| | #1 |
| Cool Novice Geregistreerd: May 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 27 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Rugby!! Hierbij mijn trainingsschema 3x per week 45min per keer. Nou vroeg ik mij af, ik wil trainen voor kracht, veel kracht!! Wat is dan het verstandigs kwa aantal setjes, herhalingen, en gewicht? Ik heb wel veel gelezen op internet maar wil toch graag even horen hoe jullie er over denken. Ik hoop dat iemand mij wil beantwoorden. Bij deze al bij voorbaat dank, Dag 1, Borst,Triceps BENCH PRESS INCLINE FLYE LYING dumbbell EXSTENSIONS Dag 2, Rug,Biceps DEADLIFTS BENT OVER BARBELL ROWS INCLINE dumbbell CURL HAMMER CURLS Dag 3, Shouders,Benen UPRIGHT ROWS BEHIND NECK PRESS SQUATS Ik heb over twee weken verdeeld verschillende oefeninigen. |
| | |
| | #2 |
| Advanced Bodybuilder | goede tip: bij trainingsmethoden heeft flying fox een thread over billstar voor footballspelers, mss handig om eens te lezen |
| | |
| | #3 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Karma Power: 1 | weinig herhalingen (tm 6) en veeel gewicht. tussen 6 en 12 herhalingen is voor massa en boven de 12 is duurtraining. |
| | |
| | #4 |
| Cool Novice Geregistreerd: Nov 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Karma Power: 0 | helemaal mee eens! veel gewicht, weinig herhalingen
__________________ You can walk like a ballplayer but no matter where you go, you are what you are player! |
| | |
| | #5 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: May 2007 Locatie: België Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 5 | En vooral die isolatieshit laten vallen en veel compounds doen. Squat, deadlift, bench press, power clean en military press, daar moet je je op concentreren. Een split is voor atletische doeleinden ook niet ideaal. Je lichaam werkt op het veld als 1 geheel, train het dan ook zo.
__________________ King of the curl machine |
| | |
| | #6 |
| Cool Novice Geregistreerd: May 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 27 Geslacht: M
Karma Power: 0 | |
| | |
| | #7 | |
Karma Power: 0 | Citaat:
| |
| | |
| | #8 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: May 2007 Locatie: België Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 5 | Degene die ik genoemd heb zijn wel de voornaamste, evt. nog rows, dips en chins. Een compound-oefening is gewoon een oefening waarbij je meerdere gewrichten beweegt om het (zware) gewicht te verplaatsen. Ze hebben het grootste effect op kracht/massa toename. [Filmpje] De Basis Oefeningen voor Kracht & Massa Gebruik de zoekfunctie eens naar 'schema rugby', er zijn al wel een aantal topics over geweest. Ik dacht dat lobstar een westside-schema had dat hij gebruikte voor rugby, maar dat is mss wat te gevorderd voor jou. Als je net begint is er geen beter schema dan rippetoe (zoeken), zeker voor jouw doelen. Daarna kan je iets à la westside doen zoals westside for skinny bastards (zoeken) of een meer gevorderde fullbody.
__________________ King of the curl machine Laatst aangepast door TheRipper : 27 January 2008 om 13:42. |
| | |
| | #9 | |
| |
| | |
| | #10 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 3 | Hé, bij welk team speel je rugby? En positie? En hoelang al, ook gewicht training. Op dit moment (seizoen is niet meer zo gek lang) zou er goed aan doen vooral aan techniek/uitvoering te werken en nog niet al te zwaar te gaan. Kun je na het seizoen (off-season) flink knallen en wat kracht/explosieviteit/massa pakken. Welke dagen train je (rugby, en gymwork)? zelf ben ik geen van van upright rows en behind de neck presses, dit ivm schoudergewrichtbelasting. En al helemaal niet als je moet tackelen. pure, zware "beenoefening" zou ik ook niet korter dan 3 dgn voor wedstrijd zetten.
__________________ AKA Lobsterboy Clean & Jerk maakt mij supersterk Big Lobstar Lovers Club God is als Sinterklaas, gewoon een ouwe lul met een baard. |
| | |
| | #11 | |
| |
| | |
| | #12 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 32 Geslacht: M
Karma Power: 8 | Een rugbyer..... Kijk; ik zou helemaal anders gaan trainen als ik jou was. Zoek een GOEDE leraar en leer: Voorslaan; Pull; High pull; full squads; jerks; split jerks; etc, etc. Banken en deadliften erin houden.. Je kunt eventueel wel wat huis-tuin-en-keuken oefeningen doen, maar dáár moet jij als speler het niet van hebben. Met bovengenoemde oefeningen train je spierketens (de spieren leren samenwerken), coördinatie, balans, explosiviteit, aansturing etc. Allemaal aspecten die je veel meer van pas komen dan zomaar wat krachttraining. Je moet je doel voor ogen houden. En jou doel is het rugbyveld. Er zijn bijvoorbeeld voorbeelden van sporters waarbij de opgebouwde spiermassa tijdens een wedstrijd in de weg zat. Een bodybuilder zou het op de judomat bijvoorbeeld niet ver brengen.... Je bent een winger, dus je moet snel en explosief zijn. Een prop of een lock zou bijvoorbeeld meer gebaat zijn bij zware massa-oefeningen. Capiche??
__________________ .............................................................. Niet normaal meer; Abnormaal Tis gewoon niet te geleuuuuvvvven |
| | |