MuscleMeat

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
23.972
Waardering
3.517
Intro & regels
BYmRyDqCMAAqjpW.jpg


Tijd om dit onderdeel van krachttraining nieuw leven in te blazen. In 2008/2009 waren deze grippers een hele hype waarbij zelfs een dbb-er zich heeft weten te kwalificeren als een Captain of Crush! Zou vet zijn wanneer we daar nog iemand aan toe kunnen voegen. Vandaar dit topic.

Hoe sterk zijn jouw handen? Sinds 1990 heeft Ironmind de Captain of Crush grippers uitgebracht. Dit zijn niet de grippers die je in je lokale winkel koopt maar grippers die het uiterste van je handen zullen vergen. Ze zijn er in verschillende sterktes zie onderstaande afbeelding.
buying_guide_table2.png
Mannen mogen zich een Captain of Crush noemen wanneer ze een CoC #3 of hoger sluiten.
Captains of Crush® No. 3 Gripper Certification
Captains of Crush® No. 3.5 Gripper Certification
Captains of Crush® No. 4 Gripper Certification
Joe Kinney de eerste man die de #4 sloot die hier een CoC #4 sluit, full rep.
Hier het legendarische filmpje van Magnus Samuelsson die in 2004 zich certificeerde voor de CoC #4.

Ook vrouwen doen mee. Zij mogen zich een Captain of Crush noemen wanneer ze een CoC #2 of hoger sluiten.
Captains of Crush® No. 2 Gripper Certification
Officieel moet je via Ironmind een nieuwe gripper met een CCS en een aangewezen getuige sluiten.

Twee Nederlanders mogen zich officieel een Captain of Crush noemen. Theo Burggraaff sloot in 2005 de CoC #3 en George Meere sloot in 2008 ook een CoC #3.

Regels:
Om in deze lijst te worden opgenomen moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Film je close duidelijk met een camera. Handvaten zichtbaar tegen elkaar aan.
- Vooraf of na de close de onderkant van de gripper duidelijk in beeld brengen (letter of cijfer moet goed zichtbaar zijn). Je hand om het uiteinde van de gripper houden kan helpen je camera beter te laten focussen op de onderkant van de gripper.
- Tussen het sluiten van de gripper en het tonen van de onderkant (cijfer/letter) mag de gripper NIET uit beeld verdwijnen. (Omdat sommige closes een set nodig hebben is het handig eerst de close te filmen en daarna pas de onderkant te tonen).
- Close is alleen geldend wanneer deze met een van de 5 aangewezen sets is gesloten. TNS (Table No Set), NS (No Set), CCS (Credit Card Set), BS (Block Set), PS (Parallel Set).
- De set moet duidelijk getoond worden voordat je aan de close begint.
- Veer moet zich altijd aan de duimzijde bevinden.


Toelichting verschillende sets:
Het sluiten van een gripper kan met verschillende sets gedaan worden. De verschillende sets geven een extra uitdaging aan het sluiten van een gripper. Een moeilijke set zal altijd hoger in de lijst worden opgenomen. Er mogen meerdere reps met de gripper gemaakt worden.
- Een PS (Parallel Set) is de meest eenvoudige van de 5 en samen met de BS (Block Set) de meest eerlijke set omdat mensen met kleine handen nu niet meer in het nadeel zijn. Bij een PS mag je met beide handen de gripper tot maximaal parallel dichtknijpen voordat je aan de werkelijke close begint. Beide handvaten mogen maximaal parallel (verder uit elkaar is geen probleem) in beeld komen voordat je de gripper mag sluiten. Bij het maken van meerdere reps moet je de handvaten van de gripper tot minimaal parallel terugbrengen. Iedere rep duidelijk in beeld brengen.
- Een BS (Block Set) is een set die bij wedstrijden wordt gebruikt. Met beide handen leg je de gripper goed in je hand en knijp je de gripper deels dicht. Een blokje van 20 of 30mm beweeg je tussen de opening door om aan te tonen dat je de juiste afstand hebt. Daarna knijp je de gripper dicht. Je mag elk willekeurig blokje gebruiken zolang je maar de afmeting van het blokje goed zichtbaar maakt en deze minimaal 20mm is. Bij het maken van meerdere reps moet na elke close het blokje weer tussen de handvaten doorhalen.
- Een CCS (Credit Card Set) is sinds 2004 de officiële set die je volgens Ironmind moet hanteren voor een certificering. Bij een CCS moet je een Credit Card zichtbaar tussen de handvaten doorhalen voordat je de gripper mag sluiten. Bij het maken van meerdere reps moet na elke close de Credit Card weer tussen de handvaten doorhalen.
- NS (No Set) is een stuk lastiger om uit te voeren. Je mag met je vrije hand de gripper goed in je hand leggen, meer niet. Je mag op dat moment nog niet knijpen. Je mag de gripper pas sluiten wanneer je vrije hand niets meer aanraakt. Bij het maken van meerdere reps moet na elke close de gripper door je offhand uit je gripper hand gehaald worden waarna je de gripper weer terug in je gripper hand aanbrengt.
- TNS (Table No Set) is de meest moeilijke set om te doen. Met je gripper hand til je de gripper van de tafel en sluit deze. Je vrije hand mag niet gebruikt worden. Bij het maken van meerdere reps moet na elke close de gripper weer op tafel neerleggen.
Tutorial van verschillende sets.

