Fitness Seller

DwarvenWarrior's quest...

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.

Ano_80_1

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid sinds
15 nov 2008
Berichten
16.337
Waardering
1.338
...naar een prachtig lichaam!

Zo lang ik me al kan herinneren ben ik altijd al wat steviger geweest dan de rest, maar misschien had ik ook gewoon altijd veel dunnere mensen om me heen... :rolleyes:
In de brugklas was ik zo'n 50 kilo, sindsdien ben ik niet langer geworden maar wel zwaarder: op m'n 27e woog ik bijna 80 kilo! (scheelde niet veel). Op dat moment sportte ik wel veel (4x per week meedoen met groepslessen Pilates, BodyPump, PowerYoga en Spinning).
Op mijn werk was het mogelijk een gratis BIA-meting te laten uitvoeren en toen ik een vet% van bijna 40% voor m'n neus kreeg ging er een knopje 'om'. Was een slimme zet van de "diëtiste" die daar zat: ik heb ruim 3 maanden aan de maaltijdvervangers gezeten (wat een hel was dat!) en ben afgevallen tot 65 kilo. Toen was ik het hélemaal zat en met de insteek 'eerst kijken of ik dit gewicht kan behouden met normaal eten voordat ik lager ga' ben ik gestopt met hongerlijden en wat bleek: ruim een jaar later nog geen kilo erbij!
Het vetpercentage wat ik toen had? 32,5% - toch nog érg hoog - was de reden om verder te gaan met afvallen, en daarvoor ben ik het halve Internet afgestruind. Na hier veel rondgelezen te hebben is me duidelijk geworden dat afvallen alleen niet voldoende is - wil je een mooi lijf dan zul je het moeten vormen door krachttraing en strakker maken door cardio. Ondertussen heb ik Burn The Fat, Feed The Muscle gekocht en meerdere keren gelezen.
Dus hier ben ik dan: ik weet eindelijk wat ik wil en hoe ik het wil.

Je bent nooit te oud om te leren ;)

Sinds juli 2009 train ik bij een fatsoenlijke sportschool (een hardcore gym) waar ik spontaan verliefd ben geworden op de powercage en vrije bench.
Thuis heb ik een hometrainer (spinbike), een zolder (met chin-up bar, losse gewichten, bankje) en een hele lieve ondersteunende jongen die mijn sport snapt en me daarin steunt..


Doelen
- Zomer 2011: zichtbare abs
- Lijf zoals de dames in de Body Fitness klasse hebben (uiteindelijk)
- Eigen BW kunnen benchen
- Eigen BW kunnen squatten
- 100kg deadlift
- Wide-grip pull-ups (reppen)
 
Laatst bewerkt:
Heel veel succes DW! Je bent al een heel eind gekomen met afvallen, dus dan moet dit je toch ook lukken ;)
 
Ik ben vereerd :D

Ga je uiteraard volgen en succes met je doelen!! Met je kennis zit het ieg wel goed.

BFFM is een goed boek trouwens!

Hier nog een manier waaraan ik moest denke toen ik je post las hoe je je pullups deed zittend aan de smith machine:

http://www.youtube.com/watch?v=C-cRE7Bxd2k

doegg
 
Laatst bewerkt:
Is idd een goede manier voor pullups! Wel zou ik proberen ook gewone chin ups aan een stang te doen. Dit is echt dé manier voor een V-shape! Het is lastig, maar oefening baart kunst. Begin iedere rugtraining ermee, dan heb je nog genoeg energie. Ik heb mijn wijdte eraan te danken, dus ik raad het iedereen aan.
 
...wanneer ik mezelf eindelijk eens opgetrokken krijg zal ik zeker dit vaker gaan doen - voorlopig ben ik bezig de eerste keer te gaan halen ;)
Had ik al vermeld dat ik een weddenschap heb met 5 andere meiden? Wie het eerst zichzelf 5x kan optrekken (en dat kunnen we allemaal voor geen meter). De inzet is de eer en een ijsje naar keuze :D
Mijn pullups aan de SmithMachine zien er iets minder fancy uit (geen gewichten in m'n kruis bijvoorbeeld)...
 
Vandaag netjes gegeten, 500 Kcal eraf gefietst - morgen weer lekker naar de sportschool!
Vroeg, dus dan zijn er nog niet zoveel mensen - en vooral geen kinderen die met gewichten spelen!
 
Leuk dat je een log bij gaat houden! Succes met het behalen van je doelen! :)
 
Succes met je log! Misschien handig om de gewichten gewoon als totaal te vermelden? Dus bij de Bent Over Row (BOR) bijvoorbeeld gewoon 35 kg?
Gewoon volhouden en dan komt het zeker goed :).
 
Ben net op kantoor (tja, ik werk ook nog) - vanochtend in de sportschool geweest:
Squat: 5*15 5*17,5 en 5*5 20
Deadlift: 5*37,5 5*40 (totaalgewicht incl. stang)
Overhead: 5*5*10 (dumbbells)
Chin/Pull up: 3*5 (kan ik nog steeds niet hangend)
Push-ups: 5*10 (netjes met m'n tenen op de grond!)

