Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > BB Algemeen > Vrouwen Bodybuilding & Fitness > Training Dagboeken

Antwoord
Oud Wed 8 Feb 2012, 17:55  
boxona
Dutch Bodybuilder

boxona's Avatar

Stats: V 1m58 58kg -
Send a message via Skype™ to boxona Bekijk Galerij (2 foto's)
Boxona op weg naar tevredenheid (2)

Hey allemaal, ik ben dus Boxona. Ik ben al een tijdje actief op dit forum maar nu toch besloten eens een eigen logje te maken voor de motivatie en ook voor tips en kritiek.
Even over mezelf, ik ben 18 jaar, sport meestal 6x in de week (fitnessen en boksen afwisselend). Heb mijn hele leven al problemen met mijn (over)gewicht. Nu sinds de zomer verantwoord afgevallen van 70 kilo naar nu 59/60 bij een lengte van 1,59m. Loop bij een sportdieetiste waar ik ongeveer 1x in de 6 weken heen ga. Ik schommel eigenlijk al een aantal weken op dit gewicht (wat ook niet gek is na zo'n lange dieetperiode natuurlijk) maar ik ben toch nog lang niet tevreden zoals ik er nu uitzie dus ik twijfel wat ik nu ga doen of wat ik ga veranderen.
Even wat over mijn voeding:

Maaltijd 1:
2 boterhammen met mager vlees/smeerkaas 20+
Glas optimel of magere (soja)melk
OF: Brinta 30 gram + 250 ml magere (soja)melk

Maaltijd 2:
Stuk fruit

Maaltijd 3:
2 boterhammen mager vlees/smeerkaas 20+

Maaltijd 4:
Stuk fruit en bekertje optimel yoghurt met een schep lijnzaad (altijd al geklooi gehad met darmen, vandaar het lijnzaad)

Maaltijd 5:
Wat de pot schaft, groente (veel) + aardappels/rijst/spaghetti etc. + mager vlees (150-200gr)

Maaltijd 6:
Verschilt, als ik na het avondeten gesport heb neem ik kwark/caseine en fruit, als ik niet getraind heb eet ik nog iets kleins in de avond zoals fruit, komkommer, snack-a-jack etc.

Ik drink de hele dag door water, thee en een kop koffie. Regelmatig 1 blikje cola light.
Verder snack ik de hele dag door groenten, welke soort dan ook, wortel, komkommer, tomaat etc.
Ik vind het vooral heeeeeeel erg moeilijk om me compleet strikt aan dit schema te houden, ik moet altijd nog een beetje 'snaaien' in de keuken. Als ik bijv een boterham met ham sta klaar te maken kan ik het niet laten om een beetje los beleg in mijn mond te stoppen, of als ik een zak met dropjes zie liggen stop ik 1 dropje in mijn mond. Het is er altijd maar 1, maar als ik 4x per dag langs de zak drop loop.. Dit soort kleine dingetjes vind ik heel erg moeilijk om mee op te houden.
Verder wissel ik fitness en boksen dus af, en werk ik met fitness met een split-schema. Benen-biceps, Schouders-rug en Triceps-borst wissel ik af.

Behoefte is: 1426 kcals x 1,55 = 2210 kcals en ik zit met wat ik nu eet rond de 1500/1600. E/K/V verhoudingen volgen nog.

Graag zou ik hier nu en in de toekomst tips, kritiek etc ontvangen en meer over mijn sport/voedingspatroon met jullie delen

Alvast bedankt!

btw, heb mijn log ook bij Vetvervlies & Conditietraining geplaatst maar misschien dat die hier toch beter op z'n plek is.
  Met citaat antwoorden
Oud Wed 8 Feb 2012, 18:01  
tigercatty
Advanced Bodybuilder

tigercatty's Avatar

Stats: V 31j 1m71 58kg -
Leuk dat je met een log bent begonnen. Ik zou bij de 2de maaltijd toch een bron van eiwitten nemen, zoals een gekookte eitje of yoghurt. Ik vind dat je toch te weinig eet en daardoor heb je waarschijnlijk van die 'snaai' momenten. En ook al heb je een avond niet gesport, kun je beter alsnog kwark nemen. Je spieren hebben altijd eiwitten nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud Wed 8 Feb 2012, 21:23  
stefanbegint
Advanced Bodybuilder

stefanbegint's Avatar

Stats: M 18j 1m78 80kg -
Bekijk Galerij (3 foto's)
Ik volg

Ben jij dat nou op je avatar?
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 9 Feb 2012, 10:39  
boxona
Dutch Bodybuilder

boxona's Avatar

@tigercatty ja ik neem soms ook wat kwark of yoghurt bij tweede maaltijd, eitje is ook een goed idee.
@stefanbegint thanks, nee was ik dat maar haha