DBB Captain of Crush Gallery

Captain of Crush #4 - 210lb

Gillingham High Performance 9 - 210lb (rating #4)


Captain of Crush #3.5 - 180lb

Gillingham High Performance 8 - 175lb (rating #3.4)


Mash Monster 2 - 160lb (rating #3.17)
PS l Fries l 2006

Mash Monster 1 - 155lb (rating #3.08)
PS l Fries l 2005
PS l Bobgrip l 2015 l Filmpje
PS l Geraltgrip l 2015 l Filmpje


Captain of Crush #3 - 150lb
CCS l Fries (Captain of Crush - Certified) l 2005
CCS l Chewie (Captain of Crush - Certified) l 2008 l Filmpje
BS 38mm l Bobgrip l 2015 l Filmpje
BS 30mm (155lb) l Ouwe Rammer l 2017 l Filmpje


Gillingham High Performance 7 - 150lb (rating #3)
3xBS 38mm l Bobgrip l 2015 l Filmpje
BS 38mm l Geraltgrip l 2013 l Filmpje


Gillingham High Performance 6 - 135lb (rating #2.7)

Captain of Crush #2.5 - 125lb
CCS l Ouwe Rammer l 2015 l Filmpje
PS l override l 2015 l Filmpje


Gillingham High Performance 5 - 115lb (rating #2.25)

Captain of Crush #2 - 107.5lb
TNS l override l 2015 l Filmpje
CCS l huggybear1968 l 2015 l Filmpje
PS l 1987Sander1987 l 2015 l Filmpje


Gillingham High Performance 4 - 95lb (rating #1.7)
PS l mc. chick l 2015 l Filmpje

Captain of Crush #1.5 - 87.5lb
3xTNS l Geddie l 2015 l Filmpje
NS l Bosshogg l 2015 l Filmpje
CCS l mc. chick l 2015 l Filmpje
CCS l 1987Sander1987 l 2015 l Filmpje
CCS l Bushokje l 2016 l Filmpje

PS l Bosshogg l 2015 l Filmpje
PS l mc. chick l 2015 l Filmpje
PS l 1987Sander1987 l 2015 l Filmpje

PS l Spencer l 2012 l Filmpje
PS l spijkerbuigerrr l 2015 l Filmpje


Captain of Crush #1 - 80lb
TNS l mc. chick l 2015 l Filmpje
CCS l 1987Sander1987 l 2015 l Filmpje
CCS l 1987Sander1987 l 2015 l Filmpje
BS 30mm l mc. chick l 2015 l Filmpje

Gillingham High Performance 3 - 75lb (rating #0.75)

Captain of Crush #0.5 - 70lb

Gillingham High Performance 2 - 60lb


Captain of Crush Trainer - 55lb
TNS l mc. chick l 2015 l Filmpje
CCS l meaantje l 2015 l Filmpje

Gillingham High Performance 1 - 45lb

Captain of Crush Sport - 40lb

Captain of Crush Guide - 30lb

Man
Man offhand
Vrouw
Vrouw offhand
TNS = Table No Set
NS = No Set
CCS = Credit Card Set
BS = Block Set
PS = Parallel Set


Fries en Chewie zijn via Ironmind gecertificeerd en hoeven daardoor geen filmpje te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit op #2 en dat zal wel even zo blijven omdat ik de 2.5 en 3 niet heb
 
Goed initiatief!
Krijgen de Dames een aparte lijst?
Tellen meer Reps ook mee in de ranglijst?
 
