XXL Nutrition

Hoeveel rust neem jij gemiddeld tussen sets? (1 bezoeker)

Hoeveel rust neem jij gemiddeld tussen sets?


  • Totaal stemmers
    520

Bezoekers in dit topic

Verschil in traningsgewenning en doelen.

Ik rust ook alleen om op adem te komen.
Ongeacht het gewicht dat ik gebruik. Of ik nou een setje met 130 bankdruk of bij de 160 zit voor een setje.
Het went echt.
Alleen duurt het sterker worden een stuk langer en zal je nooit een goede 1RM kunnen neerzetten zoals een PL doet. BB weet ook doorgaans niet op hoeveel% van z'n 1RM die traint.

Bb'ers die niet on roids zijn - en dus niet met alleen maar wat in het wilde weg pompen spiermassa aan kunnen zetten - zullen hier zeker wel rekening mee moeten houden. Bb'ers die wel on zijn beter ook trouwens.
 
Bb'ers die niet on roids zijn - en dus niet met alleen maar wat in het wilde weg pompen spiermassa aan kunnen zetten - zullen hier zeker wel rekening mee moeten houden. Bb'ers die wel on zijn beter ook trouwens.

Met wat rekening houden? 1RM?

Zijn maar bar weinig BB'ers die maxen om een 1RM te zoeken.
Er zijn rekentools voor voor als mensen het willen weten en een indicatie willen van hun theoretische 1RM.

Maar er rekening mee houden, ik zie het nut er niet van in. Meesten gaan evengoed maximaal binnen hun programma. Of ze nu 8 reps of 18 reps moeten maken.
 
Met de percentages van hun 1rm waarop ze trainen
 
Met de percentages van hun 1rm waarop ze trainen

de beginners zitten over het algemeen vrij laag zo rond de 60%, gevorderden loopt het op tot gemiddeld ws zo'n 80% - 85%
Allemaal safe zone.
 
Je zei net dat bb'ers doorgaans niet weten op welk percentage van hun 1rm ze aan t trainen zijn...
 
Je zei net dat bb'ers doorgaans niet weten op welk percentage van hun 1rm ze aan t trainen zijn...

weten ze ook niet.
Ze weten het pas als ze naar zo'n omrekentool kijken.

Ik wist het ook nooit. Vond het totaal niet belangrijk. Ook nu weet ik niet op welk % ik train.
Belangrijkste was vroeger groeien en sterker worden en later was alleen groeien van belang.
En of dat op 75% is of op 85% boeit niet.
De meeste BB'ers schrijven geen boek over de krachtontwikkeling dus het 1RM en % komt nergens verder aan de orde.

Van belang is voor mij; intensiteit hoog - dus zo hoog mogelijke weerstand binnen je reprange. En dan liefst de reps in laatste- werk- sets niet alleen kunnen maken.
 
Anders worden de sets er na zoooo lang. Bij mij dan. Elke 30 seconden langer lummelen en ouwehoeren kunnen er 5 reps bij of 10 kilo bij.

---------- Toegevoegd om 00:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:41 ----------




btw, hey ouwe.... :p :D
was jij nou jarig? van harte gefeliciteerd nog. ;)

trainze. :flex:

Thanks, man! Lekker ribeyes wezen eten, zalig! :meal:
 
Hoe zwaarder ik train, hoe langer ik rust.
Maar de basis is bij mij 30 seconden.
 
Anders worden de sets er na zoooo lang. Bij mij dan. Elke 30 seconden langer lummelen en ouwehoeren kunnen er 5 reps bij of 10 kilo bij.

---------- Toegevoegd om 00:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:41 ----------




btw, hey ouwe.... :p :D
was jij nou jarig? van harte gefeliciteerd nog. ;)

trainze. :flex:

Ja en als je net goed bezig bent vind ik wachten irritant als je met een partner traint is t gewoon afwisselen is net genoeg rust
 
gemiddeld tussen de 20 en 40 sec

Eigenlijk te weinig voor mn gevoel, blijkbaar ongeduldig
 
gemiddeld tussen de 20 en 40 sec Eigenlijk te weinig voor mn gevoel, blijkbaar ongeduldig

hahhaha dat is toch veel te weinig voor maximale squats/deads enz?
 
hahhaha dat is toch veel te weinig voor maximale squats/deads enz?

Dat zijn indd de enige oefeningen waarbij het wat langer duurt. Maar verder bij bankdrukken, military en alle isolatieoefeningen ga ik niet vaak boven de 40 sec voor mn gevoel
 
Ik zei wat mij betreft, ik sprak alleen voor mijzelf toen ik meer dan 1 minuut rust tussen sets tijdverspilling vond. Ik doe meestal circuittraining en supersets, en probeer dan 32 sets in 3 kwartier te proppen.
 
Net als krachtstats in een sig .... voor mij ook zinloos. Op het podium vraagt niemand om hoeveel je squat.

Scheelt ook dat er alleen maar bodybuilders posten op dit forum.
 
Soms eet ik nog tussendoor een maaltijd.

Ligt eraan voor maximale kracht neem ik langer rust dan wanneer ik lager zit met gewicht.
 
Ik probeer het met zo minimaal mogelijk rust(40sec) of helemaal zonder rust te doen. Kort(45a60min) trainingen met explosieve inhoud. Veel rust en eiwitrijk voedsel is wel broodnodig voor deze stijl. De idee erachter is het maximale van je lichaam opzoeken en tevens is de training eigenlijk ook een vorm van cardio. Je hart gaat als die van een konijn tekeer. Zowel spieropbouw als cardio tegelijkertijd wordt het dan. Cardio, iets waar ik stronthekel aan heb.
 
Nu weer even 3-4min proberen. Ik moet me altijd zo inhouden. Soms om een stapje hoger te gaan moet je gewoon rust pakken.
 
compounds 3 minuten ongeveer

rest gewoon knallen pompen dropset superset blabla zweet in mn bilnaad etc
 
Doubles en triples voor compunds 3-4 min. 8-10 range 2 minuutjes. Einde van de training supersetjes of max minuutje oid, wat pomp achtig werk. Dus nogal afhankelijk.
 
Back
Naar boven