van loggen kan ik ook veel beter relativeren, dus zie nu gelukkig ook wel in dat hoe gefrustreerd ik ook was, dat alleen maar terecht was wat bench betreft ^^.
Apart stel zijn we toch hè ;).

Wendler op de bench gaat je wel helpen naar mijn mening...maar verwacht geen sprint naar een nieuwe 1RM ;) Maar dat wist je al natuurlijk. Training ziet er verder meer dan goed uit met PR's en VPR's!:D
Haha, die sprint naar prima PR heb ik inmiddels al heel verstandig weggestopt :rolleyes:.
Maar het is gewoon tijd voor een geheel nieuwe aanpak. Even helemaal terug naar de spreekwoordelijke "0". De focus helemaal gericht op techniek en opnieuw opbouwen. En dan zie ik over een aantal weken wel of het eindelijk eens losloopt :).

of al eens aan golvend periodiseren gedacht? ene training op 70 %, andere op 80 %??
Volgend periodiseren.. Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord :o. Heb je toevallig een goede link of iets dergelijks?
Ga nu sowieso eerst voor Wendler, maar een plan B, C, D en E kan je maar altijd paraat hebben :rolleyes:.
Nog een vraagje aan je trouwens.. Ervaar jij ook een erg groot verschil tussen de ROM van hip thrust en de ROM van glute bridge? Dat de ROM kleiner is lijkt me logisch, maar het voelde toch wel héél klein aan bij de glute bridge..
 
over golvend periodiseren: zie karma.
Voor barbell glute bridges zette ik mijn voeten op een stepbankje om de rom te maximaliseren.
 
Die bench komt echt wel. Het is ook een beetje een kwestie van tijd en geduld en soms een stapje terug en dan weer opbouwen. Maar hij komt er echt wel. :)
 
Heb net je eerste pagina gelezen. Wat een indrukwekkend verhaal zeg. Veel respect :bow:
Ach, en dat je baalt van die laatste train, dat hoort er ook bij. Trekt wel weer aan als je je best blijft doen!
 
Toch mooie training hoor ondanks je bench frustratie.. hopelijk heb je hier iets aan (zie bijlage). Dit was mn upper power schema, maar had ook een upper hypertrophie dag (heb alleen niet bijgehouden, maar staat wel in mn logje)
Was alleen wel belangrijk dat je in de eerste week op rpe 8 traint en niet voor vprs-prs gaat.. die komen daarna wel:) Kijk maar of je er wat mee kan.

upper power1.png
 
over golvend periodiseren: zie karma. Voor barbell glute bridges zette ik mijn voeten op een stepbankje om de rom te maximaliseren.
Super Nicky, ik ga eens goed zitten om me in te lezen! Altijd fijn om verschillende methoden achter de hand te hebben :).
En :cheer: voor de tip van het stepbankje! Ga het zaterdag meteen uitproberen. Thanks!

Die bench komt echt wel. Het is ook een beetje een kwestie van tijd en geduld en soms een stapje terug en dan weer opbouwen. Maar hij komt er echt wel. :)
Het vervelende is dat je op een gegeven moment zodanig gefrustreerd raakt dat je te gefocust bent op "dat ene gewicht waar je altijd blijft hangen". Vandaar maar geheel resetten en opnieuw beginnen met een heel andere aanpak. Want het moet vooral leuk blijven :).

Heb net je eerste pagina gelezen. Wat een indrukwekkend verhaal zeg. Veel respect :bow: Ach, en dat je baalt van die laatste train, dat hoort er ook bij. Trekt wel weer aan als je je best blijft doen!
Wat lief van je Neet, dankjewel! ^^
Moet ook eerlijk bekennen dat het al snel went wanneer je trainingen lang achter elkaar het gevoel hebt gehad goed te kunnen knallen.. Als het dan eens een weekje minder gaat zit ik dan gelijk stevig te balen.. Maar als ik achteraf mijn logje teruglees kan ik het gelukkig weer relativeren ;).

Toch mooie training hoor ondanks je bench frustratie.. hopelijk heb je hier iets aan (zie bijlage). Dit was mn upper power schema, maar had ook een upper hypertrophie dag (heb alleen niet bijgehouden, maar staat wel in mn logje) Was alleen wel belangrijk dat je in de eerste week op rpe 8 traint en niet voor vprs-prs gaat.. die komen daarna wel:) Kijk maar of je er wat mee kan.
Ahh, dankjewel SP, dat lijkt me ook een fijne manier van trainen! Deze week gaat mijn eerste week "uitproberen" in. Meestal betekent het twee weken "tobben" en hier en daar trainingen finetunen waarna ik een aantal weken het nieuwe schema volg. En dan begint het aanbrengen van veranderingen opnieuw.. Ben nog altijd zoekende naar fijne methoden om goed te kunnen groeien, dus aan je bijdrage heb ik veel, thanks! x

---------- Toegevoegd om 17:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:52 ----------

Training van vandaag: LB dag 1

Ga het een en ander veranderen. Nieuwe oefeningen vooralsnog met licht gewicht om te kijken wat het met mijn knieen gaat doen.

Split squat nieuw
15 x bw
15 x bw
15 x bw
15 x bw
15 herhalingen met elk been is 1 set --> 30 reps per set

Leg press in smith nieuw
20 x 10
20 x 20
20 x 30
20 x 40
Heeeeeerlijke oefening :heart:

Leg press incline
15 x 35
15 x 35
15 x 35
20 x 35 VPR
Volledige focus op een langzame, geconcentreerde uitvoering. Met dank aan SP1988 weer even bepaalde aanpakken heroverwogen. Even "ego" loslaten en meer aandacht voor MMC. Heb de incline leg press vandaag als nooit te voren gevoeld..
Heerlijk dus! :heart:


Step ups nieuw
20 x bw
20 x bw
20 x bw
1 set is 20 reps per been --> 40 steps per set.
Nog niet echt overtuigd van step-ups.. Ik gun het nog even de tijd. Wel goed voor mijn balans though, aangezien die gewoonweg zwaar ruk is :o.

Cable lateral leg raise
15 x 7.5
10 x 7.5
10 x 7.5
Moest oud cable station gebruiken omdat "de goede" bezet was.. En mijn hammies doen nog zo'n ongelofelijk zeer van de training van zaterdag ???. Deze ging vandaag dus maar even wat matiger.

Standing calf raises
10 x 45
10 x 50
10 x 50
Ook hier weer: langzame uitvoering, lang vasthouden etc.

Ben eigenlijk echt erg verbaasd dat ik nog steeds zeer flinke spierpijn heb van de training van zaterdag. Begin te twijfelen of ik wel goed herstel. Wellicht speelt slaapproblematiek daar ook wel een rol in. Anyway, ik kan dus nog steeds niet pijnloos lopen/bukken etcetera, van de spierpijn in hammies. Vooralsnog dus geen leg curls of iets dergelijks op LB dag 1.

Hoop op deze manier wat meer quads te kunnen trainen zonder knieklachten te krijgen. Vond deze training in ieder geval aardig lekker gaan!
 
Wat rot van die bench, maar komt vanzelf goed. Ik hoor alleen maar goede verhalen over Wendler :) Hopelijk heeft je LB dagje je frustratie een beetje goed gemaakt! Ziet eruit als een fijne training.

Mijn sushi was trouwens héérlijk :D Bedenk me net dat mijn laatste keer pizza ook veel te lang geleden is, dus wie weet neem ik dat zaterdag als cheat na Mud Masters!
 
Back
Naar boven