Daarna ben ik nog even op de spinbike geklommen - 550 Kcal door flink te fietsen en af en toe te gaan staan / hangen etc (stond een spinning dvd op - heb gedeeltelijk meegedaan).

Die overhead press begint me een beetje te vervelen: 10 kg lukt prima - de volgende dumbbells in het rijtje zijn die van 12 kg per stuk, en die krijg ik niet omhoog (niet eens in beginpositie:().
Iemand een tip?
 
Had ik eerst ook heel erg last van,dat ik de 12 kg niet omhoog kreeg. Ik ben toen ook andere oefeningen gaan doen voor mijn schouders,toen lukte het na een tijdje veel beter.

Gewoon volhouden.
 
Had ik eerst ook heel erg last van,dat ik de 12 kg niet omhoog kreeg. Ik ben toen ook andere oefeningen gaan doen voor mijn schouders,toen lukte het na een tijdje veel beter.

Gewoon volhouden.
Geef eens een hint... wat voor oefeningen?
 
Al weet ik niet echt of het echt daardoor kwam,maar ik trainde mijn schouders altijd maar met 1 oefening.Toen ik ook o.a. side lateral raises en front raises ging doen,kon ik na een tijd ook veel zwaarder gaan.
 
Heel succes,gaat je lukken! :thumb:
 
Tot na het weekend:
Morgen 30 km lopen (training voor de Nijmeegse Vierdaagse), morgenavond verjaardagsfeestje.
Zondag ook een verjaardagsfeestje (ze wordt 5).
Ik ga me inhouden tijdens al het lekkers, en vooral geen taart eten! Vind ik niet eens lekker...
 
leuk dat je een log hebt gemaakt.succes met trainen en je inhouden dit weekend.ik vind het leuk om mee te lezen hoe het met je gaat.succes!
 
succes met je log en je trainingen ;)
 
succes , ik ga je volgen :)
 
Succes en zet hem op:D
 
...wanneer ik mezelf eindelijk eens opgetrokken krijg zal ik zeker dit vaker gaan doen - voorlopig ben ik bezig de eerste keer te gaan halen ;)
Had ik al vermeld dat ik een weddenschap heb met 5 andere meiden? Wie het eerst zichzelf 5x kan optrekken (en dat kunnen we allemaal voor geen meter). De inzet is de eer en een ijsje naar keuze :D
Mijn pullups aan de SmithMachine zien er iets minder fancy uit (geen gewichten in m'n kruis bijvoorbeeld)...
Om de chin ups wel te kunnen doen, moet je gewoon aan de stang gaan hangen.
Je benen 90 graden buigen, en iemand anders je voeten laten vasthouden.
Je partner kan dan alleen je voeten vasthouden, of zelfs een beetje mee tillen als het moeilijk word.
Je zult zien dat de chin ups dan een stuk minder zwaar zijn.

I.p.v. een partner kun je ook kijken of je je voeten ergens op kunt zetten om hetzelfde te bewerksteligen.

En als alleen de Smith machine beschikbaar is zoals nu, moet je gewoon je bovenlichaam verticaal laten hangen i.p.v. onder 30graden zoals op het filmpje.
Je gaat dan onder de stang zitten op de grond en zet de stang op zo'n hoogte dat je er net niet meer bij kan.
E.v.t. je voeten dan op een verhoging, en gaan met die banaan! ;)

Die overhead press begint me een beetje te vervelen: 10 kg lukt prima - de volgende dumbbells in het rijtje zijn die van 12 kg per stuk, en die krijg ik niet omhoog (niet eens in beginpositie:().
Iemand een tip?
Gewoon meer herhalingen doen..? :rolleyes:
Doe ze eens met een lange halter, of op de Smith machine tot je weer wat sterker bent, en de 12kg's kan pakken.
Niet de dumbbells inruilen voor de Smith hoor!
Losse halters zijn het beste imo.

Succes! :thumb:
 
Geeft een lekker gevoel om de reacties hier te lezen!
De tips van Hummer krijgen karma - woensdag ga ik ze uitproberen tijdens m'n training. Op de planning voor morgen staat:
Squat: 20 kilo per kant
Bench: 15 kilo per kant, opnieuw 17,5 proberen (week terug dikke faillure bij 3e setje)
BOR: 8,75 per kant, 10 proberen
Dips: 5*10

De wandeling van gisteren was zwaar: alleen maar regen gehad, variërend van mot- tot stortregen! Ik liep met anderen mee, en die liepen best door: 30 km in 7 uur, inclusief pauzes. Het is dat ik zulke korte pootjes heb, anders waren we nog sneller gegaan!

Verjaardagen gingen lekker: gisteravond geen taart, alleen cola light en wat gezonde hapjes (vette vis op een stukje brood, filet americain op een toastje).
Vandaag de verjaardag ging nog beter: alleen koffie, water en een paar toastjes tonijn.
Vanochtend in de spiegel had ik wel het idee dat slanker aan het worden ben - donderdag weer meet- & weegdag, dus dan weet ik het zeker!
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven