MuscleMeat

kitten's log

Bezoekers in dit topic

kitten

Advanced Bodybuilder
Lid sinds
21 mrt 2013
Berichten
842
Waardering
56
Lengte
1m63
Massa
83kg
Vandaag gestart bij Fysiek in leiden. Gedurende een bepaalde periode van minimaal 2 maanden (lees; tot het naar ons beide zin is) is hij mij trainer en voedingscoach. Hij zal mij 3 x in de week trainen voor een uur en na dat uur dan zelfstandig cardio doen. Op een andere sportschool de Vlietlijn doe ik dan gewoon nog groepslessen volgen in de vorm van bbbb, xco, roeien, pumpen en andere lessen waar mogelijk.

Ik heb lange tijd middels dit forum trainingen gepost en ook adviezen voeding gepost onder de naam Karmen. Een tijd lang niet tot weinig aan kracht gedaan. Maar het gemis is te groot en vind het zonde om iets te laten liggen wat voor mij als een uitlaatklep fungeerde.

Lang in dubio gezeten of ik wilde powerliften of bodybuilden. Na wat advies in mijn directe omgeving te hebben gewonnen en analyse Tom besloten te richten op bodybuilden. Dit omdat het aantal setjes mij altijd hebben aangesproken maar ook het trainen met zware gewichten.

Vanavond dus laten doormeten en moeten quatten, bankdrukken, balansoefening en nog wat maar natuurlijk naam kwijt want had die oefening nog nooit gedaan:o.
Conclusies waren dat ik rug te hol trek met bankdrukken, wat korte kuitspieren lijk te hebben en wat naar buiten sta met voeten tijdens squatten maar ook balansoefening.

Donderdag eerste training.

Doel voor de eerste maand 5 kg vet weg en 2,5 spier erbij.

Posten is meer de progressie qua gewichten en dus de trainingen en of de maandelijkse doelstellingen worden behaald.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een heel zwaar doel in 1 maand;)
5 kilo vet zal wel lukken, maar 2,5 spier....

Veel succes
 
nou ... dat lijkt me leuk om te volgen of je dat gaat lukken :D
 
welkom terug, Karmen.
is dat niet wat veel 3 keer per week krachttraining en dan nog al die lessen?
Rust is ook belangrijk als je spieren wil kweken.
 
kitten
Novice



Lid sinds: Mar 2013
Stats: V 37j 1m63 83kg -
Top schema gehad waarmee er 3 X wordt getraind. Op overige 3 dagen lessen en zaterdag rustdag. Enorm veel aan het leren op het gebied techniek en ademhaling. Ook veel aandacht voor mijn plotseling soms opkomende duizeligheid gepaard met misselijkheid. Heb voor het eerst fiducie dat het nu wel gaat lukken.

Nu nog setjes wat hoor in herhalingen. Volgende week opbouw gewichten . Geniet intens en voel heerlijk.

---------- Post toegevoegd 16 April 2013 om 00:03 ----------

@ mack10 gaat lukken. Was verdomme van 47.9 kg spier naar 27.8 gegaan. Opbouw spier gaat vrij snel bij mij. Rond 11mei weet ik of er meer bij is

@ robke 78 follow me babe

@ dinky toy maandag, woensdag en vrijdag kracht in de avond. Dinsdag, donderdag en zondag lessen. Zal soms 2x op een dag maar de zaterdag is totale rustdag.
 
post dan eens wat meer details ivm schema...
 
post dan eens wat meer details ivm schema...


Gisteravond rug biceps gedaan maar hieronder benen schouders gepost.

Begin standaard met:

Flexibillity
Statische kuit kuit stretch 2 X 30 sec

Cardio
5 min fietsen

Core
Decline crunch 3 X 15 reps
Plank 3 X 45 sec ( volgende week 1minuut)
V-sit 3 X sec

Balance
SL squat 3 X 12 reps

Weerstandtraining
Barbell squat 4 x12reps
Leg extentions zit leg curl 4x 12 reps
Leg press selection 4x 12 reps
Donkey Calf 4x 12 reps


Schouders
Cable shoulder raise
Shoulderpress


Cardio cooldown
Fiets 10 min

Flexibiliteit
Kuit stretch

Er wordt nu puur gekeken waar mijn problemen zitten en het startgewicht gewichten te kunnen bepalen. De herhalingen zijn nu relatief hoog maar gaan omlaag wat ik begreep (gelukkig want dan kan ik eindelijk met gewichten stoeien). Maar ik weet dat dat die kleine correcties voor optimale uitvoering killing zijn.

Morgen borst en triceps
 
je hele warm up is haast zo lang als je training :D
 
K*t ja.... Single leg. Niet gezien met automatisch woordenboek.

Warming up is vrij kort hoor. Ben van begin tot einde 1u en 15min beZig . Doel is ook dat dit aan tijd aan kracht wordt besteed maar eerst voeding op orde wat wordt geregeld en met pt dan die 3 x aan de bak en zelf dan lessen.
 
Vanochtend bbbb gedaan

Middag van 14:50- 16:15 kracht.

Start met gebruikelijke stretch en buik

Borst

Barbell bench press 4 12 hh. + wat minder herhalingen maar meer gewichten
Incline DB Press 4 12 hh. + minder herhalingen maar meer gewicht
Small machine press 4 12 hh



Triceps:
Triceps pushdown bar 4 12 hh. Set hierna van 15 reps snel
Triceps pushdown cable 4 12 hh. Set hierna van 15 reps snel
 
Waarom zet je je gewichten er niet bij?
 
Waarom zet je je gewichten er niet bij?

Was laatste serie om startgewicht te gaan bepalen dus vandaar niet gedaan nog. Zijn is schema nig niet verwerkt. Vrijdag benen schouders en begin dan met posten gewichten erbij.
 
Vanavond xco gedaan.

Morgenochtend roeiles en 15u krachttrainen.
 
Omdat benen schouders gepland stonden vanochten maar niet gaan roeien. Dit omdat benen (zware squat met 12 reps) tot misselijkheid leiden en ik hoopte dit te voorkomen ze niet eerder op de dag te belasten middels roeiles.

2 series 30 sec
5 minuten fietsen

Core

Plank
 
statische kuitenstretch

2 x 30 sec hold

Cardio

5 minuten fietsen

Core

Plank
3 x 45 sec
V-sit
3 x 45 sec

Benen
Barbell squat
1 x 12 rep OS
1 x 12 rep beide zijde 10 kg
1 x 12 rep beide zijde 20 kg ( misselijk)
1 x 12 rep beide zijde 10 kg
( vermoedelijk speelt ademhaling tijden uitstoten een groot probleem. dextro hielp)

Leg extention
1 x 12 reps 25 kg
1 x 12 reps 35 kg
1 x 12 reps 40 kg
1 x 12 reps 35 kg

zit leg curl
1 x 12 rep 35 kg
1 x 12 rep 50 kg
1 x 12 reps 65 kg
1 x 12 rep 71 kg

Leg press selection
1 x 12 rep 140
1 x 12 rep 150
1 x 12 rep 160
1 x 12 rep 170

Donkey calf
Ik heb absoluut niet gewichten hier opgeslagen. Op automatische piloot en gericht op ademhaling 4 x 12 rep gedaan maar gewichten echt gewoon niet onthouden

schouders niet gedaan omdat door spugen van mij na squat ik even wat nodig had om bij te komen met dextro.

10 minuten fietsen
 
Ik hoop dat de 3 fotoos geplaatst zijn.

Naar open Rotterdamsche kampioenschappen geweest. Was zo onwijs gaaf. Volgende week naar Spijkenisse voor straf (lekkerrrrrrrr:cool:)

nfbb 032.jpg


nfbb 026.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven