AndroidHealthClinic

Spieren trainen met zwemmen?

Bezoekers in dit topic

Jamievt

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 jun 2010
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
64kg
Vetpercentage
20%
heey,

ik vroeg me af of je ook je spieren goed kon trainen door bijvoorbeeld baantjes te zwemmen ? :) en zo ja aan hoeveel keer per week zou ik dan ongeveer moeten denken.. ?
 
Laatst bewerkt:
alles bahalve krachttraining = cardio of techniek
 
nou ik denk dat zwemmen een hele full-body workout is. Ik heb een tijdje in Florida gewoond en daar zwom ik vaak. 4 a 5 keer per week van 30 minuten tot één uur en toen stond ik echt scherp (5% procent met professionele meettang door arts). Ik heb het niet over het krijgen van echt veel massa want dat is erg lastig, kijk maar eens op google hoeveel die olypmische veelvuldige winaar uit de VS wegvrat per dag. Maar met zwemmen gebruik je alle spieren in mooi evenwicht.
 
nou ik denk dat zwemmen een hele full-body workout is. Ik heb een tijdje in Florida gewoond en daar zwom ik vaak. 4 a 5 keer per week van 30 minuten tot één uur en toen stond ik echt scherp (5% procent met professionele meettang door arts). Ik heb het niet over het krijgen van echt veel massa want dat is erg lastig, kijk maar eens op google hoeveel die olypmische veelvuldige winaar uit de VS wegvrat per dag. Maar met zwemmen gebruik je alle spieren in mooi evenwicht.

tuurlijk is het een fullbody workout, maar zo is lopen, en roeien ...
het traint voornamelijk het hart dus is het cardio,

natuurlijk traint het alle spieren, maar lang niet genoeg om een prikkel tot groei te geven.
 
Laatst bewerkt:
tuurlijk is het een fullbody workout, maar zo is lopen, en roeien ...
het traint voornamelijk het hart dus is het cardio,

natuurlijk traint het alle spieren, maar lang niet genoeg om een prikkel tot groei te geven.

eeuh, heb je nog nooit al die zwembeesten gezien op de olympische spelen? Op de tv zien ze er niet zo groot uit omdat ze allemaal even groot zijn. Maar ze hebben toch echt brede schouders en borstkas.

en kijk eens naar het roeien, dat zijn echt kleerkasten en die doen in jouw ogen ook een cardiosport. Klopt ook zeker dat het meer een cardiosport is maar ook dit kan een groeiprikkel geven. Je lichaam stelt zich er toch op in dat het iedere dag die arbeid aan moet kunnen.
 
eeuh, heb je nog nooit al die zwembeesten gezien op de olympische spelen? Op de tv zien ze er niet zo groot uit omdat ze allemaal even groot zijn. Maar ze hebben toch echt brede schouders en borstkas.

en kijk eens naar het roeien, dat zijn echt kleerkasten en die doen in jouw ogen ook een cardiosport. Klopt ook zeker dat het meer een cardiosport is maar ook dit kan een groeiprikkel geven. Je lichaam stelt zich er toch op in dat het iedere dag die arbeid aan moet kunnen.

dat zijn TOPSPORTERS ...
sprinters hebben gigantisch quads en overal spiermassa,
zwemmers hebben gigantische lats
roeiers hebben gigantische traps en lats

maar dat wil NIET zeggen dat je met die sport massa kan kweken vanaf 0 beginnend. daarbij zijn er in de topsport wereld veel snoepjes om extra te gebruiken ;)
maar als jij wilt massa kweken met zwemmen en cardio, succes dan, ik garanteer je dat je bijna niets van resultaat zal zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat een vriend van me best vaak ging zwemmen en die was toch behoorlijk breed geworden na lange tijd die deed dan thuis ook wel een paar oefeningen maar hoofdzakelijk ging die alleen zwemmen... Ik wilde het daarom ook graag weten omdat ik de ene keer lees dat het heel goed en de andere keer dat het weinig nut heeft als het om je spieren gaat.
 
Natuurlijk kan je spieren kweken met die sporten, tot op een bepaald niveau wel uiteraard. Een kerel bij mij in de les doet aan waterpolo en hij heeft best wat omvang bereikt, vooral de lats.

Je moet nu ook niet denken dat je door zwemmen groot genoeg wordt om op een podium tussen bodybuilders te gaan staan uiteraard ...
 
Zwemmen moet je doen omdat je wil zwemmen, niet omdat je spieren wilt kweken. Daar zijn effectievere methoden voor zoals de sportschool.
 
Ik heb in mijn klas een lange afstand zwemmer. Die gast is gigantisch mager en het engiste van spiermassa dat ik er op zag was zijn onderrug.

Basketballers gaan ook geen spiermassa kweken door constant te basketballen
Footballplayers uit amerika gaan ook geen spiermassa kweken door heel de tijd op elkaar te bashen en hard te lopen.

Ze kweken hier spiermassa door krachttraining. Door gewoon te sporten ga je geen kracht ontwikkelen, vandaar de naam krachttraining.
Basketters/sprinters/voetballers verhogen hun sprints en jump door hard te gaan squatten bvb.
In het water ga je geen kracht kunnen ontwikkelen omdat het een kleine weerstand is.
Surfers trainen bvb ook met kettlebells.

Ik denk dat dit wel genoeg voorbeelden zijn om aan te tonen dat baantjes trekken geen spiermassa gaat creeeren maar dat je eerder een 'lean' ventje wordt
 
heey,

ik vroeg me af of je ook je spieren goed kon trainen door bijvoorbeeld baantjes te zwemmen ? :) en zo ja aan hoeveel keer per week zou ik dan ongeveer moeten denken.. ?

met jouw stats moet dat zeker lukken, je zult wel moeten sprinten en niet op conditie zwemmen. maar als je spieren wil opbouwen moet kun je veel beter aan het ijzer gaan.



jullie kunnen zeker alleen schoolslag :roflol:
 
Laatst bewerkt:
jullie kunnen zeker alleen schoolslag :roflol:

wat wil je zeggen, ben je zo trots dat je meer dan 1 zwem-techniek hebt:rolleyes: ?
ze hebben simpelweg gelijk, wil je spiermassa, dan moet je niet gaan zwemmen.
 
wat wil je zeggen, ben je zo trots dat je meer dan 1 zwem-techniek hebt:rolleyes: ?
ze hebben simpelweg gelijk, wil je spiermassa, dan moet je niet gaan zwemmen.

nee zo bedoelde ik dat niet. wat ik ermee wil zeggen is dat voluit vlinderslag toch wel stukken meer vraagt dan schoolslag.

als je doel spiermassa is kun je je tijd uiteraard beter besteden, maar dat neemt niet weg dat je daarmee zeker wel massa kan bouwen met 64kg weegt en 20% bf hebt :)
 
nee zo bedoelde ik dat niet. wat ik ermee wil zeggen is dat voluit vlinderslag toch wel stukken meer vraagt dan schoolslag.

als je doel spiermassa is kun je je tijd uiteraard beter besteden, maar dat neemt niet weg dat je daarmee zeker wel massa kan bouwen met 64kg weegt en 20% bf hebt :)

+1. Al is vlinderslag vooral techniek. Als je dat eenmaal geperfectioneerd hebt, is het minder zwaar voor je spieren dan op volle snelheid schoolslag zwemmen. Maar zoals je al zegt: iemand van 64kg met 20% vet zal massa bouwen met zwemmen. Of met tennis. Of met voetbal. Maakt eigenlijk niet heel veel uit zolang hij maar gaat sporten.
 
Laatst bewerkt:
nou ik denk dat zwemmen een hele full-body workout is. Ik heb een tijdje in Florida gewoond en daar zwom ik vaak. 4 a 5 keer per week van 30 minuten tot één uur en toen stond ik echt scherp (5% procent met professionele meettang door arts). Ik heb het niet over het krijgen van echt veel massa want dat is erg lastig, kijk maar eens op google hoeveel die olypmische veelvuldige winaar uit de VS wegvrat per dag. Maar met zwemmen gebruik je alle spieren in mooi evenwicht.

Ethiopiërs staan ook echt scherp met 5%, wat is je punt?
 
Voor DBB-ers is zwemmen een perfecte cardio workout, maar spiermassa gainen? dacht het niet..
 
heey,

ik vroeg me af of je ook je spieren goed kon trainen door bijvoorbeeld baantjes te zwemmen ? :) en zo ja aan hoeveel keer per week zou ik dan ongeveer moeten denken.. ?

welkom op dit bodybuildforum :)
 
Ik heb in mijn klas een lange afstand zwemmer. Die gast is gigantisch mager en het engiste van spiermassa dat ik er op zag was zijn onderrug.

Basketballers gaan ook geen spiermassa kweken door constant te basketballen
Footballplayers uit amerika gaan ook geen spiermassa kweken door heel de tijd op elkaar te bashen en hard te lopen.

Ze kweken hier spiermassa door krachttraining. Door gewoon te sporten ga je geen kracht ontwikkelen, vandaar de naam krachttraining.
Basketters/sprinters/voetballers verhogen hun sprints en jump door hard te gaan squatten bvb.
In het water ga je geen kracht kunnen ontwikkelen omdat het een kleine weerstand is.
Surfers trainen bvb ook met kettlebells.

Ik denk dat dit wel genoeg voorbeelden zijn om aan te tonen dat baantjes trekken geen spiermassa gaat creeeren maar dat je eerder een 'lean' ventje wordt

idd, sportspecifieke training, doen alle toppers zonder uitzondering.
 
Back
Naar boven