Ik zit te denken om misschien 1 dag in de week 500 kcals meer te eten, om door dat plateau heen te breken soort van. Zou dit kunnen werken? Of geen goed idee..
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 9 Feb 2012, 12:07  
mack10
Monstrous Giant

mack10's Avatar

Stats: M 25j 1m84 78kg 13%
Ga gewoon op onderhoud eten
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 9 Feb 2012, 15:47  
stefanbegint
Advanced Bodybuilder

stefanbegint's Avatar

Stats: M 18j 1m78 80kg -
Bekijk Galerij (3 foto's)
Je kan het eventueel proberen als je echt op een plateau zit. Maar anders gewoon op onderhoud. Op je foto heb je ook al een beste arm!
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 9 Feb 2012, 16:52  
boxona
Dutch Bodybuilder

boxona's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door mack10 Bekijk Post
Ga gewoon op onderhoud eten
Zou je me iets meer uitleg kunnen geven hoe ik dat dan (in de toekomst) precies moet gaan doen? Moet ik dan gewoon een poos op onderhoud gaan zitten en na een tijdje weer eronder gaan zitten? Bedankt voor je reactie iig!
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 11:29  
tigercatty
Advanced Bodybuilder

tigercatty's Avatar

Om terug te gaan naar je onderhoud zou ik dat gaan opbouwen.

Week 1 1700kcal
week 2 1800kcal
Week 3 1900kcal
enz..

Dan zou ik voorlopig op onderhoud blijven eten. Ik ben zelf deze week begonnen met eten op onderhoud en beneden onderhoud. Ik eet alleen op de benendagen op onderhoud en de rest van de dagen eet ik 200-300kcal beneden mijn onderhoud.
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 11:47  
boxona
Dutch Bodybuilder

boxona's Avatar

Oke ik zal het zometeen eens aankaarten bij m'n diëtiste of ze het daarmee eens is aangezien m'n Doel 57 kilo was, heb om drie uur een afspraak. Lijkt mij ook een beter plan idd

Laatst aangepast door boxona : Fri 10 Feb 2012 om 12:03
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 18:12  
tigercatty
Advanced Bodybuilder

tigercatty's Avatar

En wat zei zij??
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 21:55  
boxona
Dutch Bodybuilder

boxona's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door tigercatty Bekijk Post
En wat zei zij??
Omdat ik nog niet bij mn streefgewicht ben wilde ze toch nog even doorgaan met dit eetschema, MAAR moet proberen te stoppen met het snaaien en ipdaarvan mag ik dan soms mezelf belonen met 1 dingetje (chocolaatje! ) Mag het wel zelf aanpassen dmv hier een daar een cracker, rijstwafel iets anders van dien aard toe te voegen! Yoghurt, kwark en andere magere zuivelwaar mag ik ook wat toevoegen als honger heb. Ben benieuwd, dernet voor het laatst gesnaaid en ga er morgen weer met de volle 120% tegenaan
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 11:37  
boxona
Dutch Bodybuilder

boxona's Avatar

Net terug uit de sportschool, benen weer getraind sinds toch wel een aardige tijd. Ze zijn leeg en moet zo nog werken van 1400 tot 2130 wordt leuk. Trainen ging wel erg lekker moet ik zeggen.

Squat 2x15 40kg, 2x10 60 kg
Barbell standing calf raise 4x12
Leg extensions 4x10
Standing leg curl 3x12
Leg press 3x10

Zal morgen wel spierpijn hebben, maarja daar doen we het oa voor he
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 13:57  
Titania
Cool Novice

Stats: V 1m68 70kg -
Hey. succes met het bereiken van je streef gewicht. Je eet wel erg veel zuivel... Ben ik zelf niet zo'n voorstander van maar goed. We moeten allemaal onze eigen manier vinden die het beste werkt. Succes met het proberen minder te snaaien. Ik merk dat wortels het heel goed doen voor me om toch iets in mn handen te hebben om op te knabbelen.
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 14:44  
boxona
Dutch Bodybuilder

boxona's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Titania Bekijk Post
Hey. succes met het bereiken van je streef gewicht. Je eet wel erg veel zuivel... Ben ik zelf niet zo'n voorstander van maar goed. We moeten allemaal onze eigen manier vinden die het beste werkt. Succes met het proberen minder te snaaien. Ik merk dat wortels het heel goed doen voor me om toch iets in mn handen te hebben om op te knabbelen.
Dankje! Tja ik zit normaal gesproken gewoon op twee porties zuivel per dag, als ik met brinta heb ontbeten neem ik niet bij de tweede maaltijd ook zuivel. Wortels doen t idd erg goed! Evenals komkommers
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 12 Feb 2012, 13:13  
tigercatty
Advanced Bodybuilder

tigercatty's Avatar

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat met je voeding.
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 12 Feb 2012, 13:34  
Nitwit
Competitive Bodybuilder

Nitwit's Avatar

Stats: V 27j 1m78 - -
In!
Altijd leuk om andere vrouwen te volgen.

Ik vind zelf dat je beter kan kiezen voor een goede verhouding ei/kh/vt per maaltijd. Een appel is geen maaltijd. Daar ga je ook van snaaien.

Waarom niet:
ML1: brinta+whey
Mlt.2: yoghurt, roodfruit, 25gr noten
Mlt.3: zilvervliesrijst, groenten, kip/vis
Mlt.4: salade, tomaat, komkommer (whatever nog meer) en ei+feta
Mlt.5:Groenten+vis/vlees/kip
Mlt.6: 500gr kwark+roodfruit.

Mooie beentraining trouwens!
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 12 Feb 2012, 15:22  
boxona
Dutch Bodybuilder

boxona's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Nitwit Bekijk Post
In!
Altijd leuk om andere vrouwen te volgen.

Ik vind zelf dat je beter kan kiezen voor een goede verhouding ei/kh/vt per maaltijd. Een appel is geen maaltijd. Daar ga je ook van snaaien.

Waarom niet:
ML1: brinta+whey
Mlt.2: yoghurt, roodfruit, 25gr noten
Mlt.3: zilvervliesrijst, groenten, kip/vis
Mlt.4: salade, tomaat, komkommer (whatever nog meer) en ei+feta
Mlt.5:Groenten+vis/vlees/kip
Mlt.6: 500gr kwark+roodfruit.

Mooie beentraining trouwens!
Thanks!
Ga deze week een aantal dingetjes uitproberen met voeding. Gisteren was mijn voeding als volgt:

0930u(voor t trainen): 40gram havermout met 0,4L water en een schep lijnzaad
1300u(na trainen): 1 boterham met kalkoenfilet, 1 boterham met tonijn in water en een appel
1530u: 250gram magere kwark
1830u: 250gram witte vis (weet niet precies welke, was op t werk) en veel groenten
2200u: wat rauwe groenten en ong 50gram tonijn in water, twee mandarijntjes

Oja, moest uit trainen gelijk door naar werk, op sportschool gedouchet en was shake vergeten. Vandaar geen whey na t trainen
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 12 Feb 2012, 15:25  
Titania
Cool Novice

Stats: V 1m68 70kg -
Het duurt altijd even voor je iets hebt gevonden wat echt goed werkt. Probeer idd maar lekker een aantal dingen uit en blijf ze ook even volhouden om te kijken wat het met je lichaam doet. Je vind vanzelf wel iets.
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 13 Feb 2012, 08:37  
Trium
Advanced Bodybuilder

Trium's Avatar

Stats: M 31j 1m88 135kg 21%
Aardige guns op die foto Box. Abo.
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 13 Feb 2012, 10:39  
boxona
Dutch Bodybuilder

boxona's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Trium Bekijk Post
Aardige guns op die foto Box. Abo.
Thanks!

Ga nu de sportschool in, heb havermout ontbeten en net 250gram kwark en een sinaasappel op. Heb trouwens een pot Hard! besteld. Gebruikte Energize! maar ben daar mee gestopt omdat ik de crash erg vervelend vond. Behalve dat ik sowieso heerlijk train (logisch) op een pwo, kan ik er ook een stuk makkelijker en langer op cardioën, vandaar toch weer de aanschaf van een nieuwe pwo.
  Met citaat antwoorden
Antwoord
Topic opties

DutchBodybuilding.com © 2012