Laatst bewerkt:
Nice! Kan tot nu toe niets bewijzen volgens de bovenstaande regels. Heb eerder een paar dingen geprobeerd te filmen, maar overal valt door het licht het nummer niet te zien of haal ik de gripper uit beeld. Heb de #2.5 dicht met een parallel set. De #2 CCS voor 2 reps, en 15 reps met parallel set. De #1.5 TNS, en 25 reps met een parallel set. PS verder 39 reps met de #1, en 100 reps met de Trainer.
Alles met rechts, links significant minder sterk omdat de grippers daarbij nooit goed in de hand liggen. CCS ben ik slecht in, want krijg dan in de startpositie de pink er nauwelijks omheen.

Zal binnenkort eens proberen alles volgens de regels te filmen. Niet echt structureel op getraind de laatste tijd maar het meeste zou nog moeten lukken.

Meer reps in de lijst zou ik mooi vinden, werkt weer motiverend. Snap het ook als je dat niet doet, gaat ws veel tijd kosten om allemaal bij te houden.
 
Ik zit op #2 en dat zal wel even zo blijven omdat ik de 2.5 en 3 niet heb
Ik wil dit topic vol met mooie filmpjes hebben dus filmen piraat! :D
En verder kopen man, je geeft toch al een vermogen uit aan je sport. ;)
Je wilt die 3 toch op je naam hebben!
Goed initiatief!
Krijgen de Dames een aparte lijst?
Tellen meer Reps ook mee in de ranglijst?
Vrouwen krijgen een andere kleur net als je off hand. (links als je rechts bent en rechts als je links bent).

Hmm reps, ik had me eerst gericht op kracht, ik kan reps ook wel erin opnemen.
Ik blijf wel de zwaarste set bovenaan in de lijst plaatsen, boven het aantal reps van een mindere set.
Dus 3xTNS waardeer ik boven 15xCCS.

Nice! Kan tot nu toe niets bewijzen volgens de bovenstaande regels. Heb eerder een paar dingen geprobeerd te filmen, maar overal valt door het licht het nummer niet te zien of haal ik de gripper uit beeld. Heb de #2.5 dicht met een parallel set. De #2 CCS voor 2 reps, en 15 reps met parallel set. De #1.5 TNS, en 25 reps met een parallel set. PS verder 39 reps met de #1, en 100 reps met de Trainer.
Alles met rechts, links significant minder sterk omdat de grippers daarbij nooit goed in de hand liggen. CCS ben ik slecht in, want krijg dan in de startpositie de pink er nauwelijks omheen.

Zal binnenkort eens proberen alles volgens de regels te filmen. Niet echt structureel op getraind de laatste tijd maar het meeste zou nog moeten lukken.

Meer reps in de lijst zou ik mooi vinden, werkt weer motiverend. Snap het ook als je dat niet doet, gaat ws veel tijd kosten om allemaal bij te houden.
Nice kom maar op met die filmpjes.
Het is inderdaad lastig de onderkant goed op film te krijgen. Meestal komt dat omdat de camera focus op afstand heeft en de gripper dan te dicht voor de camera wordt gehouden. Het is ff uitzoeken waar je de gripper moet houden. Wanneer je dat weet kun je de close filmen.
 
Vrouwen krijgen een andere kleur net als je off hand. (links als je rechts bent en rechts als je links bent).

Hmm reps, ik had me eerst gericht op kracht, ik kan reps ook wel erin opnemen.
Ik blijf wel de zwaarste set bovenaan in de lijst plaatsen, boven het aantal reps van een mindere set.
Dus 3xTNS waardeer ik boven 15xCCS.

Ik vind dat de Dames in het ROZE moeten staan!
En eigenlijk ook alle mannen die onder de hoogste Dame staan zouden ROZE moeten kleuren! (Geintje!, maar zou wel leuk zijn!).

V.W.B de REPs implementatie in de CoC lijst klinkt het goed! Ik ben enthousiast!

Filmpjes komen vanzelf!
 
Ik vind dat de Dames in het ROZE moeten staan!
En eigenlijk ook alle mannen die onder de hoogste Dame staan zouden ROZE moeten kleuren! (Geintje!, maar zou wel leuk zijn!).

V.W.B de REPs implementatie in de CoC lijst klinkt het goed! Ik ben enthousiast!

Filmpjes komen vanzelf!
Hahaha, dan doet je vrouw niet mee! ;)
Kleur is goed ja. Juist vet wanneer je in roze bovenaan staat. :D
Vrouwen komen altijd bovenaan bij een bepaalde set.

Als je reps maakt met een CCS dan moet je tussen iedere rep de Credit Card erdoor halen, idem bij een BS. Bij een TNS na iedere rep de gripper neerleggen en weer oppakken.
Bij een PS kan je reps maken zoveel je wilt als je maar terug gaat tot minimaal parallel.

Zal deze regels nog toevoegen.
 
Heb de 2 all eens voor reps gedaan

Heb de set tm 3.5

Zal eens een video maken
 
Nice kom maar op met die filmpjes.

Ok, om de boel af te trappen meteen ff wat gefilmd. De 1.5 voor 3 reps TNS. Geen idee of dat sterk is eigenlijk.
Volgens mij is net in een paar frames de '1.5' te lezen, blijft gezeik.

https://www.youtube.com/watch?v=I7SGDch4bdM

Ga verder even onderzoeken hoe ik het altijd duidelijk in beeld krijg voordat ik de rest film.
 
Ok, om de boel af te trappen meteen ff wat gefilmd. De 1.5 voor 3 reps TNS. Geen idee of dat sterk is eigenlijk.
Volgens mij is net in een paar frames de '1.5' te lezen, blijft gezeik.

http://www.youtube.com/watch?v=I7SGDch4bdM

Ga verder even onderzoeken hoe ik het altijd duidelijk in beeld krijg voordat ik de rest film.

Ziet er goed uit!, alleen is het nummer (het bewijs dus!) echt niet te lezen, ook niet in de frames.

Anders moet je het overdag buiten filmen, dan gaat het vast beter! en er zit veel meer in zie ik!
Je opent voorzichtig!
 
Ziet er goed uit!, alleen is het nummer (het bewijs dus!) echt niet te lezen, ook niet in de frames.

Anders moet je het overdag buiten filmen, dan gaat het vast beter! en er zit veel meer in zie ik!
Je opent voorzichtig!

Thanks. Zal nog even zoeken hoe ik het echt duidelijk in beeld krijg. Kan het zelf net zien op een paar frames als ik 720p en fullscreen pak op YT, maarja.
Heb het net nog iets van 10 keer geprobeerd te filmen. Eén keer was het nummer toevallig echt duidelijk te zien, maar toen zat ik tijdens de set met m'n hand voor de poten, dus kan je niet zien dat ik hem dicht heb :roflol:

Ik probeer het later wel met daglicht inderdaad, want dit schiet niet op.

Spectaculaire sport dit.
 
Laatst bewerkt:
Ok, om de boel af te trappen meteen ff wat gefilmd. De 1.5 voor 3 reps TNS. Geen idee of dat sterk is eigenlijk.
Volgens mij is net in een paar frames de '1.5' te lezen, blijft gezeik.

http://www.youtube.com/watch?v=I7SGDch4bdM

Ga verder even onderzoeken hoe ik het altijd duidelijk in beeld krijg voordat ik de rest film.
Ik heb de 1.5 bij een paar frames toch duidelijk kunnen zien.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
TNS met een 1.5 is aardig sterk.
Ik zet je erbij.

Ziet er goed uit!, alleen is het nummer (het bewijs dus!) echt niet te lezen, ook niet in de frames.

Anders moet je het overdag buiten filmen, dan gaat het vast beter! en er zit veel meer in zie ik!
Je opent voorzichtig!
Goed licht helpt inderdaad veel, en de gripper niet te dicht op je camera houden.

Schermafbeelding 2015-03-22 om 10.30.53.jpg
 
In!! Ik zal eens kijken om een filmpje te maken volgende week.
 
Nice topic chick!

Moet het eigenlijk ook weer oppakken, alleen links is het denk ik geen succes nu, gezien ik een tenniselleboog heb. En wil ook niet compleet uit balans raken kwa kracht.

Ieder succes!
 
Ik heb de 1.5 bij een paar frames toch duidelijk kunnen zien.
TNS met een 1.5 is aardig sterk.
Ik zet je erbij.

Thanks!

Nog even wat meer observaties over het filmen, voor degenen die hier ook last van hebben:

- De halve nummers, bv de 1.5 dus, zijn veel moeilijker te zien door de kleinere cijfers. Hierbij dus meer moeite doen om het goed op film te zetten.
- Truc om de camera te laten focussen op de gripper; meer hand dicht bij het uiteinde van de gripper houden wanneer je het nummer laat zien. Bijvoorbeeld door de poot dicht bij het uiteinde tussen twee vingers vast te houden.
- Daglicht helpt zeker; veel minder reflectie op het uiteinde van de gripper.
- Gripper idd verder van de camera afhouden dan je in eerste instantie zou denken.
- Zolang je niet met je telefoon filmt, die ergens tegenaan moet staan, kan je eerst even meekijken op het scherm van de camera of het nummer te zien is voordat je begint te grippen.
 
Ik hoop dat het een beetje goed te zien is

Coc 1.5 dicht links en rechts. Deze moet iets verder dan normaal want er is een stuk afgeschaafd door diegenen van wie ik ze heb gekocht.

https://www.youtube.com/watch?v=Peg44yXD3JY
 
Nice genoeg animo zo te zien.
Rechts een NS als ik het zo zie en links een PS. Links was op het randje dat ik nog kon zien dat je niet voorbij parallel was voordat je voor de close ging. Neem aan dat links je offhand is.

Nice topic chick!

Moet het eigenlijk ook weer oppakken, alleen links is het denk ik geen succes nu, gezien ik een tenniselleboog heb. En wil ook niet compleet uit balans raken kwa kracht.

Ieder succes!
Nooit de neiging gehad om voor de #3.5 te gaan? Een 3.5 met CCS is wel gruwelijk zwaar. Moet het nog zien gebeuren een CCS met een #4.
Ik zie je nergens bij Mash Monsters staan, had je ook nog aan mee kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Goed topic! Heb zelf jammer genoeg geen CoCs maar Heavy grips. Net uit intresse weer een poging gegeven. Kwam met links tot 250lbs en met rechts tot 300lbs. Als ik ooit bij iemand ben die CoCs heeft liggen zal ik zeker een filmpje maken!
 
Goed topic! Heb zelf jammer genoeg geen CoCs maar Heavy grips. Net uit intresse weer een poging gegeven. Kwam met links tot 250lbs en met rechts tot 300lbs. Als ik ooit bij iemand ben die CoCs heeft liggen zal ik zeker een filmpje maken!

Nadeel van HG is dat er veel verschil zit in sterktes. Ik heb bijvoorbeeld een HG150 gehad die tussen de CoC #1 en #1.5 zou moeten zitten maar die was nog lichter dan een trainer. Een HG300 is wel heel sterk. Welke set gebruik je daarbij?
 
Nadeel van HG is dat er veel verschil zit in sterktes. Ik heb bijvoorbeeld een HG150 gehad die tussen de CoC #1 en #1.5 zou moeten zitten maar die was nog lichter dan een trainer. Een HG300 is wel heel sterk. Welke set gebruik je daarbij?

Ja, ik hoor inderdaad wel vaker dat die een stuk kunnen afwijken. Ze zijn tot nu toe weinig gebruikt (de 250+ al helemaal zelden), dus de vering zal nog wel redelijk in tact zijn. Ik gebruik gewoon NS. Ik had opzich ook CCS kunnen doen, maar geen zin om me portemonnee erbij te pakken :D
 
Back
Naar boven